Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Bruiaj frecvenţă cheie auto


Vizitator

Postări Recomandate

Azi, când am plecat de acasă, am descuiat maşina fără probleme. Ajuns la lucru, nu mai mergea telecomanda din cheie.

Desfac cheia, măsor bateria, o schimb preventiv, împerechez iar cheia cu maşina, mergea perfect. Ies din maşină, dau să încui din telecomandă, nimic!

 

După încă ceva teste, ajung la concluzia că merge doar pe o rază foarte mică.

Mergea doar din interiorul maşinii, sau cu cheia lipită de geam. Nu ştiam dacă e de vină cheia sau receptorul.

 

Ajuns acasă, totul mergea perfect.

 

Concluzia e că la lucru era ceva care bruia frecvenţa cheii. Până acum nu s-a mai întâmplat, dar azi bruiajul a fost constant, am incercat de vreo 3-4 ori de-a lungul programului.

 

Maşina e un Ford Focus din 2010. Bănuiala mea e că frecvenţa cheii ar trebui să fie într-o bandă liberă, cum e cea de 433 MHz, dar am găsit pe un site de chei că ar putea fi pe 315 MHz. http://www.keymam.com/product_view.asp?pid=2494

 

315 MHz e tot bandă liberă?

Cum să aflu ce anume bruiază cheia şi de unde vine semnalul parazit?

Link spre comentariu

Poate aveți la serviciu sau în zonă ceva sisteme de supraveghere wireless ce lucrează pe o frecvență apropiată, or provoacă oareșce harmonice care interferează cu telecomanda.(poate bat câmpii dar nu dau cu parul  :rade: )

Link spre comentariu

Am intalnit asa ceva cu multi ani in urma. La un moment dat, in fata firmei nu mai functionau telecomenzile auto. De vina a fost un sistem de alarma al unei firme vecine care lucra cu senzori fara fir, emitea permanent un semnal foarte puternic fix pe 433 Mhz.

Link spre comentariu
  • 4 săptămâni mai târziu...
Vizitator ro0ter

Acelasi lucru il confirm in Cluj-Napoca, pe Calea Dorobanti in jurul statiei de benzinarie Mol (intersectie non-stop - biserica - mol - bt, langa sediul aci cluj), in data de 25.08.2014, orele ~08:55 (deci AM).

 

Efectiv nu a functionat inchiderea masinii si eu ma aflam la 10 cm de masina; de obicei, in dupa-mesele toride o descui si las geamurile jos din cladirea de peste drum (undeva la 20m distanta).

 

Dupa ce am dat cateva ture cu ochii in jur (am un prieten radio-amator, am facut acum vreo 5-6 ani ceva teste cu masinile si telecomenzile, confirm faptul ca functioneaza pe frecventele de radio-amatori), am identificat cativa cetateni suspecti care stateau locului. Ce e drept unii erau asa mai looseri cu un pahar de cafea de automat intr-o mana si o tigare in cealalta. Dar mi se pare ca vreo 2 stateau efectiv cu mainile in buzunar. Unul se uita fix la mine si la masina (era peste drum de mine) iar altul statea pe aceeasi parte cu mine, cu spatele sper mine, privindu-l pe primul individ (pe cel de peste drum). Dupa ce i-am fixat si studiat pe amandoi am mai dat cateva ture la masina, m-am asigurat ca usa soferului e inchisa (altfel nu raspunde masina comenzilor telecomenzii din cheie) si cand ma uit din nou catre ei, surpriza: ambii s-au evaporat. Masina raspundea perfect.

 

Daca aveti vreunii posibilitatea si aparatura necesara, v-as ruga sa stati la panda dupa nenorociti dinastia, si sa le faceti cateva poze. Daca nu este militie in zona, ma ocup eu de restul (cu poze si/sau filme).

Editat de ro0ter
Link spre comentariu

Este o metoda foarte cunoscuta de a te usura de ceea ce ai prin masina.

Se bruiaza intentionat semnalul radio astfel incat inchiderea nu mai functioneaza. Din obisnuita soferul "inchide" masina din telecomanda fara a verifica daca efectiv s-a si inchis, pleaca, iar apoi indivizii opereaza rapid.

Link spre comentariu

Confirm ce spune traian, e o tehnica ingenioasa a celor ce vor sa fure din masini, a fost prezentat si un mic reportaj la o televiziune din germania pe aceasta tema. Desi in cazul de fata poate fi doar o simpla coincidenta intre frecventa inchiderii masinilor si ceva echipamente din 400mhz.

Ar fi interesant de facut urmatorul lucru: inchis masina din telecomanda si stat la panda :) cine stie...poate iese vreun malac de prin boscheti si va verifica usile dupa ce va vede plecat

Editat de Rx-Tx
Link spre comentariu
  • 9 luni mai târziu...

Bruiajul presupune suprapunerea peste un semnal modulat a altui semnal modulat astfel incat primul semnal sa nu fie inteligibil. In cazul telecomenzilor simple purtatoarea este intrerupta conform unui cod binar, zero si unu. Daca se suprapune o purtatoare nemodulata, bitul 0 va fi considerat tot 1 si nu va mai fi detectat. Cheile folosesc cel mai rudimentar sistem de telecomanda, o frecventa unica pentru toti utilizatorii din zona si coduri binare diferite. In plus, folosesc abuziv si ilegal o frecventa ce apartine de mult timp altora: radioamatorilor din toata lumea. Merita sa fie sabotate.

Link spre comentariu

Semnalul parazit puternic se poate limita cu doua diode lipite antiparalel (AK si KA) chiar pe intrarea de antena a receptorului de pe masina.

Diodele pot fi de tip schottky de mica putere orice tip, sau chiar diode cu germaniu tip EFD 106 (8).

Limitand nivelul semnalului de intrare, receptorul nu va mai fi innecat RF.

Bineinteles telecomanda nu va actiona de la multi metri ca atunci cand nu este semnal perturbator, dar va functiona de la mica distanta 0,5 -1m.

Editat de cristiand02
Link spre comentariu

Si atunci cand nu mai poti transmite/receptiona informatia dorita, indiferent din orice cauza (ma refer tot la o "piedica" radio), cum se numeste?

Link spre comentariu
  • 2 ani mai târziu...

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări