iop95 Postat Septembrie 3, 2014 Partajează Postat Septembrie 3, 2014 Cel mai probabil problema e de la rulmenti sau/si montaj. Rotorul nu pare sa aiba probleme, daca erau bare intrerupte sau cu rezistenta marita cresterea de temperatura era mica. Nu stim curentul de mers in gol nominal; pare cam mare dar probabil si intrefierul e mare avand in vedere turatia maxima. Daca e sensibil mai mare decat cel nominal, ar indica o frecare mare care poate fi cauzata de rulmenti sau mai ales de montaj incorect. Frecventa de baza este valoarea de la care cresterea de turatie / frecventa se poate face doar cu pastrarea constanta a tensiunii si indica convertorului raportul U/f ce trebuie mentinut constant intre 0 si turatia de baza; motorul poate functiona in toata gama de frecventa/turatie (si peste), evident cu limitarile aferente pentru putere si cuplu. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Septembrie 3, 2014 Partajează Postat Septembrie 3, 2014 (editat) La mers in gol un monofazic de 1,5Kva lua 8Aac avind rotorul cu bare intrerupte. Cauta si in topicul asta, am pus foto cu rotorul si se vede ca`i albastru in zona intreruperii. Asta deoarece curentul in bare e mare si apare rezistenta de contact si prin tole la locul intreruperii. Deci inainte de a mai sapa si schimba rulmentii ar trebui masurat curentul la mers in gol , si tensiunea pe care o da invertorul. La mers in gol, fiind trifazic nu are de ce sa depaseasca 1/8 din curentul maxim. Poate`l poti vedea pe invertor curentul pe faze. Oricum, daca e setat 300Hz si 220Vac la 200Hz tensiunea trebuie sa fie aprox 150Vac. Nu de alta da sa nu aiba invertorul propriile lui idei despre ce sa faca. Grig Editat Septembrie 3, 2014 de Ion_Bumbu Link spre comentariu
ely862me Postat Ianuarie 20, 2015 Autor Partajează Postat Ianuarie 20, 2015 Maine am drum pe la Bucuresti, daca este cineva dispus sa ma ajute cu motorul, va rog sa ma contactati prin mesaj privat. Pot veni cu motorul si convertizorul sa ne uitam putin pe la ele. Platesc pentru deranj si eventual reparatie. Multumesc ! Link spre comentariu
snipson Postat Ianuarie 23, 2015 Partajează Postat Ianuarie 23, 2015 (editat) Salut Eu am rezolvat partial problema la motorul meu. Am inseriat cu motorul o inductanta si mi-a redus considerabil incalzirea din capul motorului. Si curentul de mers in gol a scazut cu aproximativ 1 A. Am mai testat cu un conductor legat intre carcasa si axul motorului. In acest fel curentii de ax sa se descarce prin conductor nu prin rulmenti. Am testat 40 minute cu inductanta inseriata, la 150 hz, si a crescut temperatura pe capul motorului de la 14 la 25 grade. Fara inductanta , in 40 minute, a ajuns temperatura la 51 grade. Am folosit rulmenti ordinari, 6007. Din cauza asta nu am urcat mai mult de 9000 rpm. Nu ma indoiesc de faptul ca, folosind rulmenti de turatie, se schimba situatia. Din cauza frecventei de comutatie a convertizorului diferenta de potential dintre axul motorului si carcasa lui este destul de mare. Chiar m-am piscat un pic. Curentii produsi de aceasta diferenta de potential duc la distrugerea rulmentilor mult mai rapid, evident si la incalzirea acestora. Daca ai de unde face rost de o inductanta trifazica, testeaza si vezi ce rezultate obtii. Eu am folosit o bobina de iesire specifica pentru convertizor. Mai poti testat si cu firul de masa, il atingi de carcasa si vezi ce scantei obtii. Pot face si niste poze daca doresti. Azi am frezat prima data cu motorul, in lemn. Cu o freza HSS de 8 mm / 6 dinti, nu am observat o crestere a curentului (3mm pe trecere si 1m/min avans). O sa mai incerc 10 mm pe trecere si avans mai mare, dar nu cred ca o sa fie probleme pentru motor. O sa testez si in metal sa vad ce iese, momentan nu am nici o freza din carbura. Numai bine! Editat Ianuarie 23, 2015 de snipson Link spre comentariu
ely862me Postat Ianuarie 26, 2015 Autor Partajează Postat Ianuarie 26, 2015 (editat) Salut ! Astazi am mai facut ceva teste la motor. In primul rand l-am probat singur din nou la o retea trifazica la 380 V si sare siguranta generala. In al doilea rand l-am probat cu ampermetrul sa vedem daca are barele din rotor intrerupte. La invartirea rotorului limba ampermetrului se misca aproximativ un amper, dupa cum se vede in filmulet. Avand in vedere ca are doi poli se misca de doua ori in preajma valorii de 5A(de la 4,5A la 5,5A) . Am facut si un filmulet cum porneste si cum ia turatie, si la un moment dat se vede/aude si cum galopeaza(variaza putin amperajul 0,1A). Domnule snipson, daca puteti sa faceti niste poze ar fi excelent. Am cautat putin pe web sa vad ce pot gasi cu privire la inductante si nu prea am, gasit bobinele despre care vorbiti. Principiul cred ca il inteleg . Am incercat sa pun un fir de pe masa motorului pe ax, insa nu se vede nici cea mai mica scanteie. Editat Ianuarie 26, 2015 de ely862me Link spre comentariu
iop95 Postat Ianuarie 26, 2015 Partajează Postat Ianuarie 26, 2015 Curentii de mers in gol sunt foarte mari. Daca am retinut bine, e vorba de aprox. 5A la 110V / 100Hz (6000rpm), respectiv 6A la 200V/ 200Hz (12.000rpm), valori ce conduc la puteri consumate in gol de aprox 1kVA, respectiv 2kVA. Dupa variatia puterii consumate cu turatia - liniara in cazul de fata - indica un element de rezistenta de cuplu constant - adica rulmentii (99% cel putin.... ). Rezulta un cuplu rezistent de aprox. 1Nm... f mare! Rotorul se invarte usor la mana? Link spre comentariu
ely862me Postat Ianuarie 26, 2015 Autor Partajează Postat Ianuarie 26, 2015 (editat) Rotorul se invarte foarte usor. Cred ca puterea motorului este prea mare. La pornirea directa in reteaua trifazata sare siguranta generala... Editat Ianuarie 26, 2015 de ely862me Link spre comentariu
iop95 Postat Ianuarie 26, 2015 Partajează Postat Ianuarie 26, 2015 Nu-l mai conectati direct la retea! Risc mare de avariere bobinaj statoric. Acest motor are frecventa de baza de 300Hz la 220V si e proiectat sa lucreze printr-un convertizor care sa-i asigure acesti parametri. Raportul tensiune / frecventa trebuie sa fie aprox. constant pt toata plaja de turatie pentru a mentine fluxul constant in motor. Deci Ub/fb = 220/300=0.73V/Hz. Conectarea directa la retea, conduce la curenti f mari raportul U/f fiind 7.6, de aprox. 10 ori mai mare decat e normal... Rotorul se invarte usor si dupa o perioada de functionare (cand e cald)? Curentul consumat la o anumita turatie creste fata de valoarea de la inceput, dupa o perioada de functionare? Aveti manualul sau fisa tehnica? Scrie ceva de racire fortata? Banuiesc ca nu are ventilator cuplat pe rotor... Link spre comentariu
snipson Postat Ianuarie 26, 2015 Partajează Postat Ianuarie 26, 2015 (editat) Nu poti porni acest motor direct pe 50hz, 400V. E si normal sa cada siguranta. Se poate arde foarte usor motorul. Sa nu mai conectezi niciodata motorul direct la retea. Am vazut ca ai pus firul de masa pe axul motorului, dar din moment ce ai legat deja motorul la masa in cutia de borne nu poti observa scanteil la firul ce l-ai pus pe ax. Nu lega pamantarea la borna, prelungeste conductorul si atingel de ax, sau de carcasa. Vei observa scantei. Atentie sa nu atingi carcasa motorului cu mana! La mine, motorul in gol are cam 3.7 A la 100 hz, si 4.1A la 150hz. Nu se incalzeste aproape de loc. Am frezat si ieri si azi mai multe ore si nu cred ca temperatura depaseste 35 grade. O sa incerc sa filmez unele chestii. Edit: iop95, motorul are ventilator direct pe ax. Racirea este foarte buna, mai ales la frecventa mare. Editat Ianuarie 26, 2015 de snipson Link spre comentariu
ely862me Postat Ianuarie 26, 2015 Autor Partajează Postat Ianuarie 26, 2015 (editat) As fi vrut sa vad daca mai se incalzeste rotorul,ma gandeam ca anumite armonici din partea convertizorului sa l incalzesca,de aceea l am conectat la retea. Nu ma asteptam sa se ajunga la o intensitate atat de mare. Rotorul se invarte intodeauna usor,are un set de radiali axiali cu piulita exterioara si contra,se regleaza un pic frecarea. Curentul consumat creste doar la cresterea frecventei,in timp nu se modifica. Si din cate ne ma dat seama si din emailul producatorului la 220 trifazic frecvenata de baza ar fi 200hz. Din cate ne am documentat si din parerile altora s ar putea sa fie ceva problema cu vreo bara rupta din rotor. I s a aplicat o tensiune de 52 volti pe 2 fire si apoi s a invartit de ax,s a constat o diferenta de un amper si anumite franari ale axului(presupun ca din cauza polilor). Problema este ca nu stiu daca acest amper diferenta este normal sau foarte mare. Din cate am citit nu trebuie sa depasesca 3 la suta in mod normal. Editat Ianuarie 26, 2015 de ely862me Link spre comentariu
snipson Postat Ianuarie 26, 2015 Partajează Postat Ianuarie 26, 2015 De unde sunteti? Nu vad cum ai putea rezolva problema, decat testand cu o bobina de iesire pentru convertizor sau alt rotor. Si mergi prin eliminare. Rulmentii daca sunt originali si nu prezinta uzura, joc sau zgomot, nu vad ce problema ar avea. Am mai zis, eu am avut montati 6007 si garantat a fost folosit motorul asa ceva vreme, caci sunt uzati. Am pus si altii noi dar se misca mult mai greu rotorul decat cu cei vechi, Si se incalzesc foarte repede. Prima data nu am reusit sa misc motorul cu rulmentii noi. Intra convertizorul in limita de curent si in avarie. Dupa cateva incercari l-am pornit la 20 hz cu rampa de 10 secunde, si statea pe la 10 -11 A. Dupa un timp curentul a scazut treptat pana pe la 5-6 A. Probabil trebuie sa se rodeze. Oricum o sa ii schimb cu minim 7007. Nu folosesc utilajul sa produc ceva, deci voi schimba pe rand. Link spre comentariu
ely862me Postat Ianuarie 26, 2015 Autor Partajează Postat Ianuarie 26, 2015 Alexandria. Deci prima oara la rulmenti ne am oprit,insa nu au nici un fel de uzura si sunt originali.Ramane sa testez cu o bobina de iesire(dar ma tem de convertizor sa nu patesca ceva) si apoi rotorul. Ramane sa ma lamuresca cineva cu diferenta aceea de curent. Link spre comentariu
iop95 Postat Ianuarie 27, 2015 Partajează Postat Ianuarie 27, 2015 Va rog sa confirmati daca are sau nu ventilator integrat (montat pe rotor). Din curentii afisati rezulta ca nu are... de-asta intrebam daca nu cumva era prevazut cu racire fortata exterioara sau alte conditii de lucru. Aveti fisa tehnica a motorului? Sa vedem datele tehnice concrete pentru care a fost realizat. Link spre comentariu
ely862me Postat Ianuarie 27, 2015 Autor Partajează Postat Ianuarie 27, 2015 (editat) Asa cum a reafirmat colegul snipson, motorul are ventilator direct pe ax, in partea de sus. Am cerut toate datele cu privire la modelul acesta de la firma producatoare si din pacate nu au nimic, decat un desen tehnic cu exteriorul motorului, gaurile de prindere si dimensiunile exterioare ale axului. Editat Ianuarie 27, 2015 de ely862me Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Ianuarie 27, 2015 Partajează Postat Ianuarie 27, 2015 Ai tot ce trebuie pe eticheta. Are cam 110Vac/100Hz. Asta inseamna ca la 50Hz trebuie alimentat la 55Vac. Puterea e bineinteles si ea pe masura. Grig Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum