Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Tensiune generator


Ombladon2002

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 42
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Ombladon2002

    19

  • iop95

    6

  • giongiu

    6

  • franzm

    4

Top autori în acest subiect

Dr.L are dreptate, motorul brushless, folosit ca generator nu va opune rezistenta, daca nu exista o sarcina pe iesire. Uite aici un test, cu un motor trifazat, modificat in generator trifazat sincron, adica cu magneti pe rotor, in care se vede diferenta intre cuplul necesar pentru a invarti generatorul in gol, respectiv in sarcina.

Editat de giongiu
Link spre comentariu

Nu conteaza cat de mica este rezistenta pe care o opune in gol,atat timp cat exista,ma incurca,deoarece raportul de demultiplicare este mare,ar trebui sa se invarta motorul pe la 5-6K RPM chiar daca motorul se invarte in gol,tot se simte.

Link spre comentariu

Sa inteleg ca vreti doua sisteme la care deja aveti componentele mai putin acumulatorii pentru frana regenerativa. Primul sistem este cel al motorului de antrenare si are tensiunea de alimentare dubla fata de cea a generatorului. Raspunsul e simplu, se folosesc doi acumulatori la tensiunea generatorului. Cand se franeaza recuperativ acestia sunt legati in paralel la generator (seamana cu "switched capacitor converter" numai ca este cu acumulatori). Cand se accelereaza se cupleaza in serie realizand un acumulator cu tensiune dubla  si apoi se cupleaza in paralel pe acumulatorul principal. Daca sunt litiu atunci inafara unor probleme de echilibrare a tensiunilor intre acumulatorul principal si cel de recuperare nu vad de ce nu ar merge solutia. Toate contactele se pot face cu relee la curentul necesar iar comanda serie/paralel se face de catre maneta de acceleratie.

In principiu se poate face si cu un singur banc de acumulatori daca controllerul motorului suporta conectarea si deconectarea frecventa a alimentarii.

Ar fi o solutie (teoretica) de punere in paralel a acumulatorilor pe litiu (regenerativi) pe acumulatori principali cu plumb dar implica mosfeti si senzori de curent Hall (2 irfz44n si un senzor dintr-un motor de ventilator pentru calculator configurat in regim de senzor de curent). Cuplarea se face automat cand incepe sa circule curent dinspre acumulatorii de franare catre cei principali dar comanda serie/paralel se face cu releu comandat de maneta de frana. Se poate automatiza si aceasta comanda daca se monitorizeaza tensiunea generatorului si, la scaderea sub o anumita valoare, se face trecerea pe montaj serie considerandu-se franarea regenerativa incheiata.

Link spre comentariu

Ce tensiune au acumulatorii? cum se incadreaza? la generator sau la motor din exemplul precedent?

Mentionarea acumulatorilor cu plumb era doar ca exemplu de chimii diferite a acumulatorilor, se poate folosi aceeasi chimie la ambele sisteme.

Daca sunt acumulatori pe litiu si curentul maxim debitat de generator (la viteza maxima de deplasare) nu depaseste 1C atunci conectarea directa a acestuia la acumulatori (printr-o dioda de sens) duce la o eficienta mult mai mare decat daca s-ar folosi diferite montaje convertoare care sa alimenteze direct acumulatorii principali.

Gandirea mea are la baza o regula simpla : cand franezi nu ai nevoie de motor asa ca nu e nevoie nici de acumulatorii acestuia. Asta inseamna ca se poate lasa in circuit numai un acumulator mic care sa mentina doar tensiunea de lucru (sa nu existe probleme cu controllerul motorului) iar acumulatorul principal poate fi introdus complet in circuitul de recuperare. Releele asta fac si sunt controlate direct de maneta de accelerare.

Pentru mine orice rezistenta in plus sau cadere de tensiune pe vre-o dioda inseamna pierdere de energie si de aceea uneori recomand releele, sunt echivalentele mecanice ale mosfet-ilor dar mai simplu de comandat si comparativ au consum mai mare. Plus ca simplitatea de executie a unui prototip poate duce la o eficienta sporita in depanare si la imbunatatire.

Daca e necesar pot sa incerc sa fac un desen care sa exemplifice aceasta idee.

Link spre comentariu

Acumulatorul care o sa alimenteze motorul,are 6 celule li-ion in serie.Momentan iau o mica pauza cu franarea regenrativa,deoarece am inceput sa lucrez la transmisia bicicletei.

Link spre comentariu

Atunci cred ca daca ati imparti acumulatorii in doua serii a cate trei puteti obtine franare regenerativa in conditiile mentionate de dv. Adica, in regim de motor pachetul este 6S iar in regim recuperativ pachetul este 3S+3S. Sunt necesari doar 4 contacti la un releu pentru curentul maxim prin acumulatori. Singura necunoscuta este controllerul motorului in special curentul de stand-by pe care trebuie sa-l asigurati cat timp acumulatorii sunt pe modul franare.

Sa nu uitati sa adaugati elemente de echilibrare pe acumulatori ca sa nu depaseasca tensiunea pe ei la peste 4,2V (stabilizator sunt) si sa scada sub 2,8V (mosfet serie) altfel ii pierdeti.

Link spre comentariu

Cu cateva contacte in plus la releu se poate face 2S+2S+2S care are tensiunea maxima de 8,4V pe pachet si asta inseamna 3 grupuri a cate doua celule inseriate si asa va incadrati in plaja tensiunii scoase de generator. Aflati tensiunea maxima pe care o scoate generatorul la turatia maxima ( viteza maxima de deplasare) pentru ca la acea putere veti face calculele, probabil fiind necesar un regulator sunt (balast) la puterea maxima a generatorului (franare prelungita cum ar fi coborarea la vale) in situatia cand acumulatorii sunt plini.

Editat de The Stressmaker
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări