Vizitator Xenion Postat Decembrie 2, 2006 Partajează Postat Decembrie 2, 2006 Am incercat sa-mi pun o inchidere din telecomanda pe masina (sa o leg la inchiderea centralizata deja existenta). O sa expun mai pe larg procedura, ca poate gresesc undeva si cineva isi da seama.M-am hotarat sa pun modulul de receptie in usa pasagerului intrucat nu sunt chiar atatea fire pe acolo (ca la sofer) si e mult mai accesibil decat modulul de inchidere/deschidere care e undeva in/sub bord. Experimental am gasit firele ce trebuie legate. Este un plus permanent si inca doua fire ce se leaga la acest plus (pe rand) pentru inchidere, respectiv deschidere. Tensiunea de alimentare pentru receptor/modul am luat-o de pe alte fire tot din usa (cu alte functii decat comanda actuatorului), intrucat atunci cand actionez inchiderea, pe plusul permanent mentionat mai sus, se ajunge pana pe la 16V (de la 12.5) si initial am crezut ca de acolo vin problemele mele.Modulul pentru receptie (radio, de uz general, achizitionat ca si kit din comert, impreuna cu telecomanda) comanda 2 relee de 12V.Problema mea: cand incerc sa folosesc modulul legat la inchidere, releul nu ramane cuplat atat timp cat tin eu apasat pe buton (cum ar trebui) ci doar o fractiune de secunda dupa care decupleaza, cupleaza, s.a.m.d. Daca nu e legat la nimic functioneaza fara probleme. Am crezut ca apar variatii de tensiune mari cand pornesc actuatoarele si asta "reseteaza" electronica, asa ca am alimentat modulul de receptie complet independent de masina (de la o sursa de 12V filtrata si stabilizata bagata in priza) - se comporta exact la fel.Cand actionez butonul se aude concomitent cu releul un zgomot asemanator si in actuator, ca si cand "ar vrea sa porneasca"; daca insist, dupa vreo 10-30 incercari (clampaneli ale releului, eu tinand butonul apasat continuu) actuatoarele pornesc si se incuie/descuie usile.Are cineva idee de unde ar putea proveni problema?Mentionez ca modulul a mai fost montat pe o alta masina (alt tip), tot de catre mine, prin aceesi metoda (ma rog, era legata pe firele de la actuatorul de la portbagaj) si a functionat impecabil.Un experiment pe care l-am facut a fost sa tin apasat un buton sa cupleze releul, apoi sa incui/descui din usa - am observat ca pe perioada cat functioneaza actuatoarele releul decupleaza, apoi cupleaza la loc, desi eu tin butonul apasat continuu (in acest caz modulul fiind alimentat de pe masina). Am incercat si sa pun un condensator de filtraj de 100nF-10.000 uF (am incercat mai multe valori intermediare), dar fara nici un efect.Multumesc anticipat pentru orice sugestii. Link spre comentariu
Vizitator sirius Postat Decembrie 3, 2006 Partajează Postat Decembrie 3, 2006 Se pare ca tu vrei sa reinventezi roata. Link spre comentariu
Vizitator Xenion Postat Decembrie 3, 2006 Partajează Postat Decembrie 3, 2006 Daca ai o idee cum pot rezolva fara sa reinventez roata, as fi foarte bucuros sa o ascult. Link spre comentariu
niq_ro Postat Decembrie 3, 2006 Partajează Postat Decembrie 3, 2006 n-am inteles exact cum ai legat, dar vezi http://www.tehnic.go.ro/auto.htm si http://www.niqro.as.ro/inchidere.htm :supz: Link spre comentariu
Vizitator Xenion Postat Decembrie 3, 2006 Partajează Postat Decembrie 3, 2006 Multumesc, da' de legat am reusit sa leg modulul la inchidere. Problema mea este ca atunci cand incep actuatoarele sa lucreze se pare ca modulul de receptie nu mai primeste semnal de la telecomanda, si deci actuatoarele nu au timp sa se deplaseze in noua pozitie, alimentarea fiind intrerupta prematur. Se poata sa produca actuatorul o interferenta (radio) asa de mare incat sa altereze semnalul de la telecomanda (modulul este la cateva zeci de centimetri de el si nu are antena)? Link spre comentariu
niq_ro Postat Decembrie 4, 2006 Partajează Postat Decembrie 4, 2006 pentru a lamuri problema, deseneaza schema electrica la ce ai facut.. din cate imi dau seama contactele releelor din modulul nou nu sunt in concordanta cu cele din inchiderea masinii..specifica masina, numele inchiderii, etcPS: ti-am link-urile ca sa vezi ce modificari se fac... doar ca la mine apare o alarma, care are inclus modulul de inchidere, iar tu ai o inchidere cu telecomanda..in plus, modulul tau ar trebui sa aiba o schema de conectare... Link spre comentariu
Vizitator Xenion Postat Decembrie 4, 2006 Partajează Postat Decembrie 4, 2006 Schema electrica este urmatoarea: Fire Moduldin receptieusa radio(1)------------------(1) ND(2)---+--------------(2) COM | (3) NI | | (3)--------(4) ND +--------------(5) COM (6) NI(4)------------------(7) +12V(5)------------------(8) GND Pentru fire: (1) Lock (2) Lock/Unlock common + (3) Unlock (4) +12V (5) GND Cand pun unul din firele "Lock"/"Unlock" la "Lock/Unlock common +" pentru 0.5-1 secunde usile se blocheaza, respectiv deblocheaza; asta prin metoda manuala, adica efectiv ating eu firele. Modulul de receptie face exact acelasi lucru prin 2 relee comandate prin cele 2 canale ale telecomenzii (ND/COM/NI sunt conexiunile la releele de pe modul). Dupa cum am spus si mai sus, problema este ca aceste relee, atunci cand sunt legate la inchidere cupleaza doar ~0.2-0.3 secunde, dupa care decupleaza ~0.3-0.4s, cupleaza, decupleaza, s.a.m.d. Releele ar trebui sa stea cuplate atat timp cat tin eu apasat pe butonul de la telecomanda, insa acest lucru se intampla doar cand modulul nu este legat la inchidere, deci actioneaza releele "in gol". Initial m-am gandit ca datorita faptului ca modulul este legat la instalatia electrica a masinii, datorita variatiei tensiunii atunci cand "dau sa porneasca" actuatoarele (pentru ca se simte ca au o tendinta de a porni in timpul scurt cat releul cupleaza) modulul se reseteaza (si evident in acest moment releul decupleaza). Insa apoi am incercat sa alimentez modulul de la un adaptor de 12V, de la priza din casa, si se comporta la fel deci nu este aceasta problema. Singura ipoteza care cred ca mai ramane e interferenta radio. :( Link spre comentariu
niq_ro Postat Decembrie 4, 2006 Partajează Postat Decembrie 4, 2006 uff.. nu e interferenta radio, nu e bine conectat modulul... adica trebuie intrerupte firele de alimenteaza motorasul din actuator si facuta schema...PS: anexez schema pe care ti-am mai indicat-o, da' se pare ca nu ai vazut-o.. Link spre comentariu
Vizitator Xenion Postat Decembrie 4, 2006 Partajează Postat Decembrie 4, 2006 niq_ro, m-am uitat pe schema cand ai pus prima data link-ul, insa nu prea ma ajuta pentru ca:1. culorile mie nu-mi spun nimic intrucat nu corespund cu ce am eu;2. la mine functioneaza foarte bine legarea asta daca o fac "manual"; tipul comutatorului (adica mecanic, atingere directa a firelor sau releu) nu influenteaza cu nimic schema electrica a legarii modulului la inchidere.Am mai facut un test:a) Modulul de receptie legat doar la alimentare la masina (12V si GND), fara a fi legat la inchidere.b) Apasat unul din butoane pe telecomanda - releul a cuplatc) Incuiat usile de pe usa passagerului (care a incuiat concomitent si celelalte usi), butonul fiind apasat continuu: c1) cand au inceput sa lucreze actuatoarele releul de pe modul a decuplat c2) cand actuatoarele si-au terminat cursa, releul a cuplat la locd) Lasat de buton de pe telecomanda - releul a decuplatCred ca asta dovedeste destul de bine ca problema este fie:1. Alimentare2. Interferenta radioO sa mai incerc sa alimentez de la o baterie (portabila, nu cea a masinii) sa vad ce se intampla. Link spre comentariu
Vizitator sirius Postat Decembrie 4, 2006 Partajează Postat Decembrie 4, 2006 De unde ai luat masa? Link spre comentariu
Abram Burel Postat Decembrie 4, 2006 Partajează Postat Decembrie 4, 2006 "Oscilatia" de care vorbesti suna a bucla de reactie pozitiva (scuze pentru termeni". Timpi relativi lungi sunt legati de inertia partilor mecanice si inductanta motoraselor.Ai tinut cont de rolul celor 2 fire aditionale de la actuatorul din usa soferului? Cele ce permit deschiderea/inchiderea celorlalte usi de la usa soferului? Incearca sa desenezi schema completa de actionare pentru usile din fata si sunt convins ca o sa descoperi unde se invarte chestia in... bucla! Link spre comentariu
niq_ro Postat Decembrie 4, 2006 Partajează Postat Decembrie 4, 2006 pentru ultima data, pun configuratiile mai jos... Link spre comentariu
Vizitator Xenion Postat Decembrie 4, 2006 Partajează Postat Decembrie 4, 2006 Intr-un final am reusit sa(-mi) demonstrez ca e interferenta radio: a) m-am urcat in masinab) am conectat modulul la baterie (2 baterii de 9V in serie); nu am mai facut nici o alta conexiune la modul - nu exista nici o conexiune electrica la masinac) am apasat un buton pe telecomanda - releul a cuplatd) tinand in continuare butonul apasat, am actionat maneta pentru blocarea usii d1) in momentul cand actuatoarele au inceput sa lucreze releul a decuplat d2) in momentul cand actuatoarele si-au incetat functionarea releul a cuplat la loce) am lasat de butonul de pe telecomanda - releul a decuplatOricum pentru a elucida legarea (care se pare ca nu are nici o vina) atasez schema:- firele (1)-(6) sunt cele de la inchidere (1) GND (2) +12V pentru inchiderea centralizata; la acesta se leaga LOCK/UNLOCK pentru a incuia/descuia (3) LOCK (4) UNLOCK (5) n-am idee la ce foloseste si e mai subtire (probabil un switch); cred ca inchiderea functioneaza si fara el (6) n-am idee la ce foloseste si e mai subtire (probabil un switch); cred ca inchiderea functioneaza si fara el- firele (7)-(9) nu au legatura cu inchiderea centralizata, insa de pe (7) si (8) am luat tensiune pentru modulPS: Multumesc niq_ro pentru lamuriri; acuma incep sa inteleg cum se face legarea, da' totusi ce e "motor lock inside the front door"? Sunt cumva switch-urile din actuator? Link spre comentariu
Vizitator sirius Postat Decembrie 4, 2006 Partajează Postat Decembrie 4, 2006 Doamne, de 12 ani montez alarme si inchideri centralizate, dar ciudatenii mai mari ca la Xenion nu am mai intalnit. Cu sigurantza ca TU NU POTI FI AJUTAT! Si asta pentru ca NU STII NICI CE VREI SA FACI! Scuze, dar m-ai spart cu interferentele tale si nu pot sa ma abtin. Link spre comentariu
Vizitator Xenion Postat Decembrie 4, 2006 Partajează Postat Decembrie 4, 2006 sirius, pentru ca nu ai inteles problema mea nu cred ca poti sa spui ca nu stiu ce vreau sa fac; prima fraza din primul post cred ca sintetizeaza destul de bine dorinta mea. Poate nu am explicat foarte bine de la inceput, insa din "povestirile" experimentelor mele cred ca se intelege destul de clar unde vreau sa ajung. Pe de alta parte faptul ca acest modul (de receptie radio) reactioneaza la incuierea/descuierea usilor atunci cand nu are absolut nici o legatura electrica cu masina nu poate avea decat 2 cauze: 1. interferente radio 2. voodoo Eu optez pentru prima varianta ca fiind cea logica. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum