Ombladon2002 Postat Septembrie 1, 2014 Partajează Postat Septembrie 1, 2014 Am un generator (motor curent continuu,statorul din magneti permanenti),care invartit cu o turatie rezonabila scoate 7-9V si 17A curentul de scurtcircuit.Cu acest generator vreau sa alimentez un incarcator care are nevoie de 14-17V si curent cat mai mult.Ar fi cateva variante sa impac generatorul cu incarcatorul,una din ele ar fi rebobinarea motorului cu sarma mai subtire si mai lunga,dar asta este destul de costisitor, alta varianta este sa construiesc un convertor DC-AC si sa folosesc un dublor de tensiune+punte redresoare,sau sa fac direct un ridicator de tensiune DC-DC de la 7-9V la 14-15V.Care este cea mai buna varianta? Link spre comentariu
Ombladon2002 Postat Septembrie 1, 2014 Autor Partajează Postat Septembrie 1, 2014 Pot folosi schema de aici? ca transformator pot folosi ferita de la un traf de linii dintr-un TV,bobinata cu sarma corespunzatoare?Daca folosesc sarma de 0,5/1mm in primar,ce lungime ar trebui sa aiba?Convertorul nu o sa functioneze decat 30 de secunde,apoi 2-3 minute pauza... Link spre comentariu
iop95 Postat Septembrie 2, 2014 Partajează Postat Septembrie 2, 2014 Cea mai buna varianta este convertor (boost) DC/DC; Din el se poate regla si curentul de incarcare. Scheme simple pe net. Link spre comentariu
Ombladon2002 Postat Septembrie 2, 2014 Autor Partajează Postat Septembrie 2, 2014 Bun,si imi poti da o schema care sa ridice de la 7-8V la 15-16V si sa reziste la un curent de 10A? Link spre comentariu
iop95 Postat Septembrie 2, 2014 Partajează Postat Septembrie 2, 2014 http://320volt.com/en/sg3524-12v-24v-10-amper-dc-dc-boost-konvertor/ Cu mici modificari / adaptari. Link spre comentariu
Ombladon2002 Postat Septembrie 2, 2014 Autor Partajează Postat Septembrie 2, 2014 Nu merge link-ul Link spre comentariu
cristi7521 Postat Septembrie 2, 2014 Partajează Postat Septembrie 2, 2014 (editat) Cred ca acesta este http://320volt.com/en/sg3524-12v-24v-10-amper-dc-dc-boost-konvertor/ Editat Septembrie 2, 2014 de cristi7521 Link spre comentariu
iop95 Postat Septembrie 2, 2014 Partajează Postat Septembrie 2, 2014 Cred ca acesta este http://320volt.com/en/sg3524-12v-24v-10-amper-dc-dc-boost-konvertor/ Da, acesta este. Link spre comentariu
giongiu Postat Septembrie 2, 2014 Partajează Postat Septembrie 2, 2014 (editat) http://danyk.cz/noteb.html Ar fi si varianta asta, schema e mult mai simpla. Dar din pacate integratul nu functioneaza la 7V. Cred ca nici SG3525, nu functioneaza la tensiunea asta. Ar trebui un alt integrat, am folosit recent ceva ce lucreaza de la 2V in sus, o sa revin, caut sa vad ce integrat este. E vorba de MAX669, dar e smd si costa vreo 15 lei. http://datasheets.maximintegrated.com/en/ds/MAX668-MAX669.pdf Un integrat mai ieftin, e acesta http://www.onsemi.com/pub_link/Collateral/MC34063A-D.PDF Dar trebuie un tranzistor extern, de preferat mosfet, pentru un curent mare pe iesire. Roaga un moderator sa mute discutia la Alimentatoare, acolo poti primi mai multe sfaturi, e vorba totusi de o sursa in comutatie. Editat Septembrie 2, 2014 de giongiu Link spre comentariu
iop95 Postat Septembrie 2, 2014 Partajează Postat Septembrie 2, 2014 Da, e f ok si schema cu 3843, cu modificarile necesare pt. 10A. Cred ca un dublor de tens + un zener de stabilizare/protectie ar asigura alimentarea pt. integrat. Link spre comentariu
Ombladon2002 Postat Septembrie 2, 2014 Autor Partajează Postat Septembrie 2, 2014 Rog un moderator sa mute discutia la alimentatoare. Toata smecheria trebuie sa iasa foarte ieftin,deoarece altfel nu mai renteaza. Link spre comentariu
giongiu Postat Septembrie 2, 2014 Partajează Postat Septembrie 2, 2014 Smecheria cea mai iefina, ar fi multiplicarea turatiei generatorului. Apropo, cu ce invarti generatorul si ce vrei sa alimentezi cu el ? Link spre comentariu
Ombladon2002 Postat Septembrie 2, 2014 Autor Partajează Postat Septembrie 2, 2014 Nici nu stiu daca sa spun sau nu...dar hai sa spun,as vrea sa il folosesc la franarea regenerativa a unei biciclete,iar multiplicarea turatiei nu m-ar incurca,atat timp cat nu este prea complicat multiplicatorul de turatie. Link spre comentariu
giongiu Postat Septembrie 2, 2014 Partajează Postat Septembrie 2, 2014 Ideea nu e rea. Ce n-am inteles eu, vrei sa folosesti un motor separat, pentru franare, sau chiar motorul ce va antrena bicicleta? Link spre comentariu
Ombladon2002 Postat Septembrie 2, 2014 Autor Partajează Postat Septembrie 2, 2014 (editat) Este separat.Vreau ca transmisia sa fie prin frictiune,sa il pun cumva deasupra rotii din spate,iar atunci cand o sa actionez un maner de frana (unul separat,pus doar pentru el),motorul (o roata de frictiune,de ex una de skateboard) sa coboare pe roata. Sa folosesc motorul care antreneaza bicicleta si la franare,ar insemna sa nu am nici un clincket intre el si roata spate,ori sa am ceva transmisie complicata ca sa il pot decupla manual,iar asta nu mai este eficient. Editat Septembrie 2, 2014 de Ombladon2002 Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum