Ombladon2002 Postat August 17, 2014 Partajează Postat August 17, 2014 Un motor de bormasina (220V) se poate alimenta si in curent continuu? Link spre comentariu
H Robert Postat August 17, 2014 Partajează Postat August 17, 2014 Doar daca este cu perii colectoare. Link spre comentariu
puriu Postat August 17, 2014 Partajează Postat August 17, 2014 In curent continuu motorul "universal" cu perii merge chiar mai bine, dar tensiunea de alimentare trebuie sa fie mai mica deoarece caderea de tensiune pe stator in c.c. este mica. Link spre comentariu
Ombladon2002 Postat August 17, 2014 Autor Partajează Postat August 17, 2014 Exact asta voiam sa aud,bine, eu as fi vrut sa ziceti ca merge mai bine la 12V,dar asta e imposibil Link spre comentariu
validae Postat August 17, 2014 Partajează Postat August 17, 2014 Un motor destul de puternic la 12V este cel de ștergător de parbriz. Se poate găsi destul de ieftin la dezmembrări auto. Mai ales cele de Dacia sunt foarte ieftine. Link spre comentariu
Ombladon2002 Postat August 17, 2014 Autor Partajează Postat August 17, 2014 Destul de puternic,tot este prea slab.Acum imi ziceti cum se alimenteaza leaga bobinele statorului?Sunt 2 la numar,fiecare bobina are cablurile separate,daca il folosesc la tensiune mica le leg in paralel ? Link spre comentariu
validae Postat August 17, 2014 Partajează Postat August 17, 2014 Chiar dacă îl transformați din motor cu excitație serie în paralel, tot nu veți obține cine știe ce putere de la el.Iar motorul se va supraîncălzi puternic fiindcă a fost conceput pentru curent alternativ și bobinajul are o rezistență prea mică raportat la grosimea lui.În curent alternativ intervine și reactanța inductivă, în continuu singura limitare este rezistența ohmică a bobinelor.Repet, la grosimea sârmei, doar rezistența ohmică va permite curenți prea mari, distructivi pe termen lung. Eu zic să vă orientați spre motoare de curent continuu cu statorul magnet permanent, astea au sârmă groasă în rotor și au puteri mari raportate la dimensiune/greutate. Link spre comentariu
Ombladon2002 Postat August 17, 2014 Autor Partajează Postat August 17, 2014 Si unde as putea gasi un astfel de motor? Link spre comentariu
validae Postat August 17, 2014 Partajează Postat August 17, 2014 (editat) Demaroarele auto moderne sunt foarte mici și foarte puternice, unele având și demultiplicare de turație. Sunt însă proiectate să funcționeze timp scurt, neavând ventilare suficientă și de multe ori nici rulmenți, ci doar lagăre de bronz. Dar unele ștergătoare de parbriz de camion, sunt destul de puternice la dimensiunea lor.Cu un reductor de turație bun, puteți avea destulă putere.Dacă vă duceți la depozite de fier vechi, nu la dezmembrări auto, puteți recupera astfel de motorașe la preț mic, uneori la dublul prețului echivalent al fierului/cuprului conținut. Și de multe ori nu cîntăresc mai mult de 1-2Kg. Editat August 17, 2014 de validae Link spre comentariu
Ombladon2002 Postat August 17, 2014 Autor Partajează Postat August 17, 2014 Tot eu am deschis topicul cu electroventilatorul de dacie alimentat la 24V,dar nu cred ca este suficient de puternic... Link spre comentariu
miron1947 Postat August 17, 2014 Partajează Postat August 17, 2014 (editat) Pentru ce aplicatie doriti sa utilizati motorul? Editat August 17, 2014 de miron1947 Link spre comentariu
Ombladon2002 Postat August 17, 2014 Autor Partajează Postat August 17, 2014 Pentru o bicicleta electrica Link spre comentariu
Ombladon2002 Postat August 17, 2014 Autor Partajează Postat August 17, 2014 In curent continuu motorul "universal" cu perii merge chiar mai bine, dar tensiunea de alimentare trebuie sa fie mai mica deoarece caderea de tensiune pe stator in c.c. este mica. Cat de mica sa fie? La 5Vcc tot se incalzeste ... Link spre comentariu
validae Postat August 17, 2014 Partajează Postat August 17, 2014 Am explicat mai înainte cauza pentru care se încălzește.Puteți folosi motorul foarte scurt timp în curent continuu.Măsurați curentul la diverse tensiuni și comparați-l cu cel maxim suportat de secțiunea de sârmă existentă, chiar la o încărcare de 4-5A/mm2. Când veți ajunge la un curent ce poate fi suportat continuu de bobinele statorului fără supraîncălzire, aia e tensiunea ce o poate suporta în siguranță.Va fi mult mai mică oricum decât cea nominală în alternativ.Trebuie luat în calcul și faptul că în continuu nu sunt treceri prin zero , vedeți construcția diferită a miezurilor magnetice pentru motoarele de curent continuu și a celor de alternativ. Link spre comentariu
Ombladon2002 Postat August 17, 2014 Autor Partajează Postat August 17, 2014 Am inteles cum sta treaba si am adus bormasina la forma initiala (ma mir ca inca merge). Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum