validae Postat Iulie 28, 2014 Partajează Postat Iulie 28, 2014 Cei ce folosesc la centrale termice un UPS cu formă de undă dreptunghiulară (cele uzuale pentru PC) au observat sigur zgomotul anormal la funcționarea pompelor de circulare a apei pe UPS față de funcționarea normală la rețea.Motorul acelor pompe e similar ventilatoarelor, chiar dacă funcționează și cu forma de undă modificată, nu înseamnă că mai merg în parametrii normali.Cred că e clar de ce. Link spre comentariu
rimache Postat Iulie 29, 2014 Partajează Postat Iulie 29, 2014 (editat) Daca folosesti variator cu triac vei avea surpriza sa constati ca, daca reglezi turatia la un nivel redus, la urmatorea folosire sa nu porneasca si sa trebuiasca sa cresti putin pana porneste si apoi sa reduci pana la nivelul dorit. Mai este si problema zgomotului, un bazait detul de suparator. Asa e. Intr-adevar daca-l opream la viteze foarte mici (1-2 rot/sec) nu mai pornea decat daca-i cresteam tensiunea, dar, din cate stiu eu, orice motor are nevoie la pornire de putin mai multa energie decat in timpul functionarii. Si, repet, asta se intampla doar la turatii foarte mici. Bazaitul sunt convins ca exista, dar nu l-am sesizat deci nu-i de bagat in seama. Oricum, alimentarea unui motor de ventilator in impulsuri nu este, cel putin teoretic, recomandata, dar din punct de vedere practic este de luat in calcul, fiind o solutie la fel de fiabila si comoda ca varianta cu condensator serie, dar cu mult mai multe posibilitati de reglaj al turatiei (acesta fiind si scopul principal). Cei ce folosesc la centrale termice un UPS cu formă de undă dreptunghiulară (cele uzuale pentru PC) au observat sigur zgomotul anormal la funcționarea pompelor de circulare a apei pe UPS față de funcționarea normală la rețea.Motorul acelor pompe e similar ventilatoarelor, chiar dacă funcționează și cu forma de undă modificată, nu înseamnă că mai merg în parametrii normali.Cred că e clar de ce. Nu compara mere cu pere. Formele de unda care le compari difera ca de la cer la pamant. Editat Iulie 29, 2014 de rimache 1 Link spre comentariu
validae Postat Iulie 29, 2014 Partajează Postat Iulie 29, 2014 Normal că diferă formele de undă, ideea era că motoarele (sau unele din ele) nu se simt prea bine cu alte forme de undă.Cred că s'a înţeles ideea generală. Link spre comentariu
rimache Postat Iulie 29, 2014 Partajează Postat Iulie 29, 2014 Aici discutam un caz particular de motor de ventilator impreuna cu "variator de tensiune cu triac" sau condensator. Link spre comentariu
radu_bc Postat August 14, 2014 Partajează Postat August 14, 2014 (editat) Eu folosesc de vreo 3 ani doua bobine de reactanta (de la lampi cu neon) legate in serie, dar dupa 15-20 min de functionare la turatie redusa, bobinele se incalsesc putin, iar turatia creste (nu la cea normala fara bobine, dar creste) si devine suparator. O sa incerc si eu varianta cu condensator. Editat August 14, 2014 de radu_bc Link spre comentariu
Fulgerik Postat August 14, 2014 Partajează Postat August 14, 2014 Eu folosesc de vreo 3 ani doua bobine de reactanta (de la lampi cu neon) legate in serie, dar dupa 15-20 min de functionare la turatie redusa, bobinele se incalsesc putin, iar turatia creste (nu la cea normala fara bobine, dar creste) si devine suparator. O sa incerc si eu varianta cu condensator. Cresterea turatiei in timp se datoreaza cresterii temperaturii in lagarele motorului care duce fluidizarea unsorii din lagar. Aceasta crestere in timp a vitezei se va observa si la varianta cu condensator dar condensatorul va ramane rece. Link spre comentariu
radu_bc Postat August 14, 2014 Partajează Postat August 14, 2014 (editat) @Fulgerik: Nu mai spun ca i-am pus si un comutator (cheie) 1-0-2 din ala de panou cu care treceam de pe bobine pe retea ) Ventilatorul arata ca un OZN acum...Probabil ca o sa fac la fel si cu condensatorul. Bineinteles ca o sa-i pun un condensator suficient de mic sa nu ma mai trezesc noaptea din cauza "avionului"... Editat August 14, 2014 de radu_bc Link spre comentariu
suspectu Postat Septembrie 17, 2014 Partajează Postat Septembrie 17, 2014 La un slefuitor orbital, pentru a il folosi la operatiuni mai delicate (polishare in loc de slefuire) i-am redus turatia cu un variator (modul pt priza de perete) si functioneaza bine de vreo 4 ani cu reglaj foarte fin chiar si la turatii joase. Avantajul fata de condensator ar fi posibilitatea de reglaj in orice moment a turatiei, poate ziua vrei sa ventileze mai tare si noaptea mai usor. Link spre comentariu
Aurel P Postat Septembrie 11, 2020 Partajează Postat Septembrie 11, 2020 Buna ziua, Va scriu in urma unei experiente proprii cu un ventiloconvector. Datorita arhitecturii am fost obligat sa folosesc tubulatura flexibila izolata diametru 160. Teoretic trebuie sa folosesc diametru de 200 dar nu s-a putut. Asta a fcut ca viteza aerului sa fie mai mare de 4 m/s si implicit a crescu destul de mult si zgomotul. Am crezut ca daca iau un variator de turatie de la chinezi rezolv situatia. Nu a fost asa si pe deasupra am reusit sa ard un motor de vcv. Credeti ca daca folosesc aceeasi soluti cu condensatorul nu mai ard niciun motor de vcv? Link spre comentariu
iop95 Postat Septembrie 11, 2020 Partajează Postat Septembrie 11, 2020 Ce tip de motor, care-s specificatiile tehnice? Idem pentru variatorul de turatie. Daca variatorul era de fapt un convertizor programabil si n-a fost setat corect... se poate intampla ca motorul sa fie distrus. Variatoarele simple cu triac, modifica doar tensiunea, nu si frecventa, astfel ca la tensiuni reduse nu se mai asigura fluxul necesare in motor, respectiv cuplul... In plus, prin "taierea" undei sinusoidale determina valori foarte mari pentru dv/dt, care pot duce la strapungerea izolatiei motorului... 1 Link spre comentariu
gica70 Postat Septembrie 27, 2020 Partajează Postat Septembrie 27, 2020 La 11.09.2020 la 14:58, iop95 a spus: Ce tip de motor, care-s specificatiile tehnice? Idem pentru variatorul de turatie. Daca variatorul era de fapt un convertizor programabil si n-a fost setat corect... se poate intampla ca motorul sa fie distrus. Variatoarele simple cu triac, modifica doar tensiunea, nu si frecventa, astfel ca la tensiuni reduse nu se mai asigura fluxul necesare in motor, respectiv cuplul... In plus, prin "taierea" undei sinusoidale determina valori foarte mari pentru dv/dt, care pot duce la strapungerea izolatiei motorului... Cu asta trebuia inceput! Link spre comentariu
Aurel P Postat Noiembrie 10, 2020 Partajează Postat Noiembrie 10, 2020 On 9/27/2020 at 10:16 AM, gica70 said: Cu asta trebuia inceput! Salutare, Revin cu detalii despre variator (vezi foto atașat), cât despre motorul de la ventiloconvector nu pot sa va spun ca este cu 3 trepte de viteza. Am folosit asa ceva și am prăjit unul dintre motoare. Credeți ca dacă folosesc un condensator va fi sigur pentru celelalte ventilo? 2000W AC Motor Speed Controller 50-220V 25A Adjustable Motor Speed Controller Voltage Regulator https://a.aliexpress.com/_mN92Yov Link spre comentariu
validae Postat Noiembrie 10, 2020 Partajează Postat Noiembrie 10, 2020 (editat) Regulatorul ăla e un simplu variator cu triac, e bun pentru motoare universale cu colector, dar la motoarele asincrone cu rotor în scurtcircuit nu se pretează, fiindcă distorsionează grav forma de undă.Se poate folosi cel mai bine un transformator cu o putere de circa 50W de genul 230V-24-48V ce se configurează ca autotransformator.Grosimea conductorilor depinde de puterea exactă a ventilatorului, dar numai secundarul va trebui să suporte curentul consumatorului.Varianta cu condensator poate avea efectul scontat, dar poate genera alte belele, se creează în anumite condiţii un circuit rezonant care poate înrăutăţi situaţia.Tipul de condensator nu se alege la întâmplare, trebuie să reziste timp nedefinit fără străpungere distructivă.Ceva MKP e obligatoriu dacă se alege calea asta... Editat Noiembrie 10, 2020 de validae Link spre comentariu
Aurel P Postat Noiembrie 20, 2020 Partajează Postat Noiembrie 20, 2020 Bună seara, Credeți ca dacă cumpăr un autotransformator monofazic as rezolva problema? Acest dispozitiv dăunează motoarelor de la ventiloconvector? Link spre comentariu
validae Postat Noiembrie 20, 2020 Partajează Postat Noiembrie 20, 2020 Autotraful nu poate dăuna motorului alimentat.Poate fi o soluţie, oricum mai ieftin decât un convertizor de frecvenţă.Deşi acela e mai elegant, poţi regla turaţia în limite largi... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum