Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

ascutire freze carbura


dunca sorin

Postări Recomandate

Evident ca nu la Lipscani vs investitii in hobby ma referam :) Dar da, presupun ca depinde si de cat consumi. Adica, ca sa justifici valoarea aparatului in ascutirea frezelor/burghielor, ar trebui sa ai in primul rand freze/burghie in valoare de macar 1k (in loc sa le cumperi de noi, le ascuti si ramai si cu aparatul).

 

O alta problema e si rezultatul obtinut dupa ascutire. Burghiele presupun ca ies satisfacator de bine, insa frezele nu stiu cum se compara cu una noua.

 

Comanda ai facut-o recent, sau trebuie sa ajunga de acum?

Link spre comentariu

integral din carbura, nu cele acoperite cu TiN sau TiAlN de care vorbea DanutAL

 

 

 @bcristian, nu m-am referit la cele acoperite cu TIN etc., eu am spus din experienta, dupa ce-am RE/ascutit burghie de carbura(integrale de carbura), Cu frezele de carbura se simte la fel, odata stratul de carbura sarit/inexistent, dupa ascutire, nu mai are aceleasi performante! 

La frezele/burghiele de genu asta faceam referire - https://www.flickr.com/photos/98542305@N02/16488806670/

Link spre comentariu

Va prezint un exemplu de ascutire de precizie cu ajutorul sistemului masina dr frezat menghina rotativa prezentat in cadrul acestui subiect.Este vorba de un cutit de interior confectionat din bara HSS dr 3mm.Am de practicat o gaura de 3 mm intr-un disc de plastic cu precizie de maxim 1 sutime in centrul discului.Si cum acest lucru este posibil doar majorand o gaura data initial cu burghiul ,am fost nevoit sa confectionez acest cutit. An redus diametrul tijei si apoi am confectionat varful , desigur cu unghiurile fetelor "ca la carte "Deci se poate si fara masini de ascutit sofisticate , trebuie doar putina imaginatie

post-214585-0-17059200-1425365465_thumb.jpg

Link spre comentariu

Asta e forma finala a cutitului cu care vrei sa faci gaura in plastic? L-ai probat? 

Ce diametru are partea activa, varful + portiunea subtiata? Ce grosime are plasticul care urmeaza sa-l gauresti/strunjesti?

Te intreb pentru ca pare de diametrul pe care vrei sa-l faci(3mm +/- 0,01mm), iar in cazul asta, cutitul din imagine s-ar putea sa-ti frece piesa! 

Link spre comentariu

Ca specificatii, sunt aproape identice. Difera cat de bine sunt facute.

Cele mai ieftine, denumirea modelului se termina cu 10 (ex GD 10) sunt si cele mai prastie.

Urmeaza cele cu 20 (ex GD 20), apoi cele cu U 2.

U3 e o varianta de U2 cu pensete 5C, poate prinde freze mai mari in diametru, dar cursele sunt aceleasi si precizia e mai slaba decat la U2 (masina nu e suficient de mare pentru freze mari).

Varful de gama e modelul 40, care si difera ca forma mai mult decat celelalte.

 

 Conform clasificarii tale a mea MY-30 (http://sell.lulusoso.com/selling-leads/718495/CE-certication-Professional-U2-Cutter-Grinder-end-mill-Grinder-knife-Grinder-lathe-tool-grinder-.html) ar trebui sa fie din gama superioara, dar personal m-a dezamagit mult cum a fost lucrata. Ca fier e solida si robusta, are peste 30kg, dar ca lucratura a fost facuta pe repezeala. Spre exemplu pe langa faptul ca toate filetele nu au fost bine finalizate si a trebuit sa bag tarod/filera pe ele pt a le face ca lumea, dispozitivul folosit pt ascutit burghie ar trebui sa aiba pe el o gradatie (asa am vazut prin filmulete pe youtube) care sa-ti permita reglajul lui in fct de diam burghiului. A mea nu are asa ceva si va trebui sa identific eu reglajul pt diverse diametre de burghie. Si dispozitivul de fixat burghiul iti permite prinderea doar pt burghie foarte mici(max5mm). La cele de pe net am vazut unul mult mai interesant care iti permite sa prinzi burghie mari (catre 20mm).

Eu sunt optimist si cu ceva efort sper s-o scot la lumina, dar m-as fi asteptat ca odata cumparata sa fie deja ready-to-use.

Link spre comentariu

Asta e forma finala a cutitului cu care vrei sa faci gaura in plastic? L-ai probat? Ce diametru are partea activa, varful + portiunea subtiata? Ce grosime are plasticul care urmeaza sa-l gauresti/strunjesti?Te intreb pentru ca pare de diametrul pe care vrei sa-l faci(3mm +/- 0,01mm), iar in cazul asta, cutitul din imagine s-ar putea sa-ti frece piesa!

Azi după masa ii fac proba .In imagine nu se vad toate detaliile. Ar trebui dupa calculele mele sa intre pe o gaura dr 2.5 fara sa frece , Materialul are 1 cm grosime, in care fac majorareaIn imagine zona mai groasa are 3 mm , zona subtiata are 2 mm iar la varf are un 2.4
Link spre comentariu

Asa as ascutii eu cutitele de genu' - https://www.flickr.com/photos/98542305@N02/16080461304/

Portiunea cu rosu, as elimina-o din start. Cutitul trebuie sa taie doar intr-un singur punct. Ptr. plastic trebuie sa taie ca briciu. Pentru o rugozitate buna la plastic, fateta dintre cele 2 laturi a cutitului, trebuie foarte putin atinsa de piatra polizorului.

Turatie mai mare - 600-700rot/min si neaparat racire. Daca e teflon, etc. merge la lungimea aia si fara racire, dar daca e un plastic mai casant, trebuie racire, altfel se incarca suprafata strunjita si ramane urat/zgrunturoasa..

Link spre comentariu

Zona rosie e de fapt restul dintr-un con invers cu 6 grade pe raza .Asa cum e gandit trebuie sa taie strict cu varful.E drept ca rugozitatea discului verde diamantat folosit e cam mare , astept sa soseasca un disc diamantat cu granulatie mai mica pentru astfel de cutite pe care mi-am propus sa mi le confectionaz , in tot cazul voi vedea diseara cum taie si voi scrie despre asta

Link spre comentariu

Ok, asteptam vestile! 

Nu e indicat sa montezi cutitul, mai ales cu diametre mici, sa le montezi si sa strunjesti drept cu ele! Necesita o mica inclinatie spre exterior, din centru strungului spre exterior/carucior. Din cauza vibratiilor in timpul prelucrarii, se intampla ca cutitul sa fie impins/fuga spre interior, si gaura are sanse mari sa iasa conica!

Necesita avans mic! 

Link spre comentariu

Da, vezi, aici e problema care am observat-o si eu, e prea lat frontalul cutitului si e subtiat pe portine cam lunga. 

Incearca 3 grade  sau mai mult si vezi ce iasa. Probeaza pe o alta piesa prima data sa fi sigur ca nu freaca si partea superioara a cutitului! 

Iti era suficient un cutit mai subtiat cu partea activa mai scurta, de cca. 25mm lungime, si in felu' asta aveai un cutit mai rigid pe care, cu care poti jongla cum vrei doar sa dea bine la gaura. 

Probeaza-l pe alta piesa prima data sa vezi unde freaca, daca freaca si cum se prezinta, si mai revii asupra geometriei daca se cere.

Editat de DanuAL
Link spre comentariu

Am facut test cu cutitul .Materialul nu a fost duramit ci teflon , aveam un disc mic de 2 cm si grosime de aprox.1cm Cutitul lucreaza bine insa exista la intrare o tendinta de larghețe, @danuAl a avut dreptate ,va trebui sa modific un pic profilul cutitului asa cum a recomandat ,conform liniei rosii din poza

Link spre comentariu

Va prezint un exemplu de ascutire de precizie cu ajutorul sistemului masina dr frezat menghina rotativa prezentat in cadrul acestui subiect.Este vorba de un cutit de interior confectionat din bara HSS dr 3mm.Am de practicat o gaura de 3 mm intr-un disc de plastic cu precizie de maxim 1 sutime in centrul discului.Si cum acest lucru este posibil doar majorand o gaura data initial cu burghiul ,am fost nevoit sa confectionez acest cutit. An redus diametrul tijei si apoi am confectionat varful , desigur cu unghiurile fetelor "ca la carte "Deci se poate si fara masini de ascutit sofisticate , trebuie doar putina imaginatie

 

Cum se pot masura astfel de chestii?

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări