cristian1961 Postat August 10, 2014 Partajează Postat August 10, 2014 Motorul dv. trebuie sa aiba cam 5Kw la dimesiunea aceea de ax. Am avut si eu unul si asta era puterea. Condensatoare de pornire mari sunt de fapt condensatoare electrolitice nepolarizate. In carcasa sunt doua condensatoare electrolitice inseriate + la + - la - . Din pacate astea nu suporta un curent prin ele foarte mare . Se incalzesc si pocnesc . Deobicei este specificat pe condensator curentul sau puterea lui in Kvar. Condensatori nepolarizati cu dielectric folie si cu pierderi mici sunt foarte scumpi. Si in functionare trebuie sa aveti un condensator permanent . acest condensator trebuie sa suporte curentul de lucru si sa aibe pierderi mici altfel de incalzeste. Fara condensator puterea si cuplul vor fi scazute . si asa puterea obtinuta e pe la jumatate fata de trifazic. Link spre comentariu
Vizitator Postat August 11, 2014 Partajează Postat August 11, 2014 ...Dl. Emil Matei a publicat deja schema unui astfel de montaj care poate substitui un condensator greu de găsit sau prea scump. Poti face o legatura?! Link spre comentariu
puriu Postat August 11, 2014 Partajează Postat August 11, 2014 Topicul de fata a inceput asa: "am un electro compresor trifazic si as dori sa-l aduc la 220v ; motorul este de 2.2kv si nu stiu ce condensator i-mi trebuie sa-l pot porni. Ma poate ajuta cineva? Va multumesc mult.".Cine trebuie sa fie pornit? Daca e vorba de motor e simplu, cu un condensator de 20 - 50 micro. Daca e vorba de compresor trebuie, intr-adevar un motor trifazat de 5 kW si un ambreiaj centrifugal.Condensatorul trebuie sa fie de curent alternativ (inscriptionat "Vca" sau "V~"). Daca e cu hartie impregnata si pe el scrie "Vcc" trebuie sa aiba tensiunea nominala de 2 - 3 ori mai mare deoarece are alt tip de dielectric. Se pot folosi si electrolitici in opozitie, fiecare cu capacitate dubla, tensiune peste 350 V si ESR mic de tot. Personal am folosit undeva doua bucati de 680 uF la 385 V marca "Itelcond" cu borne groase si suruburi. Duc 20 A pe incercate. Link spre comentariu
Vizitator Postat August 11, 2014 Partajează Postat August 11, 2014 Topicul provine prin reuniunea a doua topicuri separate. Unul dintre ele a fost postat in mod eronat la sectiunea Masini unelte si scule. Eu le-am reunit intr-un singur topic. Cel existent deja, era practic epuizat. Cel actual, incepe de la postarea #46. Imi cer scuze pentru confuziile create, dar deja sunt o gramada de topicuri pe aceasta tema. De aceea am considerat ca practic se poate rezolva problema intr-unul deja existent. Din greseala, titlul topicului, este cel stabilit de ultimul postant, deoarece a fost primul in ordine, atunci cand s-a facut reuniunea. Link spre comentariu
validae Postat August 11, 2014 Partajează Postat August 11, 2014 Poti face o legatura?! http://www.emil.matei.ro/converter3f.php Link spre comentariu
opreaandrei Postat August 21, 2014 Partajează Postat August 21, 2014 (editat) Vreo speranta sa porneasca in gol cu 200u sau macar 300? Sunt scumpe rau condensatoarele astea... Decat sa dau cateva milioane pe o baterie de condesatoare mai bine raman la pornitul prin intarirea campului cu ata. Probabil o sa pun doar condensatorul de lucru de 60uF. Apropos...nu am gasit valori mai mari de 100u 450V la cond nepolarizati Editat August 21, 2014 de opreaandrei Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat August 21, 2014 Partajează Postat August 21, 2014 (editat) http://www.emil.matei.ro/power.php Pe pagina domnului Emil Matei sint si scheme de convertoare pentru alimentarea motoarelor asincrone trifazate, nu foarte complicate,atit cu triace cit si cu tiristori.SIngurele piese mai scumpe sint triacele si tiristorii. Editat August 21, 2014 de GEO 53 BN Link spre comentariu
Vizitator bebe1969 Postat Septembrie 17, 2015 Partajează Postat Septembrie 17, 2015 poate cineva sa-mi raspunda la o intrebare legata de un motor mic cu reductor fara specificatii tehnice.mentionez ca din el iese 3 fire rosu, albastru si alb. intrebarea este cum se leaga pentru a functiona la 220. multumesc anticipat. Link spre comentariu
mihaighe Postat Septembrie 17, 2015 Partajează Postat Septembrie 17, 2015 Ghici? ...la asa date asa raspuns...spune si tu rezistenta ohmica intre fire si poate vei primi ajutor,eventual ceva poze . Link spre comentariu
Florin berdila Postat Ianuarie 17, 2016 Partajează Postat Ianuarie 17, 2016 am citit aici mai sus si spunea domnu Rasputin ca mai sunt doua tipuri de legaturi in afara de cea stea si triunghi si las ruga sami arate si mie pe un desen care ar fi Link spre comentariu
Florin berdila Postat Ianuarie 13 Partajează Postat Ianuarie 13 Bună ' va întreb se poate afla puterea unui motor trifazat daca masor rezistenta fiecărei bobine în parte are trei înfășurari Link spre comentariu
daniels Postat Ianuarie 13 Partajează Postat Ianuarie 13 Mai bine pune o poza, poate il recunoaste cineva. Link spre comentariu
Florin berdila Postat Ianuarie 13 Partajează Postat Ianuarie 13 Vreau diar știu cum as putea daca as măsură rezistenta fiecărei bobine 'nu pot face poze încă 'dar cum as putea sa îmi dau seama măsurând rezistenta Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum