miron1947 Postat Iunie 30, 2014 Partajează Postat Iunie 30, 2014 (editat) Dar de ce nu s-a ars siguranta, n-are logica? Aici este corect conectat? Editat Iunie 30, 2014 de miron1947 Link spre comentariu
binox Postat Iulie 1, 2014 Partajează Postat Iulie 1, 2014 Daca in interiorul motorului e dificil de adaugat un tahogenerator, oare nu se poate citi turatia din exterior, de pe mandrina de ex? Ma gandesc ca se poate monta ceva pe mandrina astfel incat sa nu incurce functionarea si sa permita citirea turatiei fara contact. De exemplu un senzor optic reflexiv iar pe mandrina montate mici reflectoare. Link spre comentariu
ss1958 Postat Iulie 1, 2014 Autor Partajează Postat Iulie 1, 2014 Este corect conectat. Asta am verificat de prima data. Nici eu nu-mi explic de ce se arde triacul si nu siguranta. Exista niste scheme cu niste discuri perforate care se pun pe axul motorului , care obtureaza lumina unor LED-uri pe niste fototranzistori. Dar cum am mai spus, e greu de adaptat mecanic. Link spre comentariu
UDAR Postat Iulie 1, 2014 Partajează Postat Iulie 1, 2014 ”Nici eu nu-mi explic de ce se arde triacul si nu siguranta.” Pentru triacul de 8A este normal să se ardă triacul. Pentru cel de 16A , nu . Totuși dacă siguranța este lentă și nu tocmai serioasă , se poate. Link spre comentariu
albasete Postat Iulie 1, 2014 Partajează Postat Iulie 1, 2014 Probabil discurile au un anumit diametru iar perforatiile sunt la anumite distante pentru a citi corect turatia. La masinile de gaurit cu percutie care au reglaj al turatiei actionat de butonul din maner, tot cu tahogenerator este facut ? Link spre comentariu
miron1947 Postat Iulie 1, 2014 Partajează Postat Iulie 1, 2014 (editat) Pentru triacul de 8A este normal să se ardă triacul. Pentru cel de 16A , nu . Totuși dacă siguranța este lentă și nu tocmai serioasă , se poate. Cat de lenta ?Cred ca nici reteaua electrica casnica nu suporta un varf de zeci de amperi. Editat Iulie 1, 2014 de miron1947 Link spre comentariu
ss1958 Postat Iulie 1, 2014 Autor Partajează Postat Iulie 1, 2014 Triacul de 8A este dat in schema pt. puteri de 1200W iar siguranta e normala , de 5A. Bormasina e de 700W, deci cam 3A. Chiar daca la pornire si-ar dubla consumul si tot nu ar trebui sa arda triacul. Discurile nu au un diametru prestabilit, e in functie de proiect, iar gaurile pt obturatie nu au numar precis. In functie de gauri si de durata de obturare se regleaza turatia .pt fiecare dispozitiv .Ideea e ca dupa reglaj, turatia sa ramana constanta indiferent de cuplu. La bormasinile obisnuite, cu percutie sau fara, reglajul se face cu un simplu dimmer, asemanator celor pentru reglajul intensitatii becurilor. Link spre comentariu
miron1947 Postat Iulie 1, 2014 Partajează Postat Iulie 1, 2014 (editat) nu ar trebui sa arda triacul. Se intrerupe sau se strapunge? Intreruperea presupune un curent excesiv, iar strapungerea depasirea tensiunii. Editat Iulie 1, 2014 de miron1947 Link spre comentariu
UDAR Postat Iulie 1, 2014 Partajează Postat Iulie 1, 2014 (editat) Scuze , nu m-am exprimat corect . În condiții normale nu trebuie să se ardă nici triacul , nici siguranța. Eu mă refeream la cazul când se întâmplă ceva ( un scurt , de exemplu ) și , în acest caz , la ce se arde - siguranța sau triacul , pentru că o siguranță de 5A nu protejează la scurt un triac de 8A în schimb unul de 16A este protejat de o siguranță rapidă dar este la limită sau chiar în afara limitei cu una lentă. EDIT Observația / întrebarea lui @miron1947 este foarte importantă . Triacele sunt relativ sensibile la supratensiuni și cu sarcină inductivă ... În legătură cu modul de defectare am o anumită rezervă . Nu am suficientă experiență cu triacele dar sunt aproape sigur că am întâlnit triac făcut ”sârmă” după scurtcircuit . Editat Iulie 1, 2014 de UDAR Link spre comentariu
puriu Postat Iulie 1, 2014 Partajează Postat Iulie 1, 2014 Cuplu mare la turatie mica inseamna curent mare si tensiune mica pe motor, adica impulsuri scurte de curent foarte mare in triac. De aceea crapa triacul. Link spre comentariu
miron1947 Postat Iulie 1, 2014 Partajează Postat Iulie 1, 2014 (editat) De aceea crapa triacul. Dar cel din bormasinile cu reglaj de turatie de ce "supravietuieste" unui astfel de regim? Pentru pornirea lenta a unui polizor unghiular de 2000W se utilizeaza un triac de 12A(BTA12). Pentru D-l ss1958 Montati un triac din cei "arsi" si daca motorul functioneaza fara posibilitatea reglarii, triacul este strapuns, daca nu, este intrerupt. Editat Iulie 1, 2014 de miron1947 Link spre comentariu
ss1958 Postat Iulie 1, 2014 Autor Partajează Postat Iulie 1, 2014 Triacul e strapuns, adica devine "sarma". Link spre comentariu
miron1947 Postat Iulie 1, 2014 Partajează Postat Iulie 1, 2014 (editat) Inseamna ca apare un varf de tensiune peste limita, incercati montajul fara bobina L1(strapati-o). Dar sunteti sigur ca este ars, l-ati incercat in alt montaj? Poate doar nu functioneaza reglajul. Editat Iulie 1, 2014 de miron1947 Link spre comentariu
UDAR Postat Iulie 1, 2014 Partajează Postat Iulie 1, 2014 @miron1947 Scuze , abia acum am observat EDIT-ul. Pentru dimensionarea protejării semiconductoarelor de putere prin siguranțe se folosește ”integrala de curent ” - A2s , care este specificată în foaia de catalog a semiconductorului , respectiv a siguranței. Mai precis , în DS-ul triacului ( în cazul nostru ) se specifică valoarea maximă a acestei mărimi ( care este o energie până la urmă dacă o înmulțim cu rezistența ohmică a siguranței ) care este acceptată pentru ca siguranșa să se ardă , nu triacul . La BT137 este de 21 A2s iar la BT139 de 120A2s . Diferă probabil cu ceva de la un producător la altul. Deci siguranța pe care o punem trebuie să aibă o energie de topire mai mică . Siguranțele de 5A , fie ele rapide sau lente au mai mult , până la 100 A2s pentru cele lente. La asta m-am referit. Link spre comentariu
UDAR Postat Iulie 1, 2014 Partajează Postat Iulie 1, 2014 Am recitit acum mai atent tot subiectul . Se arde triacul și siguranța supraviețuiește ? Căci dacă e așa , tot ce am povestit despre curent e în plus și explicația trebuie căutată în altă parte - o supratensiune poate cum a sugerat @miron1947. Ai încercat cu bobina șuntată? Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum