H Robert Postat August 12, 2014 Partajează Postat August 12, 2014 Vreau sa imi achizitionez un compresor pt. atelier si vreau sa pot folosii si scule pneumatice, ce presiune trebuie sa aiba si cati litri sa aiba minim rezervorul. Link spre comentariu
mihaighe Postat August 13, 2014 Partajează Postat August 13, 2014 (editat) Parerea mea ca 10 bari si minim 50L,acum depinde si de ce scule : pistolul de impuscat cuie si capse nu are nevoie de debit mare dar vrea ceva presiune cheia de impact la fel masina de gaurir sau de slefuit,polizorul au nevoie de debit pistolul de vopsit are nevoie de debit toate datele despre debit si presiune la gasesti in cartile tehnice de la scule cel mai impotant la stabilirea alegerii este regimul de lucru: din cand in cand cu pauze sau continuu-de aici rezulta volumul buteliei si debitul pe minut. Personal am un compresor de 200 litri pe minut si cu butelie de 25l ,merge bine la pistol de impuscat,la o surubelnita pneumatica si la o cheie de strans cu impact dar la pistol de vopsit trebuie sa fac pauze ca scade presiunea si nu mai am calitate.Cel mai important cred ca este debitul si dupa asta capacitatea buteliei. Editat August 13, 2014 de mihaighe Link spre comentariu
MaesTTro Postat August 13, 2014 Partajează Postat August 13, 2014 Vreau sa imi achizitionez un compresor pt. atelier si vreau sa pot folosii si scule pneumatice, ce presiune trebuie sa aiba si cati litri sa aiba minim rezervorul. http://dan.iftodi.com/2014/07/compresor-made-in-md/ Link spre comentariu
hobbysat Postat August 13, 2014 Partajează Postat August 13, 2014 (editat) Cat mai mare... Am un compresor de 100L, debit 320litri/minut, face fata la majoritatea sculelor. Am insa un slefuitor orbital pe care nu-l duce. Ideal ar fi cam 500 litri/minut si o butelie de min 200 litri. Presiunea de lucru la sculele pneumatice este in jur de 6 bari Editat August 13, 2014 de hobbysat Link spre comentariu
andreigradu Postat August 15, 2014 Partajează Postat August 15, 2014 Atentie la sculele pneumatice, unele au nevoie si de ungere, un sistem ce picura ulei la fiecare minut de lucru. Nu e bun pentru pistolul de vopsit, se fac 2 stuturi. Din cate stiu presiunea la scule e 6-8 bar, dar in butelie e bine sa ai spre 10 bar. Poti sa cumperi compresorul cu butelie mai mica si butelie separat, de cele mai multe ori e mai ieftin asa. La remat poti gasi butelii de la remori agricole, camioane vechi si alte masini cu frane. Le legi intre ele cu furtune de presiune, din acelea cu armatura din otel folosite la uleiuri hidraulice. Mare atentie la furtune, un tip a sertizat pentru autobuz furtun de aer care nu tine la ulei si a ramas autobuzul fara frane in oras, naspa. De asemenea, la pistolul de vopsit trebuie un filtru de ulei, un fel de de recuperator. Uleiul nu are voie sa ajunga in vopsea. Orice compresor, fie el cu piston sau surub are scapari de ulei. Despre dezumidificare nu mai vorbim ca deja e zona profi, de aceea e bine sa aveti ungere la sculele cu motor pneumatic, altfel acel condens va ajunge in ele si cu timpul se duc, adica foarte repede. Nu stiu daca exista si scule la care sa injectati periodic ulei, dar e de studiat. Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat August 15, 2014 Partajează Postat August 15, 2014 (editat) Toate uneltele pneumatice au nevoie de ungere,mai putin pistoalele pentru vopsit.Uleiul pentru ungere este un ulei special,diferit de celelalte tipuri de uleiuri si de retinut:nu ataca furtunele din cauciuc.Debitul uleiului special pentru ungerea uneltelor pneumatice,se poate regla.Dupa compresor se va monta un filtru separator de ulei,pentru ca uleiul care asigura ungerea pieselor in miscare ale compresorului,sa nu ajunga la uneltele pneumatice sau pistoalele pentru vopsit. Editat August 15, 2014 de GEO 53 BN Link spre comentariu
mișa Postat August 16, 2014 Partajează Postat August 16, 2014 Trebuie sa citesti in prospectul sculelor pneumatice debitul de aer necesar si sa iti cumperi un compresor care poate comprima acel debit. @andreigradu Frinele pneumatice la absolut toate vehiculele sunt "pe invers". Adica daca ramii fara presiune frinele se blocheaza. Nu poti pleca de pe loc cu un camion de exemplu, pina nu ai suficienta presiune in sistemul de frinare. Autobuzul de care vorbesti a ramas fara frine din alt motiv. Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat August 16, 2014 Partajează Postat August 16, 2014 Ai dreptate misa.La fel functioneaza si sistemul de frinare la vagoanele de cale ferata.Pentru a frina,este suficient sa scazi presiunea de pe instalatie sub valoarea presiunii din butelii.Cu cit diferenta de presiune este mai mare, cu atit frinarea este mai puternica. Link spre comentariu
H Robert Postat August 17, 2014 Autor Partajează Postat August 17, 2014 Eu am gasit un compresor cu rezervor 50L 8 bar 230L/min si ma gandesc sa adaug un rezervor de 80L pe care il am deja o sa aibe efect? Ce o sa se imbunatateasca? Link spre comentariu
mihaighe Postat August 17, 2014 Partajează Postat August 17, 2014 Da daca nu lucrezi in regim continu ,pentru au amator cred ca este deajuns. Link spre comentariu
puriu Postat August 17, 2014 Partajează Postat August 17, 2014 Daca debitul compresorului depaseste debitul sculei volumul rezervorului nu conteaza. Daca e mai mic, oricat de mare ar fi rezervorul, scula nu poate functiona continuu. Pentru o utilizare ocazionala este mai bun un compresor mare cu un rezervor mic deoarece atinge repede presiunea necesara. Link spre comentariu
Vizitator bogdan.ciotlos Postat Septembrie 11, 2014 Partajează Postat Septembrie 11, 2014 Eu am gasit un compresor cu rezervor 50L 8 bar 230L/min si ma gandesc sa adaug un rezervor de 80L pe care il am deja o sa aibe efect? Ce o sa se imbunatateasca? Asa am si eu., cu o butelie de de 100l. Merge pentru cam tot mai putin sablare. Presiunea de lucru pe scule este in jur de 6 bari , mai putin la vopsire unde folosesc 3-4 bari. Ungerea este obligatorie : Exista ungatoare care se pot monta inaintea sculei , sau se pot folosi ungatoare pe sistemul de aer. Tinand cont ca folosesc sistemul de aer si la vopsire eu folosesc ungatorul inaintea sculei, nu cel de system. Link spre comentariu
suspectu Postat Septembrie 15, 2014 Partajează Postat Septembrie 15, 2014 Eu am un compresor italian 230l/min cu 50l la 8 bari si tine cam tot ce am nevoie. Doar la freza de mana si pistolul de vopsit se mai agita, in rest porneste foarte rar. Am montat un rezervor suplimentar de vreo 60l cand am avut nevoie sa vopsesc mult, si cu pauze intre straturi am vopsit vreo 3 ore fara nici un fel de problema. Nu am folosit nici un fel de filtru de ulei la vopsiri si a iesit foarte bine. Cu pistol de debit mic cred ca se descurca si la 50l fara probleme. In rest nu folosesc rezervor suplimentar pt ca nu e nevoie si creste considerabil timpul de incarcare (daca normal incarca in 30secunde, cu rezervorul se tripleaza timpul de incarcare). Ca furtune folosesc furtun de oxigen fara nici o problema de ani de zile si cuple rapide. Nu iti bate capul cu furtunasele alea de plastic portocaliu, se sparg. Pt ungere exista un rezervor mic de ulei pe care il montezi direct pe scula. Daca nu folosesti sculele industrial poti sa picuri cateva picaturi de ulei in ele inainte de folosinta. Cred ca cel mai important e sa fie sculele pneumatice pe care le conectezi la el, de calitate, fara pierderi, si cu randament bun la motorase. Daca ar fi acum sa aleg as cauta cel mai mic compresor cu curea (sunt mult mai silentioase) pe care il gasesc, probabil 100l. Link spre comentariu
Blak Postat Septembrie 19, 2014 Partajează Postat Septembrie 19, 2014 (editat) Eu nu stiu cum spuneti ca ajung compresoarele mentionate mai sus pentru scule pneumatice . Eu detin un airmaster de 275 litri si debit de 480 litri pe minut si la slefuire nu il pot folosi decat cu pauze de incarcare a buteliei ... Daca se vrea un compresor pentru scule pneumatice eu asta as spune ca este minimul necesar. Editat Septembrie 19, 2014 de Blak Link spre comentariu
Vizitator bogdan.ciotlos Postat Septembrie 19, 2014 Partajează Postat Septembrie 19, 2014 Corect , la sablare si slefuire se consuma foarte mult aer. Eu nu il folosesc la aceste 2 operatii. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum