Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

100w pe tuburi


diff

Postări Recomandate

Intradevar Raa este 4xRa pentruca raportul de transformare este dublu in cazul acesta in care ne raportam la impedanta reflactata intre cei doi anozi. Si rezulta ca impedanta reflectata Raa este de 4 ori mai mare. Scuze m-am grabit cind am facut socotela . Graficul compus nu l-am trasat ca nu stiu clar in acest moment cum se procedeaza.

Cit priveste banda de frecventa asa a rezultat din simulare . Am sa revin si pun mai multe poze inclusiv schema in format *.asc .Poate cineva doreste sa lucreze pe marginea ei.

Voi folosii desigur si datele indicate de dv care aveti mai multa experienta. Desigur ar fi indicat un model mai complex de OT dar nu am date de la vreo firma si sa pun eu ceva sa dea bine nu e cazul.

Link spre comentariu

Salutare la toata lumea si tuturor lamparilor,cum vara aproape s a sfarsit, dupa tone de difuzoare rebobinate, mixere si puteri etc am decis sa-mi fac nintel timp si pentru mine,an speta al 2-lea amplificator pe tuburi,de data asta macar 100 150w per canal sinus.Topologie as vrea tot un push-pull cu tuburile kt88 si defazor+preu 6sn7,cum nu am gasit exact ce vroiam las atasata o schema cu care poate pornesc la drum,prin bunavointa domniilor dv poate gasesc ceva mai bun sau poate o idee de start,ampliful al folosesc pentru auditii hi-end mai ales ca acuma am o sursa de semnal care sare cu mult peste vinil,poate isc niscaiva controverse cum vinilul este capu de linie cand vb de sunet cald si dinamica,asa credeam si eu pana de curand :)

Despre ce sursa de semnal este vorba ? Vinilul este o solutie foarte pretentiosa , corectorul , doza si conectica trebuie sa fie impecabile plus o colectie de discuri CBS pastrate cu mare grija asa ca doar  un numar mic de persoane isi pot permite auditii de mare clasa, dar daca exista o alternativa cu atit mai bine

Link spre comentariu

Legenda cu discul de vinil minunat a rămas din anii 50-60 ai secolului trecut, cînd era mai evoluat ca alte surse de semnal (radio, maguri), între timp i-a luat locul cd-ul. Azi mai au valoare doar ptr înregistrări rare, de colecţie şi de negăsit pe cd.

Link spre comentariu

Am modificat datele dupa cum mi-ati sugerat dv. Am redus si inductanta primarului. Cu o impedanta Raa =10k se pot obtine 100W cu 0,8% distorsiuni dar din pacate trebuie tensiune de alimentare destul de mare Vb=900V . Poate o resistenta Raa ceva mai mica sa fie optim . Puterea disipata pe tub e cam tot la fel 30W pentru 0,8% . Se poate reduce puterea disipata dar cresc distorsiunile. Tinind cont ca amplificatorul nu debiteaza tot timpul 100W se poate merge pe o asemenea varianta. Cu rectia negativa banda este 10Hz-60Khz/1Db . Tinind cont ca in realitate OT are si capacitati parazite probabil ca limita superioara v-a fi mai mica .  Reactia negativa este esentiala pentru liniaritate in banda.

post-179898-0-19202100-1409597491_thumb.jpg

post-179898-0-55313700-1409597508_thumb.jpg

Link spre comentariu

Despre ce sursa de semnal este vorba ? Vinilul este o solutie foarte pretentiosa , corectorul , doza si conectica trebuie sa fie impecabile plus o colectie de discuri CBS pastrate cu mare grija asa ca doar  un numar mic de persoane isi pot permite auditii de mare clasa, dar daca exista o alternativa cu atit mai bine

 

 

Este vorba despre un magnetofon Teac 1000R cu capete moi(amorfe),utilizez banda de masterizare profesionala sm468,ce ramane pe suportul magnetic in urma imprimarii unui vinil este ceva de vis,dinamica si tot ce anseamna spectru audio la un alt nivel.

Link spre comentariu

Banda fara reactie nu este buna deloc . Pentru  functionare fara reactie este foarte dificil . OT trebuie sa aibe alta inductanta si o constructie absolut deosebita . Cea e aproape imposibil in regim de amator . Apoi o mica corectie tot este necesara. Cu cit traful este mai bun cu atit reactia negativa poate fi mai mica . Sub o limita totusi nu se poate coborii pentruca atunci cresc distorsiunile . Reactia negativa reduce destul de mult distorsiunile armonice. Daca doriti pot pune si poze fara reactie .

Link spre comentariu

Eu (ca intodeauna cand nu-i munca mea  :limb: ) doresc sa vad si nu cred ca sunt singurul (sunt care vor reactie negativa globala, reactie negativa locala si fara reactie). Orice simulare, orice poza sau mai bine zis: orice este in legatura cu topicul este binevenit. Cu cat se aduna mai multa informatie cu atat mai informati (luminati) vor fi cei care citesc acest topic.

Editat de adrian_pic
Link spre comentariu

Eu (ca intodeauna cand nu-i munca mea  :limb: ) doresc sa vad si nu cred ca sunt singurul (sunt care vor reactie negativa globala, reactie negativa locala si fara reactie). Orice simulare, orice poza sau mai bine zis: orice este in legatura cu topicul este binevenit. Cu cat se aduna mai multa informatie cu atat mai informati (luminati) vor fi cei care citesc acest topic.

  Sigur ca reactia negativa micsoreaza THD-ul si largeste banda de frecvente,asta-i rolul acestei retele pana la urma, ca nu-i bine venita in amplificatoarele audiofile asta-i alta problema si in general amplificatoarele PP nu sunt bine venite in mediul audiofililor,de ce este asa nu va pot explica (!!!!!).

  Nu am timp sa desenez schema amplificatorului din simularea PP cu 100W EL34,dar se pare ca originea ei este de la un etaj final pentru un amplificator de chitara,dar nu asta-i problema,eu am gasit in arhiva mea un amplificator cu o putere de iesire pe sarcina de Ps=125W/8ohmi cu THD=1% si Ps=175W/8ohmi cu THD>5% si postez mai jos diagrama Bode cu NFB si fara NFB pentru a se vedea importanta retelei de NFB intr-un amplificator.Amplificatorul din schema este realizat cu SVEL509 si se obtine o putere de peste 125W,iar cu finale EL504 (6P36S) puterea pe sarcina este de peste 80W/8ohmi.

post-175212-0-28138400-1409675149_thumb.png

post-175212-0-22702800-1409675174_thumb.png

post-175212-0-79028000-1409675705_thumb.png

Editat de LMOlimpiu
Link spre comentariu

 

 

ca nu-i bine venita in amplificatoarele audiofile asta-i alta problema si in general amplificatoarele PP nu sunt bine venite in mediul audiofililor,de ce este asa nu va pot explica (!!!!!).

Marea majoritate a audiofililor nu sunt electronisti sau ingineri electronisti, deci nu ma astept ca din prima sa inteleaga anumite lucruri. Dar daca sunt luati incet si li se explica la un nivel de jos anumite lucruri vor pricepe unele realitati si nu se vor mai impotrivi orbiti de ideea ca ce nu inteleg ei nu este ok. 

Ati prezentat FFT-uri de SE care se apropiau mult de PP si invers (parca, aici nu mai tin bine minte). Pai daca iau de mana un mare audiofil cu tot cu amplificatorul lui SE pe care il ridica in slavi si ii arat pe masa de laborator real (deci nu simulat) cum arata FFT-ul la amplificatorul lui si apoi vin si cu un PP care se apropie foarte mult de acelasi FFT doar nu credeti ca este prost sa nu-si dea seama despre ce se intampla. 

 

multumesc pentru grafice! (cu cat vor fi mai multe si mai ales peste tot cu atat sunt sanse mai mari ca oamenii sa inteleaga realitatea corect)

 

Cati stiu dintre audiofili ca este foarte greu sa realizezi un SE care sa se numeasca amplificator si nu "instrument muzical" si cati dintre ei nu se inchina la SE-uri care daca ar fi puse pe masa de laborator s-ar face de ras cu brio.

Editat de adrian_pic
Link spre comentariu

Revin si cu diagrama in cazul fara reactie . In acest caz distorsiunile sunt de 2,2%/100W out. Deasemeni am pus si schema si librariile .Poate cineva doreste sa mai lucreze la schema . Atentionez ca nu sunt valori finale . Este doar un studiu pe marginea temei. Mai trebuie lucrat.

PS. SVEL509 este echivalent cu EL509 ?

post-179898-0-02752500-1409720117_thumb.jpg

Forum.zip

Link spre comentariu
Vizitator viobio

Marea majoritate a audiofililor nu sunt electronisti sau ingineri electronisti, deci nu ma astept ca din prima sa inteleaga anumite lucruri. Dar daca sunt luati incet si li se explica la un nivel de jos anumite lucruri vor pricepe unele realitati si nu se vor mai impotrivi orbiti de ideea ca ce nu inteleg ei nu este ok. Ati prezentat FFT-uri de SE care se apropiau mult de PP si invers (parca, aici nu mai tin bine minte). Pai daca iau de mana un mare audiofil cu tot cu amplificatorul lui SE pe care il ridica in slavi si ii arat pe masa de laborator real (deci nu simulat) cum arata FFT-ul la amplificatorul lui si apoi vin si cu un PP care se apropie foarte mult de acelasi FFT doar nu credeti ca este prost sa nu-si dea seama despre ce se intampla. multumesc pentru grafice! (cu cat vor fi mai multe si mai ales peste tot cu atat sunt sanse mai mari ca oamenii sa inteleaga realitatea corect) Cati stiu dintre audiofili ca este foarte greu sa realizezi un SE care sa se numeasca amplificator si nu "instrument muzical" si cati dintre ei nu se inchina la SE-uri care daca ar fi puse pe masa de laborator s-ar face de ras cu brio.

Eu am o mare curiozitate,de foarte mult timp, de aceea am vrut sa fac un test de auditie in orb,asa zisii audiofili sunt capabili sa faca diferenta intre PP si SE?? Fara sa vada amplificatoarele. Editat de viobio
Link spre comentariu

Revin si cu diagrama in cazul fara reactie . In acest caz distorsiunile sunt de 2,2%/100W out. Deasemeni am pus si schema si librariile .Poate cineva doreste sa mai lucreze la schema . Atentionez ca nu sunt valori finale . Este doar un studiu pe marginea temei. Mai trebuie lucrat.

PS. SVEL509 este echivalent cu EL509 ?

EL509 si SVEL509 nu sunt 100% echivalente,SVEL509 sau  EL509 II C si EL509 JJ sunt cele facute pentru aplicatii audio cu soclu octal si anodul la soclu,oricum cu mici ajustari ele ar fi cam echivalente.

Aveti mai jos modelul pentru SVEL509 :

 *****************************************.SUBCKT SVEL509 A S G K+ PARAMS: Ex=1.30254251632683 Kg1=95.6295743252665 Kp=9.99615840510116 Kvb=37.9209077642428 Mu=10.3695759657906+ Exd=1.01930710584093 Kd=52.271082959232 Ks=0.221606928008962 Kg=0.00189539610643784+ CCG=37.0P CPG1=2.5P CCP=18.5PEat at 0 Value={limit(0.636*ATAN(limit(V(A,K),0,2000)/KVB),0,1)} ; arctangent shapingEme me 0 VALUE={PWR(LIMIT(V(A,K),0,2000),EXD)/KD} ; diode lineEgs gs 0 VALUE= {V(S,K)/KP*LOG(1+EXP((1/MU+V(G,K)/V(S,K))*KP))} ; effective voltageEgs2 gs2 0 VALUE={(PWR(V(gs),EX)+PWRS(V(gs),EX))/(KG1*0.636)} ; total space currentG1 A K VALUE={LIMIT(V(gs2)*V(at),0,V(me))} ; plate currentEscrn sc 0 VALUE={KS*V(gs2)*(1.1-V(at))} ; reverse arctan shaping for screen currentG2 S K VALUE={Limit(V(sc),0,10)*LIMIT(V(S,K),0,10)/10} ; screen current* no grid current data available so comment out the grid current line*G3 G K VALUE={PWR(LIMIT(V(G,K)+1,0,1E6),1.5)*(1.25-V(at))*KG} ; grid currentC1 G K {CCG} ; CATHODE-GRID 1C2 A G {CPG1} ; GRID 1-PLATEC3 A K {CCP} ; CATHODE-PLATE.ENDS SVEL509*******************************************

Imi spuneti ce modele va mai trebuiesc si daca le am vi le pot trimite fara nicio problema,sau daca nu le am si avem la indemana graficele caracteristicilor si datele de catalog,le construim imediat.

 

P.S tuburile EL509 sunt tuburi excelente insa sunt extrem de pretentioase la puterea disipata de G2  (si cele din seria KT120,KT150 au aceasta "sensibilitate"),aplicatiile cele mai stabile sunt cu Ug2max=175V,iar pentru Ug2=140V nu o sa avem probleme niciodata.La primele teste si aplicatii cu aceste tuburi am fost foarte dezamagit si chiar speriat intr-o oarecare masura,dar stand de vorba cu cei care au utilizat in audio pe scara mai mare,respectiv E.Karopv am inteles despre ce este vorba si rezultatele au fost peste asteptari.Intr-o aplicatie KAIZERPOWER adica un PP cu 2xSVEL509 se pot obtine si 200W (!!),bineinteles cu OT bine facute. 

Editat de LMOlimpiu
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări