slkslkslk Postat August 28, 2014 Partajează Postat August 28, 2014 Salut, am si eu o problema cu un alternator valeo de 90 A, acum cativa ani mi-a spart bateria si am fost nevoit sa ii schimb puntea de incarcare iar de atunci nu am mai avut probleme iar brusc de cand am descarcat odata bateria cu muzica au inceput problemele, adica dimineata cand totul e rece imi incarca undeva la 14,22/14,40 iar dupa ce se incalzeste motorul 13,90 cand franez 13,70 respectiv 13,40 iar daca pornesc faza scurta + proiectoare ajung la 13v cu dezaburire si aer conditionat sau daca iau curb avand servo electric ating si 11,90, este normal ? sau daca stau la relanti fara nimic pornit am 13,60 si daca dau drumu la muzica (player + amplificator 130 W ) scade la 13,10 iar dupa o jumatate de ora urca iar la 13,70 Link spre comentariu
nicolaus Postat August 28, 2014 Partajează Postat August 28, 2014 (editat) Baterie, ,,releu'' de incarcare,fulia de pe alternator daca este cu ambreiaj(nu fixa),fulia de la arborele motorului(daca este cu cauciuc intermediar, patineaza si nu mai asigura turatia necesara alternatorului).Una sau mai multe. Probele cu consumatori porniti,se fac la cca 2000 ture,nu la relanti. Editat August 28, 2014 de nicolaus Link spre comentariu
slkslkslk Postat August 28, 2014 Autor Partajează Postat August 28, 2014 Bateria am schimbato cu una noua, de 7 ani de zile nu am schimbat fulii este posibil sa fie si de acolo ceva dar banuiesc ca s-ar fi simtit si la aerul conditionat fiind pe aceias fulie , am incercat treaba cu consumatorii in mers la cca 3500 de ture si degeaba, sunt momente cand urca la 13,9 si brusc scade la 13 , iar un electrician mi-a spus sa iau altul din dezmembrari ca nu merita sa ii schimb releul de incarcare ... Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat August 28, 2014 Partajează Postat August 28, 2014 Vezi cum sint si periile. Grig Link spre comentariu
slkslkslk Postat August 29, 2014 Autor Partajează Postat August 29, 2014 Am dat jos alternatorul l-am curatat de ulei am verificat puntea de diode si este cea originala ce mi-au spus cei la service a fost o abureala, cand masor diodele raspund corect periile lafel sunt in regula, totul original, rotorul pare a fii ok si el, mai ramane sa il montez pe masina sa si sa vad cum se comporta si sa verific si traseul de la alternator la baterie. Link spre comentariu
validae Postat August 29, 2014 Partajează Postat August 29, 2014 Vezi și starea papucilor/cablurilor dintre alternator și baterie.Un coleg a schimbat două alternatoare (SH) fiindcă pe mașină nu treceau de 13,5-13,8V și ambele le-am verificat și erau în regulă.Fiindcă eram sigur că le-am verificat bine, m-am uitat prin cablajul mașinii (cu greu, dat fiind poziția alternatorului) și am constatat că avea cablul de la alternator încins și papucii extrem de oxidați. Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat August 29, 2014 Partajează Postat August 29, 2014 (editat) In momentul cuplarii consumatorilor,lumini,aer conditionat,muzica,etc,consumul de curent creste.Alternatorul incearca sa compenseze pierderile.Consumul mare de curent ,produce un moment rezistent la fulie,care face ca in cazul in care cureaua este slabita sau intinsa,sa patineze facind ca alternatorul sa nu mai poata debita cei 14,4V.Deasemenea poate sa fie de vina si regulatorul electronic,care datorita regimului de lucru destul de greu, sa aiba vreo componenta,nu tocmai in regula, care nu mai lucreaza la parametrii normali.S-au vazut componente care la rece sa functioneze normal iar dupa un timp,incalzindu-se, sa nu mai functioneze cum trebuie.Zic si eu. Editat August 29, 2014 de GEO 53 BN Link spre comentariu
slkslkslk Postat August 29, 2014 Autor Partajează Postat August 29, 2014 Astazi am schimbat cablul de la alternator spre baterie cu unul de sudura, si vad ca la relanti fara consumatori am 14v-14,50 iar cu consumatori nu scade sub 13,90 dar tot mai are momente dupa o ora de functionare cand pica tensiunea la 13 si isi revine dupa cateva minute Link spre comentariu
slkslkslk Postat Septembrie 1, 2014 Autor Partajează Postat Septembrie 1, 2014 Cred ca regulatorul este defect ... dar mai am o mica intrebare , mai am o skoda de data asta superb cu alternator bosh de 120 A si am observat ca la 2000 de ture am maxim 13,80 si cu consumatori 13,50, intrebarea ar fii pot sa il fac sa scoata peste 13,80 adica un 14,20 ? vreau asta pentru sistemul audio Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Septembrie 1, 2014 Partajează Postat Septembrie 1, 2014 Cred ca regulatorul este defect ... dar mai am o mica intrebare , mai am o skoda de data asta superb cu alternator bosh de 120 A si am observat ca la 2000 de ture am maxim 13,80 si cu consumatori 13,50, intrebarea ar fii pot sa il fac sa scoata peste 13,80 adica un 14,20 ? vreau asta pentru sistemul audio Cred ca ai si de data asta un alternator, cu regulatorul defect.Regulatoarele fiind electronice,nu poti regla tensiunea de la iesirea alternatorului.Inlocuieste regulatorul.E singura optiune. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Septembrie 2, 2014 Partajează Postat Septembrie 2, 2014 La diesele mai e un consumator important care poate face probleme, bujiile incandescente care in genere trag peste 50Adc. Poti avea releul de comanda cu probleme sau pur si simplu ECU hotaraste in functie de conditiile de mediu sa alimenteze bujiile. Fenomenul asta e verificat la Nissan T2 cu ECU Bosch. Dupa pornirea motorului tine bujiile conectate pina ajunge apa in motor pe la 40C. Asta o face si vara. Consumul e de peste 70Adc. Grig Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum