Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

ascutire freze carbura


dunca sorin

Postări Recomandate

Da, la materiale e hotie ordinara acolo.

Eu mai trec pe la fier vechi si strang toate fiarele care au potential de a fi folositoare :d

Freza coada de randunica stiam ca nu e, ca am cautat si eu acum vreo luna.

Bine, alea sunt greu de gasit si foarte scumpe in general, chiar si pe ebay sau la chinezi.

Eu m-am apucat sa-mi fac una, ca am de facut un ghidaj cu unghiul de 55.

Da' la cat timp am (deja urmatoarele 2 weekenduri sunt rezervate pt altele) cine stie cand o sa o si termin :d

Si acum pozele promise.

 

Dispozitivul de ascutit burghie.

Nu merge decat pana pe la 7, asa ca o sa fac altul mai acatarii (sau sa-l modific pe asta).

 

Posted ImageIMG_2104 by bcristian, on Flickr

Posted ImageIMG_2105 by bcristian, on Flickr

 

 

Dispozitivul de ascutit lateralele frezelor.

 

Posted ImageIMG_2102 by bcristian, on Flickr

 

 

Cel pentru cutite de strung.

 

Posted ImageIMG_2106 by bcristian, on Flickr

 

 

Si cel pentru placate amovibile.

 

Posted ImageIMG_2107 by bcristian, on Flickr

Link spre comentariu

Merci pt poze. Interesant dispozitivul pt pastile. Eu nu am asa ceva si nici nu am mai vazut prin filmulete.

Restul dispozitivelor sunt similare.

Nu am observat din poze daca dipozitivul tau pt burghie are acea gradatie la care ma refeream eu. se poate vedea in filmuletul asta pe la 1min si 10-15 sec.

https://www.youtube.com/watch?v=VDSfrNZ8Cdg

filmuletele puse de user-ul asta mi se par cele mai scurte si concise vis a vis de folosirea unei astfel de masinute dintre toate filmele din domeniul asta de pe youtube.

un dispozitiv pt prins burhie mai groase se poate vedea in poza pe care am extras-o din filmuletul asta:

https://www.youtube.com/watch?v=Hn6rikwEGeM

post-203141-0-17319700-1428486413_thumb.jpg

Link spre comentariu

Nici al meu nu are gradatiile respective.

Teoretic se pot adauga usor, sau folosi un subler, dupa ce gasim punctul de zero.

La al meu - si daca am inteles bine si la al tau, limitarea aia la vreo 7 mm e de fapt copiata dupa original (ala de la inceputul sec 20).

Manualul acestuia spune ca burghiele se tin cu mana in jgheabul ala, dispozitivul care le fixeaza acolo fiind folosit doar pt burghie mici.

 

 

 

Mit der Spiralbohrerschleifeinrichtung können Spiralbohrer von 3 bis 18 mm bei gleichbleibendem Spitzenwinkel von 116° geschliffen werden. Der Hinterschliffwinkel ist dabei wahlweise einstellbar.
Die Spiralbohrerschleifeinrichtung (Abb. 2) wird mit ihrem Aufnahmezapfen 1 in einer 12 mm Spannzange im Teilkopfschlitten des Teilkopfträgers aufgenommen. Der Fixierstift 2 wird dabei in die Bohrung des entfernten Einstellfinger eingeschoben. Der Anschlag 5 besitzt an einer Seite eine glatte Anschlagfläche für alle Spiralbohrer zwischen 3 und 18 mm. Beim Schleifen wird hierbei der Spiralbohrer von Hand gegen Anschlag 5 und Schwenkprisma 4 geholten (Abb. 1). Nach Lösen der Klemm-schraube 7 kann der Anschlag 5 mit dem Ring 9 über die ein-gedrückte Sicherung 10 herausgezogen und umgedreht werden. Dadurch können kleinere Bohrer von 3-6 mm, welche erfahrungsgemäß während des Schleifens nicht immer bequem und sicher zu halten sind, mit der Druckschraube 6 gespannt werden.

Einstellen
1. Knebel K3 und K4 lösen. Teilungsring T4 am Knopf gegen Anschlag halten und Schwenkarm auf 13° einstellen. Knebel K3 und K4 wieder festziehen.
2. Knebel K2 lösen und Schwenkarm auf Teilung T2 auf 0 stellen (dies ergibt den normalerweise geeigneten Hinterschliff). Bei größer oder kleiner gewünschtem Hinterschliff entsprechend einstellen. Knebel K2 wieder festziehen.
3. Knebel K6 und K7 lösen. Teilkopfschlitten L verschieben bis Vorderfläche ungefähr 15 mm über der Vorderfläche des Querschlittens Q steht. Knebel K 6 und K7 wieder festziehen.
4. Knebel 3 lösen. Schwenkprisma 4 nach Skala auf den Durchmesser des zu schleifenden Bohrers einstellen. Knebel 3 wieder festziehen.
5. Knebel K1 lösen. Teilkopfträger in der Rohrführung verschieben, bis Einstellplatte 8 ca. 1 mm seitlich der Schleifscheibenstirnseite steht Knebel K1 wieder klemmen.
6. Spiralbohrer in Schwenkprisma 4 einlegen. Klemmschraube 7 lösen. Anschlag 5 so einstellen, daß die Schneiden-Brustfläche des Bohrers an der Einstellplatte 8 anliegt und ca. 0,5 mm übersteht. Klemmschraube 7 festziehen. Beim Arbeiten mit der Anschlagfläche für 3-6 mm Bohrer. Druckschraube 6 fest-ziehen.
7. Raste R in rechtes Loch setzen.

Schleifen
8. Spiralbohrer-Schleifeinrichtung nach oben schwenken. Mit Feinstellschraube F zustellen bis Bohrerschneide von Schleifscheibe berührt wird. Erste Schneide durch Schwenken der Schleifein-richtung nach unten schleifen (Abb. 3). Je nach Bedarf Zustellung und Schliff wiederholen.
9. Spiralbohrer um 180° verdreht in Schleifeinrichtung legen und bei gleicher Vorrichtungs und Anschlagstellung (ohne Verstellen der Feinstellschraube F) zweite Schneide schleifen.

 

Posted Imagetwist drill attachement by bcristian, on Flickr

Link spre comentariu

Nu stiam de chestia ca se pot tine cu mana in canal cele mai groase. Totusi mie mi-a placut dispozitivul pus de mine in poza anterioara si nu cred ca ar fi foarte greu de reprodus.

Zero-ul ala e cam greu de dibuit caci el variaza si cu deplasarea in dreptul canalului frezat si cu pozitia unghiulara a burghiului in suport.

Inca o problema cu care m-am confruntat eu a fost ca dispozitivele care aveau coada de randunica nu aveau aceeasi dimensiune la ea si in consecinta de fiecare data cand bagam un alt dispozitiv era nevoie sa reglez suruburile de control al jocului in coada de randunica caci fie nu intrau, fie erau prea largi.

Pana la urma m-am suparat, am luat o pila triunghiulara si am pilit canalele cozii de randunica la toate pana au ajuns toate la dimensiunea celui care era minim. In felul asta cand schimb dispozitivul nu mai reglez jocul. doar strang surubul randalinat care apasa pe pana atunci cand vreau ca dispozitivul ca sa nu mai culisese. De asemenea ca sa culiseze usor cand il bag in canal am schimbat pana originala din otel cu una din alama.

Link spre comentariu

Da, si eu cred ca dispozitivul cu clema e mult mai bun si sigur decat tinutul cu mana.

Zero-ul nu variaza asa cum a fost initial gandit dispozitivul - nici nu ar avea cum, fiind gravat direct pe metal.

Dar asta e valabil doar presupunand distanta intre varful dispozitivului si piatra fixa, si calculat pentru un singur unghi al spiralei burghiului.

 

Daca am inteles bine din filmuletele de pe youtube, chinezii reglau burghiul la ochi si apoi fixau coltul care agata laterala spiralului, astfel incat sa-l poate intoarce exact la 180 de grade.

Metoda cu reglatul la ochi am vazut ca e folosita la multe dispozitive de ascutit burghie, avand avantajul ca merge la orice unghi - si dezavantajul evident ca e mai mult de munca in cele 99.9% din cazuri cand ai de-a face cu burghie standard.

Desi daca ma gandesc bine am de fapt  vreo 2 seturi de burghie cu spirala diferita - erau pentru ceva masini automate sau cnc-uri, au si canale pt lichid prin interior.

 

Problema cu ghidajele coada de randunica e si la mine si cred ca o sa fac acelasi lucru :d

Link spre comentariu

Problema cu ghidajele coada de randunica e si la mine si cred ca o sa fac acelasi lucru :d

Ai nital de pilit la cozile de randunica, dar avantajul ulterior e ca nu mai pierzi timp sa reglezi de fiecare data cand schimbi dispozitivul.

Ai incercat sa pui si oala diamantata pt carbura, sau ai lucrat doar cu piatra originala pt rapid?

Link spre comentariu

La mine diferentele par mici - desi evident ca pilitul cozilor de randunica nu e distractiv.

Am antrenament insa, ca de ceva vreme tot pilesc la ghidajul de la sania tranversala a strungului - avea o uzura neuniforma de cand l-am luat, si fie nu o puteam retrage la maxim fie avea joc mai incolo.

 

Nu am incercat oala diamantata inca, pana nu ma simt stapan pe masinuta nu ma risc sa stric chestii scumpe.

Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...

Am vazut sistemul tau pe topicul cu strungurile mici.

Principala obiectie pe care o am e folosirea pietrelor abrazive pe langa ghidajele frezei.

Bine, am vazut ca tu folosesti un disc diamantat.

Din ce am vazut la masina mea, dupa o ora de lucru se strange destul praf f fin din piatra pe langa ea.

Chiar nu as vrea sa-l vad pe freza, mai ales in combinatie cu uleiul de pe ghidaje.

Alta problema e legata de turatie - freza mea nu trece de 1300 rpm, mult prea putin pentru ascutire cu piatra de 100.

Link spre comentariu

Aveti idee daca la o masinuta de ascutit scule de genul Deckel se pot rectifica si supape de motor?

De asemena m-am intrebat daca pe ea se pot ascuti si burghie pt lemn. Adevarul e ca tipul acela de ascutire nu prea imi iese nici pe polizor.

Link spre comentariu

Ar trebui sa se poata ascuti burghie pt lemn (daca am timp o sa si incerc in weekend).

Singura conditie fiind sa fie indreptat coltul pietrei. Nu e ceva critic insa, pentru ca ele oricum taie in cu colturile, respectiv varful asigura centrarea.

 

Folosind nu jgheabul ala, ci prinse in penseta. De altfel la burghie pana in 12 inclusiv eu asa le ascut.

Limita e data de gaura din coada pensetei, ca sa ramana doar putin din burghiu afara.

 

Apropos de asta, la cele de 13 si peste am constatat ca de fapt tinutul cu mana in jgheab nu e dificil, chiar merge mai repede decat cu clema.

Editat de bcristian
Link spre comentariu
Vizitator vasi77

cine doreste sa ascuta freze din carbura ma poate contacta

Cunoaste cineva unde se pot ascuti freze din carbura 6mm - 12mm cu 4 si 6 muchii taietoare? mi se pare o treaba destul de dificila. Daca are cineva cunostinte despre operatiune sa posteze.

ma poti contacta daca ai nevoie sa ascuzi freze din carbura

Link spre comentariu

florianmro ce fel de disc diamantat folosesti. pune te rog cateva foto cu discul si de unde poate fi achizitionat . si inca ceva, la ce turatie folosesti discul acela. 

Link spre comentariu

florianmro ce fel de disc diamantat folosesti. pune te rog cateva foto cu discul si de unde poate fi achizitionat . si inca ceva, la ce turatie folosesti discul acela. 

Salut 

discul este din diamant sinterizat ,deci isi pastreaza proprietatile pana se toceste complet ,deci nu este acoperit cu pulbere.

Are 30 mm diametru si 0,4 mm grosime .Il folosesc la 1200-1300 rot/min ,daca urc mai sus face zgomot mult masina ,asta ar fi singurul dezavantaj.Este de tehnica dentara ,costa 30 de lei si il poti gasi la comerciantii moldoveni de consumabile dentare de laborator deci e de provenienta ucraineana ,poti lua legatura cu un laborator dentar la tine in oras, stiu cei de acolo 

Discul are o duritare deosebita nu se toceste deloc in contact cu frezele din carbura ,singurul lui dezavantaj este ca e prea subtire si a trebuit sa il sprijin cu saiba din spatelele lui ,altfel flambeaza .Urmeaza sa imi pun la punct un disc verde cu diametrul de 100 mm, cu toate ca asta e tare bun ca pot intra in locuri in care cu cel mare este imposibil. Sunt foarte multumit de el si in general de sistemul conceput. 

post-214585-0-70907700-1432840717_thumb.jpg

post-214585-0-38499200-1432840724_thumb.jpg

Link spre comentariu

Initial am crezut ca grosimea discului tau e mult mai mare dar vad ca e o saiba acolo. Ceva asemanator am folosit si eu pe un biax si m-a tinut cam 2 ani, numai ca in locul saibei metalice am pus un plastic care permitea ceva flexibilitate. Asa m-am gandit eu ca poate protejez discul mai bine. E uimitor cum musca din vidia discul acesta micut.   

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări