Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Bicicleta electrica


Ombladon2002

Postări Recomandate

Desi am postat aici,tin sa spun de la inceput,ca nu vreau sa fac o bicicleta electrica folosind un motor de casetofon/bormasina cu acumulator care sa fie alimentat de la ceva dinam si sa fac un perpetuum mobile.

Nu o sa fie un proiect de-o luna-doua,o sa dureze ceva timp,unul din motive este ca nu prea am timp iar al doilea este ca nu am cum sa cheltui multi bani intr-un timp relativ scurt.

 

Deci vreau sa fac o bicicleta electrica folosind motorul ROXXY BL Outrunner 5065/09, modelul motorului nu este batut in cuie,dar daca folosesc alt model,as vrea ca sa fie identic cu acesta macar la diametrul si lungimea axului iar pretul sa fie cat de cat asemanator,deci daca stiti un model mai bun pentru aceasta aplicatie,puteti sa spuneti...

Specificatii motor:

 

Nr. celule: 4-6 LiPo; 12-18 NiMH (23 V)
Curent nominal: 35 A
Curent maxim: 45 A (60 sec)
Turatie in gol: 325 rpm/ V
Elice: 16 x 10, 18 x 8 inch
Putere maxima la ax: 810 W
Tractiune maxima: 4600 g
Masa: 377 g
Dimensiuni: D50 x L65 mm
Diametru ax: 6 mm

 

Posted Image

 

De alimentarea motorului o sa ma ocup dupa ce termin cu transmisia si suportul motorului.

 

Primul reductor  o sa fie facut cu roti dintate,roata conducatoare are 20 de dinti iar cea condusa are 70. Deci un raport de 1:3,5,nu?

Rotile sunt destul de mari si grele,nu stiu exact de pe ce tren sunt luate  :rade:

Urmeaza sa fie modificate la strung,la roata condusa,trebuie sa reduc grosimea coroanei de la 15mm la 10mm,grosimea spitelor sa o aduc la aproximativ 3mm si sa mai dau ceva gauri prin spite,la roata conducatoare trebuie sa adaptez un sistem de prindere pe axul de 6mm.

 

Alimentat la 23V,motorul o sa aiba 7500RPM,dupa reductor o sa fie 2150RPM,ca sa se deplaseze bicicleta cu 30Km/h,o roata de 26" trebuie sa se invarta cu aproximativ 200RPM,nu?Deci mai am nevoie de un reductor 1:10? :tryre

 

Momentan singura nelamurire este in legatura cu rotile dintate,le pot folosi pe aceastea?Roata conducatoare are 40mm diametru iar cea condusa are 140mm.

 

Posted Image

 

 

Posted ImagePosted ImagePosted ImagePosted ImagePosted Image

L 5065/ 09

Editat de Ombladon2002
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 7
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Ombladon2002

    6

  • giongiu

    1

  • puriu

    1

Prima reducere a turatiei, ai putea-o face cu o pinioane de flex, care au de regula un raport de 1/4. Posibil ca la flexuri de putere mica, raportul sa fie si mai mare. Ai putea folosi si carterul flexului. Montezi motorul pe carter, in locul celui original, facand adaptarea de la diametrul axului, la diametru pinionului mic, iar la axul unde vine discul, poti pleca cu un pinion de lant. In ideea de a face a doua reducere cu pinioane si lant. Ai avea nevoie insa la roata, de un pinion destul de mare.

Apropo de flex, ai putea folosi unul nemodificat, pentru propulsia bicicletei. Sunt diverse puteri, ai de unde alege. Ar ramane problema ridicarii tensiunii si a reglarii turatiei, dar se pot rezolva. Daca optezi pt varianta asta, te ajut cu electronica. E drept ca randamentul e mai mic ca la brushless, plus uzura periilor, dar e mai ieftin. Randamentul s-ar putea imbunatati prin inlocuirea bobinelor statorului, cu magneti.

PS

Daca tot vrei sa folosesti un brushless, de ce nu incerci sa construiesti unul ? Solutia cea mai simpla, un alternator auto, la care modifici doar rotorul. Faci la strung un cilindru metalic, pe care lipesti 12 magneti, de preferat neodymium. Pe acestia poti sa-i cumperi, sau recuperezi din hard discuri. 

Uite un test, unde e folosit un alternator nemodificat. 

Poti folosi un regulator brushless cumparat, sau construiesti unul.

Editat de giongiu
Link spre comentariu

M-am gandit sa folosesc un reductor de flex,dar nu gasesc nicaieri unul cu motorul ars,ca sa il pot cumpara mai ieftin.Nu prea ma incanta ideia sa folosesc un motor de flex si sa ridic tensiunea,ca oricum am pierderi suficiente si asa.Sa modific un alternator...cam complicat,as vrea sa folosesc un motor brushless,deoarece pot oricand sa il scot si sa il inlocuiesc cu un turnigy 80-100 (da,stiu ca deja visez...)Acum daca tot am inceput sa vorbim,te pricepi la controllere pentru motoare brushless,ma poti ajuta cu o schema?

Link spre comentariu

Cea mai ieftina solutie a gasit-o un prieten. Si-a luat cu 100 lei o bicicleta electrica fara nimic electric pe ea, dar cu spatii pentru motor si baterie si cu roata dintata mare pe axul din spate. Si-a mai luat SH cu 100 lei un motor de bicicleta de 24 V si 500 W cu reductor incorporat, pinion si lant de acelasi modul ca la roata lui. Si-a mai luat cu 100 lei din talcioc o multime de baterii de laptop moarte din care a selectat 70 de elemente bune pe care le-a legat in 7 grupuri de cate 10, obtinand o mica baterie de 20 Ah. Si-a facut singur controlerul PWM, incarcatorul si circuitul de control a tensiunii pe fiecare grup de elemente. Bicicleta e mica, pliabila, prinde 20-25 km/h, dar are nevoie si de pedale la deal. De aceea vrea sa-si mai faca si un reductor 1/2 sau 1/3.

Link spre comentariu

La mine altfel sta treaba,nu o construiesc deoarece am nevoie de asa ceva pentru delasari la piata/servici, am masina/scuter (oricum in orasul asta nu-mi ia mai mult de 20 de minute sa il traversez pe jos...)  pe care le folosesc in acel scop,bicicleta o fac pentru "distractie",de asta vreau sa folosesc un BL,ca sa pot schimba destul de usor motorul atunci cand o sa am bani.Si eu o sa folosesc celule li-ion din baterii de laptop,am facut deja un incarcator pentru 3S si urmeaza sa fac unul cu care sa pot incarca bateria de la bicicleta,dar intai trebuie sa vad cate celule gasesc...

Si in legatura cu bicicleta,cele electrice arata ca si cum ar fi facute pentru oameni de varsta a 2 a,eu vreau sa pun motorul pe ceva dirtbike (bicicleta),care este mai "sport"...

Link spre comentariu

Update:

Am modificat rotile la strung,acum au 8mm grosime si sunt mult mai usoare...

Urmatoarea parte a reductorului o sa fie cu pinioane si lant(uri).

 

Posted ImagePosted ImagePosted ImagePosted ImagePosted ImagePosted Image

 

Deoarece nu am gasit un pinion cu 10 dinti,am facut eu unul.

Posted ImagePosted ImagePosted ImagePosted ImagePosted ImagePosted ImagePosted ImagePosted ImagePosted ImagePosted ImagePosted ImagePosted ImagePosted ImagePosted Image

 

Din cate vad,merge destul de bine,atat timp cat cele 2 pinioane sunt aliniate,pot aparea ceva probleme pe parcurs din cauza ca nu este perfect egal in toate partile?

https://www.youtube.com/watch?v=5Gb-jnCMbEM

Editat de Ombladon2002
Link spre comentariu
  • 4 săptămâni mai târziu...

Update.Nu o sa mai folosesc motorul brushless (din cauza controllerului) si o sa folosesc unul de curent continuu.

Am terminat un pack de acumulatori 3S20P 11,1V capacitate nominala 40Ah,capacitate reala undeva la 25Ah,urmeaza sa mai fac unul si sa fac  un incarcator de 5A pentru fiecare pack.

Credeti ca o sa ma incurce la pedalat o cutie ca cea din poze?

Posted ImagePosted ImagePosted Image

Link spre comentariu

Am facut cateva probe,5 minute in sarcina,apoi 1-2 minute pauza,si dupa 40 de minute in sarcina,tensiunea a scazut pana la 9,85V,apoi am oprit testele,deoarece acumulatorul fiind intr-o folie de plastic (un PET strans in jurul ei),se raceste foarte greu,la o ora dupa teste,acumulatorul inca era cald...

 

Posted Image

Posted ImagePosted Image

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări