Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Tensiune generator


Ombladon2002

Postări Recomandate

Nu cred ca e nevoie de generator separat pentru franare. Daca folosesti un motor brushless, acesta e reversibil in generator. Cand franezi, maneta de frana trebuie sa actioneze un microcontact, care simultan, va intrerupe alimentarea motorului brushless si va porni sursa step up. Adica, functionarea va fi identica cu frana de motor la masina. Deci e nevoie de o sursa in comutatie, care sa functioneze chiar si la cativa volti.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 42
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Ombladon2002

    19

  • iop95

    6

  • giongiu

    6

  • franzm

    4

Top autori în acest subiect

Rog un moderator sa mute discutia la alimentatoare.

Apasa pe butonul de raportare, aia e linia directa cu moderatorul sectiunii. Altfel...cine stie cand ajunge sa-ti citeasca mesajul.

L-am apasat eu acum.

Link spre comentariu

Este separat.Vreau ca transmisia sa fie prin frictiune,sa il pun cumva deasupra rotii din spate,iar atunci cand o sa actionez un maner de frana (unul separat,pus doar pentru el),motorul (o roata de frictiune,de ex una de skateboard) sa coboare pe roata.

 

Sa folosesc motorul care antreneaza bicicleta si la franare,ar insemna sa nu am nici un clincket intre el si roata spate,ori sa am ceva transmisie complicata ca sa il pot decupla manual,iar asta nu mai este eficient.

Transmisia prin frictiune are pierderi mari si oricum e greu de facut mai ales ca e nevoie de multiplicare pt. generatorul respectiv. Pentru un curent de incarcare de 10A e nevoie de un acumulator de cel putin 30-40Ah care nu e chiar usor. Pentru a evita convertorul boost se poate folosi un acumulator LiPo de 7.4V, dar e cam scump...

Link spre comentariu

Nu cred ca e nevoie de generator separat pentru franare. Daca folosesti un motor brushless, acesta e reversibil in generator. Cand franezi, maneta de frana trebuie sa actioneze un microcontact, care simultan, va intrerupe alimentarea motorului brushless si va porni sursa step up. Adica, functionarea va fi identica cu frana de motor la masina. Deci e nevoie de o sursa in comutatie, care sa functioneze chiar si la cativa volti.

Asta inseamna sa am motorul conectat la transmisie tot timpul,fie ca vreau sa franez sau nu,el o sa ma incetineasca...

 

Transmisia prin frictiune are pierderi mari si oricum e greu de facut mai ales ca e nevoie de multiplicare pt. generatorul respectiv. Pentru un curent de incarcare de 10A e nevoie de un acumulator de cel putin 30-40Ah care nu e chiar usor. Pentru a evita convertorul boost se poate folosi un acumulator LiPo de 7.4V, dar e cam scump...

 

Pai daca am un acumulator cu 6 celule in serie 10/6=1,6A pe fiecare celula,ca doar este incarcator cu egalizare...

Transmisia prin frictiune consta in roata bicicletei si o roata mica pusa pe un multiplicator cu roti dintate,nu o sa fac prin frictiune si demultiplicarea.Daca nu folosesc transmisia prin frictiune,asa as putea folosi si motorul care antreneaza bicicleta,dar as avea nevoie si de un ambreiaj,care nu are ce cauta pe bicicleta.

Nu as avea la ce sa folosesc acumulatorul de 7,4V,o alta varianta ar fi folosirea unor condensatori de capacitate foarte mare,care in timpul franarii sa fie legati in paralel in timpul franarii,iar la urmatoarea acceleratie,sa fie legati in serie ca sa am o tensiune egala cu cea a bateriei,dar nu vreau sa ma complic.

Link spre comentariu

Ce fel de electrobicicleta folositi? Unde e amplasat/actioneaza motorul? Direct pe roata sau la blocul pedalier? Pt. motoarele înglobate în roata exista controlere care au deja implementata functia de recuperare a energiei la frânare.

Dar poate va intereseaza o solutie pur mecanica.

Link spre comentariu

Asta inseamna sa am motorul conectat la transmisie tot timpul,fie ca vreau sa franez sau nu,el o sa ma incetineasca...

 

 

Pai daca am un acumulator cu 6 celule in serie 10/6=1,6A pe fiecare celula,ca doar este incarcator cu egalizare...

Transmisia prin frictiune consta in roata bicicletei si o roata mica pusa pe un multiplicator cu roti dintate,nu o sa fac prin frictiune si demultiplicarea.Daca nu folosesc transmisia prin frictiune,asa as putea folosi si motorul care antreneaza bicicleta,dar as avea nevoie si de un ambreiaj,care nu are ce cauta pe bicicleta.

Nu as avea la ce sa folosesc acumulatorul de 7,4V,o alta varianta ar fi folosirea unor condensatori de capacitate foarte mare,care in timpul franarii sa fie legati in paralel in timpul franarii,iar la urmatoarea acceleratie,sa fie legati in serie ca sa am o tensiune egala cu cea a bateriei,dar nu vreau sa ma complic.

La ce se refera 10/6=1.6A? Curentul de incarcare maxim la un acc cu Pb este de regula 30% din capacitatea sa; pt. scurta durata se poate merge si mai sus, depinde insa de regim / durata clicluri incarcare. Ideea e sa ai in ce inmagazia energia obtinuta prin franare, daca tot se face un asemenea sistem care costa si complica lucrurile.

Link spre comentariu

Ce fel de electrobicicleta folositi? Unde e amplasat/actioneaza motorul? Direct pe roata sau la blocul pedalier? Pt. motoarele înglobate în roata exista controlere care au deja implementata functia de recuperare a energiei la frânare.

Dar poate va intereseaza o solutie pur mecanica.

O bicicleta homemade,cu motorul amplasat pe cadru,si actioneaza roata din spate printr-un lant pus pe alt pinion decat cel pentru lantul ce duce la pedale.

 

La ce se refera 10/6=1.6A? Curentul de incarcare maxim la un acc cu Pb este de regula 30% din capacitatea sa; pt. scurta durata se poate merge si mai sus, depinde insa de regim / durata clicluri incarcare. Ideea e sa ai in ce inmagazia energia obtinuta prin franare, daca tot se face un asemenea sistem care costa si complica lucrurile.

10A curentul maxim dat de generator impartit la 6 celule li-ion.Avand deja motorul intentionam sa am costuri aproape zero,ca asa in loc sa dau 100 Lei pentru a face sistemul de franare regenerativa,pot cumpara mai multe celule li-ion.

Link spre comentariu

Sa zicem ca am timp si sarma+posibilitatea de a echilibra rotorul dupa bobinare,dar nu imi dau seama cum trebuie bobinat,colectorul are 12 placute,in fiecare intra 2 capete ale bobinelor.Asa arata 

Posted ImagePosted ImagePosted ImagePosted ImagePosted Image

Link spre comentariu

... franarea regenerativa a unei biciclete,iar multiplicarea turatiei nu  m-ar incurca,atat timp cat nu este prea complicat multiplicatorul de turatie.

Daca vreti sa folositi motorul descris atât pt. antrenare cât si pt. frânare, atunci cel mai simplu ar fi sa folositi un multiplicator de turatie cu mecanism planetar gen Truvativ HammerSchmidt sau Schlumpf Speed/Mountain Drive (pus bineînteles pe axul motorului).

Editat de franzm
Link spre comentariu

Atunci încercati eventual un motor (si mai bun, un alternator) cu excitatie electromagnetica (nu cu magneti permanenti). Acesta poate ramâne cuplat permanent la roata si la baterie (motorul de cc necesita o dioda pt ca bateria sa nu se descarce pe el) iar pentru frânare se alimenteaza înfasurarile de excitatie. Excitatia trebuie dimensionata astfel încât tensiunea debitata sa fie mai mare decât cea a bateriei pt toata plaja de viteze în care se doreste frânarea recuperativa.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări