Vizitator ionut2paun Postat Septembrie 3, 2014 Partajează Postat Septembrie 3, 2014 Buna ziua In primul rand vreau sa va anunt ca sunt incepator ( acum am inceput sa fac si eu cateva montaje ) as dorii sa aprind 5 led-uri de 10 w care le-am pus in paralel de la un accumulator li po de 11.1 v 2600 ma problema mea este: led-urile nu se aprind in mod egal se aprind ultimile 2 leduri la putere aproape maxima iar primele 3 care sunt mai apropiate de accumulator se aprind ff incet imi puteti spune si mie ce sa intampla?sa fie acumulatorul prea mic si sa nu aibe current suficient sa aprinda toate ledurile ? va multumesc mult Link spre comentariu
marius_3004 Postat Septembrie 3, 2014 Partajează Postat Septembrie 3, 2014 (editat) Nu mai fa probe,ledurile au nevoie de curent constant ca sa nu se arda,banuiesc ca ai chinezisme.Cauta fisa lor,cred ca se alimenteaza undeva pe la 800ma maxim(nerecomandat),trebuie sa le alimentezi cam la 75% din curentul maxim ca sa tina.Deci nu mai lega ledurile direct la acumulator ca ai sanse sa le arunci,calculeaza ce rezistenta iti trebuie pt curentul respectiv si alimenteaza cel putin asa,daca nu fa o sursa de curent constant,scheme sunt destule pe forum. Editat Septembrie 3, 2014 de marius_3004 Link spre comentariu
puriu Postat Septembrie 3, 2014 Partajează Postat Septembrie 3, 2014 LED-urile nu se leaga in paralel deoarece au nevoie de tensiuni diferite pentru acelasi curent. Se pot lega insa in serie. Sursa de curent constant este necesara daca se alimenteaza din acumulatori cu litiu care au tensiunea variabila cu gradul de incarcare. Link spre comentariu