Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

SP 400 Strung. Carte tehnica?


harfa

Postări Recomandate

Acum 10 ore, grifonul_alb a spus:

delta / star - 380V/220V  2,2Kw

4428 rot.

Poate sa fie acest motor la 4428 rotatii? Exista acest tip/stas de rotatii la motoarele electrice?

Motoarele cu 2 poli au cea mai mare turatie, teoretic 3000 rot/min la 50 Hz. La 60 Hz (SUA) maxim 3600 rot/min teoretic. 

Faceti o poza  de aproape la eticheta poate ca cineva deduce ce inseamna acea valoare (4428). Nu cumva acel 4428 este de fapt 1428?

delta / star - 380V/220V  inseamna:

-legare triunghi la 380V  

-legare stea la 220V ,  ATENTIE NU 220V monofazat ci 220V tot trifazat tensiune care la noi in tara nu exista. 

Link spre comentariu

Dupa pranz o sa incerc sa fac poza la eticheta.

 

Daca motorul ar fi de 1400 - 1500 rpm , ar fi bine si m-as chinui sa-l usuc , altfel mai bine caut alt motor de turatie mica.

Editat de grifonul_alb
Link spre comentariu

Aici o poza cu eticheta/ tablita de pe motor.

20190924_135239.thumb.jpg.66aee261265440479e69e4770842d0c9.jpg

 

 

Cateva poze cu statorul si rotorul. Oare merita sa le curat de rugina si apoi sa usuc statorul motorului?

20190924_135248.thumb.jpg.397b19b1a41e7ccece73d8bb540b03b0.jpg

 

20190924_135305.thumb.jpg.6ea6b75a511dc524ac3b5ba6c44cff76.jpg

 

Aici sunt cateva poze cu picioarele strungului.

20190924_141819.thumb.jpg.9589484931e274ac584acf1a9501f905.jpg

Peste ele vine tava de span si strungul / batiul.

Intre ele ar mai trebui sa fie ceva ca sa le consolideze impreuna? Sau este indeajuns doar batiul.

 

Scuzati dimensiunea mare a pozelor, dar sunt pe tableta.

Link spre comentariu

Parerea mea este ca aveti un motor cu 3000 RPM bazandu-ma pe cum arata statorul. Acel numar 4482 cred ca este un cod de producator. Turatia ar trebui sa fie scrisa sub semnul triunghi/stea.

Va recomand totusi sa duceti statorul la un bobinator sa-l vada si va va spune ce turatie are si daca sunt sanse sa mai functioneze sau trebuie refacut bobinajul, si atunci decideti daca cumparati altul sau il salvati pe acesta. Un motor de 2.2 KW la 1500 RPM sigur gasiti sa cumparati la pret de 200-300 RON.

Acum 17 ore, grifonul_alb a spus:

Intre ele ar mai trebui sa fie ceva ca sa le consolideze impreuna?

Batiul strungului este suficient de rigid, rigiditatea lui nu se bazeaza pe picioare. Verificati daca aveti pe acele picioare gauri care sa indice ca ar fi fost montat vreun element de legatura intre ele dar eu nu cred sa existe.

Link spre comentariu

Da, motorul a fost rebobinat, ca are mult lac pe interior.

 

Am mai curata pe tablita si am gasit ca motorul are 2850 rpm. Deci mult pentru un strung.

Totusi l-am curatat de rugina cu decarburol si WD40 si acum motorul se invarte foarte usor. Dar trebuiesc inlocuiti ambii rulmenti ca au joc.

 

Am cautat pe acasa alt motor de turatie mai mica si am gasit unul de 2,2 KW la 1450 rpm si unul de 1,1 KW la 980 rpm.

Eu cred ca cel de 2,2 KW la 1450 rpm este bun pentru strung. L-am desfacut si un rulment are joc, iar celalalt merge sacadat. Deci, trebuiesc schimbati ambii rulmenti.

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Rog cunoscatorii sa-mi spuna ce lipseste si cum se alimenteaza piesa din pozele urmatoare. Precizez ca cele 3 suruburi  din primele 2 poze le am si le-am montat inapoi. 

In primul rand ce este acest dispozitiv? Frana electromagnetica?  Cum este alimentata / cum este comandata ea?

20191008_203334.thumb.jpg.e5c8df323ebb96649bfbd354bd22ad12.jpg

20191008_203439.thumb.jpg.3e7285a43f8b88f0645ac95b5d59df75.jpg

 

20191008_203457.thumb.jpg.7e7d5d83cc2187d531c8eb17236c008d.jpg

Editat de grifonul_alb
Link spre comentariu

Multumesc pentru linkuri.

Desi in anunt scrie ca este modelul 82052 14C1, in poze nu este cel care trebuie.

Dar am gasit un filmulet din care am inteles unde este inelul colector. Am vazut unde sunt electrozii care apasa pe inelele colectoare.

https://www.youtube.com/watch?v=0nrywIkenIA.

 

Nu prea inteleg cum se face separarea electrica intre inelul colector si tot ambreiajul, dar voi masura cu multimetrul sa vad daca este o izolare electrica intre acestea.

Editat de grifonul_alb
Link spre comentariu

Acum am masurat si verificat functionarea. Are 15 ohmi rezistenta interna si l-am alimentat la 24V si functioneaza.

Intradevar partea care apare in ultima poza are un inel exterior. Eu nu am fost atent la rolul acelei parti negre de pe interiorul si exteriorul piesei din ultima poza.

Mai am o intrebare: acest ambreiaj functioneaza alimentat la 24 V curent continuu sau curent alternativ?

 

Eu l-am probat la 24V cc dar pe perioade scurte de 2-3 secunde.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări