Vasi Mihalca Postat Februarie 14, 2015 Autor Partajează Postat Februarie 14, 2015 E trapez si al tau. Pana si chinezariile au trapez. Am pus lera de filet metric pe el si potriveste perfect cu metric 2. Stiu cum arata un surub trapez si cum arata unul triunghiular. Axa Z are surub trapez, axa X are surub triunghiular metric.. Link spre comentariu
89-CEC Postat Februarie 14, 2015 Partajează Postat Februarie 14, 2015 Pentru surub metric cu pasul de 2 mm corespunde M16, iar pentru trapez cel de Tr 10x2 (diametru de 10 cu pas de 2mm). Cel mai simplu ar fi masurarea diametrului surubului, doar asa putem sti daca e metric sau trapez. Link spre comentariu
chas3 Postat Februarie 14, 2015 Partajează Postat Februarie 14, 2015 Am pus lera de filet metric pe el si potriveste perfect cu metric 2. Stiu cum arata un surub trapez si cum arata unul triunghiular. Axa Z are surub trapez, axa X are surub triunghiular metric.. Am sarit de partea in care ai mentionat ca e vorba de cel transversal. Credeam ca te referi la longitudinal. Posibil sa fie metric si doar la cele CNC sa fie cu bile. Link spre comentariu
Vasi Mihalca Postat Februarie 14, 2015 Autor Partajează Postat Februarie 14, 2015 Pentru surub metric cu pasul de 2 mm corespunde M16, iar pentru trapez cel de Tr 10x2 (diametru de 10 cu pas de 2mm). Cel mai simplu ar fi masurarea diametrului surubului, doar asa putem sti daca e metric sau trapez. E de 16 mm, iti spun sigur Link spre comentariu
Vasi Mihalca Postat Iunie 29, 2015 Autor Partajează Postat Iunie 29, 2015 Salut, In procesul de conversie la CNC, am nevoie sa prelungesc surubul axei Z pentru a pune motorul. Capatul surubului are doua piulite cu care se poate regla jocul axial al surubului. Capatul surubului este un metric fin de 12 cu pas de 1.25. In prima incercare am facut o prelungire, ce are filet de 12 inauntru si ma gandeam ca o sa o securizez pe filet cu 3 pini filetati. Una din cele doua piulite initiale, a ramas montata. https://goo.gl/photos/JgoKktAgtR8fiRmY7 Am renuntat la ideea asta dupa ce ma gandeam ca pinii filetati o sa imi strice filetul si am inceput sa caut alte solutii. A doua varianta a incercat sa copieze cam ce face un cuplaj, asa ca am reusit sa fac cu ajutorul strungului si atasamentului de frezare urmatoarea piesa: https://goo.gl/photos/C7LSfk44VUvoqh8k7 Am eliminat ambele piulite initiale, am zis ca daca am lock o sa pot regla si jocul axial si apoi dupa ce-l strang o sa fie ok. In teorie toate bune, clampingul o sa faca lock la surub si nu o sa se desfaca. De strans strange, am verificat cu freza cu care am taiat, dupa ce strang cele doua surube, prinde lama in despicatura. In practica intra vaselina prin despicatura aia, ajunge la filet si cand am inceput sa fac jogging la motor, a inceput sa se desfileteze... Acuma am un alt plan, ce ar trebui sa imbunatateasca si piesa asta a doua: O sa fac diametrul mai mare la partea despicata, acuma e vreo 25mm, o sa-l maresc pana spre 40mm, gaura de strangere mai in exterior, incat sa am forta de strangere mai mare. O sa folosesc un surub de strangere mai gros 4 sau 5mm de preferinta tratat. De asemenea ca sa previn desfacerea surubului, o sa dau o gaura de 5 in capatul surubului conducator, unde-i gaura de centrare, o sa filetez cu un tarod de 6 pe stanga, si prin cuplaj, o sa dau o gaura si o sa-l strang cu filet pe stanga. Pasul surubului de 6 pe stanga fiind de 1mm, practic o sa il stranga mai tare cand o sa incerce sa se desfaca. In teorie asta ar trebui sa mearga. Daca aveti alte idei de cum s-ar putea face si de ce s-ar putea sa nu mearga solutia asta, astept ideile voastre. Mersi, Vasi Link spre comentariu
alex.cselenyi Postat Iunie 29, 2015 Partajează Postat Iunie 29, 2015 Cel mai bine baga un stift ca sa asiguri imbinarea.In felul asta sigur nu se va destrange. Alex Link spre comentariu
Vasi Mihalca Postat Iunie 29, 2015 Autor Partajează Postat Iunie 29, 2015 Cel mai bine baga un stift ca sa asiguri imbinarea.In felul asta sigur nu se va destrange. Alex N-as vrea sa dau gaura perpendiculara in surub, plus ca daca bag stift, pierd posibilitatea de a-l mai strange pentru a elimina jocul axial. Link spre comentariu
alex.cselenyi Postat Iunie 29, 2015 Partajează Postat Iunie 29, 2015 Atunci incearca cu Loctite 243 sau alte produse similare pt. blocat filete. Alex Link spre comentariu
Vasi Mihalca Postat Iunie 29, 2015 Autor Partajează Postat Iunie 29, 2015 Atunci incearca cu Loctite 243 sau alte produse similare pt. blocat filete. Alex Si cat de tare tine asa ceva? Adica s-ar putea sa am nevoie candva sa mai ajustez jocul axial.. Link spre comentariu
alex.cselenyi Postat Iunie 29, 2015 Partajează Postat Iunie 29, 2015 (editat) In atas ai fisa tehnica. Alex Folosesc acest produs si la etansarea traseelor pneumatice...........avantajul fata de teflon este ca timp de cateva minute dupa aplicare,poti sa pozitionezi imbinarile dupa bunul plac...........plus ca nu folosesc chei de niciun fel la filetele cilindrice. Alex LOCTITE_243_MSDS_EN.pdf Editat Iunie 29, 2015 de alex.cselenyi Link spre comentariu
Vasi Mihalca Postat Iunie 29, 2015 Autor Partajează Postat Iunie 29, 2015 Alte idei de prelungire a surubului mai are cineva ? Inafara de a suda o extensie putin mai groasa si apoi a strunji excesul pana la cote. Ma gandesc ca sudura mi-ar putea deforma capatul surubului...deci nu tare as opta la a face prin sudare.. Friction welding ar fi ideal aici, da nu stiu cine-mi face mie asa ceva :P Link spre comentariu
DanuAL Postat Iunie 29, 2015 Partajează Postat Iunie 29, 2015 As folosi a 2a varianta, dar as face despicatura/taietura pe aceasi lungime si pe partea cealalta, 4 suruburi + Loctite = fericire! Link spre comentariu
Vasi Mihalca Postat Iunie 29, 2015 Autor Partajează Postat Iunie 29, 2015 As folosi a 2a varianta, dar as face despicatura/taietura pe aceasi lungime si pe partea cealalta, 4 suruburi + Loctite = fericire! Ce zici despre surubul cu filet pe stanga ce sa prinda prin cuplaj in surubul conducator ? Link spre comentariu
DanuAL Postat Iunie 29, 2015 Partajează Postat Iunie 29, 2015 (editat) Ala nu-ti strange mai bine cuplajul, doar l-ar bloca putin mai mult, dar ca sa n-ai surprize sa se invarta surubul in cuplaj/bucsa, despic-o pe ambele laturi si foloseste Loctite. La fel de bine poti sa-i lasi/faci si capac in bucsa. Prelucrezi prima data gaura cu filet, dai jos piesa, iti pregatesti un dorn filetat ptr. filetul din bucsa si prelucrezi capatul celalalt cu fund/capac si gata treaba. Editat Iunie 29, 2015 de DanuAL Link spre comentariu
florianmro Postat Iunie 30, 2015 Partajează Postat Iunie 30, 2015 Poti incerca adaugarea de extensie prin alamire .Si apoi desigur strunjirea excesului Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum