slkslkslk Postat Iunie 27, 2014 Partajează Postat Iunie 27, 2014 Salut, as vrea sa mai pun o baterie pe masina mea pentru sistemul audio, in moentul de fata are un bosh de 63A si un alternator de 70A, pana acum la sistemul audio am avut un condensator special pentru asa ceva pentru ca imi palpaiau becurile iar de curand a inceput din nou si l-am vandut ... si m-am gandit sa imi iau o baterie de 40-45 A ca cea de matiz sa o pun in portbagaj langa amplificator in locul condensatorului, se poate sa fac asta ? va afecta cu ceva instalatia electrica alternatoru sau cealalta baterie ?, va fi caabil alternatorul sa incarce ? Link spre comentariu
K1nderu Postat Iunie 27, 2014 Partajează Postat Iunie 27, 2014 (editat) Cred ca s-a strecurat o greseala,bateria poate are 63ah care reprezinta capacitatea nu amperajul,poti lega bateriile in paralel. Editat Iunie 27, 2014 de DragosMarian Link spre comentariu
slkslkslk Postat Iunie 27, 2014 Autor Partajează Postat Iunie 27, 2014 (editat) ai dreptate 63 A pe ora asa este, deci nu voi avea nevoie de un releu ceva sa le separe sa inteleg ? , pentru ca o sa mai ascult muzica cu motoru oprit vre-o max 20 30 min si sa nu am probleme sa ma trezesc ca nu porneste Editat Iunie 27, 2014 de slkslkslk Link spre comentariu
slkslkslk Postat Iunie 27, 2014 Autor Partajează Postat Iunie 27, 2014 Nu as putea face asa in cat sa leg de bateria din portbagaj muzica iar bateria masinii sa ramana pentru restul consumatorilor standard ? si cea din portbagaj sa se incarce doar cand pornesc motorul ? Link spre comentariu
Barbu Andrei Postat Iunie 28, 2014 Partajează Postat Iunie 28, 2014 (editat) teoretic ai putea face asta. o dioda suficient de puternica care sa separe cele 2 baterii. bateria suplimentara se va incarca prin dioda. Editat Iunie 28, 2014 de dj_ando_83 Link spre comentariu
slkslkslk Postat Iunie 28, 2014 Autor Partajează Postat Iunie 28, 2014 (editat) Daca stau bine si ma gandesc chiar ar fi o idee buna numai sa gasesc una suficient de puternica care sa reziste si la socuri de tensiune si sa pot lega si un cablu gros la ea , dar tot nu ar fi chiar bine pentru ca cu motorul oprit si cu muzica pornita odata ia din bateria din spate iar cea din spate va lua curent de pe cea principala prin dioda dar invers nu ... iar eu asta vreau sa opresc sa nu ia cand e motoru oprit Editat Iunie 28, 2014 de slkslkslk Link spre comentariu
binox Postat Iulie 1, 2014 Partajează Postat Iulie 1, 2014 La motocicletele de politie (probabil si la masini dar nu stiu sigur) pe langa bateria normala mai exista una care sa-i permita politistului sa foloseasca accesoriile suplimentare( afisaje, girofare, sirene, portavoce etc) si atunci cand are motorul oprit fara sa riste sa descarce bateria principala si sa nu mai poata porni motorul. Cand motorul este oprit bateriile sunt separate (accesoriile fiind conectate la bateria suplimentara). In momentul in care porneste motorul bateriile sunt puse in paralel de un releu astfel se incarca amandoua. Starea de motor pornit/oprit se stabileste cu un circuit care citeste tensiunea bateriei principale. Daca tensiunea e mai mare de 13.xx circuitul considera ca motorul este pornit si comanda acel releu. Cred ca asta-i cea mai buna solutie. Daca alegi varianta cu dioda, care-i mai simpla, bateria suplimentara nu se va incarca corect deoarece pe dioda cade o tensiune destul de importanta in procesul de incarcare. Link spre comentariu
slkslkslk Postat Iulie 1, 2014 Autor Partajează Postat Iulie 1, 2014 ca sa fie mai simplu, si mai babeste, daca trag de pe bateria principala de pornire un cablu destul de gros de + si ma duc cu el pana in portbagaj si il trec printr-un releu de 40A iar apoi il duc pe bateria care va avea 38AH va functiona fara probleme ? desii legat de bateria aia este un amplificator auto care in timpul incarcarii va functiona si el si va lua curent in fluctuatii.. va face fata releul ? Link spre comentariu
slkslkslk Postat Iulie 2, 2014 Autor Partajează Postat Iulie 2, 2014 am legat bateria printr-o dioda de 100A si statia de baterie, toate bune si frumoase ascult muzica si vad ca scade tensiunea urat pe baterie pornesc sa incarce si abea abea o incarca adica pe bateria principala am 13,5-13,8 si la cea auxiliara care trece prin dioda am 12,2 iar dupa ce pornesc masina se incinge dioda destul de tare apoi se raceste si tot nu am o tensiune ok pe baterie Link spre comentariu
validae Postat Iulie 2, 2014 Partajează Postat Iulie 2, 2014 Vezi că trebuie să ai pe mașină și un alternator capabil să suporte consumul celor două acumulatoare în paralel (echivalente cu un acumulator de peste 100Ah) !!! Alternatorul tău intră în limitare de tensiune, nu mai intru în detalii privind fenomenele implicate. Montează și un alternator care să poată da cel puțin 100A. Că o instalație de sonorizare auto și două acumulatoare în paralel consumă ...nu glumă ! Link spre comentariu
Ovidanie Postat Iulie 2, 2014 Partajează Postat Iulie 2, 2014 Este bun alternatorul care este deja pe masina, nu are rost sa-l schimbi. Nu uita sa montezi sigurante pe firul care leaga plusurile celor doi acumulatori, cat mai aproape de borna plus a acumulatorilor. Incearca sa legi in paralel cei doi acumulatori, fara dioda, vezi cum functioneaza. Sper ca amplificatorul stie sa se opreasca cand sesizeaza baterie descarcata. Link spre comentariu
Dr.L Postat Iulie 2, 2014 Partajează Postat Iulie 2, 2014 Pai dioda aia nu ajuta cu nimic. Mai exact, amplificatorul poate descarca acumulatorul principal, dar demarorul nu poate descarca acumulatorul din portbagaj Si acumulatorul din portbagaj sta cu o tensiune cu 0,7-1V mai mica decat cel principal... Varianta cu releu e demna de luat in seama, doar ca daca se pune in paralel cu un acumulator incarcat unul descarat, curentul instantaneu va fi (f) mare! Link spre comentariu
dancostea2002 Postat Iulie 3, 2014 Partajează Postat Iulie 3, 2014 numai cu releu ai sa poti realiza ceea ce doresti.metoda simpla ar fi ca in momentul in care scoti cheia din contact sa comute doar pe bateria auxiliara.40A pot fi totusi cam putin,cauta unul zdravan de incalzire bujii la care ai certitudinea ca va suporta curentul. Link spre comentariu
wally_gatter Postat Iulie 3, 2014 Partajează Postat Iulie 3, 2014 cel mai simplu e sa montezi in paralel o a doua baterie , schimbi alternatorul cu unul asa cum spune si DrL . Dioda pe langa faptul ca nu ajuta , ai avea o cadere de aproape 1V pe ea , si la un curent de 70-80A instant o disipare de caldura pe masura , de 70-80W , deci implicit un consum inutil. Link spre comentariu
puriu Postat Iulie 3, 2014 Partajează Postat Iulie 3, 2014 Solutia fara releu este montarea a doua diode mari, pe fiecare baterie cate una. Astfel regulatorul le va incarca pe ambele la aceeasi tensiune (13,8 - 14,2 V)si fiecare circuit va consuma din bateria lui. Alternatorul va debita 1 volt in plus, dar are de unde. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum