Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Motor pentru frezare cu racire pe apa sau aer?


kovari_andrei

Postări Recomandate

Cineva spunea ca o data ce ai facut un CNC mic nu te lasi pana ce nu faci si unul mare :)

Asadar... documentare pentru unul mare 

Si la partea cu freza... e mai ok unul cu racire pe apa sau cu racire pe aer... (putere intre 1kW si 2kW)

As vrea ceva pareri pro/contra pentru fiecare

 

Ce am dedus eu:

 

- racire pe aer : pro - nu are nevoie de sisteme auxiliare

                         contra - la o utilizare indelungata se incalzeste, intra praf in sistem

- racire pe apa : pro - temperatura lui poate fi controlata, si astfel ruleaza mai mult timp fara incalzire, este etans... asadar fara praf :)

                          contra - are nevoie de sistemul de racire (furtun, radiator, coolere, antigel)

 

Multumesc anticipat  :)

Editat de kovari_andrei
Link spre comentariu

Motoarele de CA cu turatii de pina la 3000 rot/min, nu au nevoie de sisteme de racire independente,ventilatorul motorului putind raci eficient motorul.Motoarele cu turatii peste 3000 rot/min au nevoie de sisteme independente de racire.In general motoarele de CC sint dotate cu sisteme independente de racire,avind in vedere ca la motoarele respective turatia poate varia intre citeva zeci de rot/min si citeva mii de rot/min.Cit despre motoarele electrice racite cu apa,sincer, inca nu am auzit si nici nu am vazut.

Editat de GEO 53 BN
Link spre comentariu
  • Administratori

Eu am pus si de unu si de altul... de exemplu asta are cu apa 

 

Problema e chiar racirea si daca nu lucrezi 10 ore in continuu la puterea maxima nu are nici un rost sa te complici cu apa. Eu pe viitor o sa pun doar cu racire normala cu aer.

Link spre comentariu

Ok...

Si praful...? avand in vedere ca e cu racire pe aer praful/spanul razultat in urma prelucrarii nu intra la motor? (nu stiu exact cum circula aerul prin sistem)

Link spre comentariu

Vasile,faina scula.S-o folosesti sanatos

 

Ok...

Si praful...? avand in vedere ca e cu racire pe aer praful/spanul razultat in urma prelucrarii nu intra la motor? (nu stiu exact cum circula aerul prin sistem)

 

In general, toate motoarele sint protejate impotriva prafului si numai.

Aerul nu circula prin motor ci prin exteriorul motorului.Marea majoritate a motoarelor sint prevazute din fabricatie cu aripioare pentru racire.Curentul de aer produs de ventilatorul motorului,este dirijat,gratie aparatorii ventilatorului, in lungul motorului printre aripioare,realizind astfel racirea lui.Sint si motoare(in special cele de CC) la care aerul circula prin interiorul motorului,in acest caz luindu-se masuri impotriva patrunderii corpurilor straine in interiorul lor.Asa cum spuneam motoarele de CC,sint prevazute cu sisteme de racire,independente(motor +ventilator). 

Link spre comentariu
  • Administratori

Asa este, doar la motoarele cu perii aerul trece prin motor, la restul nu intra in motor.

 

PS

CNC-ul e de vanzare...

Link spre comentariu

Ok... cam inteleg cum se comporta acest tip de motoare

Si de acel pachet (motor plus controller) ce parere aveti? ... s-ar merita sau gasesc in tara mai ieftin?

 

P.S. 

Toata distractia e inconstruirea cnc-ului... si la 7000 ... :)) e un pic cam mult ... apropo, are surub de ghidare cu bile sau ..? ca are o viteza foarte mare

Link spre comentariu
  • Administratori

Nu ziceam ca sa-l cumperi  :88

 

Viteza nu e la maxim... merge pana la 15m/min in gol fara sa piarda pasi. 

 

Are surub cu bile cu pas de 10mm de la ISEL, facute in Germania. Am unu cu suruburi chinezesti si nu prinde nici pe 1 sfert din viteza la asta cu tot ca are aceleasi motoare si drivere.

 

Ghidajele sunt de tip sina de la hiwin, modelul se 15mm pe toate axele. 

Link spre comentariu

Vasile,

Piulitele.atit cea longitudinala cit si cea transversala au si contra piulite pentru  pentru corectarea jocului?Nu am vazut in realitate CNC-uri de "marimea" celui prezentat de tine,ci doar masini care aveau transmisii cu suruburi si piulite cu bile recirculabile.La toate erau piulite si contrapiulite,una dintre ele avind posibilitatea de reglare a jocului,iar cealalta fiind fixa.Suruburile si piulitele, erau tratate pe calea de rulare a bilelor,cu curenti de inalta frecventa (cifate,cum spunea un coleg).

Link spre comentariu
  • Administratori

Piulitele de la firma ISEL sunt sigurele care se pot regla uite aici http://www.hi-end.ro/piulita-cubica-pentru-surub-cu-bile-16x10-p-3292.html

 

Suruburile sunt rectificate si calite http://www.hi-end.ro/surub-cu-bile-16x10-p-2564.html

 

 

revenind la motorul de frezare, in ultimul timp piata e abundata de motoarele alea chinezesti din care am folosit si eu dar atentie mare ca unele modele nu au decat 1 rulment in partea din fata si se distruge repede iar inlocuirea lui e o adevarata aventura pentru ca nu toti rulmentii rezista la 24000 rpm.

Link spre comentariu

Interesant modul de reglare a piulitei.Cele pe care le stiu eu sint diferite, in sensul ca o piulita este fixata in suport cu pana impotriva rotirii si umar pe capat  iar cealalta se poate roti(cu joc acceptabil) liber in suport.Pe capatul din exterior are un umar danturat cu modul mic,care intra intr-o prelucrare cu lungimea egala cu lungimea umarului si diametrul cu citeva zecimi mai mare decit diametrul umarului.Un segment dintat,decupat dintr-un sector dintat danturat pe interior cu acelasi modul ca cel de pe umarul piulitei, fixeaza piulita dupa reglare,prin intermediul unui surub cu cap imbus.Sectorul respectiv intra intr-un locas prelucrat prin frezare in suportul piulitelor pe partea unde se afla piulita de reglaj.La reglare se scoate surubul de fixare a segmentului, se scoate segmentul dintat, se roteste piulita pina ce jocul axial este aproape zero si apoi se fixeaza piulita prin intermediul segmentului strins cu surubul cu cap imbus.Piulita nu se roteste datorita, atit danturii de pe umarul piulitei cit si danturii segmentului care se intrepatrund.

 

Referitor la rulmentii folositi la motoare de turatie mare.Rulmentii SKF cu joc prescris  sint cei mai indicati.In catalogul de rulmenti SKF, sint trecute toate datele care intereseaza.

 

 

Scuze de off topic.

Editat de GEO 53 BN
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări