Vizitator theSaint Postat Noiembrie 28, 2006 Partajează Postat Noiembrie 28, 2006 Salut. Am o mare problema. O pompa de benzina electrica, pe care am cautat-o foarte mult, care m-a costat destul de mult, si care.... nu e ceea ce imi trebuie. Are o turatie prea mare, si implicit, debitul de benzina din carburator (mentionez, ca masina e pe carburatie, deci imi trebuie debit mic). Am auzit ca s-ar putea monta ceva electic, electronic... care sa ii poata scadea turatia, si implicit debitul. Va rog mult, poate cineva sa ma ajute cu un sfat, o idee...?Va multumesc anticipat. Salutari Link spre comentariu
Vizitator kongo Postat Noiembrie 29, 2006 Partajează Postat Noiembrie 29, 2006 trebuie sa ai faci un stabilizator de turatie la motorul de la pompa pentru a avea turatia mai mica si pentru a nu se aneca motorul Link spre comentariu
yo9hrb Postat Noiembrie 30, 2006 Partajează Postat Noiembrie 30, 2006 Daca-i scazi turatia prea mult sa nu scada si puterea. Link spre comentariu
Vizitator theSaint Postat Noiembrie 30, 2006 Partajează Postat Noiembrie 30, 2006 trebuie sa ai faci un stabilizator de turatie la motorul de la pompa pentru a avea turatia mai mica si pentru a nu se aneca motorulIn ce consta acest "stabilizator de turatie"? E prima data cand aud termenul asta. Imi poti da mai multe detalii? Link spre comentariu
Vizitator theSaint Postat Noiembrie 30, 2006 Partajează Postat Noiembrie 30, 2006 Daca-i scazi turatia prea mult sa nu scada si puterea.Pai eu tocmai asta vreau! Sa ii scad cumva puterea, debitul. Baga prea multa benzina. Mie imi trebuie ceva care abia sa se miste... cu un debit super mic. Asa era cea originala. Link spre comentariu
yo9hrb Postat Noiembrie 30, 2006 Partajează Postat Noiembrie 30, 2006 Ce principiu de functionare are? Centrifuga sau altceva? Problema motoarelor electrice este ca daca le subalimentezi (simplu, ii faci un regulator cu tranzistor serie) s-ar putea sa nu mai porneasca sau sa se poticneasca. Sa nu ramai in pana de benzina cu rezervorul plin :smt003 . Mai curand un retur. Link spre comentariu
Vizitator theSaint Postat Noiembrie 30, 2006 Partajează Postat Noiembrie 30, 2006 Ce principiu de functionare are? Centrifuga sau altceva? Problema motoarelor electrice este ca daca le subalimentezi (simplu, ii faci un regulator cu tranzistor serie) s-ar putea sa nu mai porneasca sau sa se poticneasca. Sa nu ramai in pana de benzina cu rezervorul plin :smt003 . Mai curand un retur.yo9hrb, tocmai asta e unul din raspunsurile pe care le cautam, in ceea ce priveste o solutie de "scadere a puterii". Acest regulator cu tranzistori in serie, de care tu spui. Sunt dispus sa incerc, probez functionarea pompei cu un astfel de regulator. Poate ca facut in parametrii care trebuiesc, functionarea pompei nu va avea de suferit. Imi poti da mai multe detalii despre un astfel de montaj? Multumesc pentru raspuns. Link spre comentariu
yo9hrb Postat Decembrie 1, 2006 Partajează Postat Decembrie 1, 2006 Schema clasica e cu un tranzistor de putere (de ex. clasicul 2N3055), un potentiometru si o rezistenta. Rezistenta merge de 0,25W, tranzistorul il pui pe radiator si ai grija la curentul pe care-l cere pompa. A! Pompa sa fie cu motor electric, nu cu electromagnet. Din potentiometru reglezi tensiunea pe care o livrezi pompei. Link spre comentariu
Vizitator theSaint Postat Decembrie 1, 2006 Partajează Postat Decembrie 1, 2006 Schema clasica e cu un tranzistor de putere (de ex. clasicul 2N3055), un potentiometru si o rezistenta. Rezistenta merge de 0,25W, tranzistorul il pui pe radiator si ai grija la curentul pe care-l cere pompa. A! Pompa sa fie cu motor electric, nu cu electromagnet. Din potentiometru reglezi tensiunea pe care o livrezi pompei.Multumesc mult pentru raspuns, si pentru schema. Avand in vedere faptul ca sunt novice in electronica, o sa incerc sa intreb pe cineva sa-mi explice mai detaliat schema, sau sa merg cu ea la magazinul de unde voi cumpara elementele. Mentionez ca pompa aceasta e Bosch, cu motor electric. Cea originala era cu electromagnet. Link spre comentariu
yo9hrb Postat Decembrie 1, 2006 Partajează Postat Decembrie 1, 2006 De unde esti? Cateodata ajuta sa treci locatia la profil. Daca esti din Ploiesti da-mi de veste, te ajut eu, aia e o schema la care asamblarea dureaza vreo 3 minute (dintre care 2 minute se incalzeste letconul). Iar piesele le are orice electronist (sau te costa vreo 3 lei). Sau lasa-mi o adresa si ti-o trimit eu prin posta. Link spre comentariu
Vizitator theSaint Postat Decembrie 2, 2006 Partajează Postat Decembrie 2, 2006 De unde esti? Cateodata ajuta sa treci locatia la profil. Daca esti din Ploiesti da-mi de veste, te ajut eu, aia e o schema la care asamblarea dureaza vreo 3 minute (dintre care 2 minute se incalzeste letconul). Iar piesele le are orice electronist (sau te costa vreo 3 lei). Sau lasa-mi o adresa si ti-o trimit eu prin posta.Eu sunt din Galati. Iti multumesc mult pentru schema. Nu as vrea sa te deranjez sa mi-o trimiti prin posta. As putea sa o fac chiar eu, caci am cele necesare lipirii, iar piesele componente le-as putea cumpara. Tot ce te-as mai ruga, ar fi sa imi mai desenzi odata schema, putin mai detaliata, sa imi vina usor la montaj. Daca mi-ai trece si piesele componente cu valorile aferente, ti-as ramane indatorat. Iti multumesc mult pentru idee, si pentru ajutor. Poti posta pe forum (poate mai e cineva interesat), sau imi poti trimite mail la [email protected]. Salutari Link spre comentariu
yo9hrb Postat Decembrie 2, 2006 Partajează Postat Decembrie 2, 2006 Pai ce sa mai detaliez? Ca-s 3 piese toate. Ai grija cand montezi tranzistorul pe radiator, ori izolezi trz. fata de radiator cu mica ori radiatorul fata de caroserie (sau ambele), deoarece pe colector ai +12V, iar colectorul este constituit din capsula tranzistorului. Rezistenta sa fie mai mare de 0,25W. Potentiometrul (sau semireglabilul) poate fi inlocuit tot cu o rezistenta, valoarea o afli regland potentiometrul pentru o putere a pompei convenabila, il masori si il inlocuiesti cu o rezistenta adecvata. Montajul se face in aer (nu ai pentru ce sa faci cablaj) Link spre comentariu
Vizitator theSaint Postat Decembrie 2, 2006 Partajează Postat Decembrie 2, 2006 Pai ce sa mai detaliez? Ca-s 3 piese toate. Ai grija cand montezi tranzistorul pe radiator, ori izolezi trz. fata de radiator cu mica ori radiatorul fata de caroserie (sau ambele), deoarece pe colector ai +12V, iar colectorul este constituit din capsula tranzistorului. Rezistenta sa fie mai mare de 0,25W. Potentiometrul (sau semireglabilul) poate fi inlocuit tot cu o rezistenta, valoarea o afli regland potentiometrul pentru o putere a pompei convenabila, il masori si il inlocuiesti cu o rezistenta adecvata. Montajul se face in aer (nu ai pentru ce sa faci cablaj)Gata, usor usor, s-a facut "lumina" si in capul meu :rolleyes: . Noroc ca ai spus ca sunt doar 3 piese, ca eu nu stiam ce e "chestia" aia cu M pe ea. Acum mi-am dat seama ca aia e pompa mea. Deja pot spune ca o sa ma descurc. Multumesc inca odata pentru ajutor. ;) Link spre comentariu
yo9hrb Postat Decembrie 2, 2006 Partajează Postat Decembrie 2, 2006 Daca mai ai nevoie de ajutor, tipa. Sau da-mi adresa pe PM si iti pun la posta montajul (doar il pui intr-o cutie din ceva izolator) Link spre comentariu
Vizitator theSaint Postat Decembrie 6, 2006 Partajează Postat Decembrie 6, 2006 Multumesc foarte mult pentru ajutor. Am vorbit deja cu cineva care ma poate ajuta cu montajul, si acum astept sa il probez. Multe multumiri forumistilor Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum