florianmro Postat Martie 4, 2015 Partajează Postat Martie 4, 2015 Ce anume sa masori ? Fii mai explicit in întrebare Link spre comentariu
area51 Postat Martie 4, 2015 Partajează Postat Martie 4, 2015 Imi cer inca o data scuze pentru postarea la alt subiect, urmaream doua subiecte in acelasi timp. Reformulez: diametrul gaurii este de 3.0 +/- mm, sau pozitionarea centrului gaurii admite o sutime? Link spre comentariu
area51 Postat Martie 4, 2015 Partajează Postat Martie 4, 2015 Deci, cum se masoara? Link spre comentariu
florianmro Postat Martie 4, 2015 Partajează Postat Martie 4, 2015 Concentricitatea gaurii se realizeaza odata cu strunjirea exterioara a semifabricatului .Se practica gaura din aceeasi prindere a piesei. Apoi gaura se incepe cu un burghiu mai mic , apoi se majoreaza cu cutitul de interior iar marimea gaurii se face din aproape prin teste repetate din aproape in aproape pana cand tija de 3 mm intra in gaura cu o usoara frecare Daca exteriorul discului este gata strunjit , se face mai intai centrarea lui in universalul cu 4 bacuri independente si cu ajutorul unui ceas comparator iar apoi se practica gaura prin metoda descrisa mai sus Link spre comentariu
area51 Postat Martie 4, 2015 Partajează Postat Martie 4, 2015 Multumesc pentru raspuns! In conditiile in care universalul de la strungul meu (80 mm) are o "bataie" de 0.08 mm, acea sutime despre care vorbeai mai sus mi-a atras atentia imediat si ma gandeam daca exista un dispozitiv (la indemana amatorilor) care sa fie capabil de astfel de masuratori. Link spre comentariu
florianmro Postat Martie 4, 2015 Partajează Postat Martie 4, 2015 Nu conteaza bataia universalului cu bacuri autocentrante.Daca confectionezi piesa de la inceput iti va iesi cu precizie maxima Link spre comentariu
area51 Postat Martie 4, 2015 Partajează Postat Martie 4, 2015 Durerea e daca nu am solutie si trebuie sa intorc piesa. Rezolvarea ar fi universalul cu 4 bacuri reglate independent. Deocamdata nu figureaza in inventar. Cele mai multe rebuturi le-am facut din lipsa unui plan corect inchegat. Mai bine spus, o ordine coerenta de operatiuni elementare. Cam asa se intampla cand educatia de "aschietor" este facuta pe youtube! 1 Link spre comentariu
florianmro Postat Martie 5, 2015 Partajează Postat Martie 5, 2015 Durerea e daca nu am solutie si trebuie sa intorc piesa. Rezolvarea ar fi universalul cu 4 bacuri reglate independent. Deocamdata nu figureaza in inventar. Cele mai multe rebuturi le-am facut din lipsa unui plan corect inchegat. Mai bine spus, o ordine coerenta de operatiuni elementare. Cam asa se intampla cand educatia de "aschietor" este facuta pe youtube!Si eu tot de pe YouTube îmi fac educația de "aschietor ".Ar mai fi si faptul ca in urma cu vreo 23 de ani am lucrat ca desenator tehnic intr-o fabrica si mergeam frecvent pe sectii in productie sa urmaresc lansarea de noi produse , astfel putem urmari îndeaproape toate operatiile de aschiere , bineinteles acolo erau masini mari . Problema e ca ai nevoie de o groaza dr accesorii pe langa masini care ajung sa coste la fel de mult ca masinile in sine . Link spre comentariu
mihaighe Postat Martie 5, 2015 Partajează Postat Martie 5, 2015 Problema e ca ai nevoie de o groaza dr accesorii pe langa masini care ajung sa coste la fel de mult ca masinile in sine . Pe strungulet am dat 1350 lei ,iar pe universal,portcutit,cutie debitat ,cutie,etc,etc mai bine de 1500,asta este nu e usor cu un hobby. Si citind pe forum vad ca mai am multe de facut sau de cumparat. Link spre comentariu
area51 Postat Martie 5, 2015 Partajează Postat Martie 5, 2015 (editat) Pe strungulet am dat 1350 lei ,iar pe universal,portcutit,cutie debitat ,cutie,etc,etc mai bine de 1500,asta este nu e usor cu un hobby. Si citind pe forum vad ca mai am multe de facut sau de cumparat. O lista cu "ce imi lipseste" cuprinde: universal cu 4 bacuri (cu reglaj independent), masa rotativa, freza coada de randunica, multe freze si inca o data multe freze. Din pacate nu se cumpara singure!!!! Am cumparat din Obor o bara HSS cu Ø14 mm, pe care vreau s-o ascut ca freza. In decembrie trecut, am mai facut un experiment cu o bara Ø6 mm pe care am ascutit-o, cam in genul cutitului prezentat la postarea #48, cu o singura muchie taietoare. Probabil ca am nimerit cumva unghiurile pentru ca taie binisor. Pentru etapa urmatoare imi propun un dispozitiv de ascutire, minimal, cu ajutorul caruia sa incerc sa ascut bara de 14 mm cu doua taisuri. Minimal inseamna ca bara sa fie prinsa mecanic si sa portivesc unghiurile "ochiomertic". Editat Martie 5, 2015 de area51 Link spre comentariu
DanuAL Postat Martie 8, 2015 Partajează Postat Martie 8, 2015 (editat) Am facut test cu cutitul .Materialul nu a fost duramit ci teflon , aveam un disc mic de 2 cm si grosime de aprox.1cmCutitul lucreaza bine insa exista la intrare o tendinta de larghețe, @danuAl a avut dreptate ,va trebui sa modific un pic profilul cutitului asa cum a recomandat ,conform liniei rosii din poza N-am vazut pana acum raspunsul ca ai probat cutitul. Partea activa, e indicat, pe viitor, sa fie cat mai sus, adica sa nu fie diferenta prea mare de inaltime intre varful cutitului si restul corpuiui cutitului. In felul asta, poti subtia din partea de jos a cutitului fara probleme, cat sa fie util si la gauri cu diametre mai mici. Modifici unghiul ca-n poza, si vei avea un cutit bun/rigid, chiar daca-i subtire, ptr. diametre mici! Editat Martie 8, 2015 de DanuAL Link spre comentariu
florianmro Postat Martie 8, 2015 Partajează Postat Martie 8, 2015 N-am vazut pana acum raspunsul ca ai probat cutitul. Partea activa, e indicat, pe viitor, sa fie cat mai sus, adica sa nu fie diferenta prea mare de inaltime intre varful cutitului si restul corpuiui cutitului. In felul asta, poti subtia din partea de jos a cutitului fara probleme, cat sa fie util si la gauri cu diametre mai mici. Modifici unghiul ca-n poza, si vei avea un cutit bun/rigid, chiar daca-i subtire, ptr. diametre mici! Imi cer scuze ,m-am luat cu alte treburi ,dar sa stii ca acea gaura a iesit EXTRAORDINAR de bine ,mare lucru sa fie cutitul ascutit cum trebuie ,inca o data multumesc pentru sfat 1 Link spre comentariu
area51 Postat Martie 27, 2015 Partajează Postat Martie 27, 2015 Manetele pentru blocarea axei x precum si a pinolei le-am inlocuit pentru ca ma cam incurcau , e chestie de preferinte nimic altceva. Ai avut dreptate cu acele manete! Am indoit de doua ori acelasi surub pentru blocarea axei X. Prima data nu am stiut de ce mergea greu masa de frezare. Am observat ca maneta se blocase in partea inferioara a frezei (talpa frezei) si am demontat arcurile si surubul de fixare. Cand trebuia blocata acea directie de deplasare introduceam maneta in capul surubului, realizam blocajul, dupa care o puneam langa freza. A doua oara am indoit surubul cand, normal, am uitat sa scot maneta si s-o pun alaturi!!! Se pare ca adevarata solutie este inlocuirea manetelor cu suruburi cu acele rondele randalinate. Urmeaza aceasta inlocuire mai ales ca am terminat dispozitivul de randalinat de tip foarfeca (varianta I-a), dupa cum mi-a sugerat "chas3". Link spre comentariu
florianmro Postat Martie 27, 2015 Partajează Postat Martie 27, 2015 Mulțumesc pentru apreciere @area51 Si eu le-am rupt la inceput si am spus , stop , alta soluție Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum