marius_3004 Postat Septembrie 5, 2014 Partajează Postat Septembrie 5, 2014 Sarma de 0.5 daca e cum zici tu o sa-ti asigure in secundar enormul curent de aprox un amper..O sa mearga sa incarci acumulatori de scuter. Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Septembrie 5, 2014 Partajează Postat Septembrie 5, 2014 Imi pare rau dar l-am demontat Nicusor si l-am bobinat cu sarma de 0,5 cam 80 spire si scoate 17v riderinblack_tm cum maresc voltajul pe bara de 12v ca am 3-4 surse de care nu mai am nevoie si am vazut ca au amperaj mare? Secundarul trafului ar fi trebuit bobinat cu sirma cu diametrul de 2,5mm,pentru a putea debita un curent suficient.!17 V este o tensiune suficienta pentru un redresor auto. Link spre comentariu
validae Postat Septembrie 5, 2014 Partajează Postat Septembrie 5, 2014 (editat) 17V este o tensiune prea mare pentru un redresor auto obișnuit. Cei ce au mai construit așa ceva știu bine ce spun, dacă va folosi sârma de 0,5mm curentul va fi limitat doar de rezistența conductorului.Dar dacă va folosi sârmă de 2,5mm atunci 17V va fi o tensiune mult prea mare, bateria va fierbe rapid și/sau traful se va încinge peste limita. Tensiunea de vârf va fi de aproape 24V și la acumulatori, tensiunea de vârf contează mult. Chestiile astea s-au mai discutat mult pe forum, eu în timp am făcut câteva zeci de redresoare pentru încărcat acumulatori și roboți de pornire, deci cred că puteți să luați de bun ce scriu.Dacă nu folosește o schemă de reglaj cu tiristor sau măcar cu rezistență de limitare (care ar disipa inutil putere) atunci 13V ar fi un maxim necesar în secundar.Recomand cel puțin o priză-două de reglaj pe acel secundar, să poată scoate 10-12-13V . Nu e greu de realizat, dar e foarte util la reglajul curentului inițial de încărcare. Editat Septembrie 5, 2014 de validae Link spre comentariu
Vizitator Elena Cristina Ciurea Postat Septembrie 6, 2014 Partajează Postat Septembrie 6, 2014 Aveti dreptate, cand am pus puntea abia scoate 7v Deci trebue sa caut sarma mai groasa, Daca iau sarma de la un alternator de Dacie este buna?Nu vreau sa ma complic prea mult cu reglaje cu tiristori sau prize pentru ca nu am cunostinte prea avansate .Cu modificarea sursei ATX este complicat Va multumesc mult ca va bateti capul cu mine Cu Link spre comentariu
validae Postat Septembrie 6, 2014 Partajează Postat Septembrie 6, 2014 Sper că ai scos tolele șuntului magnetic (acele table dintre bobinaje). Poți folosi sârma de la alternator, mai înainte o treci peste o bucată de lemn moale ca s-o îndrepți. Dar să bobinezi înainte cele zece spire de probă ca să vezi exact ce număr de spire scoate per Volt. Link spre comentariu
Vizitator Marian Ciurea Postat Septembrie 6, 2014 Partajează Postat Septembrie 6, 2014 Tot eu sant cu transformatorul. Nu -mi dau seama care sant tolele suntului.Cand am taiat bobinajul secundar am mai gasit o infasurare 4 sau 6 spire cu sarma mai groasa cam de 1mm dar care este suntul nu i-mi dau seama Link spre comentariu
validae Postat Septembrie 6, 2014 Partajează Postat Septembrie 6, 2014 Pune o poză cu traful și ți-l arăt.Înfășurarea aceea cu sârmă groasă era cea de filament. Link spre comentariu
Vizitator Marian Ciurea Postat Septembrie 8, 2014 Partajează Postat Septembrie 8, 2014 Cam asta este transformatorul Link spre comentariu
Fulgerik Postat Septembrie 8, 2014 Partajează Postat Septembrie 8, 2014 Transformatorul este OK. Ca sa-l expoatezi optim ai nevoie de un secundat sanatos. Pentru asta trebuie sa stabilesti urmatoarele: - Cate spire sunt necesare pentru un volt. Pentru asta bobinezi un numar de spire, il alimentezi si masori tensiunea obtinuta . Imparti numarul de spire la tensiunea masurata si obti numarul de spire/volt. - Care este lungimea aproximativa a unei spire din secundar, masori cu o ruleta. Pentru incarcator de acumulator de 12V ai nevoie de aproximativ 14V ca . Calculezi cate spire trebuiesc si inmultind cu lungimea unei spire afli cata sarma iti trebuie. Mergi frumos la magazin si cumperi sarma de 2,5 pentru instalatie electrica( cu izolatie de PVC) de lungimea pe care tocmai ai calculat-o si incepi sa o bobinezi in fereastra miezului. Parerea mea este ca ai nevoie de 30 ~40 spire . Sarma de 2,5 asigura un curent 7 ~ 10 A in functie de cat de aerisit este bobinata. Daca vrei curent mai mare poti incerca cu sarma de 4 pe care o gasesti usor in orice magazin de instalatii electrice dar trebuie sa te asiguri ca exista spatiu in fereastra miezului unde sa intre. Link spre comentariu
validae Postat Septembrie 8, 2014 Partajează Postat Septembrie 8, 2014 (editat) Am marcat cu săgeți roșii cele două șunturi magnetice, sunt două pachețele de tole învelite cu hârtie și sunt deasupra primarului în poză.Trebuie scoase fiindcă micșorează fluxul magnetic dintre primar și secundar.Se scot ușor, lovind tolele cu un dorn sau un șurub de 6-8mm până ies în partea opusă. Editat Septembrie 8, 2014 de validae Link spre comentariu
romicap Postat Septembrie 8, 2014 Partajează Postat Septembrie 8, 2014 (editat) Imparte 50 la sectiunea miezului transformatorului (lungimea x latimea miezului) si vei avea nr. de spire / volt . Inmulteste cifra care rezulta cu tensiunea de care ai nevoie ,(14,5V)si vei avea nr. de spire necesare secundarului .Exemplu ...sectiune de 10 cm . patrati ,50 impartit la 10 ,egal 5. 14 x 5 ,egal 70 spire... foloseste sarma de2mm ,mai groasa... doar daca incarci baterii de camioane ! Editat Septembrie 8, 2014 de romicap Link spre comentariu
validae Postat Septembrie 8, 2014 Partajează Postat Septembrie 8, 2014 Având în vedere că traful este calculat altfel decât cele uzuale, fiind cu răcire forțată și prevăzut cu șuntare magnetică, recomand încă o dată metoda cea mai exactă de determinare a numărului de spire/Volt. Bobinați zece spire cu orice fir posibil și măsurați tensiunea.Cu regula de trei simplă se află apoi numărul de spire/Volt al trafului. Dacă îl calculați cu formula empirică 50/S veți avea surprize mari !!! Acest tip de traf se calculează și cu 25/S de multe ori. Tola folosită este înalt permeabilă, nu-i ferosiliciu ordinar. Link spre comentariu
puriu Postat Septembrie 8, 2014 Partajează Postat Septembrie 8, 2014 Tola este din fier ordinar. Are permeabilitate mare si perderi mari. Se incalzeste si in gol. Pachetul de tole nu se poate scoate pentru ca este sudat (alta golanie). Secundarul trebuie sa fie taiat, iar sarma groasa convinsa sa treaca prin fereastra (fara sa se zgarie) si sa se aseze frumos. Link spre comentariu
validae Postat Septembrie 8, 2014 Partajează Postat Septembrie 8, 2014 Păi se încălzește în gol fiindcă e făcut cu economie, cuptorul cu microunde se utilizează scurt timp și este ventilat puternic.Nu erau nebuni ăia să bage cupru cât să-l țină rece, și-așa este destul de greu un cuptor din ăsta, cine l-a cărat vre-odată știe Varianta de rebobinare este doar prin tăierea secundarului și rebobinat cu suveica, eu am menționat de la început că aceste trafuri au pierderi mari, dar se pot folosi și așa pentru scurtă durată. Eu unul nu am folosit niciodată unul pentru redresor auto, nu rentează. Pentru un roboțel de pornit autoturisme iarna, merge.Cu mențiunea că va fi un chin să bagi sârmă groasă acolo, dar nu imposibil. Link spre comentariu
Vizitator Marian Ciurea Postat Septembrie 8, 2014 Partajează Postat Septembrie 8, 2014 Avett dreptate,m-am chinuit sa bobinez cu 05,dar cu 2 sau 2,5 . Mai bine i-mi vedeam de treaba ca era bun asa cum era, Barem sa dea rezultate Redresorul Redac pe care il am de peste 30 ani se incinge rau si are tensiunea de 16 vcc , Sarma pe secundar este de aproximativ 0,5mm Am vazut tolele si am sale scot Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum