iop95 Postat Septembrie 22, 2014 Partajează Postat Septembrie 22, 2014 Da, formula e corecta. Daca elicea respectiva merge la 3000rpm cu 0.6Nm e perfecta solutia. Link spre comentariu
giongiu Postat Septembrie 22, 2014 Autor Partajează Postat Septembrie 22, 2014 (editat) Am cautat pentru teste, un alt motor, cu rotorul interior. Am gasit unul cu perii, de scuter electric, de 180W/24V,2700RPM, care prin constructie e usor de etansat. Am etansat capacele cu silicon termorezistent, iar axul l-am etansat cu un simering, lipit cu adeziv epoxidic pentru metal, de la Bizon. Cum axul e de 8mm diametru, iar cel mai mic simering pe care l-am gasit, are 10mm interior, am folosit o teava din dural, de 8 la interior, 10 la exterior. Maine il bag in apa, refac testele cu palele testate pe celalalt motor. Editat Septembrie 22, 2014 de giongiu Link spre comentariu
giongiu Postat Septembrie 22, 2014 Autor Partajează Postat Septembrie 22, 2014 PS Daca tot etansez motorul si-l bag in apa, ar fi probleme cu contactul perii-colector, daca in interior as introduce o mica cantitate de ulei ? Acesta ar prelua temperatura rotorului, transferand-o la exterior. Am demontat o pompa benzina pentru motoare pe injectie, motorul e inundat de benzina, inclusiv periile si colectorul. Daca l-as putea raci, as putea creste tensiunea de alimentare, pentru o putere mai mare. Sau in loc de ulei, poate benzina ? Link spre comentariu
Vizitator Postat Septembrie 22, 2014 Partajează Postat Septembrie 22, 2014 ...cu benzina ...sigur merge. Eventual sa umfli barca cu gaz de butelie in loc de aer,macar sa stii o treaba. Numai sa nu te urci tu in ea,pui pe altul sa o testeze.Sincer mi_ar parea rau sa nu te mai pot citi pe aici sau dincolo.Daca nu rezolvi cu motorul ala pana la Craciun itzi cumpar eu unul numai sa nu_mi zici ...''moshule....'' Link spre comentariu
giongiu Postat Septembrie 22, 2014 Autor Partajează Postat Septembrie 22, 2014 Sincer, ma asteptam la un raspuns de genul acesta. Dar chiar vorbesc serios...Cum iti explci ca nici-o masina n-a explodat, in ciuda faptului ca are in rezervor un motor cu perii ? Raspunsul e simplu, trebuie un anumit raport aer-combustibil, ca acesta din urma sa se aprinda. Daca e prea mult aer, sau prea putin, benzina nu se aprinde. PS Ideea cu gazul de butelie, nu e rea... Eu o umflu cu un compresor electric, si dureaza ceva. Cu o butelie de voiaj, probabil ar mege mai repede...Dupa care ar trebui sa ma apuc si de fumat. Si desi o sa crezi ca fac misto, ...sunt pompier si nu fac munca de birou. Link spre comentariu
Vizitator Postat Septembrie 22, 2014 Partajează Postat Septembrie 22, 2014 Matache,n_am zis la mishto.Stiu ca benzina se aprinde doar daca are si ceva aer,de ex potzi sa stingi o tzigara aruncand_o intr_o galeata cu benzina. Chestia cu racirea pompei de benzina e simpla pt ca evacueaza benzina din corp si trage alta mai rece,iar faptul ca nu se aprinde e ca nu are aer.In plus motorul pompei e mic si nu trage atatzia amperi care sa faca flama pe colector. Si uite app de cum se umfla o barca repede,itzi faci un adaptor de la esapamentul masinii la ventilul barcii.Din pacate si eu sunt pescar numai ca nu am unde pescui,in germania e nebunie mare cu asta.Am zis serios ca itzi fac cadou un motor daca nu o rezolvi pana de sarbatori. Link spre comentariu
CIBY2 Postat Septembrie 23, 2014 Partajează Postat Septembrie 23, 2014 Cum suntem noi gand la gand Doctore! Stiam si eu de Matache, aceesi metoda cu esapamentul vroiam sa i-o propun, iar in motor se poate pune ulei de transformator. Link spre comentariu
giongiu Postat Septembrie 23, 2014 Autor Partajează Postat Septembrie 23, 2014 Doctore, multumesc pentru oferta cu motorul, dar nu e nevoie. Ideea cu esapamentul e chiar de milioane ! Ciby, eu ma gandisem la uleiul folosit la compresoarele de frigider. Cred ca ar merge pana la urma orice ulei, doar sa fie suficient de fluid. Eu ma tem doar ca pelicula de ulei, ar putea inrautati contactul perii-colector. Link spre comentariu
CIBY2 Postat Septembrie 23, 2014 Partajează Postat Septembrie 23, 2014 Pai si cel din compresoarele de frigider nu este asemanator cu cel de traf? Stiu ca am desfacut unul candva si mi-a curs pe picioare. Cat despre contact, pana la proba contrarie, este posibil sa ai dreptate. Daca vei fi multumit de cum merge motorul, va trebui sa-i confectionezi o ogiva in capatul in care sparge apa. Mai castigi si de acolo ceva. Gazele de esapament este posibil sa atace vinilinul barcii. Am umflat si eu de cateva ori asa, dar nu era barca mea, era a unui prieten si el a fost de acord cu propunerea noastra (dupa 1/2 ore de dat la o pompa de bicicleta!). Nu-ti trebuie decat un furtun care sa potriveasca cu valva si o carpa cu care improvizezi etansarea la teava. Intelegi tu cum. In 30 de secunde, barca va fi beton daca ai pe cineva care sa apese pedala! Link spre comentariu
Vizitator Postat Septembrie 23, 2014 Partajează Postat Septembrie 23, 2014 ...Motoarele de frigidere nu au perii,sunt motoare trifazate cu rotorul in scurtcircuit..nu stiu daca e chiar atat de importanta racirea rotorului cat timp statorul e racit de apa.In mod normal caldura e preluata prin lagare si spatziul mic dintre rotor si stator si eliberata la exterior. Vezi cand umfli de la esapament sa pui un tifon sau altceva in capatul tzevii sa nu bagi ulei ars in interiorul barcii,un fel de filtru.Probabil filtrul asta se poate face si altfel,ma gandesc la ceva asemanator cu cele de la compresoare ,pt instalatziile de aerograf unde e folosit un borcan cu ulei si trece doar aer fara impuritatzi.Ma gandesc ca o sa gasesti tu o solutzie. Link spre comentariu
validae Postat Septembrie 27, 2014 Partajează Postat Septembrie 27, 2014 Nu umple motorul de curent continuu cu ulei, că îl termini. Benzina e mai uscată şi nu e uleioasă, e altă mâncare de peşte Se va răci mai bine decât în aer, te asigur.Conductibilitatea termică e mai bună în apă oricum. Link spre comentariu
giongiu Postat Septembrie 27, 2014 Autor Partajează Postat Septembrie 27, 2014 Nu l-am umplut cu ulei, l-am umplut cu apa, fara sa vreau. Vorba vine, a intrat vreo doua lingurite. Siliconul n-a aderat pe izolatia firelor, asa ca pe acolo a intrat apa. Oricum am apucat sa fac ceva teste. Forta dezvoltata de acest motor, e incomparabil mai mare. Alimentat la 36V, deci supravoltat, abia reuseam sa-l tin. Si consumul era pe masura, se incalzeau firele, n-am apucat sa masor. Estimez insa peste 500W. Link spre comentariu
puriu Postat Octombrie 22, 2014 Partajează Postat Octombrie 22, 2014 Partea cea mai grea este elicea. Se poate experimenta cu una improvizata pana cand trage cel mai bine, apoi trebuie procurata una de fabrica asemanatoare. Forma optima, calitatea suprafetelor si echilibrarea dinamica nu pot fi realizate manual. Pentru experiente se foloseste, la fel ca la nave, tractiunea la ponton. Un cantar cu arc se leaga de un punct fix de pe uscat si barca trage de el cu o sfoara. Elicea cea mai buna trage cel mai tare la o turatie moderata, sa nu arunce apa afara. Daca se obtine aceeasi forta (sau mai mare) ca si cu vaslele, e OK. La nave forta de tractiune necesara creste cu puterea a treia a vitezei, deci pentru viteza dubla forta necesara creste de opt ori. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum