ticmorosan Postat Ianuarie 27, 2015 Partajează Postat Ianuarie 27, 2015 Setati pe convertizor "Rated Voltage'' - 220v corespunzator cu "Rated frequency" 200Hz. Va avea 12000rpm. Puteti incerca si combinatia 330v - 300Hz, dar masurati tensiunea de iesire pentru ca din alimentare monofazica s-ar putea sa nu puteti obtine 3x330v c.a. pe iesirea convertizorului. http://www.maschinensucher.de/ma2/bilderanzeigen-A1296303-2-de.html Succes! Link spre comentariu
ely862me Postat Ianuarie 27, 2015 Autor Partajează Postat Ianuarie 27, 2015 Multumesc pentru sfaturi ! Momentan asa este setat convertizorul 220V 200Hz . Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Ianuarie 27, 2015 Partajează Postat Ianuarie 27, 2015 (editat) ............................................................................................................................................................ Am mai zis, eu am avut montati 6007 si garantat a fost folosit motorul asa ceva vreme, caci sunt uzati. Am pus si altii noi dar se misca mult mai greu rotorul decat cu cei vechi, Si se incalzesc foarte repede. Prima data nu am reusit sa misc motorul cu rulmentii noi. Intra convertizorul in limita de curent si in avarie. Dupa cateva incercari l-am pornit la 20 hz cu rampa de 10 secunde, si statea pe la 10 -11 A. Dupa un timp curentul a scazut treptat pana pe la 5-6 A. Probabil trebuie sa se rodeze. Oricum o sa ii schimb cu minim 7007. Nu folosesc utilajul sa produc ceva, deci voi schimba pe rand. Avind in vedere turatia mare a motorului,e normal ca rulmentii sa se incalzeasca.La masini,motoare,unde turatia este mare, se folosesc rulmenti cu jocuri prescrise.Acesti rulmenti, in timpul functionarii nu se vor incalzi mult,dilatarile fiind mai mici datorita jocurilor prescrisese,frecarea fiind mult mai mica.Jocurile prescrise sint ,jocurile dintre cele doua camasi ale rulmentului si bilele lui.Bilele rulmentului vor fi cu atit mai mici in diametru cu cit turatia la care lucreaza rulmentul, va fi mai mare.Eu recomand, achizitionarea rulmentilor de la SKF(sper sa nu fie considerata reclama).Acolo,cel putin vinzatorii,stiu cu ce se maninca rulmentii,avind cataloage.Daca nu ai aruncat rulmentii vechi,uitate de curiozitate sa vezi ce scrie pe ei.Cei cu joc prescris au pe linga seria,marca si notatia C urmata de o cifra.Acel C indica rulment cu joc prescris.Rulmentii cu joc prescris, au cotele celor doua inele,standard,cele cunoscute, date de serie.Ce difera, e diametrul bilelor.Apoi o alta gresala, pe care multi o fac,e incarcarea excesiva cu vaselina a rulmentului,ceea ce duce iar, la incalzirea rulmentilor.Rrulmentii vin din fabrica cu cantitatea optima de vaselina.Nu mai trebuie adaugata alta. Editat Ianuarie 27, 2015 de GEO 53 BN Link spre comentariu
iop95 Postat Ianuarie 27, 2015 Partajează Postat Ianuarie 27, 2015 Rulmentii de turatii ridicate au de regula vaselina speciala si NU se recomanda completare! Raman la parerea ca rulmentii sunt cei care dau aceste probleme; e totusi ciudat ca rotorul se invarte usor. Asta e valabil cand e rece sau si dupa un timp de functionare? Puteti verifica? Dupa un timp de functionare, cat sa se incalzeasca rotorul, opriti si verificati imediat cum se invarte la mana. Link spre comentariu
ely862me Postat Ianuarie 27, 2015 Autor Partajează Postat Ianuarie 27, 2015 Rotorul se invarte la fel de usor si dupa ce se incinde. Cred ca am mai scris, dar rescriu. Am lasat motorul sa se incinda bine si apoi l-am desfacut repede. Cel mai incins era rotorul(s-a racit sa il tin in mana cam in 5-10 minute) apoi rulmentii(puteam sa pun mana pe ei dar nu pentru mult timp) apoi lagarul rulmentilor iar statorul avea temperatura normala. De aici am concluzionat ca rotorul este cel care se incinde si transmite caldura la rulmenti si incet incet in carcasa . Dupa cum ati luat seama rulmentii mei nu au capace, ca atare vaselina daca ajunge la un grad ridicat de temperatura incepe sa se topeasca. Mai avea ceva vaselina dar nu in inele ci spre bucsele dintre rulmentii. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Ianuarie 27, 2015 Partajează Postat Ianuarie 27, 2015 Daca erau infasurari statorice in scurt , ardea statorul. Daca erau rulmentii cu probleme , sa traga 1Kw doar sa`i miste erau demult albastri. In rest ce pot sa zic eu , nasol, mai incearca sa`l invirti la 3000 rpm, 50Hz si masoara tensiunea ce o livreaza VFD-ul. Desi ar fi trebuit sa friga statorul in acel caz. Grig Link spre comentariu
iop95 Postat Ianuarie 27, 2015 Partajează Postat Ianuarie 27, 2015 "Ventilatorul" din poza nu cred ca are mare efect, deci nu asigura nici o racire; cel mai probabil consumul va fi acelasi daca testati fara el montat. Am vazut ca la dublarea turatiei, de la 6 la 12 mii rpm curentul creste putin, de la 5A la 6A, deci "ventilatorul" e ca si cum n-ar exista. Statorul nu are de ce sa se incinga la curenti de 5-6A... are 12A curent nominal... e departe. Link spre comentariu
alex.cselenyi Postat Ianuarie 27, 2015 Partajează Postat Ianuarie 27, 2015 Din toate cele prezentate pana acum,singura concluzie pe care pot sa o trag este ca aveti cel putin o bara intrerupta in rotor,situatie in care nu ai ce sa-i faci motorului.In favoarea acestei concluzii sunt aspectul si culoarea rotorului,cat si fluctuatia mare a curentului in timpul testului cu tensiune redusa...............desi trebuia sa ai 4 fluctuatii la o rotire completa a rotorului.Poti face un test simplu.Repeti testul cu tensiune redusa.Alimentezi intre borna 1 si 2,sa zicem.Faci un semn pe rotor,iar in timpul testului,faci cate un semn pe palier in zona in care ai saltul acela de curent.Apoi alimentezi pe bornele 2 si 3.Ar fi interesant de analizat rezultatul acestui test.Daca se pastreaza acelasi salt de curent,dar la o alta pozitie a rotorului,e semn clar de bara intrerupta.................dar s-ar putea ca pe una din cele 3 infasurari sa ai spire in scurt. Link spre comentariu
snipson Postat Ianuarie 27, 2015 Partajează Postat Ianuarie 27, 2015 (editat) La fel arata si rotoarele mele. Si curentul este aproximativ la fel daca nu folosesc inductanta intre motor si convertizor. in gol creste temperatura cu 30 grade intr-o jumate de ora. Eventual pot sa ii trimit un rotor de test, sa vedem cum se comporta. Oricum voi face si eu testul cu tensiune sa vad cat variaza curentul la al meu. Asa putem compara ceva. Motoarele sunt indentice. O termografie ne-ar arata clar sursa de caldura, rulmentii sau rotorul. Editat Ianuarie 27, 2015 de snipson Link spre comentariu
snipson Postat Ianuarie 31, 2015 Partajează Postat Ianuarie 31, 2015 (editat) Salut! Am testat un motor cu 52VAC pe o bobina. Curentul variaza intre 6 si 6.4, se poate observa in filmarea de mai jos. imi cer scuze pt calitate si zgomotele de fond. View My Video Editat Ianuarie 31, 2015 de snipson Link spre comentariu
ely862me Postat Februarie 3, 2015 Autor Partajează Postat Februarie 3, 2015 Buna seara! Multumesc mult pentru testul pe care l-ati facut ! Pana la urma se pare ca e o diferenta destul de mare in cazul meu. Balanta inclina tot mai mult spre un rotor defect. Daca aveti motoul exact ca al meu am putea sa facem proba cu rotorul. Ramane la latitudinea dumneavoastra. Va trimit un mesaj . Toate cele bune ! Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Februarie 14, 2015 Partajează Postat Februarie 14, 2015 rotortesting.pdf La pag 7 este prezentata metoda descrisa de @validae (Tnx. again!) . In plus e data si valoarea diferentei intre max si min curent absorbit de infasurare, 3% , asta e nasol ... Grig Link spre comentariu
ely862me Postat Martie 2, 2015 Autor Partajează Postat Martie 2, 2015 Nu stiu ce sa mai cred !!! Domnul snipson a avut marea amabilitate(Multumesc mult! ) sa imi trimita unu rotor ca sa probez/testez cum se comporta pe motorul meu. Inca este rotorul la mine, daca mai aveti vreo idee ce as putea sa testez daca tot e la mine, va sunt recunoscator. Am analizat rotorul dumnealui si barele de aluminiu par mai cursive, insa totusi sunt vreo 2 zone care arata ca la mine, mai intrerupte asa. Dupa ce l-am montat si l-am pornit, motorul este mult mai zgomotos si vibreaza mult mai mult decat al meu. In mare parte o atribui rulmentului din coada, care pare destul de uzat. Am pornit motorul la 50 hz, l-am tinut vreo 5 10 minute asa apoi l-am dat la 100Hz si l-am lasat asa cam o ora pana s-a stabilizat la amperaj si la temperatura. Temperatura s-a stabilizat undeva la 53 grade si Amperajul pe la 4,9A. Nu am indraznit sa il tin la 200Hz pentru ca facea prea urat. Am testat si rotorul cu metoda indicata de Validae cu Ampermetrul alimentand o faza la 52V, si intr-adevar nu sare de 0,3A fluctuatia care la mine mergea cam pe la 0.8A. Am pus rotorul meu la loc, diferenta de zgomot si trepidatie este foarte notabila. Am dat motorul din prima la 200Hz si dupa vreo 10 15 minute a ajuns la 60+ grade. Nu l-am mai tinut asa mult, pentru ca nu era concludent fata de celalalt motor. Am dat inapoi la 100Hz si l am lasat asa. Temperatura a inceput sa scada si in cele din urma cam dupa o jumatate de ora a ajuns undeva pe la 47 de grade !!! ??? Am ramas surprins. Se pare ca motorul are nevoie de ceva timp pentru a se incalzi sau ceva de genul. Dupa ce temperatura s-a stabilizat pe la 47 de grade l-am trecut iar la 200Hz si de data asta temperatura nu a mai urcat de 53,7 grade. Maine o sa il tin la 50Hz 20 de minute apoi la 100Hz alte 20 de minute si apoi incerc sa il dau la 200Hz si sa il tin iar 20 de minute sa vad exact ce se intampla. Inainte nu am masurat temperatura cu termometru, doar tineam mana pe capul motorului, si cand incepea sa se incinde nu puteai tine mana mai mult de 2 secunde pe el. De la producator mi s-a specificat o temperatura deltaT 30 grade. La mine e undeva la 34 de grade. Problema e ca nu e in sarcina, daca ar fi in sarcina ce s-ar intampla. Am incercat sa opresc motorul cu un lemn la 100Hz si se opreste fara probleme? Inseamna ca e defect, sau asa trebuie sa fie ? Ce am mai bagat de seama este ca motorul cu rotorul de la domnul snipson merge mai cursiv pe cand al meu are asa din cand in cand niste fluctuatii, mai ales cand e rece. Fluctueaza cam 0,1-0,2A, inafara de scaderea pe care o au ambele(porneste pe la 5,3A si ajunge pe la 4,9A). Link spre comentariu
iop95 Postat Martie 2, 2015 Partajează Postat Martie 2, 2015 Raman la parerea ca principalul motiv este racirea (slaba/inadecvata), Ventilatorul montat pe ax este cel original? In manual nu se solicita racire fortata peste o anumita turatie? Rezistenta infasurarilor e ceva mai mare la cald si e normal sa scada curentul cand temp se stabilizeza (la 50°C rezistenta creste cu 12% fata de 20°C). Link spre comentariu
snipson Postat Martie 3, 2015 Partajează Postat Martie 3, 2015 (editat) Motorul nu are cuplu mare de aceea il poti opri cu un lemn. Si al meu il pot opri cu mana la 50 hz lejer. Racierea este foarte bine asigurata de ventilatorul motorului. La turatii mari, asa cum ar trebui folosit motorul, misca o cantitate mare de aer. Chiar am observat ca in zona motorul tot rumegusul este suflat de ventilator pe o raza de circa 20-30 cm . Mai jos pun o filmare cu motorul folosit in lemn de stejar cu o freza de 28.7mm si o adancime de 8-12 mm pe trecere, avansul 120 cm/min. Turatia este de 10800 rpm(180hz), curentul nu depaseste 5.5 A si puterea absorbita in jur de 0.8 kw (in sarcina). Temperatura nu am masurato cu aparatul (o voi masura) , dar tactil este caldutdupa cel putin un ceas de lucru. Mai sus de 200 hz nu folosesc momentat din cauza rulmentilor. As fi curios totusi la 300 hz sa vad cum merge. Probabil voi putea creste avansul pe la 200 cm/min. View My Video Editat Martie 3, 2015 de snipson Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum