Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Problema motor KRESS 6901


Postări Recomandate

Simplu:

Scoti siguranta, iei o presa de scos rulmentii, o prinzi cu bratele de carcasa de aluminiu, si insurubezi pana scoti axul din rulment. Apoi desfaci suruburile care tin rulmentul, scoti rulmentul si-l schimbi.

Explica te rog la care siguranta faci referire,la care suruburi.Ai vazut desenul"explodat" sau te-ai luat strict dupa discutii?Inchipuie-ti ca toate sint montate.Nu e asa simplu precum spui,e un pic "mai complicat". 

Editat de GEO 53 BN
Link spre comentariu

Simplu:

Scoti siguranta, iei o presa de scos rulmentii, o prinzi cu bratele de carcasa de aluminiu, si insurubezi pana scoti axul din rulment. Apoi desfaci suruburile care tin rulmentul, scoti rulmentul si-l schimbi.

Crez ca vorbim de acelasi tip de freza? Ma indoiesc, la fel ca si GEO.

Editat de myshyk
Link spre comentariu

URAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAaa  !!!!

 

S-a rezolvat problema demontarii !!!

Am facut pe strung un dispozitiv care se infileteaza in locul piulitei port-penseta; in capat am dat o gaura filetata de 8 si apoi am depresat axul portpenseta de pe axul motorului.

Chiar si asa a mers destul de greu ceea ce ma duce cu gandul ca montarea s-a facut prin fretare.

Rulmentul este seria 6001

La montare va trebui tot presat destul de puternic in sens invers.Voi incerca sa folosesc un spray pentru racire mai intai.

Revin cu ceva fotografii mai tarziu.Acum ma duc la o bere rece pe terasa sa sarbatoresc evenimentul ...

 

Multumiri tuturor ! A fost ceva polemica dar a meritat !

Link spre comentariu

........................................................................

Am facut pe strung un dispozitiv care se infileteaza in locul piulitei port-penseta; in capat am dat o gaura filetata de 8 si apoi am depresat axul portpenseta de pe axul motorului.

Chiar si asa a mers destul de greu ceea ce ma duce cu gandul ca montarea s-a facut prin fretare.

.........................................................................................................

Bravo pentru curajul  de a "lua taurul de coarne".Exact cum am banuit.Fara curaj nu faci nimic.

Logic nici nu putea fi altfel.Axul port penseta nu putea fi montat  pe axul motorului,decit prin presare(fretare).Am afirmat ca daca nu am dreptate,imi torn cenusa-n cap.Am scapat   :rade:

Se pare ca am avut dreptate.

Editat de GEO 53 BN
Link spre comentariu

Atentie la ce rulment pui,unul de cea mai buna calitate ca altfel e pacat de munca.

Acu' sti cum e cu munca .... a fost mai multa munca intelectuala ca in 10 min demontezi motorul + inca vreo 5 min sa depresezi nenorocirea aia de arbore. .... nu stiu inca la montare cum va fi ...

Oricum voi cauta ceva rulmenti de calitate aia de 3-4 lei ies din discutie ;)

Acestea ar fi fotografiile 

Posted Image

Posted Image

Posted Image

 

... si nepretuitul "tool" ... facut in juma de ora la job in pauza de masa ...

 

Posted Image

Link spre comentariu

cere SKF, pentru turatii mari, costa sub 30 de lei, la fel si pentru capatul din spate, nu sunt scumpi rulmentii mici. Montajul axei il poti face in strung, intre varfuri, pentru axialitate. Eventual, faci o piesa de forma pensetei si fara s-o scoti din strung, pui piesa port penseta pe ea, apoi cu pausa mobila, presezi rotorul in port penseta, pana se aliniaza si, daca se poate, intra la locul ei.

Editat de myshyk
Link spre comentariu

Am gasit un rulment 6001 fabricat de romanasii nostrii, l-am montat si ... surpriza !!! in 15 s frigea lagarul !!! (evident am verificat sa aiba vaselina sub capace, am mai completat si eu cu ceva) ....

 

Acum l-am demontat din nou si voi cauta pe net ceva mai rasarit .

Link spre comentariu

... surpriza !!! in 15 s frigea lagarul !!! (evident am verificat sa aiba vaselina sub capace, am mai completat si eu cu ceva) ....

 

Acum l-am demontat din nou si voi cauta pe net ceva mai rasarit .

Ti-am spus eu ca asa am patit eu la freza mea GLOBUS ,abia la al 2 lea rulment cumparat care a fost foarte scump am scapat de incalzire(pacat ca nu mai tin minte firma ).Trebuie neaparat rulment de turatie.Si nu mai umbla la vaselina ca si prea multa incalzeste.

Link spre comentariu

Am gasit un rulment 6001 fabricat de romanasii nostrii, l-am montat si ... surpriza !!! in 15 s frigea lagarul !!! (evident am verificat sa aiba vaselina sub capace, am mai completat si eu cu ceva) ....

 

Acum l-am demontat din nou si voi cauta pe net ceva mai rasarit .

Eu i-ti recomand sa nu exagerezi cu montatul si demontatul motorului.Din cite am vazut din poze,axul motorului este montat pe axul port penseta, prin fretare,fara pana.Montind si demontind repetat motorul,s-ar putea la un moment dat,ca stringerea sa nu mai fie la fel de puternica,ducind la rotirea axului motorului,in axul port penseta,asta in timpul procesului de aschiere.In cazul de fata e de preferat sa demontezi motorul,numai cind e absolut necesar. E un sfat de care poti sa tii cont sau nu.Si apropo de vaselina.Rulmentii vin din fabrica cu o cantitate bine stabilita de vaselina.Lipsa vaselinei sau prea multa vaselina, nu face niciodata bine.Ca veni vorba de rulmenti.Rulmentii care functioneaza la turatii mari si eforturi, sint rulmenti cu joc prestabilit.Pentru ca in timpul functionarii,rulmentii sa incalzesc si inevitabil, se dilata,jocul prestabilit va face ca bilele sa nu stringa pe cele doua inele ale rulmentului. Cind cumperi rulmenti sa spui vinzatorului la ce turatie vor functiona.Pentru asta vinzatorul trebuie sa fie profesionist,nu numai vinzator.De aceea ti-am recomandat ca rulmentii sa-i cumperi de la SKF.Preventiv uita-te la rulmentul scos de pe axul motorului si curata-l bine.Pe linga seria lui,tipul protectiei, o sa vezi si litera C urmata de o cifra.Litera C urmata de o cifra indica jocul prestabilit al rulmentului.

Editat de GEO 53 BN
Link spre comentariu

GEO eu sunt de acord cu tine, dealtfel nu intentionez sa fac un Hobby din demontarea si remontarea motorului.

Problema ar fi aceea ca vanzatorii de cele mai multe ori sunt doar vanzatori, partea de consultanta lipseste cu desavarsire.

Link spre comentariu

.......................Problema ar fi aceea ca vanzatorii de cele mai multe ori sunt doar vanzatori, partea de consultanta lipseste cu desavarsire.

De aceea ti-am si sugerat sa cumperi rulmenti de la SKF.Ei au ca obiect de activitate comercializarea rulmentilor,curelelor de transmisie,etc.In plus, produsele lor sint de calitate. Ei,cel putin,(poate nu toti) cam stiu cu ce se maninca "rulmentii".
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări