ndc74 Postat Septembrie 9, 2014 Partajează Postat Septembrie 9, 2014 Parerea mea ca bataia aceea desi nu era de dorit la o scula cu pretentii, nu are nici o relevanta asupra preciziei. Eventual se va resimti in nivelul de vibratii la turatii mari. Ar trebui verificata bataia unei bare rectificate (chiar si un burghiu de 12 de preferat nou) prinsa intre bacuri. Link spre comentariu
Vasi Mihalca Postat Septembrie 9, 2014 Autor Partajează Postat Septembrie 9, 2014 Cutia era ok, nici un semn ciudat pe ea. Strungul era prins de fundul cutiei, nu era nici o urma de lovire asupra lui. O sa incerc sa merg azi la BM sa fac inca un set de masuratori. Raspunsul lor a fost: I spoke again with the engineer. The spacer bushing on the rear part has a small impact. Please be informed that this has no effect. The spindle has no impact. The clock shows 0.005 mm. In the test report you have 0.005 mm. The value is the same.You must rotate 100 mm flying. Our technicians need this value. The test report for this is 0.005 mm. Kindly compare.Please note the resonance of the motor can affect the clock. Sper ca bataia si vibratia sa fie din acele bucsi din spatele papusii fixe, sa imi trimita alte bucsi si sa se rezolve problema. Incerc azi sa fac rost de un ceas pupitast si sa masor bataia in alezajul axului principal. Daca acolo e ok, sunt salvat !! Pray for me my friends Link spre comentariu
Vizitator Postat Septembrie 9, 2014 Partajează Postat Septembrie 9, 2014 Chiar daca ar avea batai de ordinul zecimilor, vibratia la o anumita turatie (in jurul a 2000 rpm in acest caz) nu poate fi justificata in acest mod. Mai degraba cred ca sunt vibratii de torsiune datorate diametrelor si maselor foarte mari ale fuliilor pentru roti de curea dintata. Daca treci de turatia de 2000 rpm, mai ai vibratii? Link spre comentariu
Vizitator Postat Septembrie 9, 2014 Partajează Postat Septembrie 9, 2014 Sper ca bataia si vibratia sa fie din acele bucsi din spatele papusii fixe, sa imi trimita alte bucsi si sa se rezolve problema. Incerc azi sa fac rost de un ceas pupitast si sa masor bataia in alezajul axului principal. Daca acolo e ok, sunt salvat !! Dar tu centrezi universalul pe exteriorul arborelui principal deci nu esti salvat. Nu ai primit o carte tehnica a masinii de unde sa vedem si noi o sectiune ceva prin arborele principal? Pe vremuri masinile unelte veneau cu o carte tehnica si un buletin de calitate cu toate masuratorile geometrice cu date reale. Degeaba masori in gaura arborelui principal, trebuie sa masori cu un dorn de control bagat in gaura iar la 200 mm de frontal trebuie sa ai bataie radiala cativa microni + trebuie sa mai masori si bataia frontala pe arborelui principal si aia tot cativa microni. Link spre comentariu
Vasi Mihalca Postat Septembrie 9, 2014 Autor Partajează Postat Septembrie 9, 2014 La pagina 28 in documentul de mai jos este schema papusii fixe. http://home.ustc.edu.cn/~listen/shared%20files/WABECO%20Lathes%20D6000%20manual.pdf Masuratorile ce le-am facut eu sunt pe bucsile cu nr 36. O sa fac diseara si o masuratoare cu un burghiu prins in universal si o sa invart cu mana universalul. Eu ma refer ca daca nu o sa am baie in interiorul axului 6 la capatul opus universalului, asta ar insemna ca nu am bataie din rulmentii papusii fixe. In cazul asta cauza vibratiei ar putea sa fie bucsa 36 care din masuratori se vede clar ca are bataie. Link spre comentariu
Vizitator Postat Septembrie 9, 2014 Partajează Postat Septembrie 9, 2014 Lagaruirea AP este cu rulmenti cu role conice, la astia poti sa scoti total jocul. pune ceasul pe frontalul AP si trage de el in lungul axului, si masoara ce joc ai. daca ai joc axial inseamna ca ai si joc radial. bucsa 36 nu are treaba cu bataia universalului este un simplu distantier. Link spre comentariu
Vasi Mihalca Postat Septembrie 9, 2014 Autor Partajează Postat Septembrie 9, 2014 @marlowe - eu vorbesc de bataia asta: Pe flansa axului principal am masurat bataia si e ok, e in parametrii specificati de ei. Poate bucsa aia care are runout de 0.1 sa cauzeze vibratii la 2000 rpm ? Diseara o sa masor si alezajul axului principal, daca e ok, inseamna ca vibratia e de la bucsile astea doua. Link spre comentariu
Vizitator Postat Septembrie 9, 2014 Partajează Postat Septembrie 9, 2014 aproximez bucsa la un diam de 40 - 50 mm , deci pe raza ai o bataie de 5 sutimi , asta nu-ti va da niciodata o vibratie in AP. mai degraba masoara bataia radiala pe roata de curea. Eu zic ca ai probleme cu lagaruirea, (modul de fixare al rulmentilor) sau cu rulmentii. vezi ce joc axial ai pe AP.??? Oricum lagaruirea are o solutie proasta, trebuia un rulment combinat langa universal si unul liber axial la curea. Link spre comentariu
andreigradu Postat Septembrie 9, 2014 Partajează Postat Septembrie 9, 2014 (editat) Ca sa ma exprim si eu, legat de pret , a fost aproape triplu fata de al meu ( undeva la 1200 euro + tva ) - exceptie fac eu care l-am luat la reducere 2600 lei pret cu tva inclus. In batiu sa nu mai dai in viata ta cu fiare de orice fel, chiar si atunci cand pui piese in universal sau le dai jos sa pui o carpa pe batiu, sau un cauciuc. Despre batai si vibratii: la mine vibratia o da cureaua trapezoidala, cea danturata da dosr zgomot, are un tremur fin datorat dintilor si faptului ca e dintr-o categorie subtire si fulia se imprima in curea. Cureaua trapezoidala din vibratii excesive la pornire mi-a rupt intinzatorul, pornea prea brutal motorul si s-a fortat intinzatorul. Acum pornesc la mana si nu mai trepideaza. La tine sunt acele fulii cu canale, alea nu prea dau vibratii ca si la auto tot curele din alea sunt si alternatorul ajunge si la 5000 rpm fara trepidatii. Poate sa fie din intinzator, daca ai asa ceva. La auto e hidraulic in multe cazuri si are un amortizor acolo in el, de aceea nu prea vibreaza cureaua unei masini. TEST SIMPLU - dai jos curelele si invarti axele cu mana, ai 2 axe si motorul, vezi daca e vreo problema. Axul principal la mine are o oarecare bataie aproape insesizabila pe ceasul comparator, depinde in ce toane sunt rulmentii. Ai putea avea un rulment spart, ma rog, colivia deformata si sa agate. Poti urmari diverse explicatii despre strungul meu la discutia mea: Strungul meu Quantum 250x550 universal 125mm motor750W 550mm il cauti tu pe forum ca directioneaza catre pagina principala din server. Daca nu scoti vibratia fa un film calumea, adica in felul urmator: Pornesti camera si pui ax rectificat in universal, il strangi de la bacul cu semn, ala cu 0, si invarti cu mana de el, nu trebuie sa bata, maxim 1 sutime. Nu opresti camera, pornesti motorul, incet de la zero pana la 100 rpm, nu turezi mai tare ca strici ceasu comparator. Continui, nu opresti camera, retragi ceasul comparator si apoi turezi incet strungul pana la maxim, te invarti usor cu camera pe langa el, sa fie capacul de la curele dat jos, filmezi cursiv, fara oprire, sa inteleaga lumea ce faci cap coada. Daca sunt vibratii se aud pe camera. Sa ai grija sa pui si ceva lampi suplimentare sa fie filmarea de calitate. In filmare sa prinzi si seria sculei tale, stai cateva secunde pe serie si o indici cu degetul. Iti scrii numele de pe factura pe o foaie si il atasezi langa strung, pui si factura pe masa si o filmezi usor, fara trepidatii, vorbesti cursiv, calm in engleza, ca sa fie constienti ca nu faci glume. Totul sa fie un film cursiv. Pui acest film pe youtube, le dai linkul. La film ii dai un titlu sugestiv. : Big problem with brand new Webaco... si numele tau de ex. Cand vor vedea filmul pe youtube vor intelege ca e antireclama si ca mai poti posta si altele. Sigur nu le place sa vada asa ceva. Eventual printezi si corespondenta cu ei si o filmezi in film, vor vedea ca esti pus pe fapte . Totul sa fie un singur film cursiv. Altfel nemtii ne vad ca pe niste kkti de oameni, am lucrat cu ei la MAGNA ( o firma de pe platforma Ford, fac bara fata-spate si diverse repere din plastic ) si ne dispretuiau total, au senzatia ca ne sunt superiori. Englezii au fost cei mai ok, ne luau la cafea, ne povesteau din alte delegatii ale lor, oameni de gasca. Retine, daca erai acolo si il cumparai personal trebuia sa stii germana ca altfel se fac ca ploua. Doar in germania poti avea calitatea declarata. In rest va cam frigeti. Italienii sunt mai ok la afaceri cu noi. Editat Septembrie 9, 2014 de andreigradu 3 Link spre comentariu
Vizitator surubarache Postat Septembrie 9, 2014 Partajează Postat Septembrie 9, 2014 (editat) Incearca sa nu le sări la gât din prima pentru ca vor reacționa și ei în defensivă și iti va fi foarte greu sa mai ajungi la o înțelegere fara bătaie.Bine ca ai pus și pdf-ul cu strungul. Cand am intrebat pe ce s-a facut măsurătoarea care te-a speriat m-am gandit ca poate este gulerul fuliei. De aia am intrebat daca este axul principal și dupa cum apare si in desen, măsurătoarea este pe o bucsa care culiseaza pe ax. Bănuiala mea este ca bataia este chiar în zona unde s-a facut canalul de pana in bucsa sau diametral opus canalului de pana. Ceea ce este normal tinand cont de metoda prin care se executa acel canal si tinând cont ca pe diametrul exterior al bucsei nu este nevoie de precizie perfecta fiind doar un distantier. Incerc sa te liniștesc, acea măsurătoare nu are absolut nici o relevanță. Sper sa întelegi ce am incercat sa zic.Rulmenti pe de alta parte, pot sa-ti dea acea vibratie. Insa chiar nu cred ca strungul a ieșit din fabrica fara sa fie testat pe toata plaja de turatii. In pdf se specifică si cum se pot regla rulmentii. Poate sunt detensionati? Încă o data: nu cred ca a ieșit din fabrica neverificat. Dar daca este doar asta, poti sa-i reglezi si sa elimini vibrațiile cu pricina.Fa urmatoarea proba: da jos cureaua de la motor si tureaza motorul fara nici o sarcina. Apoi începe sa montezi rând pe rând si celelalte curele testand la turatie maxima de fiecare data pe masura ce introduci toate subansamblele. Asa poate reușești sa afli si subansamblul sau fulia/cureaua pagubasa. Succes și nu te demoraliza din prima! Editat Septembrie 9, 2014 de surubarache Link spre comentariu
Vasi Mihalca Postat Septembrie 9, 2014 Autor Partajează Postat Septembrie 9, 2014 Foarte buna ideea ta de a lua jos curelele si a le pune jos pe rand, nu m-am gandit la asta, insa o sa o aplic maine seara cand il testez. Nici la faza cu excentricitatea bucsei nu m-am gandit ca ar putea fi canalul de pana. Degeaba..se vede ca nu am experienta in domeniu si nu imi pica fisa pe faze de genul. Rulmenti detensionati sau ba..eu o sa fac masuratorile si abia dupa ce ei isi dau cu parerea o sa intervin asupra lui cu reglaje de genu. Nu vreau sa fac nici un fel de interventie asupra lui in felul asta. Demoralizarea vine din faptul ca au fost foarte multi bani, niste asteptari pe masura construite in ultimii 3 ani de cand am aflat de wabeco si imi doresc strung... Link spre comentariu
andreigradu Postat Septembrie 10, 2014 Partajează Postat Septembrie 10, 2014 S-a discutat ca nu il vei folosi la turatie maxima, gresit, ba dimpotriva ai nevoie si de maxim, daca faci un ax si vrei sa-l rectifici pe genunchi doar asa o sa poti. Faci axul, cand e in cote turezi la maxim si aplici o piatra de rectificat, apoi smirghel fin 400-800-1000-1200, eu asa am facut acel ax pt. dispozitivul de rectificare. Nu am acces la vreo masina de rectificat axe. De aceea e bine sa mearga ceas. Alt exemplu, ai o bormasina, un flex, un ventilator auto, ceva motor cu carbuni. Daca vrei sa-i rectifici colectorul, zona aia unde vin carbunii, trebuie sa ai turatie mare ~1000 rpm la primul span si mai sus apoi. De ce iti spun, daca ai turatie mica cutitul impinge material intre barele de cupru si te chinui sa il scoti. Daca ai turatie mare, spulbera cuprul si ai foarte putin de curatat. La final va trebui sa vii cu smirghel de 400, apoi de 800 - 1200 ca sa finisezi zona. Finisarea o faci obligatoriu dupa ce cureti cu un cutter intre barete. La acest finish ai nevoie de vreo 2000 rpm ca sa iasa treaba buna. Pe probate la toate turatiile, am si stricat un rotor de flex mergand cu turatie mica, la revenirea cu turatie mare s-a terminat cuprul ca a ajuns la nivelul lacului. De aceea trebuie sa iei putin span si sa iasa perfect din prima. Afirmatia colegului ca sa nu te iei de ei e complet gresita, tu nu-i injuri in filmul ala, doar iti dovedesti identitatea, seria strungului si expui problema, asta daca nu cumba te teleportezi cu strungul la ei la service. Tocmai faptul ca stam ca blegii si nu ne cerem drepturile ne-a adus in starea asta nasoala ca si natie de oameni. Sa fii fost tu ungur, neamt, austriac... pana acum era la tine la usa o echipa de-a lor si iti rezolva problema. Mai avem inca de invatat ca banul nostru muncit trebuie respectat. Cere-ti dreptul si fa-o inainte de cele 14 zile. Colegii au dreptate, in spate nu se masoara, acolo oricum e o flambare datorata curelei care trage lateral, e firesc ca e subtire si are si gaura. In fata poti sa verifici chiar si pe flansa dintre universal si axul principal, si pe exteriorul universalului, trebuie sa fie in zona 1 sutime. Invarti doar cu mana. La mine daca imping de sus in jos in universal si am ces comparator perpendicular se vede o miscare de cateva sutimi, e firesc, acolo e o teava subtirica din otel care permite si indoire. De aceea la piese foarte grele e util platoul ca sa nu te indepartezi de rulment. Daca ai piese de 10kg zilnic iti cumperi un SN320 sau mai mare. Trebuie sa facem distinctie intre dimensiunile pieselor si masa lor la strungurile mici. Mai e o intrebare, tu l-ai receptionat din masina curierului direct sau a mai fost plimbat cu alte masini, ca si aici conteaza, ca daca l-ai luat direct din tir-ul de Germania are ploblema tehnica, daca l-au mai mutat altii poate s-a lovit, oricum nu imi dau seama ce sa fii patit ca cu masina dau in gropi zilnic si nu se sparg rulmentii. P.S. Nu conteaza ca ti-ai luat carnet azi sau acum 20 ani, masina noua nu trebuie sa-ti tremure volanu in mana la 90km/h si nici sa traga dreapta sau sa troncane ceva. E valabil si la strungul tau. Intre strung si masa eu am pus covor de cauciuc in zona talpilor, astfel preiei imperfectiunile mesei si reduci vibratiile. Poti pune mai multe bucati una peste alta. Poti sa tai si din presuri auto. Acel cauciuc va permite strungului sa fie drept si usor elastic fata de masa. La suruburi poti sa pui cate 2 piulite ca sa nu se desfaca, ma refer cele de prindere pe masa. Poti sa pui cauciuc si sub picioarele de la masa strungului, astfel izolezi fata de beton. Toate masinile unelte se pun pe presuri groase din cauciuc, de 50-100mm. Ma refer la cele de hala, de cateva tone. Deci si astea mici vor avea covorase, dar mai subtiri. Link spre comentariu
Vasi Mihalca Postat Septembrie 10, 2014 Autor Partajează Postat Septembrie 10, 2014 Atasez un link cu o poza dupa verso-ul test reportului efectuat de ei: https://lh5.googleusercontent.com/-iBpqVrOqr4A/VA_szE-5FQI/AAAAAAAAaAg/YCpyXlTVywE/w499-h665-no/IMG_8308.JPG Coletul a trecut prin mai multe masini, a plecat cu DHL Freight, a ajuns in Timisoara, Cluj apoi la mine. Nu cred ca are relevanta daca dat sau nu in gropi atata timp cat cutia era intacta si el nu prezinta nici o urma de violenta mecanica. O sa incerc sa pun si covoras de cauciuc sub el..desi si eu cred ca vibratiile se trag din rulmentii axului principal. Azi o sa fie zi de masuratori, o sa revin maine cu o serie de filmulete mai detaliate. Mda..nu se vede nimic in poza, ii schimba google plus calitatea.. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Septembrie 10, 2014 Partajează Postat Septembrie 10, 2014 (editat) Poti sa te iei de ei dar sa fii sigur pe ce ai verificat. La ora actuala eu am identificat ca te lupti cu 3 probleme, bataia radiala, vibratiile si demoralizarea. Luate pe rind, cea mai simpla e bataia radiala, pui comparatorul pe umarul flansei , fix ca in test report, pozitia 4 si invirti de ax cu mina si vezi ce citeste. Asa am eu o banuiala ca`i chiar sub acel 0,005mm , chinezoiul meu este cam tot pe acolo si e mult mai mare decit Wabeco. Clar nu vei avea probleme de bataie radiala. Poate chiar mai importante sint restul de masuratori , alea de aliniere. Daca ai finalizat cu asta partea 2 a is vibratiile. Asa cum am mai scris o data incepe sa "dezbraci" strungul de tot ce`i curea pe el, bineinteles si de universal. Fa poze la tot ce ai dat jos , ajuta la montare , diagnosticare. Pe etape eu as face asa: 1) Lasa universalul dat jos si invirte cu mina axul principal,fa verificarea bataii radiale si axiale (poz 4 din test) asculta si incearca sa simti ceva la mina. Asa verifici rulmentii si bataia. OK? treci mai departe 2) Porneste motorul fara nimic pe el , verifica la diverse regimuri de turatie , OK? treci mai departe 3) Pune cureaua axului principal , verifica zgomote ciudate , vibratii ca mai sus , OK? ........... 4) Pune inapoi universalui si repeta pct 4 , daca apar vibratii ai gasit impricinatul insa nu inainte de a verifica sa n`ai ceva span in el prins aiurea. 5) Contiuna cu restul de curele, daca se poate una cite una . Trebuie sa tii cont ca la curelele dintate apare un "tropait" a lor , asta nu`i tare deranjant insa daca se prinde ceva pe ele sau pe fulia aia cu dinti acolo ramine si chiar vibreaza atunci. Daca sint "moi " intra intr`un regim de vibratii mult mai usor datorita acelui "tropait" care le amorseaza. Ideea e sa depistezi ce vibreaza si apoi sa cauti cauza. Am mai spus ceva despre aducerea la nivel a strungului , acolo trebuie o nivela sensibila, cam 0,002mm/m . Dupa mine masa pe care sta strungul e cam anemica, poate ma insel dar totusi parca o contra oblica sudata ar intari mult acea masa. Ramin la parerea mea ca`i ceva tare simplu, vei gasi repede problema si asa ai rezolvat si a 3`a problema, demoralizarea. O sa vezi ca va fi OK. Grig Editat Septembrie 10, 2014 de Ion_Bumbu Link spre comentariu
Vasi Mihalca Postat Septembrie 11, 2014 Autor Partajează Postat Septembrie 11, 2014 Salutare frati intr-ale metalworking-ului ! Aseara am facut niste masuratori si niste experimente cu strungul. Am vazut ultimul post abia azi insa am cam facut cateva dintre chestiile ce le-ati sugerat asa ca hai sa va prezint rezultatele. Am inceput prin a da jos curelele. Am turat motorul la maxim la liber...all ok. nici un zgomot ciudat, nici o trepidatie. Am pus curea intre motor si prima fulie apoi iarasi am turat la maxim, iarasi nici un zgomot, trepidatie ciudata. Am invartit cu mana axul principal ascultand dupa zgomote, n-am auzit nimic batand sau ceva, atata ca ma cam deruteaza pinioanele (thumbler gears) ce fac legatura cu sistemul de avansuri automate. Am pus ceasul comparator pe alezajul axului principal in spatele papusii mobile. Clipul este comentat in engleza ca ma gandeam sa le trimit celor de la wabeco. Nu stiu daca acei 30 de microni pot induce o vibratie la o anume turatie... Apoi am pus curelele si pentru cei ce se gandeau ca am strans prea tare curelele, cam atat de tare le-am strans: Urmatoarea masuratoare ce am facut-o a fost pe flansa ce adapteaza universalul la flansa axului principal. N-am putut face masuratoarea direct pe flansa axului principal deoarece aveam un "0" ce nu-l puteam ocoli cu ceasul comparator. Nu a iesit foarte bine filmarea in sensul ca tineam cu o mana telefonul si cu o mana invarteam axul si nu se vede exact ce masoara ceasul comparator insa conteaza ca valorile sunt in grafic: Apoi am luat o bucata de alama hexagonala de 46*100mm, am prins-o in universal si apoi am degrosat si finisat un capat, apoi invartind cu mana, am masurat ce runout are la acel capat. Si aici valorile sunt foarte ok. Apoi am zis sa vad daca exista "joc" in rulmentii papusii fixe si am facut urmatorul test: Aici ma intreb daca e normal sa se miste acul 2 zecimi in fiecare parte, totusi nu am aplicat nush cata forta si cand prind o piesa mai grea, la 2000 rpm, o sa aiba mai multa forta decat exercita acum mana mea. Deci dupa cum vedeti...valorile par ok..si totusi nu stiu de unde sa fie acea vibratie la viteze mari. Exista o viteza la care vibreaza mai tare, si apoi daca trec de acel punct scade putin. Am zis sa ma consult cu voi inainte sa dau filmarile celor din Germania, poate reusesc sa gasesc problema si fara sugestiile lor. Multumesc anticipat de raspunsuri Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum