Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Identificare putere motor trifazic si pornire in monofaza


Vizitator sory1979

Postări Recomandate

Multumesc inca odata tuturor pt. raspunsurile prompte.

Acel releu ar trebui sa fie unul de tipul celor pt.pornirea frigiderelor, dupa cum precizeaza "gcom61" sau de alt tip? In link-ul pe care l-am mai postat

se mentioneaza utilizarea unui "potential relay", care se pare ca indeplineste functia celui din schema postata de d-l ola_nicolas. Ce este acest "potential relay" ? Care ar fi denumirea in lb.Romana ?

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 73
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • trinitty

    9

  • mihaighe

    5

  • opreaandrei

    5

  • GEO 53 BN

    4

Top autori în acest subiect

Imagini postate

...Ce este acest "potential relay" ? Care ar fi denumirea in lb.Romana ?

Releu de tensiune. Candva in vocabularul tehnic, se vorbea despre "diferente de potential" si nu despre tensiuni electrice.
Link spre comentariu

Unde gasesc un astfel de releu? Pe google am gasit doar releu protectie tensiune/supratensiune, monitorizare tensiune, la preturi destul de mari. Pe Ebay un "potential relay"costa doar 10 $.Deci de unde as putea cumpara, in Romania, un astfel de releu ?

Link spre comentariu

Incearca cu un releu auto la 24, sau chiar 12 V. Dimensioneaza in functie de el dimmer-ul. In orice caz, in regim nominal de functionare al motorului, tensiunea pe bobina de excitatie trebuie sa scada destul de mult sub cea de anclansare ferma a releului. Aceasta tensiune se poate gasi in fisa de date a releului, sau se determina experimental.

Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...

Multumesc GEO 53 BN. Am rezolvat problema deconectarii automate a Cond de pornire cu ajutorul unui "potential relay". Problema egalizarii tensiunilor pe cele 3 faze, cred ca va ramane nerezolvata, pt. ca pe una din faze (care fara cond. are 110 V), am ajuns la o capacitate de 90 uF si intr-adevar tensiunea a crescut la 140 V, iar pe a 2-a faza a scazut de la 250 V la 190 V, dar a inceput sa se simta miros de incins (culmea nu de la motor si din pacate nu am identificat de unde se simte mirosul), asa ca am renuntat. Plus ca bunul simt imi spune ca o capacitate de 90 uF (in conditiile in care cond de pornire are 40uF), imi pare uriasa.Asa ca ramane fara conzi de rulare. Probabil motorul a fost conceput de cineva sa mearga bine merci fara optimizarea neaparat a tensiunilor pe bobine.

Link spre comentariu

Esti in monofazat. Ce treaba ai cu egalizarea tensiunilor pe faze??? Mai bine fa o schema, pune-o aici si da detalii despre releul de tensiune folosit, pentru a mai beneficia si altii de aceasta experienta.

Link spre comentariu

Da, aveti dreptate. Am vrut sa spun pe cele 3 bobine (iesiri ale motorului), legate in triunghi. Egalizarea tensiunilor pe bobine a avut ca sursa de inspiratie articolul lui Rick Christopherson, postat si de dl. Olaru si care se gaseste aici:

http://www.waterfront-woods.com/Article ... verter.htm

Printre altele, Rick Christopherson numeste infasurarile motorului "phases" si de aici probabil neintelegerea cu "fazele".

Conectarea releului "potential relay" s-a realizat dupa aceasta schema:

http://www.achrnews.com/articles/potent ... ing-relays

De gasit in Romania, nu prea aveti de unde, decat prin service-urile de aparate de aer conditionat.

Modelul meu este un General Electric 3ARR3B10AT3 si arata ca aici:

http://www.carbonbrush.com/gerelays.html

Sper ca am putut fi de ajutor. Oricum, pe mine acest topic m-a ajutat enorm sa rezolv problema pornirii motorului meu cu decuplare automata a Cond. de pornire. Multam tuturor pt. interes si ajutor.

Link spre comentariu
  • 2 luni mai târziu...

Va salut , Am gasit un polizor URSS made tip 3K631

Configurartia este conform pozei din atasament .

Care schema este corecta ? Cum se calculeaza valoarea condensatorului C2 ?Posted ImagePosted Image

Va multumesc .

IOAN

Link spre comentariu

[quote="ola_nicolas"..........Motoarele de turatie mica au momente mari de pornire datorita unui numar de perechi de poli mai mic....................

................................................................................[/quote

 

Din cite stiu eu, motoarele trifazate cu turatie mica ,au numar mai mare de poli si invers,motoarele de turatie mai mare au numar mai mic de poli.Momentul mare la pornire il au motoarele cu turatie mai mare. Cuplul este invers proportional cu turatia.

Poate ca ma insel, dar eu asa am invatat.

Link spre comentariu

Asa este; n=60f/p [formula nu tine cont de "s" (alunecare)] unde:f=frecventa p=numar de perechi de poliLa o singura pereche rezulta 3000 rot/min, maximSunt sigur ca a fost ceva scris in graba..

Link spre comentariu

A fost o eroare datorata probabil "vitezei" in care am postat. Asa este - relatia data de Gica este corecta si deci la motoarele cu turatie mica, avem un numar de poli mai mare si reciproc.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări