Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Free energy by Tesla


Vizitator livius2000

Postări Recomandate

2 hours ago, icar said:

Sa nu incurcam lucrurile. Da, un TV., calculator, tableta telefon, merg pe curent continuu, asta nu are nimic de-a face cu transportul, care, in alternativ, este mai usor de facut, cu mai putine riscuri si pierderi.

Riscurile si pierderile clar nu sunt in avantajul CA (mai ales daca vorbim de limitele de distanta existente in CA), dar nu o sa detaliez, caci sigur dau peste dictonul "nu am vazut, deci nu are cum sa existe". Exista multa informatie pe internet despre transportul in CC si avantajele lui. Chiar Wikipedia indica o lista de fraieri, pe tot globul, care au bagat banii in prostii.

 

O sa folosesc argumentul colegului care ne cerea sa vedem realitatea stiintifica. In trecut faceam amplifuri cu Ge de 3W, azi le facem cu siliciu de 300W in mod amator. Asa si cu ce se putea, si ce se poate azi.

 

Citeste aici:

Comparatie piederi HVAC vs HVDC.pdf

Editat de Thunderer
Link spre comentariu
Acum 3 ore, icar a spus:

Da, atomul lui Bohr-Procopiu are limite, dar este la baza de la care se pleaca. Voiam doar sa atrag atentia "savantului" ca electronii stau pe diferite orbite bine stabilite (teoriile mai noi spun ca ar fi defapt o patura) si ca schimbarea acestor  orbite se face cu cedare sau captare de energie fara a schimba sarcina electrica a electronului.

Foarte faina sublinierea (fara a schimba sarcina electrica)!Nu stiu ce studii are "savantul" dar ... tare mi-e teama ca si-a luat "doctoratul" la "academia Wiki"!

 

Link spre comentariu

Thunderer, comparatia cu ce faceam odata si cu ce facem acum, nu e cea mai fericita. Odata nu faceam multe.

Poate cei care baga banii, au o viziune mai buna decit a mea. Dar, daca am la priza 220V AC si vreau sa alimentez un beculet de 10 V, pun un traf. Pierderi egale cu randamentul trafului. Daca la priza am 220V DC si vreau sa fac aceeasi chestie, ce fac? In fine, sunt atitea intrebari la care trebuie sa raspunda baietii cu bani...

Link spre comentariu

CITAT:  Exista multa informatie pe internet despre transportul in CC si avantajele lui.

CITAT2:     Daca la priza am 220V DC si vreau sa fac aceeasi chestie, ce fac?

 

Vorbiti de lucruri diferite.

Link spre comentariu
29 minutes ago, icar said:

Daca la priza am 220V DC..

Haideti, domnule, ca v-ati legat de transport, acuma o dati pe beculete? Pai de ce 220Vcc la priza? De ce nu 24Vcc, samd. Ca si cum nu incarcam toti telefoane cu o "jucarie"cat o cutie de chibrituri - care costa cat? Nici un frigider nu mai consuma 2kW.

 

Ceea ce am zis cu "odata si acum" e pertinent: CC in transport (nu distributie - ca sa excludem priza de acasa) nu s-a folosit din considerente de tehnologie in trecut. Plus considerente de fiecare cu reteaua lui. Acum, de decenii chiar, retelele sunt interconectate din multiple motive - unul fiind fiabilitatea retelei, altul fiind vanzarea de energie intre tari, ca la gaze, petrol, etc.

Link spre comentariu
Acum 1 oră, Thunderer a spus:

Haideti, domnule, ca v-ati legat de transport, acuma o dati pe beculete? Pai de ce 220Vcc la priza? De ce nu 24Vcc, samd. Ca si cum nu incarcam toti telefoane cu o "jucarie"cat o cutie de chibrituri - care costa cat? Nici un frigider nu mai consuma 2kW.

 

Ceea ce am zis cu "odata si acum" e pertinent: CC in transport (nu distributie - ca sa excludem priza de acasa) nu s-a folosit din considerente de tehnologie in trecut. Plus considerente de fiecare cu reteaua lui. Acum, de decenii chiar, retelele sunt interconectate din multiple motive - unul fiind fiabilitatea retelei, altul fiind vanzarea de energie intre tari, ca la gaze, petrol, etc.

As fi curios cum "adaptezi" retelele de C.A(A.C.). la C.C.(D.C.).Asa cum spui, retelele de curent alternativ au fost fiabile la inceputul sec. XX pentru ca nu exista "transformator de curent continuu".Acum avem "convertoare" DC-DC, dar sunt "fiabile"?Poate ai dreptate, D.C. e mai "fiabil" decat A.C. dar schimbarea "infrastructurii" ... cat dureaza si cat costa?

 

Link spre comentariu

Vali, discutia a pornit de la transport. Apoi s-a invocat eternul drob de sare cu priza de acasa.

 

Uite ca multi construiesc sau renoveaza case si instalatia poate fi schimbata/adaptata daca se vrea. Insa cum normativele nu sunt inca la zi, ramane pentru un viitor mai devreme sau mai tarziu.

 

Fiabilitatea se referea la grupul convertizor (redresor-invertor). Ala este din conceptie 98-99% up-time garantat. Nu ma refeream la DC-DC-uri de pe Aliexpress.

Link spre comentariu

Suntem departe ( foarte ) de momentul cand am putea vorbi de inlocuirea retelei CA cu CC, fie ca vorbim de transport, fie de distributie.

Suntem departe de momentul cand un convertor CC-CC oricat de performant ar fi, ar putea concura la capitolul fiabilitate cu traful clasic de CA.

 

PS: Sa incercam totusi sa ramanem la subiect ( stiu, e dificil cand subiectul e "free energy" :rade: ).

Link spre comentariu
Acum 10 ore, Thunderer a spus:

De ce nu 24Vcc

Pai, nu stiu ce sa zic. Un cuptor, la 1kW/24 V, cit ia de la priza? Ca nu putem schimba fizica, nu? Ma refer la termodinamica. Ca doar nu fac o friptura la 10W!

Bun, transportul e o poveste, folosirea alta. Ca sa am pierderi mici, trebuie sa transport la tensiuni mari. Cum transform DC, de citeva ori, cu pierderi minime? Ori imi scapa ceva? Se mai vorbea, prin anii 60, de transportul curentului, fara fir, prin microunde. S-au facut citeva experiente "de succes" si dupa aia...gata, s-a uitat de asta. Si cite promitea medota...

Sa nu se creada ca ma cramponez pe AC, timpul, ca si acum mai bine de  un secol, va decide. Poate vor aparea convertoare DC/DC performante, cu randamente bune care vor rezolva problemele de la priza.

Si, ca sa venim la free energy, se birfeste, eu nu am verificat, ca satenii din Bod, intindeau un fir intre sura si casa, apoi legau un bec de masina intre fir si pamint si becul se aprindea. O fi fost free energy? Treaba verificata era in armata, am facut-o la AA, Brasov, cind puneam o borna a telefonului de campanie la pamint si ascultam toata noapte muzica de pe programul 1, radio Bod.

 

Editat de icar
Link spre comentariu

Si din nou amitesc despre fiabilitate, si de ce nu, si despre rentabilitate.

Vorbim despre convertoare care vor trebui sa lucreze cu tensiuni de ordinul kV si proiectate pentru puteri astronomice, astfel de convertoare vor fi extrem de scumpe, si mult mai fragile decat clasicul traf din simplul motiv al complexitatii ( cei care mai cunosc ceva teorie despre surse, inteleg usor asta ).

Sa nu mai amintim de randament si zgomot...

Nu am nimic impotriva CC, insa nu degeaba CA inca supravietuieste ( si in opinia mea o va face inca destul timp de-acum inainte ), in ciuda avansului tehnologic.

 

Editat de Marian
Link spre comentariu

Randamentul global al liniilor HVDC este mai mare decât al celor HVAC de la distanțe de peste - să zicem - 150-250km . Asta pentru liniile aeriene - OHL în engleză, LEA în românește .

Când discutăm de cabluri subterane/ submarine avantajele DC sunt zdrobitoare . 

Sigur rămân discuții despre complexitate, costuri și fiabilitate . Dar - cel puțin privitor la costuri - să nu uităm că astăzi o sursă de 5V/2A în comutație este mai ieftină și mai mică decât una clasică.  Nu am informații despre fiabilitate dar când pierderile sunt mult mai mici economiile rezultate pot fi parțial reinvestite în mentenanța sistemelor de DC. 

Există de altfel la ora actuală destule linii HVDC în exploatare ca să vorbim de o realitate nu de o ipoteză de viitor. 

Link spre comentariu

Si apropo de convertoarele HVAC HVCC.Sovieticii aveau linii din Siberia de tip HVCC.Deci implicit faceau conversii HVAC-HVCC-HVAC.Cu ce se lucra in convertoare?Cu tuburi?Semiconductori?Stie cineva?

Link spre comentariu

Sovieticii au avut transport CC cu valve germane prin anii 50. Se gaseste info pe net. 

 

Legat de fiabilitate, daca un uptime garantat prin conceptie ne duce la un downtime de 1-2 zile (pe an) pentru reparatii la un convertizor, cat e downtime-ul unui trafo de 300MVA? Acolo unde numai tratarea uleiului este de cateva zile la golire-umplere? Pai raspunsul e ca te duce la 1 saptamana, poate 2. Si acest downtime este si pentru intretinerea obligatorie anuala sau bi-anuala. Remarcati termenii reparatie si intretinere si contextul folosit. 

 

Sa ramanem la ce stim, caci de crezut putem sa credem multe.

 

Costul nu este comparabil sau pereferabil la termen scurt. Dar cine compara la termen scurt cand o retea de transport e conceputa pentru decenii. 

 

La subiect, cum putem profita de pozitronii liberi (free)?

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări