vranceanu Postat Ianuarie 11, 2019 Partajează Postat Ianuarie 11, 2019 Intre timp , a sosit de la colegul de forum cu care convenisem un schimb , aparatul S631T ce are serie de inceput , oricum cu cinci cifre si incepe cu 26 xxx timbrul fiind rupt pe jumatate . Aparatul este dotat cu tranzistoare COSEM SFT in audiofrecventa si cu Matushita 2SA101 si 102 in radiofrecventa. Mai are si dioda originala MA 23 tot Matushita in termocompensar AAF . Transformatorii defazor si fazor sunt cu sigla NATIONAL si au codul TT25B si TT28 B fata de seriile urmatoare care au codurile RLT 3E98 si RLT2E58 .Aparatul are putine urme de patina timpului chiar daca este de o varsta apreciabila fiind fabricat cred ca in 1963 chiar . Putine intreventii electrice la prima vedere , condensatorul variabil a fost inlocuit cu unul Romanesc si se mai vad urme puternice de ,,reglaje'' pe la Tr FI si celelalte bobine . Spar sa fi ramas functionale , daca nu am de unde inlocui , oricum de reglaje sigur nu scap. Carcasa are ciobituri si bucati lipsa , masca fata are urme de coroziune in zona locasului bateriilor insa in mare se va rezolva . momentan este cel mai vechi exemplar pe care il detin insa tot voi cauta in continuare unul chiar de inceput cu trenzistoarele total matushita si cu inscriptii de metal fotografiat pe capacul spate. Dioda MA23 : Tranzistoare SFT si 2SA . Se observa si variabilul Romanesc . Tr FI 7 are miezul tocit de cat a fost chinuit de soarta : Trcem la carcasa . Este S631T model ,,GAVRILA'' Ciobituri cu bucati lipsa , fisuri pe la colturi , firesc pentru varsata lui . Scala surprinzator de intreaga : Curatim si remediem micile probleme : Carcasele rosii au fost mult mai fragile decat cele negre . Acest tip de polistiren este foarte sensibil si greu de prelucrat > insa cu rabdare , oricum afara nu am ce face pt ca ninge si viscoleste . Oricat m-as stradui , lipiturile tot se observa dearece plasticul asta absoarbe negreala in timp . Trecem la chirurgie . Mai mult de atat nu am ce-i face. Pe unde au fost fisuri, au ramas urme. Asta e . mai mult de atat... Capacul spate are o mica deformare intr-o laterala. Asa va ramane . Va urma cu resuscitarea partii electronice. Tineti-mi pumnii , sper sa nu aiba probleme grele. Link spre comentariu
doru3160 Postat Ianuarie 11, 2019 Partajează Postat Ianuarie 11, 2019 (editat) Incearca cu benzen.http://www.referatele.com/referate/chimie/online6/benzen---HIDROCARBURI-AROMATICE-MONOCICLIECE-referatele-com.php Eu la astfel de material, obtin o lipitura foarte discreta si trainica.Singurul inconvenient este ca se poate lucra/finisa dupa 24 ore, dar calitatea lipiturii e incomparabil mai buna decat cu smacurile moderne.Si nu mai putin important, cateodata scapi si de negreata depusa pe portiunea rupta. Editat Ianuarie 11, 2019 de doru3160 Link spre comentariu
vranceanu Postat Ianuarie 11, 2019 Partajează Postat Ianuarie 11, 2019 Da, pai asta e problema . Timpul mare de ,,coacere'' a lipiturii . Benzen nu am incercat insa Etil/metil/cetona in care am dizolvat alte bucatele din acelasi tip de material sau fara adaos de material pentru simple fisuri insa tot asa dura cel putin o zi sa se maturizeze. Acuma folosesc LOCTITE 406 , un adeziv foarte bun si rapid , comparabil cu ,,Picatura'' insa mult mai al naibii .Cu urmele negre ... asta e . Pana la urma ii arata ,,aventurile'' din parcursul vietii . O sa incerc sa procur si benzen insa cu rabdarea nu stau excelent . Link spre comentariu
doru3160 Postat Ianuarie 11, 2019 Partajează Postat Ianuarie 11, 2019 Daca nu ai rabdare sa lasi lipitura de pe o zi pe alta, nu are rost sa te intrebuintezi.Se vinde doar la persoane juridice, deci nu e chiar comod de facut rost.Poate daca te lipesti pe langa ceva laborator chimic, daca mai exista pe undeva.Tampeniile astea gen picatura sunt bune, dar in timp cedeaza.Ma refer la perioade mai mari, luni, ani, nu la cateva zile. Link spre comentariu
vranceanu Postat Ianuarie 11, 2019 Partajează Postat Ianuarie 11, 2019 (editat) Voi vorbi la laborator la mine la fabrica. Poate au pt ca am vazut sute de flacoane cu tot felul de chestii pe acolo . Sper sa aiba si asa ceva. In alta parte nu am unde sa caut . Editat Ianuarie 11, 2019 de vranceanu Link spre comentariu
Vizitator Postat Ianuarie 11, 2019 Partajează Postat Ianuarie 11, 2019 La Casa Pionierilor se folosea clroform Link spre comentariu
vranceanu Postat Ianuarie 11, 2019 Partajează Postat Ianuarie 11, 2019 Cloroform am la containere de 1 mc . Nu stiu ce sa zic dar nu cred sa dizolve plastic . La noi se foloseste ca dezinfectatnt pentru traseele cu produs biologic viu (crema de drojdie de panificatie)si a tancurilor de fermentare . Voi incerca sa vad . Link spre comentariu
doru3160 Postat Ianuarie 11, 2019 Partajează Postat Ianuarie 11, 2019 (editat) Merge si cloroform si ciclohexan si multe alte smacuri...depinde de compozitia plasticului ce se vrea dizolvat/lipit.La cel din poza prezentata garantat merge benzen....n-am incercat si cu altele. Daca exista o carcasa de sacrificiu, se pot face probe. Posibil sa mearga si acetona, dar de multe ori in afara de o albire a plasticului, cu acetona n-am obtinut mai mult. Nu trebuie cantitati industriale...cu 100ml lipesti carcase pana te plictisesti. Eu aplic cu pensula fina doar pe suprafetele ce trebuiesc imbinate (pe ambele, repetat, pana vad ca incepe sa dizolve plasticul.Se vede pe pensula).Cu cateva picaturi lipitura aia din poza era rezolvata. Editat Ianuarie 11, 2019 de doru3160 Link spre comentariu
icar Postat Ianuarie 11, 2019 Partajează Postat Ianuarie 11, 2019 (editat) Modelistii, pentru lipitul stirenului folosesc asta: http://www.machete.ro/p-tamiya-87182-extra-thin-cement-quick-setting-40ml Lipeste bine si rapid. Am si eu radio de acest tip, din pacate atita a fost surufit in oalele de ferita (de altii, nu de mine!), incit nimic nu mai e aliniat. Din pacate nici nu mai am cul sa-l aranjez. Editat Ianuarie 11, 2019 de icar Link spre comentariu
Vizitator Postat Ianuarie 11, 2019 Partajează Postat Ianuarie 11, 2019 47 minutes ago, icar said: Am si eu radio de acest tip, din pacate atita a fost surufit in oalele de ferita (de altii, nu de mine!), incit nimic nu mai e aliniat. Din pacate nici nu mai am cul sa-l aranjez. Se scot mantalele și se schimbă oalele propriuzise cu unele de la defrișări. Link spre comentariu
vranceanu Postat Ianuarie 11, 2019 Partajează Postat Ianuarie 11, 2019 Da, dacă nu îs atinse bobinele. Am întâlnit și așa ceva de câteva ori. Oricum nu îs greu de schimbat tr-urile cu totul . Link spre comentariu
doru3160 Postat Ianuarie 11, 2019 Partajează Postat Ianuarie 11, 2019 (editat) Se foarfeca terminalele bobinei, cand infileteaza oala la maxim, cel mai frecvent.Dar asta se poate masura inainte de a decide daca se schimba oala sau bobina. Editat Ianuarie 11, 2019 de doru3160 Link spre comentariu
vranceanu Postat Ianuarie 11, 2019 Partajează Postat Ianuarie 11, 2019 Exact așa am găsit aproape întotdeauna .Oricum trebuie prima oară sa -l iau la măsurat .Tr-uri am, emoții am la tranzistoare .SFT-uri sunt însă 2SA ioc.Sper totuși să fie vii .Un variabil original dacă aș găsi... Link spre comentariu
doru3160 Postat Ianuarie 11, 2019 Partajează Postat Ianuarie 11, 2019 (editat) Citat Un variabil original dacă aș găsi... Ma uit pe la mine sa vad ce mai am. I-am trimis lui kripton ce am avut, cand se ocupa de modelul asta, si nu mai stiu ce a mai ramas. Ramane pe luni, ca nu le am acasa. Editat Ianuarie 11, 2019 de doru3160 Link spre comentariu
vranceanu Postat Ianuarie 11, 2019 Partajează Postat Ianuarie 11, 2019 Nu conteaza ca Luni sau cand aveti posibilitatea .Acuma, ca sa va zic ca orice ramasita minuscula din seria S631 , ma intereseaza. De la o carcasa sparta , pana la ultimul surubel sau saiba originala ca sa nu mai vorbesc si de componentele electronice . Acuma de ar fi cumva . Daca nu ,... se poate intelege ca nu a rezistat acest tip de CV timp de 55 de ani . Oricum erau foarte sensibile la socuri mecanice fiind cu dielectric ceramic . Daca se spargeau placile ceramice intra in scurt circuit lucru suficient printr-o scapare din mana de la aprox 1,5 m.Urmatoarele din seria TN au fost incomparabil mai rezistente. Asta era tehnologia si trebe sa o respectam. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum