Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Regulator de turatie constanta la sarcina variabila


ss1958

Postări Recomandate

Triacul e strapuns, adica devine "sarma".

 

Cu un triac din cei "arsi" in montaj si un terminal al rezistentei R9 scos din cablaj, motorul mai este alimentat?

Editat de miron1947
Link spre comentariu

Revin cu ultimele noutati. Schema , asa cum este , functioneaza corect pana la o putere de 500W, indiferent de tipul triacului.Deci pana la 500W, cu bobina suntata,reglajele se fac corect, conform manualului si chiar se observa o mica reactie in sarcina.De la aceasta putere  mai sus, incepe cosmarul.Am reusit sa mai ard 5 triace, dintre care unul de16 A a explodat pur si simplu in momentul cand am incercat cu un circular de 1000W. Si asta instantaneu.Nici o alta componenta  a montajului nu are de suferit , in afara triacului.Il schimbi, si totul revine la normal pt. o putere sub 500W. Daca ar fi ceva gresit in montaj , nu ar functiona corect pana la 500W. Asta ma face sa renunt la proiectul asta si sa astept ca vreun coleg sa propuna ceva care sa poata fi folosit macar pt 1000W.

 

Inainte de a pune triacele in montaj, le-am incercat la un dimmer obisnuit cu bormasina in cauza si au functionat perfect, nici macar nu s-au incalzit, desi am folosit bormasina la turatie mica si in "span".

Editat de ss1958
Link spre comentariu

unul de16 A a explodat pur si simplu in momentul cand am incercat cu un circular de 1000W. Si asta instantaneu.Nici o alta componenta  a montajului nu are de suferit

Aceasta se intampla cu bobina suntata?

Fata de un regulator cum este cel din bormasinile cu reglaj de turatie, post-176697-0-39141200-1404257420_thumb.jpg cu exceptia bobinei, nu are nimic care sa justifice acest fenomen.

Cu un dimer obisnuit, tot asa se comporta?

Singura explicatie ar fi ca porneste in regim maxim, deci trebuie verificata zona de incarcare/descarcare a condensatorului C2(eventual inlocuit) si implicit pozitia RV1 si RV2.

Editat de miron1947
Link spre comentariu

Aceasta se intampla cu bobina suntata?

 Da.

 

Cu un dimmer obisnuit, bormasina functioneaza normal, bineinteles fara reactie.

Editat de ss1958
Link spre comentariu

Daca va referiti la WELLEMAN, triacul se "arde" indiferent de minim sau maxim. Am incercat in toate felurile.Cu acelasi triac, pana la 500W totul e OK, reglajul turatiei  minime din RV2 si apoi reglajul de la minim la maxim din RV1 decurge normal, fara probleme.  Daca pun o sarcina mai mare, indiferent de cum a ramas cursorul potentiometrului, triacul devine o ''sarma'' instantaneu si motorul merge la capacitate maxima.

Link spre comentariu

Nici daca este pe pozitia maxim?

 

In orice pozitie, porneste normal (vorbim de dimmer-ul simplu cu triac si diac).

Editat de ss1958
Link spre comentariu

Nu mai inteleg nimic, daca cu triacul din dimer la curent maxim(comanda cu unda plina), nu se produc avarii si la montajul Velleman acesta se defecteaza, care cu exceptia comenzii mai complexe este tot un dimer.

Link spre comentariu

Credeti ca eu inteleg ? Deja m-a costat prea mult si nu i-am dat de cap. Am sa cumpar un triac de 25-30A si daca nici cu ala nu merge am sa-l folosesc pt. puteri mici. Astept ceva mai bun de la alti colegi.

 

Ce parere aveti de schema asta ? A realizat-o cineva?

post-231372-0-21421300-1404336166_thumb.jpg

Editat de ss1958
Link spre comentariu

Rezistenta de 12 ohmi/16W  nu este de putere cam mica pentru 5A?

Schema era conceputa pentru Electoarges MG-4, de 250W cca. 1,1A.

Nu-i aceiasi schema de la primul post din Almanah Tehnium `88 ?

Editat de miron1947
Link spre comentariu

Da, e aceeasi schema pe care eu am realizat-o acum f. mult timp si nu a functionat.Am pus-o in discutie, poate cineva a realizat-o si ne spune ce mi-a scapat mie atunci.Sau poate cineva mai priceput vede vreo greseala  si poate face schema functionala.

Link spre comentariu

am mai spus si inainte de muterea topicului, dar se pare ca nu intereseaza pe nimeni: schemele care se bazeaza pe "citirea" tensiunii contraelectromotoare au o functionare foarte delicata in ca. trebuie "bibilita" pentru fiecare motor in parte, ceea ce e foarte greu. nici nu stii de unde sa-ncepi si nici nu exista o solutie "universala". nu merge fara operational(e) sau cel putin un(2) etaj(e) diferential(e). un simplu tranzistor nu are amplificare suficienta. in principiu trebuie "jonglat" intre 2 tipuri de reactie (negativa pe tensiune - aici intervine t.c.e.m. si pozitiva pe curent - aici intervine rezistenta aia de wattaj). aia au  pus 12 ohmi ca sa aiba o tensiune mare de comparatie chiar la curent mic, dar "in span" caderea de tensiune pe ea este enorma

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări