Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Borne la acumulatori refacere


Florin berdila

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 9
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Florin berdila

    3

  • remus68

    2

  • tommymd

    2

  • ovy83

    1

Top autori în acest subiect

am vazut la cineva: se curata bine bornele cu smirghel,individul avea o forma confectionata cat sa cuprinda o borna,a topit niste placi tot de baterie(atentie,este toxic!) si a tunat in acea forma. a iesit foarte bine.

Link spre comentariu

Salut.

Aveti nevoie de: doua forme pentru borne(trunchi de con) cu diametru mare pentru + si diametru mic pentru - (daca este vorba de un acumulator auto)

 un alt acumulator in stare de functionare

un electrod de carbon (aproximativ 5...6mm)invelit in cupru

plumb recuperat pentru adaos

Se va folosi electrodul la fel ca la aparatul de sudura ,si acumulatorul  aditional in locul  aparatului.Atentie la conectarea pe borna care trebuie reparata. Daca este cea de+ se va conecta deasemenea tot borna de+ a acumulatorului aditional iar electrodul la cea de - la acumulatorul aditional. In prealabil vor fi curatate foatre bine deoarece exista foarte mult oxid(mizerie),atit borna de reparat cat si materialul de adaos.Materialul de adaos nu trebuie sa fie topit, se adauga in momentul in care se realizeaza arcul electric.

Pentru neclaritati sau amanunte ma puteti contacta

Link spre comentariu
  • 4 săptămâni mai târziu...

 

 

Salut.

Aveti nevoie de: doua forme pentru borne(trunchi de con) cu diametru mare pentru + si diametru mic pentru - (daca este vorba de un acumulator auto)

 un alt acumulator in stare de functionare

un electrod de carbon (aproximativ 5...6mm)invelit in cupru

plumb recuperat pentru adaos

Se va folosi electrodul la fel ca la aparatul de sudura ,si acumulatorul  aditional in locul  aparatului.Atentie la conectarea pe borna care trebuie reparata. Daca este cea de+ se va conecta deasemenea tot borna de+ a acumulatorului aditional iar electrodul la cea de - la acumulatorul aditional. In prealabil vor fi curatate foatre bine deoarece exista foarte mult oxid(mizerie),atit borna de reparat cat si materialul de adaos.Materialul de adaos nu trebuie sa fie topit, se adauga in momentul in care se realizeaza arcul electric.

Pentru neclaritati sau amanunte ma puteti contacta

Metoda asta am intalnit-o cu ani in urma. Electrodul de carbon nu era invelit in cupru, era matisat pe carbune, conductorul litat din cupru. 

Editat de giongiu
Link spre comentariu

Poate fi folosit si carbune de la bateriile R20. Il prinzi pur si simplu cu un cleste al cablului pentru baterii auto. Sunt acele cabluri cu clesti la ambele capete, dar sa fie de calitate, nu chinezariile de acum din magazine. Sau pur si simplu un cablu mai gros prins strans cu ceva de carbune si il folosesti ca un electrod al aparatului de sudura.

Daca e mic defectul si bateria incarcata, poti folosi chiar aceeasi baterie, vei face scurt o perioada mica de timp, se incalzeste putin, nu pateste mare lucru. Daca e aproape toata borna distrusa, folosesti o alta baterie, legi forma pentru borna la cealalta baterie (+la+ sau -la-) si electrodul la cealalta borna.

 

Tata e electrician auto de 30 ani, si eu am prins vremuri cand schimba si celule din acumulatori, forma acumulatori etc. El folosea acei carbuni acoperiti cu cupru, pana s-au terminat si altii sunt greu de procurat (nu se justifica finaciar pentru asa ceva). Acum foloseste carbuni din baterii si ii tine cu patentul. Nu e asa pretentioasa manopera. Daca si borna la masina nu e de calitate, nici forma nu este necesar sa fie conica, o simpla teava fara asperitati pe interior.

Link spre comentariu

forma nu este necesar sa fie conica

 

 

Daca forma de turnare nu este conica, va fi dificil de extras dupa borna reconditionata; daca se incearca o extragere fortata, este posibil ca borna sa se rupa din interiorul bacului si operatiunea de reconditionare va fi deosebit de anevoioasa (practic imposibil de realizat de cineva care nu are experienta). Formele conice nu sint greu de realizat de catre un strungar.

Link spre comentariu

Şi electrodu încălzeşte plumbu sau el se încălzeşte şi pe electrod se pune plumb şi se topeşte deci ce rol are mai daţimi detali vă rog mul tot procedeuŞi electrodu încălzeşte plumbu sau el se încălzeşte şi pe electrod se pune plumb şi se topeşte deci ce rol are mai daţimi detali vă rog mul tot procedeu

Link spre comentariu

La utilizarea electrodului de carbune din baterii R20 (am incercat si din R14 dar este exagerat de fragil) trebuie avut grija sa nu il supraincalzesti exagerat - inainte de utilizare virful se va ascuti la polizor (ca un creion) si prin presare pe borna acumulatorului se realizeaza contactul electric; cind are culoare rosu-portocaliu se va ridica electrodul dupa borna pina se mai raceste si apoi se continua. In timpul in care se tine in contact cu borna, electrodul va fi manevrat cu miscari circulare amestecind in plumbul topit. Adaosul de material se face atingind o bucata de plumb de carbunele incalzit sau tinind adaosul in contact cu borna si atingind cu carbunele materialul de adaos. Daca ai stearina, se poate topi putina deasupra zonei de lucru pina se formeaza o pelicula protectoare cu rol antioxidant. Este importanta operatiunea de amestecare, altfel exista riscul unei lipituri reci si ruperea bucatii adaugate la borna. Daca se incalzeste exagerat carbunele (culoare galbena) exista posibilitatea distrugerii acestuia cu efecte asemanatoare unei explozii. In timpul operatiunii este indicat a se folosi ochelari de protectie. Legatura electrica se va face cu un conductor izolat de 6...10mmp conectat cu un capat la cealalta borna a acumulatorului si cu celalalt capat infasurat 2...3 spire pe corpul carbunelui apoi strins cu un patent.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări