THOMAS Postat August 27, 2014 Partajează Postat August 27, 2014 (editat) M-ati bagat in ceata... Adica, R3 va trebui sa aiba o valoare mai mare de 5k6? Un 6k8 ar fi suficient sau 6k8+1k5? Multumesc si lui @Cosmin. ...dar este foarte simplu,depinde de tipul de Zenere utilizat,mai bine spus de curentul maxim pemis din datele de catalog.Veti calcula singur valoarea rezistentei,pe zenere aveti sigur o tensiune de 300V...305V la curentul specificat de catalog,deci cu aceste date diferenta de tensiune de la cei 300V pana la Ua pe bara de plus (la intrare in stabilizator) si la acel curent va rezulta o rezistenta de o anumita valoare din legea lui Ohm: R=U/I. Un exemplu: daca avem pe zenere o tensiune de 300V la un curent de 20mA si pe bara de + avem 400V,pe rezistenta de polarizare a diodelor vor cadea 100V la un curent de 20mA,deci R=U/I , R=100V/0.02A =5000 ohmi la puterea de P=UI adica 100VX0.02A=2W sau P=RI^2 adica P=5000X0.02^2=2W. Pentru a avea o eficienta buna acest stabilizator este obligatoriu sa asigurati curentul Zener prin diodele de referinta,nu va speriati,nu "sunteti in ceata",dar nu ar fi OK sa punem valori din burta pentru aceste compnente. Editat August 27, 2014 de LMOlimpiu Link spre comentariu
Untold Postat August 27, 2014 Autor Partajează Postat August 27, 2014 Mda..si doar auzisem de legea lui Ohm... Va multumesc tare mult, Dle. Lazaroiu ca va bateti capul cu un noob ca mine. Link spre comentariu
THOMAS Postat August 27, 2014 Partajează Postat August 27, 2014 Mda..si doar auzisem de legea lui Ohm... Va multumesc tare mult, Dle. Lazaroiu ca va bateti capul cu un noob ca mine. Eii! nici chiar asa,a fost sigur o scapare din partea dv.,ati facut chestii mai complicate asa ca...spor la treaba ! Link spre comentariu
Vizitator Postat August 27, 2014 Partajează Postat August 27, 2014 (editat) Mai greu cu disipaţia pe dioda stabilizatoare ,având în vedere un curent ramificat(kirchhoff) 4ma/ig2_0 fără semnal la intrare rămân totuşi 16mA prin dioda stabilizatoare adică circa 4,8W!!! implică o diodă stabilizatoare "păroasă" , desigur dinamic cu semnal la intrare ig2 creşte către ig2_max şi scade iz(scade disipaţia Dz). "Nu ştiu" de ce dar mai cinstit văd un repetor în tensiune cu fet situaţie în care nu mai am disipaţie mare pe Dz sau chiar poate lipsi Dz asigurând referinţa prin divizor rezistiv(rezistenţe de valoare mare=curent nesemnificativ) şi gata prin fetul ăla va circula 4mA(S-D) fără semnal la intrare şi cât o mai fi cu semnal la intrare adică average disipaţie fet circa 1W aproape fără radiator sau cu radiator minuscul(fără să mai facem vorbire de factorul de netezire ce se poate asigura în g2 cu repetor fet dacă adăugăm un simplu condensator). La el acasă fiecare fiind stăpân rămâne să stabilească ce are de făcut/urmat(mă rog dacă nu stă în chirie). Editat August 27, 2014 de Vizitator Link spre comentariu
Untold Postat August 27, 2014 Autor Partajează Postat August 27, 2014 (editat) Off, mama, de ce nu m-ai dat la vioara?? Acu'..io ce sa fac...sa dau cu banu'? La priceperea mea, as alege cea mai simpla varianta, e posibila o schema de repetor in tensiune cu fet? O sa mai intreb si eu pe Sf. Gogu, dar multe din invatamintele lui sunt bazaconii... Aveti clementa, nu vedeti in avatar in ce fel ma uit la lampa? Editat August 27, 2014 de Untold Link spre comentariu
Untold Postat Septembrie 12, 2014 Autor Partajează Postat Septembrie 12, 2014 (editat) Pana vin piesele pt preul RIAA, am mai lipit niscaiva sarme la SE-ul cu tub de radiofrecventa, dupa schema simulata de Dl. Lazaroiu. Desi, am de furca cu unele tensiuni in diferite puncte ale schemei, ampliful cu intrarile in aer si filamentele in alternativ cu potentiometru bobinat pe capete si cursorul la masa, n-are nici pic de brum. Un canal se aude mai tare, am 300V pe anod T1 (208V dupa schema) si 277V pe anod T2...tensiunea anodica e 320V in sarcina, mai mare cu 20V decat in schema. Pentru valoarea tensiunii de negativare- 23,6V pe schema, am pus potentiometru de 100Kohmi si-am reglat pana am ajuns la acea valoare. Cele 2 rezistente de 12kohmi le-am pus de 5W fiecare, insa se incalzesc destul de puternic, dar n-ajung la temp. la care sa iasa fum din ele. N-am mai cuplat si reactia negativa deocamdata (C9 si R15), trafurile de iesire sunt de Darclee. Cum sa reglez tensiunile din anozii dublii triode 6N2P sa fie ca pe schema-208V? Sa maresc valorile rezist. de 47Kohmi din anozi? Carcasa este supraetajata, o tabla din Fe de 1mm desparte partea de surse (3 trafuri si 3 tensiuni-anodica, filamente si negativare) de montajul in aer al amplifului. Mai jos poze cu bazdagania. P.S. Desi n-are brum, arata jalnic de oribil matzaraia aia, m-am hotarat: defrisez tot si pun pe pseudoreglete din cablaj imprimat. Editat Septembrie 12, 2014 de Untold Link spre comentariu
Vizitator avram stefan Postat Septembrie 12, 2014 Partajează Postat Septembrie 12, 2014 (editat) Dl. Untold va rog sa ne spuneti cum se aude? Sunteti multumit? Cu stima. Editat Septembrie 12, 2014 de avram stefan Link spre comentariu
Untold Postat Septembrie 13, 2014 Autor Partajează Postat Septembrie 13, 2014 (editat) Desi parerea mea poate fi si, mai mult ca sigur este subiectiva, ampliful la o prima auditie de 2 minute, suna bine. L-am oprit apoi, pentru ca erau diferente mari intre tensiunile lui fata de cele date in schema. Desi mai am cateva 6N2P NOS, GU32 am o singura bucata. Sa rezolv cu tensiunile din schema, apoi ma pronunt, cu toate ca trafurile de Darclee asigura doar o calitate comerciala a sunetului... Editat Septembrie 13, 2014 de Untold Link spre comentariu
Untold Postat Octombrie 16, 2014 Autor Partajează Postat Octombrie 16, 2014 Am pus amplificatorul pe reglete din cablaj imprimat, am mai scapat de matzaraie. Brumul se incapataneaza in continuare sa existe, am alimentat filamentele in C.A cu rezistente de 180Ohmi cu comunul lor la masa. Am folosit 12,6V, filamentele GU32 in serie, filamentul 6N2P cu cate o rezistenta de 10ohmi/4W pe fiecare capat, dupa schema Dl. Lazaroiu. Am rezolvat si cu tensiunile, am asa: Ua=299V (300V dupa schema), in anozii triodei 210V si 209V (208V pe schema), in anozii GU32 am fix 295V la fiecare. Ca trafuri de iesire, cum am mai spus, am de radio Darclee, prin bunavointa D-lui Dumitrache_S, multumiri. O singura problema am: auditia este buna insa, tensiunea de negativare se stabilizeaza f greu, adica: la pornire, dupa ce se incalzesc tuburile, reglez din potentiometrul de 50Kohmi si fac fix -23,6V cat e pe schema. Timp de 15-20 min, ea scade lent, ajungand pe la 16-17V si trebuie sa refac iar reglajul Pe urma, dupa 20 min, se stabilizeaza, nu mai scade. Mentionez ca pentru tensiunea de negativare am un traf separat care, dupa redresare si filtrare cu 2x470uF/100V, scoate 48V in loc de 40V cat e pe schema. De unde poate sa fie problema? Link spre comentariu
simson Postat Octombrie 16, 2014 Partajează Postat Octombrie 16, 2014 Desi puterea disipata de anod este de numai 11W vizavi de max. admisibil 15 totusi se pare ca ar fi indicat sa se utilizeze negativare automata la acest tub , si binenteles ridicarea tensiunii anodice cu valoarea tensiunii din catodul GU32.Este doar parerea mea... Link spre comentariu
adrian_pic Postat Octombrie 16, 2014 Partajează Postat Octombrie 16, 2014 Parca in foaia de catalog de la 6C33C scria ca sunt necesare 600 secunde (deci 10 minute) timp de incalzire inainte sa fie conectata tensiunea anodica. Vad ca soclul este de 6C33C deci s-ar putea ca si "obiceiurile" (nevoie de preludiu ) sa fie aceleasi. Incearca sa conectezi anodica dupa un timp de 10 minute (pui un intrerupator pe anodica) si vezi cum se comporta tubul. Solutia cu negativare automata banuiesc ca nu te coafeaza din cauza caldurii degajata de rezistorii din catod. Link spre comentariu
sebi_c Postat Octombrie 16, 2014 Partajează Postat Octombrie 16, 2014 (editat) Parca in foaia de catalog de la 6C33C scria ca sunt necesare 600 secunde (deci 10 minute) timp de incalzire inainte sa fie conectata tensiunea anodica. Vad ca soclul este de 6C33C deci s-ar putea ca si "obiceiurile" (nevoie de preludiu ) sa fie aceleasi. Incearca sa conectezi anodica dupa un timp de 10 minute (pui un intrerupator pe anodica) si vezi cum se comporta tubul. Solutia cu negativare automata banuiesc ca nu te coafeaza din cauza caldurii degajata de rezistorii din catod. Hai sa fim seriosi! Lampa avand si utilizare militara, iti dai seama ce inseamna sa ai aceasta problema. La unele statii radio (radioreleu) era prevazut un timp pentru incalzirea termostatului pentru stabilizarea oscilatoarelor, dar in cele mai multe cazuri puteai lucra cu ele fara a tine seama de asta. GU32 este o lampa solida si functioneaza fara probleme de acest gen. Ca lampa merge cel mai bine dupa un timp e alta treaba, dar asta nu inseamna ca nu o poti folosi imediat ce filamentul este cald! PS. Stabilizeaza bine tensiunea de negativare si o sa mearga perfect, mai mult, poate o sa scapi si de brum. Imi aduc aminte ca o data am simtit si eu putin brum la un experiment si am constatat ca stabilizatorul de tensiune de negativare era reglat pe o tensiune imposibil de obtinut (mai mare decat tensiunea de intrare); dupa remediere, totul a mers perfect. Editat Octombrie 16, 2014 de sebi_c Link spre comentariu
Untold Postat Octombrie 17, 2014 Autor Partajează Postat Octombrie 17, 2014 Va multumesc tuturor pentru sugestii, as astepta totusi si sugestia Dl. Lazaroiu, este al doilea amplificator facut dupa simularile D-sale, primul (PP hibird cu LF353 si GU29) a mers perfect din prima. @Sebi_C: nu am brum absolut deloc, aveam doar o oscilatie usoara pe frecv f mare, un tiuit f. ascutit, abia il auzeam, am eliminat grupul RC de reactie negativa (4k7+220pF) si a disparut, e oarece diferenta fara in auditie, se aude un pic mai tare si parca, mai degajat, mai necomprimat. @Adrian_Pic: oricum am cei doi rezistori prin care se alimenteaza G2 de 12Kohmi care stau fierbinti. Cred ca am sa adopt propunerea D-lui Valderama, numai s-o disec nitel, sa inteleg ce a vrut sa spuna: "Nu ştiu" de ce dar mai cinstit văd un repetor în tensiune cu fet situaţie în care nu mai am disipaţie mare pe Dz sau chiar poate lipsi Dz asigurând referinţa prin divizor rezistiv(rezistenţe de valoare mare=curent nesemnificativ) şi gata prin fetul ăla va circula 4mA(S-D) fără semnal la intrare şi cât o mai fi cu semnal la intrare adică average disipaţie fet circa 1W aproape fără radiator sau cu radiator minuscul(fără să mai facem vorbire de factorul de netezire ce se poate asigura în g2 cu repetor fet dacă adăugăm un simplu condensator)." Link spre comentariu
THOMAS Postat Octombrie 17, 2014 Partajează Postat Octombrie 17, 2014 (editat) Am pus amplificatorul pe reglete din cablaj imprimat, am mai scapat de matzaraie. Brumul se incapataneaza in continuare sa existe, am alimentat filamentele in C.A cu rezistente de 180Ohmi cu comunul lor la masa. Am folosit 12,6V, filamentele GU32 in serie, filamentul 6N2P cu cate o rezistenta de 10ohmi/4W pe fiecare capat, dupa schema Dl. Lazaroiu. Am rezolvat si cu tensiunile, am asa: Ua=299V (300V dupa schema), in anozii triodei 210V si 209V (208V pe schema), in anozii GU32 am fix 295V la fiecare. Ca trafuri de iesire, cum am mai spus, am de radio Darclee, prin bunavointa D-lui Dumitrache_S, multumiri. O singura problema am: auditia este buna insa, tensiunea de negativare se stabilizeaza f greu, adica: la pornire, dupa ce se incalzesc tuburile, reglez din potentiometrul de 50Kohmi si fac fix -23,6V cat e pe schema. Timp de 15-20 min, ea scade lent, ajungand pe la 16-17V si trebuie sa refac iar reglajul Pe urma, dupa 20 min, se stabilizeaza, nu mai scade. Mentionez ca pentru tensiunea de negativare am un traf separat care, dupa redresare si filtrare cu 2x470uF/100V, scoate 48V in loc de 40V cat e pe schema. De unde poate sa fie problema? Tensiunea de "polarizare" a grilei de comanda fiind negativa,grila nu consuma nimic ( ca o dioda in conductie inversa!),teoretic dar si practic ar trebui sa aveti aceeasi tensiune de negativare pe G1 si cu lampa rece dar si ajunsa la temperatura optima. Nu trebuie sa stabilizati nimic,sau daca stabilizati ar trebui sa stabilizati toate tensiunile ; de anod,de G2 ,de negativare si ...de filament. Parerea mea,banuind ca aveti o sursa pentru tensiunea de negativare "chioara",clasica adica: traf,punte redresoare,filtru CRC si apoi un semireglabil,este ca aveti un condensator de filtraj defect sau probabil montat invers si singurul care ar fi in aceste conditii si fara sa se distruga ar fi cel de dupa R din filtrul CRC. NU am intalnit niciodata un tub care sa consume curent cu tensiune negativa pe G1 !!!!!!!!!!!!!!!! Editat Octombrie 17, 2014 de LMOlimpiu Link spre comentariu
Untold Postat Octombrie 17, 2014 Autor Partajează Postat Octombrie 17, 2014 ............Parerea mea,banuind ca aveti o sursa pentru tensiunea de negativare "chioara",clasica adica: traf,punte redresoare,filtru CRC si apoi un semireglabil,este ca aveti un condensator de filtraj defect sau probabil montat invers si singurul care ar fi in aceste conditii si fara sa se distruga ar fi cel de dupa R din filtrul CRC. Sursa pt Uneg este intr-adevar, "chioara", nu are nici macar filtru CRC, ci doar traf, punte redresoare si doi condensatori de 470uF/100V pusi in paralel. O sa-i verific cu ESR-metrul pe amandoi dupa-amiaza si daca n-am vreunul lipit invers. Multumesc, Dle Lazaroiu! Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum