Andrei1545 Postat Iulie 14, 2014 Partajează Postat Iulie 14, 2014 Buna ziua , am o bormasina BOSCH 500w putin mai veche (cc 3-4 ani ) , functiona perfect pana intr-o zi cand nu mai avea putere mai deloc, am demontat-o si carbunii erau cam tociti la maxinum , am schimbat carbunii cu altii noi si nimic , este la fel de puturoasa , motorul functioneaza dar daca tin mandrina cu mana , nu mai porneste , bazaie... Link spre comentariu
Voltus Postat Iulie 14, 2014 Partajează Postat Iulie 14, 2014 Colectorul rotorului cum se prezinta : este afumat , denivelat , are spatiul dintre lamele infundat de grafit ? Link spre comentariu
Andrei1545 Postat Iulie 14, 2014 Autor Partajează Postat Iulie 14, 2014 nu este afumat , l-am dat putin cu smirgel si este ok... Ma gandesc ca or fi carbunii de proasta calitate , sau nu calca bine pe colector.. Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Iulie 15, 2014 Partajează Postat Iulie 15, 2014 (editat) Ar putea sa fie grafit intre placutele colectorului.Curata canelurile coelctorului. Editat Iulie 15, 2014 de GEO 53 BN Link spre comentariu
validae Postat Iulie 15, 2014 Partajează Postat Iulie 15, 2014 (editat) Turația cum este acum ? Dacă e mult mai mică și la perii se văd scântei puternice poate fi rotorul defect.Ca să te convingi de rotor, înseriază cu periile un bec de orice tensiune dispui, preferabil unul auto, de stop. Alimentezi cu o sursă de 5-9V c.c. becul înseriat cu rotorul prin perii (nu și statorul). Rotește ușor cu mâna de rotor urmărind lumina becului. Dacă lumina e constantă pe toată perioada rotației, e OK. Dacă însă pâlpâie sau se stinge pe alocuri, rotorul e dus. Ca să fie treaba treabă, cu rotorul alimentat astfel, se măsoară tensiunea între fiecare două lamele alăturate, rotind colectorul după fiecare măsurătoare. Dacă valorile măsurate sunt aproximativ egale (nu contează valoarea absolută, depinde de multe variabile) atunci rotorul e OK. Dacă între două lamele oarecare alăturate tensiunea este zero, acolo e un scurtcircuit. Dacă între două lamele oarecare alăturate tensiunea este dublă față de celelalte, acolo este o bobină întreruptă. Astfel se poate depista defectul la orice rotor bobinat, important este să fie parcurs de un curent relativ constant, aici este rolul becului, pe lângă acela de indicație vizuală a prezenței tensiunii de alimentare.Am mai prezentat această metodă într-una din postările mai vechi, legată de o bormașină defectă. Editat Iulie 15, 2014 de validae Link spre comentariu
Andrei1545 Postat Iulie 16, 2014 Autor Partajează Postat Iulie 16, 2014 Hmmm , partea cu bec-ul este mai simpla , insa daca imi puteti explica si cum sa il conectez ar fi perfect , alimentarea bec-ului o iau de pe firele de la carbuni ? vorbind de un bec 12v 21w ? Link spre comentariu
validae Postat Iulie 17, 2014 Partajează Postat Iulie 17, 2014 (editat) http://i1341.photobucket.com/albums/o752/validae/Testarerotor_zpsc04e564b.jpg În timpul testării motorul nu se alimentează la reţea !!! SE alimentează doar rotorul prin intermediul becului şi al sursei de curent continuu (baterie auto, alimentator, etc.) conexiunile făcându-se direct la periile colectoare. Milivoltmetrul poate fi orice aparat de măsură (analog sau digital sau chiar un instrument gen VU-metru înseriat cu o rezistenţă potrivită) Editat Iulie 17, 2014 de validae Link spre comentariu
Andrei1545 Postat Iulie 21, 2014 Autor Partajează Postat Iulie 21, 2014 Multumesc mult , revin cu rezultatele ! Link spre comentariu
Vizitator Florin1 Postat Mai 13, 2015 Partajează Postat Mai 13, 2015 Buna ziua. Caut si eu un intrerupator pentru bormasina cu percutie Parkside 18 v. Seria EA-15/Z4 24v D C 15A 6E3 JINDING. Am inteles ca se gasesc prin piata Obor, eu sunt din Craiova si nu ajung prin Buc, daca poate cineva sa ma ajute astept un raspuns. Multumesc! Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum