Vizitator Mocodean Swissgrady Mihnea Postat Iulie 15, 2014 Partajează Postat Iulie 15, 2014 (editat) Am la masina un calculator pe nume HACM (heating and cooling module) care in ultimul timp mi-a facut numai probleme, iar schimbarea lui este destul de costisitoare. Ma rog, treaba care nu o face este ca el nu imi porneste ventilatorul cand temperatura ajunge la 90 de grade. Asa ca ma gandeam eu sa tai frumos firele de ventilator care duc la el si sa ma pun frumos sa construiesc o termocupla care sa faca urmatoarea chestieCand temperatura ajunge la 90 de grade, ventilatorul sa porneasca si sa mearga pana ajunge la 70-80 de grade, iar dupa sa se opreasca, de preferat ca termperatura de oprire sa fie setata usor de un potentiometruDetine cineva o astfel de schema si ma poate ajuta si pe mine ? Editat Iulie 15, 2014 de Mocodean Swissgrady Mihnea Link spre comentariu
Rx-Tx Postat Iulie 15, 2014 Partajează Postat Iulie 15, 2014 (editat) Chiar zilele trecute am vazut asa ceva la un magazin de electronice, http://i01.i.aliimg.com/photo/v12/427305817/KSD_bimetal_thermostat.jpg vreo 10 lei si sunt si pt 85 grade. sau daca vrei sa te complici http://s8.mojalbum.com/4257758_5476527_8950845/konstrukcije/8950845.jpg http://www.elitesecurity.org/t471211-0 va trebui sa folosesti google transleit sau ceva in RO http://electrodb.ro/atelier/masuracontrol/termostat-reglabil/ Succes Editat Iulie 15, 2014 de Rx-Tx Link spre comentariu
Vizitator Mocodean Swissgrady Mihnea Postat Iulie 15, 2014 Partajează Postat Iulie 15, 2014 Ma gandeam si eu la un termostat cu bimetal, dar nu sunt sigur de fiabilitatea lui, asa ca ma gandeam sa apelez la ceva electric cu ntc sau ptc exact cum mi-ai dat tu schema, iar atata timp cat nu am mai lucrat cu asa ceva...vreau si ceva sigur... Link spre comentariu
Vizitator KaN Postat Iulie 24, 2014 Partajează Postat Iulie 24, 2014 (editat) Ma gandeam si eu la un termostat cu bimetal, dar nu sunt sigur de fiabilitatea lui, asa ca ma gandeam sa apelez la ceva electric cu ntc sau ptc exact cum mi-ai dat tu schema, iar atata timp cat nu am mai lucrat cu asa ceva...vreau si ceva sigur... Salut, Am avut eu o problema similara, si am realizat montajul dat de colegul de mai sus Pot zice ca functioneaza, si ca nici nu este mare ca dimensiuni. La mine nu aveam termocupla (comanda treptelor de viteza ale GMV venea direct de la ECU), la tine sigur nu ai termocupla pe radiatorul masinii? Daca totusi optezi pt termostat electronic, vezi cum/unde fixezi termistorul de radiator. Editat Iulie 24, 2014 de KaN Link spre comentariu
one Postat Iulie 29, 2014 Partajează Postat Iulie 29, 2014 La masinile mai vechi si mai simple, cum e este a mea, treaba asta se face cu un senzor bimetalic, care mi se pare ca este si dublu, pentru siguranta. Problema este ca acesta se afla in apa, iar un alt senzor nu se va potrivi in acelasi loc.... Te asigur ca este mai fiabil decat multe scheme electronice, tine cont numai de vibratiile pe care trebuie sa le suporte un montaj electronic. Se numeste "temperature fan switch sensor" sau "thermo fan switch". Oricum, cu aceste cuvinte, cautand pe google, vei gasi si destule scheme electronice, in afara de produsul gata facut. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum