Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Redresor auto


ionut_sasa

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 17
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • ionut_sasa

    4

  • validae

    3

  • dacos

    3

  • Rx-Tx

    2

vreau sa multumesc pentru raspuns insa am doua scheme de redresor auto dar vreau si o adoua parere vreau sa stiu care schema sa o fac , prima este cu lm317 iar adoua cu lm741 de aici http://www.mykit.ro/

eu as opta pentru prima low cost si piese putine dar cu o mica modificare inloc la ledul care indica incarcarea complecta sa pun un buzzer

Editat de ionut_sasa
Link spre comentariu

Ti-a dat @leoncris link catre ditamai topicu despre asa ceva, ce parere mai vrei ? Daca te ajuta cu ceva, iti pot face poze la un redresor auto REDAC facut in romania inainte de 89 fara prea multa electronica in el si eventual sa iti spun tensiunile din secundar. E pentru baterii de 6 si 12V

Link spre comentariu

daca vrei o schema simpla ..totul se reduce la un traf bun ..dimensionat sa ti furnizeze a zece parte din capacitatea acumulatorului de incarcat ..si o tensiune de cel putin 14 v ..fara filtraj..acumulatorul ''joaca''el rolul de condesator ..daca vrei si ceva mai complicat mai adaugi un releu de incarcare ..

Link spre comentariu

^Subscriu la postarea imediat anterioara, cu o mica observatie, traful este suficient sa scoata si 12-13Vca, admitand o oarecare cadere pe redresare varful tot ajunge undeva peste 14V si acumulatorul acolo se incarca, la varf. E o varianta cat se poate de simpla, un transformator si o punte redresoare, dar functionala.

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

are cineva schema redresorului REDAC 625?

 

a venit un amic cu unul ce are toate firele taiate si nu stiu sa conectez indicatorul din dreapta  ce are doua borne + si -

 

Multumesc

Link spre comentariu
  • 2 ani mai târziu...

Transformatorul lui REDAC625 nu poate debita un curent mai mare de circa 6A din cauza secțiunii utilizate în miez, fereastra lui de bobinaj permițând doar o grosime a conductorului relativ mică.Dat fiind că acest conductor are o rezistență nenulă și nicidecum neglijabilă, acest lucru limitează curentul maxim din secundar, fapt corelat și cu un cuplaj relativ slab între înfășurări, cele două bobinaje fiind executate alăturat (secțiuni separate) și nu suprapuse.

Link spre comentariu

Dar nu se incinge rau prin metoda asta? Din poza mi se pare un transformator mic, de maxim 3,2A (vizual chiar am ceva cu care pot sa compar).

O intrebare legata de ampermetru.

La redresoarele pe care le-am facut (automate) am pus partea verde, de incarcat 100% spre stanga pt ca scade curentul de incarcare cand bateria ajunge la 14,4v (sa zicem). La REDAC ce semnifica gradatiile ampermetrului? Inteleg partea cu 6A la dreapta, adica atunci e bateria descarcata si absoare maxim, dar dreptunghiurile cu 25, 50, 100% cum se explica? Alea ar trebui sa fie invers. Adica 100% la stanga.

 

Posted Image

Link spre comentariu

Ampermetrul acela de la REDAC indica gradul de încărcare în funcție de curentul prin acumulator.Când bateria era descărcată, curentul era maxim (indicație normală acumulator încărcat 25%) iar când era bine încărcată, curentul scădea la circa 0,5-1A și ampermetrul trebuia să indice practic 100% încărcare acumulator. Traful se încălzea binișor, dar rezista, nu am rebobinat prea multe din astea. Se ardea sigur când se suda acel bimetal folosit ca ,,disjunctor,, fiindcă atunci puteai face eraoarea de a inversa plusul cu minusul și tensiunea rezultată de 24V pusă în scurt ardea imediat traful dacă nu erai atent la mirosul de izolație încinsă......puntea cam rezista eroic, fiind supradimensionată față de curentul maxim dat de traf.

Eu parcă-mi amintesc că REDAC-urile care mi-au trecut prin mână aveau scala cu 100% în stânga, așa cum ar fi trebuit, poate au fost și variante greșite de etichetare....

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări