Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Strungul meu Wabeco d6000


Vasi Mihalca

Postări Recomandate

Imi place cum ti-a iesit adaptorul pentru fulie, cu filetul acela.

 

Pentru imbinari semi-permanente exista o pasta de filet albastra. Se foloseste in industria auto la tot ce inseamna directie, frane, sasiu, motor.

Initial se prezinta ca un lichid albastru, o pui pe surub si pe piulita, o intinzi cu degetul, cu surubelnita, fara frica. Strangi, reglezi cat ai nevoie si blochezi cu suruburile laterale. 

Ai timp de lucru cateva minute pana incepe sa traga. La desfacere are un aspect fainos, putin cauciucat. Daca desfaci piesele e bine sa mai adaugi pasta, sau cureti si aplici strat nou.

 

Mai ai o varianta, o pasta rosie de filet permanenta. Asta se usuca foarte repede, cam in 30-40 sec. O aplici, strangi fulia pe pozitie si in viteza maxima strangi si blocatoarele. La final are aspect de sticla. La desfacere sare ca aschiile de sticla. E foarte rezistenta. A nu se intelege ca nu se mai desface, doar ca se pune in locuri unde umblii f f rar, sau deloc.  La directie, suspensie, frane umblii destul de des si de aceea se foloseste semipermanenta.

 

P.S.

Surubul conducator al caruciorului pare sa fie cu pas trapezoidal, in general e pas de 2mm la strungurile mici de banc ( pana in 150kg ), doar ca surubul are diametru foarte mare. La mine are diametru de 20mm. Ceea ce e de retinut e faptul ca acest surub e facut prin strunjire si apoi rectificat ca sa iti ofere precizie la deplasarea caruciorului, mai ale cand tai filet.

La fel e si surubul de la sania transversala, tot strunjit si rectificat.

La masinile unelte cu suruburi trapezoidale acestea sunt realizate prin strunjire si apoi rectificate.

 

Pe piata se gasesc suruburi trapezoidale realizate prin roluire, care nu au cote foarte precise si clasa de toleranta e mai mare: 0,1mm / 0,2mm

Editat de andreigradu
Link spre comentariu

Ma gandesc ca poti incerca sa despici piesa facuta de tine in 2 parti diametral opuse cum a propus DanuAL si apoi dupa filetare s-o cuprinzi la exterior cu un inel mai gros care sa aiba pe lateral suruburi filetate. In felul asta acele suruburi apasa pe cele 2 jumatati si preseaza mai bine piesa ta pe filet crescand forta de frecare in filet. Daca nu e sufficient poti s-o crestezi si in 3 segmente si devine ca un fel de universal.

Sau o alta idee sa blochezi piesa ta pe filetul surubului principal cu un stift permanent iar jocul axial sa-l reglezi din 2 piulite filetate la exteriorul piesei tale.

Sau in loc de filetul exterior  si piulite un inel cum propusesem la prima solutie sa-ti regleze jocul axial.

Editat de ndc74
Link spre comentariu

Surubul are diametru de 20mm si pas de 4mm. Pana acum solutia ce mi se pare cea mai bullet proof e cea ce include si un surub cu filet pe stanga dat prin cuplaj in surubul conducator. 

Desigur cu ceva solutie de blocat filete si diametrul cuplajului mult mai mare, cu surubele mai in exterior, incat sa am un clamping force mai mare. Mai trebuie sa fac rost de o bucata de otel de diametrul corespunzator. Si alamirea parca m-ar tenta....da-i prea complicat sa caut om care sa-mi faca lucrarea si incerc sa elimin dependentele externe cat mai mult posibil.

Editat de Vasi Mihalca
Link spre comentariu

De curiozitate, de ce trebuie sa fie pe stanga? In regim CN, surubul se va roti in ambele directii.

 

Filetul pe capatul surubului este de 12 cu pas de 1.25, filet normal pe dreapta. Daca as pune un surub 6 pe stanga cu pas de 1mm, cand ar vrea cel de 12 sa se destranga, surubul de 6 s-ar strange mai tare si nu l-ar lasa sa se destranga.

Link spre comentariu

Surubul are diametru de 20mm si pas de 4mm. Pana acum solutia ce mi se pare cea mai bullet proof e cea ce include si un surub cu filet pe stanga dat prin cuplaj in surubul conducator. Desigur cu ceva solutie de blocat filete si diametrul cuplajului mult mai mare, cu surubele mai in exterior, incat sa am un clamping force mai mare. Mai trebuie sa fac rost de o bucata de otel de diametrul corespunzator. Si alamirea parca m-ar tenta....da-i prea complicat sa caut om care sa-mi faca lucrarea si incerc sa elimin dependentele externe cat mai mult posibil.

Alamirea o poti face singur. Cumpara un set de sudura oxi-gaz din magazinele de bricolaj , costa in jur de 5-600 lei nu mai stiu exact . Iti faci mana pe 2 piese .Eu am sistemul si e minunat in atelier. Daca simti ca nu te descurci iti alamesc eu , cu toate ca e mare distanta intre noi totul e sa ai incredere.Un exemplu de alamire facut de mine cu respectivul sistemDaca iti iese tie cu strungul automatizarea ma apuc si eu de al meu .

post-214585-0-11015000-1435818516_thumb.jpg

Link spre comentariu

Conversia la CNC ar trebui sa iasa, in linkul de mai jos am selectat cateva poze si filmulete de pe parcursul automatizarii axei X. Imi mai trebuie limitatoarele de cursa, trebuie sa ajunga zilele urmatoare.

https://goo.gl/photos/B4q5HpdKNCC3RyN37

Acum arata putin mai bine, intre timp mi-am luat un TIG, am sudat colturile capacului de inox, le-am polishat..atata ca tot uit sa fac poze cand lucrez. Fac una doua la inceput si apoi cateva la sfarsit :)

Link spre comentariu

Iti urmaresc inca de la inceput activitatea . De departe se vede ca faci cu multa pasiune si rabdare.Apropo , carcasele cum le indoi ? Ai un abkant ?Un TIG m-am gandit sa iau si eu , am doar un invertor GYS , am sudat cu el cu electrozi de 1.6 dar nu e acelasi lucru ca un TIG sau MIG-MAG

Link spre comentariu

Am un tip in Baia Mare care imi taie cu laser si face indoirea pe abkant. Capacul e din tabla de inox de 1.5mm, nu-i chiar usor de indoit. 

La ce preturi imi face, imi permit sa experimentez multe :)

La tig visam de vreo 4 ani cel putin...triggerul a fost un sudor prost. Am fost la un frezor sa-mi faca un suport mai stabil pt vertical milling slide ce la un moment dat trebuia sudat. 

Am dat peste un sudor ce mi-a cacat o sudura MIG de am aruncat piesa de 250ron. Asa ca m-am enervat si mi-am luat eu TIG. Cand o sa ma simt suficient de sigur pe mine o sa refac piesa aia si o sa o sudez eu.

Cam asa arata o sudura in ALU dupa ce m-am jucat cu parametrii si am nimerit ceva ok

https://goo.gl/photos/iyQ8f3XkK4wZZymJ7

Asta-i la vreo 100amps, 50% balans, 90Hz Ac Frequency, Pulsat la 150Hz.

Editat de Vasi Mihalca
Link spre comentariu

Frumos ti-a iesit motorizarea transversala.

Observ ca o cam turezi.

Recomandarea e sa dai la motoare o rampa mai lina la accelerare si franare.

De asemenea sa stabilesti ceva viteze de JOG mai mici, apropiate de vitezele reale de lucru.

Iti zic pentru ca tu nu ai ungere la sanie si surub printr-o metoda automata, piulita si sania ta o sa se uzeze foarte repede daca o smucesti si o forjezi prea tare.

 

Am vazut la utilajele mari un sistem de furtunase, care merg la ungatoarele saniilor si la surub/piulita. Acestea se actioneaza manual, sau automat, la un anumit interval de lucru.

Orice lucru care merge repede are nevoie de ungere daca e prin alunecare.

Am mai auzit persoane care au automatizat strungulete si s-au uzat relativ repede, 1-2 ani de lucru in regim CNC, facut pe ele piese zilnic.

Link spre comentariu

Inca nu-i stabilita viteza maxima, setari de pasul surubului si alte calibrari. Categoric nu am de gand sa-l turez asa, n-o sa fie nevoie. Eram in faza in care testam diverse setari de driver cu microsteps, cred ca acolo eram la 3600 pasi per rotatie. Ma gandeam la un sistem de ungere..nu ca ar fi neaparata nevoie, (atata ca-mi place mie sa fie misto) lucrez cam doua zile la 2 saptamani si nici aia in regim de productie :) Mi l-am luat ca-mi doream de 5 ani si am epuizat toate videourile de pe net de genu :P

Pe viitor o sa trec la surube cu bile pe ambele axe, inca nu mi-am gasit un frezor in care sa am suficienta incredere incat sa-i dau sania transversala pe mana pt a-mi freza locul pt piulita cu bile. Sau probabil o sa-mi iau eu freza si o sa-mi fac eu. Asa o sa fiu sigur ca o sa fie facuta cu maximum de atentie posibila :)

Dupa ce termin complet partea de mecanica o sa trec sa fac partea de electronica unde ma gandesc sa fac partea de avansuri si filete programatic incat sa pot sa-l rulez si fara PC.

Cam asta o sa imi fie modelul. Si cum inca nu ma grabeste nimeni inca am timp sa gandesc solutiile. :)

Link spre comentariu

Acolo este prea putin filet ca sa ai garantia unei frictiuni bune pe o perioada indelungata .Solutia i opinia mea si o sustin consta intr-o imbinare nedemontabila .Pentru a veni cu argumente iti ilustrez o piesa facuta ieri de la forma bruta pana la final . Initial am vrut sa aplic sudura insa alamirea a fost mult mai potrivita.Scuze pentru indrazneala de a posta poze in topicul tau.Dupa alamire am reverificat unghiul de 90 de grade care a ramas la fel . La sudura cu electrod apar deformari de pozitionare

post-214585-0-98322300-1435916511_thumb.jpg

post-214585-0-72034400-1435916531_thumb.jpg

post-214585-0-07102000-1435916547_thumb.jpg

Link spre comentariu

Fain a iesit piesa! In prima faza o sa incerc cu ceea ce am, nu am nimic de pierdut. Da, sunt deacord ca o piesa crescuta de acolo e alta poveste. 

Pe youtube am vazut ca se poate face TIG brazing cu silicon bronze insa inca n-am gasit baghete de silicon bronze ca sa le incerc sa vad cum ar merge. 

Tre sa-mi fac rost de o butelie mica de oxigen, sa nu cumpar flacoane de 1L cu 70-80 ron bucata si apoi o sa pot sa fac si brazare cum trebuie. 

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări