Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Motor trifazat 5,5kW , problemă pornire.


MaesTTro

Postări Recomandate

Salut, am un motor trifazic 5,5kW, 2850 rpm, cos(fi)=0,89 . Doresc să-l alimentez la reţeaua de curent electric alternativ, nu cunosc care ar trebui să fie mărimile capacităţilor condensatoarelor de pornire şi de lucru. Motorul funcţionează 100%, am utilizat un condensator de lucru cu capacitate necunoscută, doar că pentru al porni, trebuie să învîrtesc o funie în jurul la rotor şi brusc s-o trag :d ceea ce nu-i avantajos. Mă poate ajuta cineva cu calculele pentru condensatorul de pornire?

Link spre comentariu

E risipa sa incerci sa folosesti un motor de 5,5Kva trifazat pe monofazic.

Cele mai mari monofazice cred ca`s de 3Kva.

 

Grig

Altă metodă nu am, trebuie utilizat la o moară, un motor monofazic de 3kW nu pot să găsesc :) . Îmi pare că domnul validae mi-a spus că un astfel de motor utilizat pe monofazic funcţionează cu o putere de 40% din total. Vreau să cunosc dacă calculele de mai sus sînt valabile. Cred că aş utiliza nişte condensatoare cu tensiunile nominale de minim 300V 

Link spre comentariu

@validae a dat  raspunsul corect.

Te chinui cu motorul ala , ori il alimentezi trifazic ori treci pe motor termic daca e neaparat nevoie de 5Kva.

 

Grig

Link spre comentariu

La un motor identic care invartea o moara cu ciocanele ( deci pornire grea !) si adaptat pt. monofazic , condensatorul de pornire a fost de 1500 micro iar cel de sarcina 100 micro ...Singura problema ( majora !) , socul de curent la pornire depasea 40A , asa ca trebuie sa aveti retea sanatoasa ! Daca pornirea este mai usoara puteti folosi 800-1000 micro pt. pornire...

Link spre comentariu

Colegul@em2006 are un sit unde,daca bine-mi amintesc, este un tabel cu capacitatile condensatorilor folositi pentru pornirea si functionarea motoarelor trifazate,alimentate monofazic.Tastezi Emil Matei si o sa ajungi la situl sau.

Link spre comentariu

Nu am nevoie de 5kVA,acest motor trifazic este perfect , problema era doar pornirea. Dacă este vorba de curenţi cu intensitatea de zeci de amperi, cred că nu mă mai apuc, la sigur automatul se va deconecta.

Colegul@em2006 are un sit unde,daca bine-mi amintesc, este un tabel cu capacitatile condensatorilor folositi pentru pornirea si functionarea motoarelor trifazate,alimentate monofazic.Tastezi Emil Matei si o sa ajungi la situl sau.

 

Cunosc tabela ceea însă îmi pare că era pentru puteri de pînă la 1kVA

Link spre comentariu

Tot pe forum, am gasit formula (nu-mi mai aduc aminte titlul postarii):

C=4800 x In/U

Nu stiu daca formula da valoarea C, numai pt. pornire sau si in sarcina. Calculezi C fct. de parametrii scrisi pe motor si vezi cum sta la capitolul cuplu. Daca are cuplu mic, mai cuplezi C, numai printr-un releu de curent (creste cuplul cerut, creste I, cupleaza releul care suplimenteaza C si viceversa). Ca sa nu arzi motorul, obligatoriu trebuie sa utilizezi si un releu termic (reglat pt. noul regim de fct.).

Moara, iti cere cuplu f mare, cand boabele nu sunt uscate. Atunci se formeaza o pasta vascoasa care mareste f mult cuplul. In rest este OK.

Motorul tau, functioneaza in monofazat bine (nu la fel de bine ca in trifazat, dar iti faci treaba cu el), pt. aceea moara (din cate imi aduc aminte, o moara cu ciocanele, avea nevoie de un motor de 2kW-acum depinde f mult de marimea ei, de modul in care a fost construita, etc.). 

Spor

PS-acest motor nu poate fi  utilizat la puterea nominala (nici nu ai nevoie-max. 0,6Pn), ca urmare curentii vor avea alta valoare. Faci masuratori, calcule si vei gasi varianta optima.

PPS-un C de valoare prea mare, iti arde motorul, unul prea mic, nu-ti da cuplul de care ai nevoie, se opreste motorul si tot acolo ajungi. In comert gasesti C nepolarizati de 20, 40, 50, 60,100 microF/450Vca, cu care poti face o groaza de combinatii pt. a obtine C optim.

Curentul tras din retea, nu cred sa depaseasca 20-25A. In caz contrar, acesta se poate limita.

ATENTIE! boabele, le pui in moara, dupa ce motorul a ajuns la turatia nominala (practic el porneste in gol-curent mai mic la pornire).

Editat de vera
Link spre comentariu

Tot pe forum, am gasit formula (nu-mi mai aduc aminte titlul postarii):

C=4800 x In/U

Nu stiu daca formula da valoarea C, numai pt. pornire sau si in sarcina. Calculezi C fct. de parametrii scrisi pe motor si vezi cum sta la capitolul cuplu. Daca are cuplu mic, mai cuplezi C, numai printr-un releu de curent (creste cuplul cerut, creste I, cupleaza releul care suplimenteaza C si viceversa). Ca sa nu arzi motorul, obligatoriu trebuie sa utilizezi si un releu termic (reglat pt. noul regim de fct.).

Moara, iti cere cuplu f mare, cand boabele nu sunt uscate. Atunci se formeaza o pasta vascoasa care mareste f mult cuplul. In rest este OK.

Motorul tau, functioneaza in monofazat bine (nu la fel de bine ca in trifazat, dar iti faci treaba cu el), pt. aceea moara (din cate imi aduc aminte, o moara cu ciocanele, avea nevoie de un motor de 2kW-acum depinde f mult de marimea ei, de modul in care a fost construita, etc.). 

Spor

PS-acest motor nu poate fi  utilizat la puterea nominala (nici nu ai nevoie-max. 0,6Pn), ca urmare curentii vor avea alta valoare. Faci masuratori, calcule si vei gasi varianta optima.

PPS-un C de valoare prea mare, iti arde motorul, unul prea mic, nu-ti da cuplul de care ai nevoie, se opreste motorul si tot acolo ajungi. In comert gasesti C nepolarizati de 20, 40, 50, 60,100 microF/450Vca, cu care poti face o groaza de combinatii pt. a obtine C optim.

Curentul tras din retea, nu cred sa depaseasca 20-25A. In caz contrar, acesta se poate limita.

ATENTIE! boabele, le pui in moara, dupa ce motorul a ajuns la turatia nominala (practic el porneste in gol-curent mai mic la pornire).

Mersi, o să am în vedere sfatul dumnevoastră, o să văd ce pot face, trebuie să mă mai gîndesc la calcule

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări