Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Strungul meu Wabeco d6000


Vasi Mihalca

Postări Recomandate

Bataia aia parca ar proveni mai mult de la pinioanele ce se angreneaza acolo in spate, cu axul principal. Un rulment stricat zornaie. Te-ai uitat sa nu fie ceva span/mizerie intre pinioane? Cand se auzea bataia aia, ai mai sesizat vibratia pe strung?

Testul cu coada de topor e ''criminal'' :)) - prinzi cu o singura mana, de preferat sa te apesi pe ''levier'', dar la o distanta nu mai mare de 40cm de universal. E un test de ''finete'', nu de barbatie :)). Cu cat te apesi mai departe de universal pe levier, forta de apasare creste, e mai mare, implicit o bataie mai mare! Eu zic ca rulmentii sunt ok.

O sutime abatere pe 80mm lungime e OK! Zero bataie nu gasesti nici la cnc'uri!!! 

Incearca sa decuplezi orice alt pinion ce intra in contact cu pinionul de pe axul principal, dar sa poti invarti in continuare axul principal prin curea cu motorul. Vezi ce se mai aude.

N-ai avut vre-un surub de blocare ptr. transport acolo in spate? O clema ceva?

Link spre comentariu

Testul cu coada de topor e ''criminal'' :)) - prinzi cu o singura mana, de preferat sa te apesi pe ''levier'', dar la o distanta nu mai mare de 40cm de universal. E un test de ''finete'', nu de barbatie :)). Cu cat te apesi mai departe de universal pe levier, forta de apasare creste, e mai mare, implicit o bataie mai mare!

 

Nu am apasat cu forta, ca sa iti faci o idee de cata forta am aplicat, uite in video-ul urmator ce se intampla cand pun pumnul sub universal si incord pumnul deci implicit impling universalul in sus.

 

Am vazut ca cineva zicea ca sare acul din cauza ca se roteste. La testul rotirii, bataia e de 0.005 si daca ar fi rotire n-ar reveni acul la zero cand nu mai aplic presiune. 

 

Nu avea nici un surub de fixare (de genu cum au masinile de spalat) nici o clema sau ceva de genu.

Editat de Vasi Mihalca
Link spre comentariu

Tot cam asa e si pe la mine, chiar mai mult daca apas puternic, depinde de grosimea flansei.

Daca ai scos 1 sutime la prelucrare e ok.

E firesc sa se schimbe valorile daca intorci piesa prelucrata si o prinzi in universal, ea se centreaza prin rotire usoara si masurare cu ceasul comparator, abea cand obtii  abaterea minima strang bacurile puternic si verifici din nou.

Sunt cazuri in care nu trebuie sa strang pana simti ca paraie coroana pe bacuri, mai ales la alama, bronz, aluminiu, bacurile musca din material si datorita structurii interne a materialului se poate descentra.

 

Daca o sa tot trepideze vei ajunge sa montezi role de ghidare, ca niste intinzatoare, nu stiu cum, dar doar alea vor prelua trepidatiile curelei.

Acele trepidatii sunt datorita lungimii intre fulii si structurii interne a curelelor. Am intalnit diferente, de exemplu Optibelt e dura, Contitec e moale, elastica, au aceleasi cote si coduri, dar produc sunet diferit in lucru, cea elastica nu trepideaza, aia rigiza da. De aici incepe distractia...

Link spre comentariu

 

Tot cam asa e si pe la mine, chiar mai mult daca apas puternic, depinde de grosimea flansei.

Adica cum Andrei? Cu ce influenteaza grosimea flansei universalului, ''bataia/jocul'' axului din rulmenti?

 

  @Vasi Mihalca asta e un ''joc'' normal ptr. rulmenti! Cand am vazut primul test facut de tine, cel in care trageai cu mana de universal si iti indica 2 sutimi ''bataie'', am crezut ca la testul cu ''toporu'' o sa iasa o bataie mult mai mare! 

Cand ai timp incearca sa pornesti strungul fara sa angreneze si alte pinioane, doar motorul si axul principal.

Link spre comentariu
Vizitator vasileion27

as dori sa ma ajutati cu o schita , cote , indicatii pentru confectionarea unui ax de abric cu cutite de 25 - 30 cm.( cu valsuri, casete pt rulmenti, sistem prindere panza pt circular) . o cunostinta care lucreaza la un atelier de prelucrare metal mi-a promis ca mi-l face dar tre sa ii dau schita ,cote pt ca nu a mai facut. Va multumesc!

Link spre comentariu

Pai uite asa, daca axul ala, care e o teava cu rulmenti si flansa la capat, daca teava e mai subtire, e logic ca se inconvoaie mai usor.

Adica cat are strungul acea trecere ax,

cat are cotele de rulment.

e clar ca o teava groasa in carne cu diametru mai mare, se inconvoaie mai putin decat una subtirica utilizata strict la strungul din discutie.

Eu sincer nu sunt multumit de grosinea axului la strungul meu, as fii dorit o trecere ax mai mare de 21 sau 24 cat e la mine, era logic sa faca trecerea egala cu interiorul universalului.

 

Ma rog, diverse ratiuni economice ale nemtilor si chinezilor, discutia e fara sens in continuare pe tema de ce au ales asa, ca nu schimbam nimic.

 

Spre exemplu la mine o sa faca ca dracu daca pun in universal un fi de otel de 125 diametru si 120 lungime, sau 150, o sa se inconvoaie ca cilindrul ala o sa fie de vreo 10kg. Acest lucru nu trebuia sa se intample, daca se facea axul cu o cota de 2 ori mai mare.

Editat de andreigradu
Link spre comentariu

M`am uitatat la testul cu coada de secure, am zis si eu sa foloseasca

o coada de matura sau ceva lemn tare da no, daca n`a avut omul altceva buna e si aia.

Dupa cum a apasat cred ca a aplicat vre`o 15-20 Kg pe coada securii , cu pirghia

facuta sub universal eu zic ca macar 100Kgf a impins in universal.

Faptul ca la testul cu pumnul si la cel cu "securea" deplasarea a fost aprox aceeasi

mie mi`ar spune ca e fix jocul rulmentilor.

Nu cred de nici o culoare ca se indoaie ceva acolo.

Oricum strunguletul ala e facut pentru lucruri fine, nu rasucit profil patrat sa faci balustrada cu el...

Bataia aia trebuie rezolvata neaparat , e tare ciudata dar nici mie nu`mi seamana a rulment , la universal iar nu cred

sa fie ceva , e nou nout.

Trebuie decuplate pinioanele asa cum a zis @DanuAl si vazut daca nu`i de la cutia Norton , parca are asaceva.

Pentru a depista zona de unde vine o batale se foloseste stetoscopul , daca nu ai, atunci o bucata de lemn sau o bara metalica

mai groasa pe care o pui in zona banuita iar celalalr capat il tii in pumn si pui urechea pe el.

 

Grig

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu

Orice ar fii cauta si rzolva, astazi m-am apucat sa folosesc un tabel gasit pe aici pe net cu privire la turatii.

Am de facut o fulie din aluminiu, cu 2 trepte, cota mare cam 75mm, cea mica vreo 50 mm.

La 620 rpm mergea cam nasol, agata, se incarca repede cutitul.....probleme

Am marit la 1000 rpm ....deja e lux, fluiera cutitul prin aluminiu, am terminat fulia mare, finisaj frumos, ce sa mai. Poze o sa pun la subiectul despre strungul meu cand o sa fie gata.

 

Am scris ca sa intelegi ca tocmai pentru materialele pe care le vei prelucra cel mai des ai nevoie de zona mare de turatii, adica aluminiu, alama, bronz, plastice.

 

Cel putin eu de acum in colo o sa caut un motor trifazat de 1500 rpm la 1,8kw sa-l pun pe unul din invertoare. Atunci o sa fie ceva de vis sa comand jucaria, ca o sa am cuplu si la turatii mici fara sa schimb cureaua pe alte rapoarte.

 

P.S.     Apuca-te sa faci ceva piese, pur si simplu toaca aiurea niste aluminiu, bronz, fier, ceva aiurea. Da frau liber imaginatiei si fa cateva seibi, un distantier, un bolt, ceva ca sa vezi ce face jucaria.

Ia un rulment cu cota apropiata de vreun fier/aluminiu/alama si fa o cota de rulment, vezi cum iese, apuca-te usor cu rabdare si foloseste-ti scula.

Ai spus ca nu umbli la reglajul rulmentilor, lasa-i asa si baga ceva span, oricum precizii mai bune de 0,05 ai sa ai nevoie mai rar.

 

De cele mai multe ori vei face distantieri, piulite, suruburi, tije diverse, fulii, flanse, chestii......doar la o cota de rulment te vei stresa putin, sau la o imbinare pretentioasa.

Oricum lucrezi, ai job si nu ai timp de fiara asta ca sa te apuci sa-ti faci cine stie ce scule sofisticate, cel putin nu acum, si au trecut cele 14 zile.

Editat de andreigradu
Link spre comentariu

 

Pentru a depista zona de unde vine o batale se foloseste stetoscopul , daca nu ai, atunci o bucata de lemn sau o bara metalica

mai groasa pe care o pui in zona banuita iar celalalr capat il tii in pumn si pui urechea pe el.

 

Grig

Eu folosesc o surubelnita mai mare ,varful unde vreau sa ascult si manerul in ureche(cu grija la ureche) merge minunat,cand lucram la intretinere era cea mai buna metoda de teren pentru a sti cand trebuiau schimbati rulmenti la motoare.

Link spre comentariu

Bataia metalica nu se vede , aia doar s`a auzit!

Trebuie prima data sa se lamureasca despre ce`i acolo abia apoi la treaba cu el.

Sa nu fie ceva semiangrenat , vre`o pana aiurea si sa bata doar de la o anumita

turatie in sus din cauza fortei centrifuge...

Asta o gaseste Vasi si va fi OK.

 

Grig

Link spre comentariu

Salut, 

 

Intr-un post anterior ziceam ca am facut un video insa era prea mare ca sa il uploadez. Am reusit sa ii fac trim si am uploadat doar o portiune din el.

Am facut strunjit o tija de bronz de 10 mm grosime si apox 80 lungime intre varfuri apoi am pus comparatorul pe ea. 

Ce nu inteleg e de unde poate sa vina diferenta aia de o sutime intre un capat si celalalt.

Link spre comentariu

Hai ca am eu intrebari:

ai rezolvat cu bataia, ce era de fapt?

Da de ce nu masori cu micrometru?

Mara strunjita e destul de subtirica , sa nu vina si de acolo ceva probleme.

 

Grig

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări