trinitty Postat Septembrie 11, 2013 Partajează Postat Septembrie 11, 2013 Multumesc inca odata tuturor pt. raspunsurile prompte. Acel releu ar trebui sa fie unul de tipul celor pt.pornirea frigiderelor, dupa cum precizeaza "gcom61" sau de alt tip? In link-ul pe care l-am mai postat se mentioneaza utilizarea unui "potential relay", care se pare ca indeplineste functia celui din schema postata de d-l ola_nicolas. Ce este acest "potential relay" ? Care ar fi denumirea in lb.Romana ? Link spre comentariu
Vizitator Postat Septembrie 11, 2013 Partajează Postat Septembrie 11, 2013 ...Ce este acest "potential relay" ? Care ar fi denumirea in lb.Romana ?Releu de tensiune. Candva in vocabularul tehnic, se vorbea despre "diferente de potential" si nu despre tensiuni electrice. Link spre comentariu
trinitty Postat Septembrie 11, 2013 Partajează Postat Septembrie 11, 2013 Unde gasesc un astfel de releu? Pe google am gasit doar releu protectie tensiune/supratensiune, monitorizare tensiune, la preturi destul de mari. Pe Ebay un "potential relay"costa doar 10 $.Deci de unde as putea cumpara, in Romania, un astfel de releu ? Link spre comentariu
Vizitator Postat Septembrie 12, 2013 Partajează Postat Septembrie 12, 2013 Incearca cu un releu auto la 24, sau chiar 12 V. Dimensioneaza in functie de el dimmer-ul. In orice caz, in regim nominal de functionare al motorului, tensiunea pe bobina de excitatie trebuie sa scada destul de mult sub cea de anclansare ferma a releului. Aceasta tensiune se poate gasi in fisa de date a releului, sau se determina experimental. Link spre comentariu
trinitty Postat Septembrie 12, 2013 Partajează Postat Septembrie 12, 2013 Multumesc pt. raspunsuri d-le Olaru. Link spre comentariu
trinitty Postat Octombrie 12, 2013 Partajează Postat Octombrie 12, 2013 Am reusit sa pun mana pe un "potential relay", model 3ARR3B10AT3, de la General Electric, si functioneaza perfect, fara dioda, fara semireglabil. Problema rezolvata. Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Octombrie 12, 2013 Partajează Postat Octombrie 12, 2013 Vezi pe site-ul lui Emil Matei, convertoare pentru actionarea motoarelor trifazate de la reteaua monofazica.Vezi poate sint ce-ti trebuie tie. Link spre comentariu
trinitty Postat Octombrie 12, 2013 Partajează Postat Octombrie 12, 2013 Multumesc GEO 53 BN. Am rezolvat problema deconectarii automate a Cond de pornire cu ajutorul unui "potential relay". Problema egalizarii tensiunilor pe cele 3 faze, cred ca va ramane nerezolvata, pt. ca pe una din faze (care fara cond. are 110 V), am ajuns la o capacitate de 90 uF si intr-adevar tensiunea a crescut la 140 V, iar pe a 2-a faza a scazut de la 250 V la 190 V, dar a inceput sa se simta miros de incins (culmea nu de la motor si din pacate nu am identificat de unde se simte mirosul), asa ca am renuntat. Plus ca bunul simt imi spune ca o capacitate de 90 uF (in conditiile in care cond de pornire are 40uF), imi pare uriasa.Asa ca ramane fara conzi de rulare. Probabil motorul a fost conceput de cineva sa mearga bine merci fara optimizarea neaparat a tensiunilor pe bobine. Link spre comentariu
Vizitator Postat Octombrie 13, 2013 Partajează Postat Octombrie 13, 2013 Esti in monofazat. Ce treaba ai cu egalizarea tensiunilor pe faze??? Mai bine fa o schema, pune-o aici si da detalii despre releul de tensiune folosit, pentru a mai beneficia si altii de aceasta experienta. Link spre comentariu
trinitty Postat Octombrie 13, 2013 Partajează Postat Octombrie 13, 2013 Da, aveti dreptate. Am vrut sa spun pe cele 3 bobine (iesiri ale motorului), legate in triunghi. Egalizarea tensiunilor pe bobine a avut ca sursa de inspiratie articolul lui Rick Christopherson, postat si de dl. Olaru si care se gaseste aici: http://www.waterfront-woods.com/Article ... verter.htm Printre altele, Rick Christopherson numeste infasurarile motorului "phases" si de aici probabil neintelegerea cu "fazele". Conectarea releului "potential relay" s-a realizat dupa aceasta schema: http://www.achrnews.com/articles/potent ... ing-relays De gasit in Romania, nu prea aveti de unde, decat prin service-urile de aparate de aer conditionat. Modelul meu este un General Electric 3ARR3B10AT3 si arata ca aici: http://www.carbonbrush.com/gerelays.html Sper ca am putut fi de ajutor. Oricum, pe mine acest topic m-a ajutat enorm sa rezolv problema pornirii motorului meu cu decuplare automata a Cond. de pornire. Multam tuturor pt. interes si ajutor. Link spre comentariu
esu Postat Ianuarie 1, 2014 Partajează Postat Ianuarie 1, 2014 Va salut , Am gasit un polizor URSS made tip 3K631 Configurartia este conform pozei din atasament . Care schema este corecta ? Cum se calculeaza valoarea condensatorului C2 ? Va multumesc . IOAN Link spre comentariu
Vizitator Postat Ianuarie 1, 2014 Partajează Postat Ianuarie 1, 2014 Schema corecta este cea in delta. Cea in stea, ar trebui conectata la 380 V. C1 se determina cu un Calculator online pentru calculul condensatoarelor de pornire, cuplate permanent in circuit. Ar fi totusi bine sa se citeasca informatiile din intregul topic, caci s-a mai postat odata legatura. Condensatorul C2 se determina experimental, pentru o pornire cat mai usoara. Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Ianuarie 2, 2014 Partajează Postat Ianuarie 2, 2014 [quote="ola_nicolas"..........Motoarele de turatie mica au momente mari de pornire datorita unui numar de perechi de poli mai mic.................... ................................................................................[/quote Din cite stiu eu, motoarele trifazate cu turatie mica ,au numar mai mare de poli si invers,motoarele de turatie mai mare au numar mai mic de poli.Momentul mare la pornire il au motoarele cu turatie mai mare. Cuplul este invers proportional cu turatia. Poate ca ma insel, dar eu asa am invatat. Link spre comentariu
gica70 Postat Ianuarie 2, 2014 Partajează Postat Ianuarie 2, 2014 Asa este; n=60f/p [formula nu tine cont de "s" (alunecare)] unde:f=frecventa p=numar de perechi de poliLa o singura pereche rezulta 3000 rot/min, maximSunt sigur ca a fost ceva scris in graba.. Link spre comentariu
Vizitator Postat Ianuarie 3, 2014 Partajează Postat Ianuarie 3, 2014 A fost o eroare datorata probabil "vitezei" in care am postat. Asa este - relatia data de Gica este corecta si deci la motoarele cu turatie mica, avem un numar de poli mai mare si reciproc. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum