harfa Postat Septembrie 6, 2014 Partajează Postat Septembrie 6, 2014 Am achizitionat un strung mic SP 400. Cum cel care m-i l-a vindut nu lucra cu el , nici nu a fost interesat de accesorii sau macar posibilitati de utilizare. Strungul are un singur set de roti (cel montat pe el) , foarte probabil metric. Cum eu insumi sint strain de acest utilaj, as dori sa intreb daca cineva imi poate da o copie dupa o carte tehnica, sau macar sfaturi pentru identificarea rotilor dintate , cam ce mi-ar trebui (roti sau alte accesorii importante exclus cutite) si pe unde as putea gasi aceste piese. Nu intentionez sa strunjesc piese complexe, dar in mod sigur ma voi angaja la asa ceva daca va fi necesar. L-am luat nu pentru lucru profesional, ci pentru hoby . Multumesc Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Septembrie 6, 2014 Partajează Postat Septembrie 6, 2014 http://www.elforum.info/topic/79810-recunoastere-model-strung/ Urmareste topicul acesta , poate te ajuta... Grig Link spre comentariu
harfa Postat Septembrie 8, 2014 Autor Partajează Postat Septembrie 8, 2014 Multumesc Dnului Ion Bumbu pentru mentionarea pagini referitoare la acest strung. Interesant ca am gasit in acel topic, chiar strungul pe care l-am cumparat eu. Cred ca a fost vindut de mai multe ori pina cind a ajuns la mine. Am postat si pe pagina respectiva poze si detalii. http://www.elforum.r...e-model-strung/ Poza de mai sus coincide cu cea de aici postata cu mult timp in urma , inainte de a cumpara eu aceasta piesa. Eu am devenit beneficiarul pozei de mai sus , dar si a celor de mai jos, saptamina trecuta cind am cumparat strungul. Un proprietar anterior a folosit strungul pentru lemn. Angrenajele aratau mizerabil. ieri am inceput demontarea si curatarea. Toate piesele arata bine fara uzura sau joc. Unele piese le-am curatat si de vopseaua veche. Urmeaza si restul in citeva saptamini. A fost vopsit de 3 ori in culorile vernil combinat cu negru si bej sau verde inchis sau chiar galben, pe capace si manete sau roti de actionare, acesta fiind finisajul original. A urmat o vopsea gris si inca una galbena care se vede in poza. O sa scot tot pina la metal. Aplic chit auto unde e necesar, grund si vopseaua vernil cu negru si galben sau bej pe manete, asa cum a fost originalul. Topicul la care am fost trimis nu a rezolvat cartea tehnica. Sint inca in cautarea acesteia. Daca are cineva , as dori o copie, eventual contra cost sau alt serviciu daca imi este accesibil. Multumesc. Link spre comentariu
harfa Postat Septembrie 11, 2014 Autor Partajează Postat Septembrie 11, 2014 Are cineva o copie disponibila a cartii tehnice pentru acest strung (SP 400). Multumesc Tot surubarind la el ca sa il curat, descopar modul cum functioneaza. De aici, pina la lucrul efectiv insa mai e "ceva" de invatat. Pentru inceput as fi dorit sa inteleg procesul de taiere a filetelor. Inlocuire roti dintate , unde , care, daca e cazul. Reglaje aprox, etc. As mai vrea sa stiu adincimea recomandata la taiere, functie de material (generalitati (Cu, Otel, Al, Plastic etc) si avansul -cum se regleaza, eventual viteza. O carte pentru novice, poate indica cineva? Multumesc din nou Link spre comentariu
harfa Postat Septembrie 11, 2014 Autor Partajează Postat Septembrie 11, 2014 La sugestia userului "ola nicolas" - (multumesc) am mers in forum la "documentatie" : http://www.elforum.info/topic/37223-documentatie/page-4 Sint intradevar multe linkuri utile acolo cu suficient material pentru incepatori sau avansati.Am preluat din pagina de mai sus citeva lincuri indicate de diferiti useri , cele mai multe de la "ola nicolaus". Gindesc ca poate mai este vreun incepator (ca mine) care le poate utiliza.http://www.mini-lathe.com/Mini_lathe/Introduction/introduction.htmhttp://www.micro-machine-shop.com/http://www.bedair.org/Ball/ball.htmlhttp://www.steves-workshop.co.uk/tools/grindingrest/grindingrest.htmreglajehttps://rapidshare.c...d_Scraping.djvushabaruire (obtinere suprafete plane)https://rapidshare.c...andscraping.pdfcartea strungaruluihttp://www.scribd.co...ea-strungaruluimanualul strungaruluihttp://www.scribd.co... ... rungarului Mecanică aplicată - Îndrumar de proiectarehttp://www.scribd.co... ... a-19-02-08 citat user "klaxxon"Proiectarea transmisiilor mecanicehttp://www.scribd.co... ... r-Mecanice Reprezentarea şi cotarea roţilor dinţatehttp://www.scribd.co.../11/R ... nţate Maşini-unelte şi prelucrări prin aşchierehttp://www.scribd.co... ... n-Aschiere Echipamente numericehttp://www.scribd.co... ... erice-CURS Manualul operatorului CNChttp://www.scribd.co... ... -Cnc-Freza citat user "en"Iata aici o modalitate eleganta de a decupa cauciucul.http://serge79.over-... ... 01024.html Si aici o metoda inteligenta pentru a folosi o panza veche de circular...http://www.zellix.de/drehb.htm Nu mai caut alte informatii, stiu acum unde sa le gasesc. Mai revin pe acest topic doar dupa ce asamblez strungul, cu pozele dupa restaurare. Multumesc pentru ajutor. Link spre comentariu
harfa Postat Decembrie 2, 2015 Autor Partajează Postat Decembrie 2, 2015 Sind destul de aproape de finalizarea procesului de revopsire a acestui strung.Dupa cum se poate observa in pozele de mai sus, strungul a fost intr-o stare precara in privinta finisajului. Am incercat sa obtin o vopsire cit de cit corecta asa ca nu m-am limitat la o spoire cu pensula.In ziua cind am hotarit ca trebuie revopsit, am constatat ca cele 5-6 straturi de chit si vopsea "inflorisera" ,adica se exfoliau pina la metal, pe suprafete intinse, in special pe batiu. Din pacate am dat repede jos toate cojile care erau desprinse de metal si nu am facut o poza.Am curatat cea mai mare parte din finisajul vechi utilizind un ciocanel cu care am batut usor in vopsea. Dupa ce aceasta cadea (usor si in bucati mari), am curatat complet cu un cutit sau dalta ascutita apoi am periat praful si reminiscentele cu o perie tare de sirma montata intr-o bohrmasina puternica.Apoi am chituit cu vopsea epoxy auto. Chituirea este putin probabil sa poata fi facuta astfel incit sa nu fie necesara o slefuire greoaie. Asta se datoreaza vitezei mari de solidificare a chitului si aderentei puternice a acestuia, care impiedica intinderea lui in strat pe cit posibil neted. Deci chituirea se face pe suprafete mici si foarte repede.Dupa uscare, am raschetat piscurile chitului cu o pinza de bomfaier sau raspel apoi am slefuit cu hirtie abraziva umeda nr 100.Au fost necesare multe ajustari . Dupa slefuirea completa am spreiat grund (2 straturi) apoi vopsea 2 straturi.Am renuntat la utilizarea culorii verde deschis care parea originala . deoarece grundul utilizat e gris deschis si m-a avantajat sa finisez cu vopsea de aceeasi culoare ca sa salvez timp prin reducerea numarului de straturi de spray la doar 2. Postez acum citeva poze si voi continua in zilele care urmeaza, dar strungul asamblat il voi poza si posta spre sfirzitul anului. Este inca ...bucati. Link spre comentariu
bogdan_luben Postat Decembrie 2, 2015 Partajează Postat Decembrie 2, 2015 Btavo, iti admir tenacitatea, stiu cum e sa cureti astfel de echipamente. Placuta cu rotile de schimb o puteai da jos usor, e prinsa cu nituri de aluminiu Link spre comentariu
harfa Postat Decembrie 4, 2015 Autor Partajează Postat Decembrie 4, 2015 Motivul pentru care am inceput restaurarea finisajului reiese usor din prima poza in setul de poze de mai jos. De asemenea a fost o ocazie sa verific daca pot sa indraznesc sa restaurez un automobil. Deja mi-am raspuns inainte de a termina strungul. Nu voi restaura un automobil, dar strungul trebuia terminat. In pozele urmatoare veti observa ca a fost demontat tot ce a fost necesar. Tablitele cu indicatoare de dimensiuni, am hotarit ca e mai usor sa le mentin montate pentru ca nu am facilitati pentru o nituire corecta. Am curatat cutia de viteze si am cumparat curele noi. Urmeaza sa o ung cu vaselina proaspata apoi sa refac instalatia electrica , Unele parti ale strungului le-am vopsit albastru pentru aspect dar si pentru o vizibilitate buna, majoritatea fiind roti si manete de actionare. Link spre comentariu
harfa Postat Ianuarie 26, 2016 Autor Partajează Postat Ianuarie 26, 2016 Am terminat resturare micului strung SP 400. Am incercat sa postez intregul proces de restaurare la "Atelierul meu" dar nu pot lista pozele. Asa ca voi pune acolo doar citeva poze si o trimitere catre acest post. Iata si ultimile poze din restaurare ....si rezultatul final: Link spre comentariu
Vizitator pre amp Postat Ianuarie 26, 2016 Partajează Postat Ianuarie 26, 2016 A renascut. Frumos. Felicitari. Link spre comentariu
MICIULIN Postat Ianuarie 26, 2016 Partajează Postat Ianuarie 26, 2016 Felicitari arata foarte bine , dar in functie de cit de mult vei folosi strungul partile care se manevreaza cu mina (manete ,manivela) era mai bine lustruite fiinca ele se vor uza cel mai repede.Stiu ca este un efort sa demontezi piesa cu piesa si apoi sa o remontezi (si eu am facut citeva restaurari) dar daca este cat mai apropiat de cum a iesit din fabrica satisfactia este si mai mare, eu asi fi pastrat toate placutele cu inscriptii care se puteau curata, in rest apreciez efortul depus pentru ca sa arate bine Link spre comentariu
ndc74 Postat Ianuarie 27, 2016 Partajează Postat Ianuarie 27, 2016 Felicitari! Cred ca a fost o munca titanica, dar si rezultatul e pe masura. Spor la treaba! Link spre comentariu
en Postat Ianuarie 27, 2016 Partajează Postat Ianuarie 27, 2016 Sa vezi ce drag iti este cand te duci sa-ti bei dimineata cafeaua langa el.Cateva luni,ca dupa aia dai mai rar pe la el. Sa-l stapanesti sanatos!! Link spre comentariu
harfa Postat Ianuarie 28, 2016 Autor Partajează Postat Ianuarie 28, 2016 Va multumesc. Aveti dreptate. Minerele se vor uza si vopseaua va dispare incet. Nu numai atit, dar orice lovitura inseamna o rana vizibila. In ce priveste utilizarea, va asigur ca .... o sa ramina asa frumos multa vreme. L-am luat pentru lucrari ocazionale, rare. Hobby sau chiar moft.....dar a fost ieftin. Cind voi bea cafeaua linga el, o sa imi aduc aminte doar cit m-am chinuit sa slefuiesc chitul. Link spre comentariu
Vizitator Bodel Postat Martie 10, 2016 Partajează Postat Martie 10, 2016 Salutare, am si eu o rugaminte daca se poate, o poza mai detaliata cu inscriptiile de pe roata variatorului. Multumesc Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum