Patefon Postat Iulie 6, 2014 Partajează Postat Iulie 6, 2014 (editat) Salutare, Care aveti mai multa experienta cu motoarele diesel poate ma lamuriti putin cu o problema. Ieri, dupa aproape 500 Km din care ultimii 30 pe urcare cu masina plina de bagaje si pasageri m-am trezit (in timp ce stateam pe loc cu motorul la relanti) cu un fum alb pe teava de esapament. Fumul fara miros, fara tente albastrui (cum e cel de ulei ars) si foarte clar (semana mai mult cu ceata). Total neasteptat a fost prezenta unei pulbere fine, albe, pe teava de esapament. Mi-am continuat drumul, cu atentie, si prietenii care mergeau in spatele meu mi-au spus ca a mai aparut de cateva ori dar nu a tinut mai mult de cateva secunde. Motorul e un turbodiesel de 2.5 litrii V6 de la BMW. Ce sa fie? Update: - Am verificat esapamentul azi si are funingine neagra (foarte putina - se vede doar sters esapamentul cu servetelul) - Am verificat uleiul (cu motorul rece) si nu este nici in plus nici in minus - Am verificat antigelul - nici din asta nu lipseste - Cu o zi inainte sa plec am schimbat cuplajul la cardan (deci a fost demontat tot esapamentul si remontat la loc) - Nu am avut nici o indicatie la bord (nici inainte nici dupa incident) - Inainte de incident a avut un moment de pierdere de putere (a trebuit sa retrogradez in viteza IV la 120 Km/h) - Dupa ce am oprit motorul si l-am repornit fumul cu pricina a disparut Editat Ianuarie 14, 2015 de bibanu47 Editat titlu Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Iulie 6, 2014 Partajează Postat Iulie 6, 2014 (editat) Am avut o discutie cu un coleg, care afirma ca, masinile moderne, dotate cu motor diesel, au un program de ardere a reziduurilor rezultate in urma arderii motorinei si care se depun pe instalatia de evacuare a gazelor.Spunea colegul,ca acel program este activat de catre computerul de bord, dupa parcurgerea unui anumit numar de Km si ca pentru ca acel proces de arderea reziduurilor sa fie declansat, trebuie rulat cu o turatie destul de mare,nu neaparat cu viteza mare. Editat Iulie 6, 2014 de GEO 53 BN 1 Link spre comentariu
Patefon Postat Iulie 6, 2014 Autor Partajează Postat Iulie 6, 2014 Eram in urcare spre pasul Makaza si l-am turat ceva pentru 2 -3 minute (cand a dat semne de slabiciune). Insa am revenit la normal si pentru 10 - 15 minute am mers normal (intre 2500 si 3000 Rpm) in viteza a V-a. Apoi am oprit la granita cand a inceput sa faca fumul cu pricina. Masina are 180.000 Km la bord (si sunt reali). Contoarul de filtru diesel arata ca in 20.000 de Km trebuie schimbat. Link spre comentariu
morocanosul Postat Iulie 6, 2014 Partajează Postat Iulie 6, 2014 Am avut o discutie cu un coleg, care afirma ca, masinile moderne, dotate cu motor diesel, au un program de ardere a reziduurilor rezultate in urma arderii motorinei si care se depun pe instalatia de evacuare a gazelor.Spunea colegul,ca acel program este activat de catre computerul de bord, dupa parcurgerea unui anumit numar de Km si ca pentru ca acel proces de arderea reziduurilor sa fie declansat, trebuie rulat cu o turatie destul de mare,nu neaparat cu viteza mare. Asa este,un proces normal,automat, toata informatia este corecta,de aceea pt. cei care merg zilnic distante scurte(mai ales in oras),unde motorul nu ajunge la un regim de turatie adecvat,este recomandat o cursa de exterior unde sa-l pui la treaba putin! Ai spus bine,trebuie turatie(asta nu inseamna vit.6 si pana la blana),poti merge cu vit.3-4-5 ca sa ai turatie! Link spre comentariu
89-CEC Postat Iulie 6, 2014 Partajează Postat Iulie 6, 2014 Daca fumul este continuu, indiferent de turatia mototrului atunci ai fisura in garnitura de chiuloasa si astfel lichidul de racire ajunge in amestec cu combustibilul. Link spre comentariu
Vizitator Postat Iulie 6, 2014 Partajează Postat Iulie 6, 2014 Exact,si ar fi bine sa o schimbe acum pana nu se face praf garnitura...costa mai mult dupa... Link spre comentariu
madcox Postat Iulie 6, 2014 Partajează Postat Iulie 6, 2014 GEO - daca ar fi intrat in modul de curatare a filtrului de particule ar fi trebuit sa i se aprinda omului in bord un martor tocmai ca nu cumva sa opreasca masina in timpul acesta caci nu este indicat. Dupa cum spuneau si colegii poate fi vorba de lichid de racire in motor caci acela provoaca foarte mult fum alb ( vapori de antigel ), dar ar fi trebuit sa aiba un miros cumva specific. Ori nu a sesizat conducatorul ori nu mirosea. Cred ca avem prea putine informatii oricum pentru a spune ceva concret. Link spre comentariu
bebelik Postat Iulie 6, 2014 Partajează Postat Iulie 6, 2014 Masinile mai vechi nu au filtru de particule, cred ca daca autorul topicului daca ne spune anul de fabricatie o sa stim exact. Si masina mea la ralanti a inceput sa scoata un fum alb abia sesizabil iar prietenul meu mecanic foarte priceput a spus ca daca nu se pierde antigel, nici ulei si testul de compresie este ok in fiecare cilindru (intre limitele admise) atunci un injector sau mai multe au inceput de sfarsit, nu mai pulverizeaza motorina cum trebuie, chiar daca motorul merge si porneste ok. Mentionez ca nu scoate fum tot timpul. Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Iulie 7, 2014 Partajează Postat Iulie 7, 2014 Daca fumul este continuu,....................................................... Autorul topicului nu pomeneste de asa ceva. Daca ar fi fisurata garnitura de chiuloasa, atunci ar avea pierderi de antigel. Exact,si ar fi bine sa o schimbe acum pana nu se face praf garnitura...costa mai mult dupa... Asta doar dupa ce "consulta" un "doktor". Sper ca stii de gluma.Ma refer la un mecanic auto(doctor de masini).Nu te superi pentru glumita facuta.Daca te-ai suparat imi cer scuze. . Link spre comentariu
Patefon Postat Iulie 7, 2014 Autor Partajează Postat Iulie 7, 2014 Revin cu precizari Masina e din 2005 De 4 ani de cand o conduc nu a aprins vre-un martor de curatire la bord (nici nu cred ca are asa ceva). In mod normal afiseaza diverse mesaje pe bord. Nu a halit antigel. E la nivelul cu care am plecat Nu a halit ulei. Si ala e tot acolo Fumul (sau praful) a fost consistent. A disparut si a mai aparut sporadic in timpul mersului. Niciodata cu motorul turat. Si cand eram oprit daca turam motorul disparea. Daca-l lasam la relanti incepea sa iasa. NICI un fel de miros - am pus nasul la teava. deci eu cum ma intorc din concediu? Pe roti sau pe platforma? Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Iulie 7, 2014 Partajează Postat Iulie 7, 2014 Colegul meu avea un Tucson ce facea cam la fel cind urca rampe ( in 4x4 offroad) . Fumega alb cind ajungeam in virf si motorul avea un mers ciudat. Daca`l accelera usor in gol revenea la normal. A mers peste 150KKm fara probleme masina. Grig Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Iulie 7, 2014 Partajează Postat Iulie 7, 2014 (editat) Pentru linistea sufleteasca a colegului@patefon,eu ii recomand apelarea la un mecanic auto adevarat, nu la "ciurucari" sau si mai bine la reprezentanta BMW cea mai apropiata.Cit despre temerea lui legata de intoarcerea sa din concediu,eu zic o sa se intoarca fara probleme. Editat Iulie 7, 2014 de GEO 53 BN Link spre comentariu
madcox Postat Iulie 7, 2014 Partajează Postat Iulie 7, 2014 @patefon - daca spui ca nu era nicu miros de antigel sau de ulei ars mai ramane varianta ca atunci cand ai umblat la evacuare sa fi deranjat niste cenusa si sa fi fost evacuata exact cand motorul era in sarcina si presiunea pe evacuare corespunzatoare, adica cand erai in rampa.Mai exista varianta ca in motor sa fi intrat niste ulei din admisie caci este destul de comun sa gasesti ulei pe tubulaturile de aer, cu atat mai mult la motoarele turbo. Poate din cauza inclinatiei sau nu neaparat, acel ulei sa se fi revarsat cu adevarat in motor. @bebelik - daca masina scoate fum alb nu este de la motorina, respectiv injectoare, ci cam tot de ulei, sau chiar lichid de racire. Iti recomand sa iti demontezi partial tubulatura de admisie de dupa turbo si sa vezi daca ai ulei. Daca da, desfa tot, curata tubulaturi si intercooler-ul. Nu te apuca sa schimbi injectoare degeaba. La injectoarele comandate electronic se poate verifica pe masina diferentele de uzura dintre ele, dar cu siguranta ai simti mers neregulat daca ar fi asa. 1 Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Iulie 7, 2014 Partajează Postat Iulie 7, 2014 (editat) Uleiul cind arde, are un miros inconfundabil.Si ca sa scoata fum consistent, trebuie sa arda ceva ulei,nu citeva picaturi. Editat Iulie 7, 2014 de GEO 53 BN Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Iulie 7, 2014 Partajează Postat Iulie 7, 2014 Uleiul scoate fum albastru . Motorina daca e injectata direct in galeria de evacuare creaza perdea de fum de culoare alba ( vezi perdeaua de fum T54/T55) Pentru curatirea catalizatorului e necesar ca sa ajunga ceva motorina nearsa in el. Se pare ca este o secventa de injectare in peroada de evacuare . Ideea este ca sa fie bine incins catalizatorul sa arda depunerile de pe el. Doar atunci dau drumul la secventa de acutocuratire. A fost un taraboi mare pe la nemti cu un model nou de Diesel , sau Honda Acord sau ceva Toyota ce intrau in secventa asta pe autostrada la peste 150Km/h si fumegau ca ceainicul. Si la Tucson se intimpla cind urca din greu nu la plimbare . Grig 1 Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum