mihail felix dumitrescu Postat Septembrie 9, 2014 Partajează Postat Septembrie 9, 2014 Salut. Nu stiu daca mai este de actualitate, dar dupa ce schimbi (poate ai schimbat deja) rulmentii, cand prinzi inapoi freza in ''gatul'' de diametru 43 al masinii, NU strange suruburile foarte tare din lagarul ''gatului'', caci aceea este una din cauzele pentru care se deterioreaza rulmentii. Se face un fine tuning: strangi motorul in lagar cu strangere decenta-spre-slaba, dai drumul la motor, dupa care incepi sa strangi suruburile treptat pana cand auzi ca sunetul frezei incepe sa se schimbe; dai inapoi ''o juma de tura'' (vorba vine ! adica dai inapoi pana cand sunetul revine liniar) si acela este cuplul maxim acceptat de rulmenti. Bafta! Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Septembrie 9, 2014 Partajează Postat Septembrie 9, 2014 Salut. Nu stiu daca mai este de actualitate, dar dupa ce schimbi (poate ai schimbat deja) rulmentii, cand prinzi inapoi freza in ''gatul'' de diametru 43 al masinii, NU strange suruburile foarte tare din lagarul ''gatului'', caci aceea este una din cauzele pentru care se deterioreaza rulmentii. Se face un fine tuning: strangi motorul in lagar cu strangere decenta-spre-slaba, dai drumul la motor, dupa care incepi sa strangi suruburile treptat pana cand auzi ca sunetul frezei incepe sa se schimbe; dai inapoi ''o juma de tura'' (vorba vine ! adica dai inapoi pana cand sunetul revine liniar) si acela este cuplul maxim acceptat de rulmenti. Bafta! In mod normal suruburile trebuie strinse complet.Singurul motiv, pentru care rotorul se invirte greu dupa stringerea suruburilor,este montarea incompleta ar ulmentilor pe ax.Daca ai vazut poza capacului de jos, cu rotorul si rulmentul montate pe capac,sigur ai vazut ca rulmentul de jos este fixat impotriva deplasarii axiale, cu o siguranta alezaj. Motoarele au in general la un capac o(sa zicem) "saiba" elastica care are rolul de a permite rotorului sa aiba un mic joc axial.Acel joc este din fabricatie si are rolul de a preveni stringerea rulmentilor in capac datorita dilatarilor cauzate de incalzire.In cazul de fata, motorul are "saiba"elastica(daca exista ), in capacul de sus. Link spre comentariu
mishu_g Postat Septembrie 11, 2014 Autor Partajează Postat Septembrie 11, 2014 In mod normal suruburile trebuie strinse complet.Singurul motiv, pentru care rotorul se invirte greu dupa stringerea suruburilor,este montarea incompleta ar ulmentilor pe ax.Daca ai vazut poza capacului de jos, cu rotorul si rulmentul montate pe capac,sigur ai vazut ca rulmentul de jos este fixat impotriva deplasarii axiale, cu o siguranta alezaj. Motoarele au in general la un capac o(sa zicem) "saiba" elastica care are rolul de a permite rotorului sa aiba un mic joc axial.Acel joc este din fabricatie si are rolul de a preveni stringerea rulmentilor in capac datorita dilatarilor cauzate de incalzire.In cazul de fata, motorul are "saiba"elastica(daca exista ), in capacul de sus. Salut GEO, cred ca nu ai inteles la ce se referea mihai felix dumitrescu ! Are perfecta dreptate, mi-am luat in urma cu vreo luna inca o freza kress noua (din pacate fara reglaj de turatie ... dar se rezova si asta) si am verificat pe propria piele acest lucru. Carcasasa de Al de 43mm este totusi foarte sensibila la strangerea in montura si este bine sa faci strangerea optima fara a exagera pt ca in prima faza se aude apoi ... probabil iese fum ! Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Septembrie 11, 2014 Partajează Postat Septembrie 11, 2014 Din neatentie am inteles gresit ce a postat colegul @mihai felix dumitrescu.Abia acum am inteles.E vorba de carcasa in care este lagarul (dinspre scula) rulmentilor."Gitul"(cum il numea colegul) frezei se fixeaza pe masina prin intermediul unui (sa zic)colier care are posibilitatea de a se stringe? Link spre comentariu
mishu_g Postat Decembrie 1, 2014 Autor Partajează Postat Decembrie 1, 2014 Asa este GEO, despre acea strangere este vorba.Am pretentia ca nu sunt "lautar" la scule dar cred ca eu am stricat-o pe prima strangand-o prea mult.Subiectul a fost chiar interesant prin implicarea tuturor si apreciez acest lucru... cred ca se poate numi evolutia cunostintelor noastre.Multumesc inca o data tuturor, subiectul poate fi inchis prin voia lui Vasile dar cred ca nu ar trebui sters. Link spre comentariu
Administratori Badman Postat Decembrie 14, 2014 Administratori Partajează Postat Decembrie 14, 2014 Dece sa fie sters ? Poate mai citesc si altii Despre prinderea asta vorbea careva Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Decembrie 14, 2014 Partajează Postat Decembrie 14, 2014 Da Vasile, despre prinderea aceea e vorba. Link spre comentariu
Administratori Badman Postat Decembrie 14, 2014 Administratori Partajează Postat Decembrie 14, 2014 Nu are cum sa forteze rulmentii decat daca gaura nu e perfect rotunda Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Decembrie 15, 2014 Partajează Postat Decembrie 15, 2014 (editat) Sigur, daca alezajul "prinderii" nu este perfect rotund, atunci prin stringere pot aparea blocaje.Probabil unii,din dorinta de a nu avea surpriza miscarii motorului in "prinderea" respectiva,fac exces de zel,stringind cit se poate de mult surubul de blocare.E putin probabil ca rulmentii sa aiba tendinta de blocare la o stringere moderata.Mai degraba inclin sa cred ca schimbind rulmentii au pus in loc rulmenti care functioneaza la turatii moderate.Stiind ca motorul respectiv lucreaza a turatii mult mai mari ,rulmentii s-au incalzit excesiv.La masinile care lucreaza la turatii mari si foarte mari, se folosesc rulmenti cu joc prescris.Stiu ca i-am sugerat colegului care a avut probleme cu rulmentii schimbati la motor,sa ceara rulmenti cu joc prescris,achizitionati de la SKF(sper sa nu fiu acuzat ca fac reclama) unde personalul,chiar stie multe despre rulmentii pe care-i comercializeaza,mai ales ca au si cataloage unde gasesc toate datele despre rulmenti.Multi nici nu se gindesc la "amanuntele" astea,pentru ei rulmentii sint...... rulmenti. Editat Decembrie 15, 2014 de GEO 53 BN Link spre comentariu
mihaighe Postat Decembrie 15, 2014 Partajează Postat Decembrie 15, 2014 Multi nici nu se gindesc la "amanuntele" astea,pentru ei rulmentii sint...... rulmenti. Ai dreptate,am avut un motor de freza Globus la care s-au uzat rulmenti originali,am luat 3 seturi de rulmenti romanesti de aia vechi (dar noi) si toti incazeau ,la achizitia unui set SFK (DE 8 ORI MAI SCUMP CA CEI ROMANESTI) situatia s-a schimbat total. Link spre comentariu
mishu_g Postat Decembrie 15, 2014 Autor Partajează Postat Decembrie 15, 2014 Dece sa fie sters ? Poate mai citesc si altii Despre prinderea asta vorbea careva Da, Vasile despre prinderea aia e vorba ... ca tot de la tine o am si eu !!! Link spre comentariu
Administratori Badman Postat Decembrie 15, 2014 Administratori Partajează Postat Decembrie 15, 2014 Gaura este alezata pe strung, e posibil totusi sa se descentreze daca se strange foarte tare, habar nu am. Freza nu are cum sa iasa de acolo chiar la o strangere foarte usoara Am sa testez si eu candva sa vad ce se intampla daca strang cat pot eu de tare. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum