Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

BMW diesel - fum alb fara miros


Patefon

Postări Recomandate

Este posibil,ca in cazul ca masina este prevazuta cu filtru de particule ,sa fi intrat in secventa de autoregenerare filtru.In aceasta secventa,calculatorul baga mai mult combustibil pt a crea o ardere completa a depunerilor din filtru si se  pare ca se pierde si putere.

Link spre comentariu

Maine il scot la o catarare prin munti. Va tin la curent. Cred si eu ca este doar ciclu de autocuratire al filtrului (... nici nu stiam ca are asa ceva).

Link spre comentariu

Ca sa aveti de cine rade,o sa va explic cum se poate verifica chiulasa sau garnitura de chiulasa daca sunt compromise,fara a folosi super-testere,super-diagnoza si super-tehnica de ultima generatie,pe care multi obisnuiesc sa si-o cumpere in schimb habar nu au s-o utilizeze dar stiu sa ceara o gramada bani de constatare. 

Deci,se scoate lichidul de racire din instalatie(antigelul),luam o galeata de 10 l sau un vas care il avem la indemana,o(il) umplem cu apa de la robinet,cumparat un pachet de "Galus" rosu pentru vopsit oualele de sarbatorile pascale,il turnam in apa si mestecam pana cand se omogenizeaza.

Lichidul acesta il turnam in motor si folosim o zi sau 2-3 zile autoturismul cu acest amestec in el,iar daca chiulasa are fisura care se deschide la cald sau garnitura de chiulasa este "ciupita" intr-o anumita zona,vom gasi depunere de culoare rosie pe iesirea tobei finale.

Radeti in acest moment,nu?

Urmeaza sa ma intrebati daca acel amestec de apa cu vopsea nu dauneaza motorului?

Nu dauneaza in niciun fel doar ca nu este bine sa mergeti mult timp cu apa in instalatie si mai ales cand sunt temperaturile foarte ridicate, deoarece pompa de apa se unge cu glicerina continuta in antigel,plus ca nu corodeaza piesele din aluminiu si in alta ordine de idei,multi nu stiu ca antigelul are punct de fierbere undeva la 120 grade fata de apa care fierbe la 100 grade si multi fac cea mai mare greseala pentru ca vara scot din motor antigelul si pun apa,zicand ca se raceste mai bine si nu se mai incalzeste motorul.

E cat se poate de fals deoarece ei au radiatoarele vechi si infundate,acesta fiind cauza intrarii in fierbere.

V-ati distrat pe masura?  :rade:

Link spre comentariu

"120 grade fata de apa care fierbe la 100 grade si multi fac cea mai mare greseala pentru ca vara scot din motor antigelul si pun apa"

si cum apa nu este pura ,aceasta fierbe si la 97 de grade,fapt dovedit.

Link spre comentariu

..................................................................

si cum apa nu este pura ,aceasta fierbe si la 97 de grade,fapt dovedit.

Fierbe si la mai putin pe virful muntilor,tot dovedit  :rade: .A fost o gluma

Editat de GEO 53 BN
Link spre comentariu

Nu este nicio gluma,pe Everest apa fierbe la 69 de grade deoarece presiunea aerului este mult mai mica.

................................................................

 Stiu ca pe virful Everest,apa fierbe la la cea mai mica temperatura de pe pamint.

Link spre comentariu

Fumul alb poate apare si de la avans la injectie prea mare .. acum nu stiu daca e cazul la masina dl. pe vremuri am avut un amic care avea Aro si il tot ducea pe la mecanici ca scotea fum alb si dadea si demarorul inapoi putin la pornire . toti ii ziceau una alta . Eu nu prea sunt mare specialist dar vazind ca dadea in nas , am mai cautat si prin niste vechituri de carti , atunci nu era ca acum cu netul  si omul a dat putin din ochi avansul mai mic si s-a potolit totul . motorul a inceput sa functioneze normal.

Link spre comentariu

Testul asta cu galus ,poate da rezultate ,insa va veti alege cu ceva piatra depusa pe partile foarte fierbinti ale motorului.Mai nou,majoritatea autoturismelor noi folosesc antigel rosu ,fara silicati;adica,chiar nici apa dedurizata nu mai este recomandata pt aceste motoare desi aceasta nu mai face depuneri de piatra.

Link spre comentariu

Ce repede va place la unii sa dati cu piatra si sa vorbiti "stiintific" ca sa pareti deasupra tuturor dar in schimb nu cititi cu atentie ce scriu altii.

Am mentionat clar ca testul se face timp de 2-3 zile nu la infinit,mai bine ai fi mentionat clar "partile alea foarte fierbinti" ca sa intelega toti nepregatitii ca mine,daca ai fi fost putin mai atent ai fi inteles ca nu era vorba de un film XXX,ci de fiare.

Lasa fabulatii cu antigelul rosu ca a auzit toata lumea ca motoarele care au chiulase de aluminiu si nu numai functioneaza cu G12.

Stii tu o solutie mai inginereasca pentru a afla daca chiulasa sau garnitura sunt compromise?

Solutia cu desfacutul motorului aiurea o stiu toti.

Din momentul de fata nu am sa fac altceva decat sa fiu "Gica-Contra",nu voi mai participa cu nicio solutie la problemele expuse de voi ci decat voi critica ce scrie fiecare pentru ca e al dracului de simplu.

Face depuneri de piatra in 48 de ore?

Tie ti se cariaza datura daca nu te speli doua zile pe dinti?

Nu stiu cum dracu merge tara asta atat de prost cand populatia este reprezentata numai de ingineri.

Cate experiente ai facut tu de iti permiti sa-ti dai cu parerea?

Cate motoare din astea ai demontat dupa ce ai facut testul cu galus.

Mai lasati presupunerile aiurea si judecata pripita din citirea sumara prin diferite carti ca nu prea corespund presupunerile cu faptele concrete.

Acum 100 de ani erau multi ca tine care spuneau ca Vlaicu nu va zbura niciodata si pana la urma a zburat si a aparut imediat si Coanda care a contrazis categoria ta si mai mult.

Din pacate eu mi-am dedicat viata fiarelor si am putin peste 30 de ani de stat cu mana in ele,dvs. cati ani vechime aveti ca inginer chimist?

Stii oare cate documentatii scrise prin carti sunt false?

Mecanica sa stii ca nu se face stand in bucatarie cu cafeaua si tigara in fata rasfoind carti.

O sa spui ca am fost cam dur dar sincer m-am cam saturat de toti "Cica -Contra" astia de pe toate forumurile si din viata de zi cu zi.

Stiu multi care nu te lasa sa termini bine fraza si habar nu au despre ce vorbesti ca ei deja ti-au dat cu "NU" in cap ca sa apuce.

Am impresia ca ai vazut prea multe reclame la tv cu masinile de spalat si cu "calgonul",hai sa lasat teoria si sa incercam sa ne mai si murdarim putin pe maini inainte de a filozofa.

Daca nu-ti convine mesajul meu incarca data viitoare sa treci indiferent pe langa prostiile fara cap care le scriu eu pe aici si nu-ti mai pierde viata cu incompetenti cu mine care invata oamenii la prostii.

Face piatra? :rade:

E mai convenabil sa cheltui o gramada de bani pe garnitura de chiulasa si pe manopera demontarii ei?

Si daca o demontezi si te trezesti ca altul era motivul si ai demontat motorul degeaba?

Ce metoda inginereasca ai tu ca sa vezi daca chiulasa are fisura interioara si se deschide la cald dupa ce ai demontat motorul?

Il trimiti la reprezentante ca sa i-o citesca cu aparatura speciala si sa cheltuiasca bani cat pentru 3 motoare?

Incerc sa ma opresc aici....

Continua cu fabulatiile.

Consideri ca interventia ta a contribuit cu ceva la problema dezbatuta de titularului topicului? 

Din pacate nu,ai facut doar pe "d-nul prefesor " cu mine,incercand sa ma discreditezi.

Link spre comentariu

Teoretic (nu stiu si cat de practic) daca ai o fisura in garnitura chulasei nu ar trebui sa apara macar unul din cele trei simptome clasice:

- gaze in instalatia de racire (lichidul de racire "fierbe" la temperaturi normale ale motorului; nivelul lichidului de racire scade foarte mult dupa racirea motorului)

- apa in baia de ulei (spuma alba pe joja de ulei; nivel crescut pe joja de ulei)

- miros de carburant in instalatia de racire (duhneste vasul de expansiune a motorina sau benzina)

 

Ori la mine nu se prezinta nici una din cele enumerate.

Link spre comentariu

    Metoda expusa de @bibanu47,parerea mea,cred ca e cea mai sigura metoda de a afla daca e ok garnitura de chiuloasa si de a nu desface degeaba motorul.Exact cum s_a precizat nu e nici un risc de depunere a culorii si cimentarii acesteia in 3 zile.S_a specificat ca trebuie testat motorul minim 2-3 zile si gasesc asta foarte important deoarece o fisura minuscula in garnitura nu lasa sa treaca lichidul de racire in evacuare sau gaze din motor in radiator in mod instantaneu.Cand e fisura clara se poate observa direct in radiator aparitzia gazelor,fum alb pe esapament sau spume in baia de ulei.De obicei cand e forjata un pic mai mult si la drum lung,o masina spune totul.Nu e suficient un test de 10km ca sa observi un defect de genul asta.Nici un tester nu va releva daca e fisura intre sistemul de racire si evacuare sau ungere deoarece totul se petrece la cald cand temperatura motorului este ridicata si in general cand ii dai gaz...

 

P.S.

Bibane,stai linistit ca nu esti singurul de pe forumul asta care intinde o mana de ajutor si primeste o injuratura.Asa e la noi,la romani, oricat de corect ai fi tot se gaseste unul ''sa dea cu bata in balta'',iar lumea e plina de ''teoreticieni'' care habar n_au cum e sa te murdaresti pe maini.

Link spre comentariu

Am intalnit cateva motoare la care garnitura de chiulasa era infim de putin ciupita intre canal de apa si compresie dar dadea numai cate o picatura rara in capul pistonului cand ajungea la temperatura normala de lucru si nu scadea nivelul din vas decat intr-un timp foarte indelungat nefiind foarte sesizabil si mai ales fiind temperaturile toride de vara te face sa acuzi supra-incalzirea motorului.

Nu trebuie sa bage gaze in vasul de expansiune sau sa faca balbotaj in baie deoarece cantitatea fiind foarte mica o arunca pe evacuare iar pistonul respectiv lucreaza dar nu la parametri corespunzatori.

Exista multe variante de defectiuni ale garniturii de chiulasa si nu este o lege sa bage apa in baie sau ulei in vas,totul depinde de pozitia in care se afla defectiunea.

Aparat pentru citirea chiulaselor are Tiriac si piesa respectiva are posibilitatea sa o incalzesca la orice temperatura pentru depistarea eventualelor fisuri dar testul costa undeva la 300 euro si imi este greu sa cred ca unul dintre noi care avem avem o situatie financiara mai modesta,ne permitem sa facem asemenea teste cand la acel pret noi cumparam motor complet.

Unul care are o masina undeva de la 20.000 euro in sus isi permite o asemenea diagnoza de 300 euro dar pana ajungem si noi la acel nivel de remuneratie eu ma opresc tot la "amaratul" de pachet de "Galus"  :rade:

Si apropo de ce preciza "doctorul" cu un post mai sus,lupii latra,ursul merge.

 

O seara linistita va doresc tuturor.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări