Kiusro Postat Iunie 26, 2014 Partajează Postat Iunie 26, 2014 Buna ziua, am o idee insa as avea nevoie de sugestii. M-am mutat recent in bloc si am boxa, problema mea este ca nu am curent acolo decat la becuri si acesta este la 24V. Ma gandesc sa imi montez un UPS de 800W insa nu stiu cu ce montaj sa reduc tensiunea de 24 la 12, pe cat lucreaza UPS-ul. Nu stiu nici ce amperaj are instalatia de 24V din casa scarii. Aveti o idee mai buna? Am nevoie de un neon un radio si pistolul de lipit, din cand in cand sa mai incarc si acumulatorul de la masina de insurubat. Multumesc. Link spre comentariu
Vizitator Postat Iunie 26, 2014 Partajează Postat Iunie 26, 2014 Ca sa ai randament maxim, incearca un downconverter de la 24V la 14,4V, scheme se gasesc. Link spre comentariu
capabilu Postat Iunie 26, 2014 Partajează Postat Iunie 26, 2014 Cu un transformator 220V/24V 3...400W LEGAT CU SECUNDARUL DE 24V la reteaua de 24V a boxei o sa ai 22oV c.a Link spre comentariu
MiniTehnicus Postat Iunie 26, 2014 Partajează Postat Iunie 26, 2014 In pivnita, la blocuri, din motive de electrosecuritate nu se utilizeaza 220v, deoarece exista datorita umezelii posibilitatea de electrocutare. De aceea instalatia de iluminat este realizata la 24v. Exista tuburi de neon auto, care se alimenteaza la 12v si se pot utiliza in pivnita. Aparate de radio, in functie de tensiunea de alimentare, se poate realiza un stabilizator sau direct la 12v daca sunt variante auto. Exista module convertoare de la 24v la 12v utilizate pe camioane pentru alimentarea radiocasetofonului, sunt intre 5-10A. Cat despre pistolul de lipit, mai bine un letcon, functioneaza tot la 24v. Link spre comentariu
blazeu Postat Iunie 30, 2014 Partajează Postat Iunie 30, 2014 (editat) Sunteti (majoritatea) alaturi de subiect: Iluminatul la 24 de volti este realizat cu un transformator coborator, asa ca aia 24 de volti mai au "la pachet" si 50 de herti! (adica e alternativ, ca la priza). Cea mai eficienta solutie mie mi s-a parut transformatorul 24/220 (am intalnit-o la o veche masina de ambalat, unde exista un releu optic construit cu tub electronic). Desi si aici e o...problema: intensitatea pe cablajul de 24 e de aproximativ 10 ori mai mare decat la 220! Becurile la 24 vor lumina doar putin mai palid la 16, cat ajunge la ele daca utilizati cablajul tipic (adesea improvizatii din cablu telefonic sau UTP "capatat" de pe cine stie unde). Incercand sa "trageti" sute de wati (din energia pentru partile comune, nu-i asa, doar traful ala care da 24 pentru lumina din subsol nu-l alimentati din apartamentul dv.?), veti "observa" ca 1) tensiunea va fluctua puternic odata cu consumul (mai ales daca nu exista nici un fel de compensare, de exemplu trafo ridicator simplu) si 2) daca insistati sa faceti chestia asta prin cablaj de genul pomenit mai sus, s-ar putea sa vadeti fire inrosite, fum sau chiar flacari din izolatia lor.... Ce va recomand eu: daca boxa e uscata (atentie, MARE pericol de electrocutare cu alimentare la 220, atat din cauza tensiunii mari cat si din cauza ca nulul e legat "sanatos" la pamant in instalatia de distributie!), puteti sa utilizati un prelungitor cu rola, al carui stecher in introduceti intr-o priza in apartamentu dv. Daca exista fie si numai posibilitatea inundarii, va sfatuiesc sa va ganditi serios la alt amplasament pentru atelierul pe care inteleg, din lista de scule ca va ganditi sa-l injghebati. In nici un caz nu va recomand instalatie permanenta de 220 (cum am vazut eu undeva....) Succes! Editat Iunie 30, 2014 de blazeu Link spre comentariu
Kiusro Postat Iulie 21, 2014 Autor Partajează Postat Iulie 21, 2014 Multumesc tuturor de raspunsuri, voi ramane la varianta cu transformatorul insa acesta trebuie cumparat, speram sa reusesc sa fac asta doar cu cele din dotare Link spre comentariu
validae Postat Iulie 21, 2014 Partajează Postat Iulie 21, 2014 (editat) Varianta de a te alimenta din cei 24Vc.a. disponibili nu e practică, puterea e limitată.La un transformator separator nu s-a gândit nimeni, din câte văd Adică primarul are 220V și secundarul tot 220V, singura diferență fiind că nu se mai raportează faza la pământ (izolare galvanică), deci poți lua în mână liniștit oricare din firele de ieșire de 220V fără să te electrocutezi. Singura precauție e să nu le atingi simultan pe amândouă :nebunrau:Aceste transformatoare se mai utilizează la unele băi unde se prevede priză pentru mașina de ras. Dacă nu folosești decât un pistol de lipit care consumă circa 100W și un neon de 20W nu iese prea mare traful, pot să te ajut eu cu unul. Dacă poți găsi două trafuri identice de UPS, poți să improvizezi un separator galvanic legând secundarele de 9V între ele și folosind primarele pentru intrare/ieșire de 220Vc.a. Problema e că trebuie să-ți tragi o ,,rețea proprie,, montând traful separator lângă cel de iluminat al boxei și ducând cablajul de 220V până la boxa ta.Cam costisitor totuși. Cel mai ieftin ar fi să folosești letcon de 24V, ,,neonul,, poate fi substituit cu un bec cu leduri cu consum redus. UPS-ul nu văd cu ce te ajută, avînd în vedere că nu ține mai mult de 10-20 minute pe bateria proprie. Editat Iulie 21, 2014 de validae Link spre comentariu
Kiusro Postat Iulie 22, 2014 Autor Partajează Postat Iulie 22, 2014 Bateria UPS-ului vroiam sa o alimentez de la sursa de 24V din boxa si UPS-ul sa faca totul dupa asta, fara sa solocit instalatia de becuri cu un traf de 24v-220v, mie asa mi se pare mai sigur. Link spre comentariu
blazeu Postat Iulie 29, 2014 Partajează Postat Iulie 29, 2014 Daca ar fi vorba de un consum FOARTE limitat in timp, ar fi adevarat, insa practic UPS-ul dv ar trebui sa functioneze in regim de convertor cu ridicarea tensiunii. In plus, iesirea unui UPS "convenabil" NU e sinusoidala; chestia asta uneori nu are importanta, alteori e foarte deranjanta. Adica echipamentele electronice cu surse in comutatie (gen computer, monitor, altele FARA trafo la 50 Hz), sunt mai tolerante; de asemeni cele cu comportament rezistiv, gen letcon cu rezistenta, nu sunt afectate decat de variatia valorii medii a tensiunii. Cu totul altfel se comporta "masinile electrice", adica motoarele (in special cele sincrone si cu faza auxiliara, exceptie motoarele "universale", cu excitatia serie care suporta un regim deformant); chestia e ca si transformatoarele pe tole (la 50 de Hz), sunt tot masini electrice (definitia e "care folosesc inductia electromagnetica, cu sau FARA pise in miscare). In concluzie: a) trageti cablaj la 220, eventual intercaland in firida unde e plasat traful 220/24 un trafo de izolare (220/220); b) pentru 100-150W, puteti incerca si un trafo ridicator 24/220, de puterea corespunzatoare (standardizate 100 si 160 W); inconvenientul e ca va trebui sa instalati cablaj de 10-15 amperi pe sectiunea de 24 de volti; aveti asigurata si izolarea galvanica; c) incercati sa folositi direct 24 de volti: exista letcoane la 24, cu un stabilizator relativ simplu si ieftin se poate "face" 3-12 volti continuu pentru radio, si se poate gasi un convertor pentru fluorescent (sau incercati un iluminat cu LED?) Personal nu as agrea un atelier la subsol, la blocul meu subsolul e cam jos, si chiar daca instalatiile sunt aproximativ OK, cand ploua mai zdravan se umezeste pardoseala... Noroc! Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum