GEO 53 BN Postat Iunie 13, 2014 Partajează Postat Iunie 13, 2014 (editat) Simplu: Scoti siguranta, iei o presa de scos rulmentii, o prinzi cu bratele de carcasa de aluminiu, si insurubezi pana scoti axul din rulment. Apoi desfaci suruburile care tin rulmentul, scoti rulmentul si-l schimbi. Explica te rog la care siguranta faci referire,la care suruburi.Ai vazut desenul"explodat" sau te-ai luat strict dupa discutii?Inchipuie-ti ca toate sint montate.Nu e asa simplu precum spui,e un pic "mai complicat". Editat Iunie 13, 2014 de GEO 53 BN Link spre comentariu
myshyk Postat Iunie 13, 2014 Partajează Postat Iunie 13, 2014 (editat) Simplu: Scoti siguranta, iei o presa de scos rulmentii, o prinzi cu bratele de carcasa de aluminiu, si insurubezi pana scoti axul din rulment. Apoi desfaci suruburile care tin rulmentul, scoti rulmentul si-l schimbi. Crez ca vorbim de acelasi tip de freza? Ma indoiesc, la fel ca si GEO. Editat Iunie 13, 2014 de myshyk Link spre comentariu
mishu_g Postat Iunie 13, 2014 Autor Partajează Postat Iunie 13, 2014 URAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAaa !!!! S-a rezolvat problema demontarii !!! Am facut pe strung un dispozitiv care se infileteaza in locul piulitei port-penseta; in capat am dat o gaura filetata de 8 si apoi am depresat axul portpenseta de pe axul motorului. Chiar si asa a mers destul de greu ceea ce ma duce cu gandul ca montarea s-a facut prin fretare. Rulmentul este seria 6001 La montare va trebui tot presat destul de puternic in sens invers.Voi incerca sa folosesc un spray pentru racire mai intai. Revin cu ceva fotografii mai tarziu.Acum ma duc la o bere rece pe terasa sa sarbatoresc evenimentul ... Multumiri tuturor ! A fost ceva polemica dar a meritat ! Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Iunie 13, 2014 Partajează Postat Iunie 13, 2014 (editat) ........................................................................ Am facut pe strung un dispozitiv care se infileteaza in locul piulitei port-penseta; in capat am dat o gaura filetata de 8 si apoi am depresat axul portpenseta de pe axul motorului. Chiar si asa a mers destul de greu ceea ce ma duce cu gandul ca montarea s-a facut prin fretare. ......................................................................................................... Bravo pentru curajul de a "lua taurul de coarne".Exact cum am banuit.Fara curaj nu faci nimic. Logic nici nu putea fi altfel.Axul port penseta nu putea fi montat pe axul motorului,decit prin presare(fretare).Am afirmat ca daca nu am dreptate,imi torn cenusa-n cap.Am scapat Se pare ca am avut dreptate. Editat Iunie 13, 2014 de GEO 53 BN Link spre comentariu
myshyk Postat Iunie 13, 2014 Partajează Postat Iunie 13, 2014 Deci nu doi rulmenti, nu cu doua randuri de bile? Stiam eu ca daca te iei dupa noi, vei reusi! Link spre comentariu
mihaighe Postat Iunie 13, 2014 Partajează Postat Iunie 13, 2014 Atentie la ce rulment pui,unul de cea mai buna calitate ca altfel e pacat de munca. Link spre comentariu
mishu_g Postat Iunie 13, 2014 Autor Partajează Postat Iunie 13, 2014 Atentie la ce rulment pui,unul de cea mai buna calitate ca altfel e pacat de munca. Acu' sti cum e cu munca .... a fost mai multa munca intelectuala ca in 10 min demontezi motorul + inca vreo 5 min sa depresezi nenorocirea aia de arbore. .... nu stiu inca la montare cum va fi ... Oricum voi cauta ceva rulmenti de calitate aia de 3-4 lei ies din discutie ;) Acestea ar fi fotografiile ... si nepretuitul "tool" ... facut in juma de ora la job in pauza de masa ... Link spre comentariu
myshyk Postat Iunie 13, 2014 Partajează Postat Iunie 13, 2014 (editat) cere SKF, pentru turatii mari, costa sub 30 de lei, la fel si pentru capatul din spate, nu sunt scumpi rulmentii mici. Montajul axei il poti face in strung, intre varfuri, pentru axialitate. Eventual, faci o piesa de forma pensetei si fara s-o scoti din strung, pui piesa port penseta pe ea, apoi cu pausa mobila, presezi rotorul in port penseta, pana se aliniaza si, daca se poate, intra la locul ei. Editat Iunie 13, 2014 de myshyk Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Iunie 13, 2014 Partajează Postat Iunie 13, 2014 Mare grija la montare.Exista riscul sa se indoaie axul motorului.Ar fi pacat. Link spre comentariu
mishu_g Postat Iunie 15, 2014 Autor Partajează Postat Iunie 15, 2014 Am gasit un rulment 6001 fabricat de romanasii nostrii, l-am montat si ... surpriza !!! in 15 s frigea lagarul !!! (evident am verificat sa aiba vaselina sub capace, am mai completat si eu cu ceva) .... Acum l-am demontat din nou si voi cauta pe net ceva mai rasarit . Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Iunie 15, 2014 Partajează Postat Iunie 15, 2014 Cumpara rulmenti SKF de la magazinele cu sigla SKF.Sint garantati.Nu te mai complica cu "facaturi". Link spre comentariu
mihaighe Postat Iunie 15, 2014 Partajează Postat Iunie 15, 2014 ... surpriza !!! in 15 s frigea lagarul !!! (evident am verificat sa aiba vaselina sub capace, am mai completat si eu cu ceva) .... Acum l-am demontat din nou si voi cauta pe net ceva mai rasarit . Ti-am spus eu ca asa am patit eu la freza mea GLOBUS ,abia la al 2 lea rulment cumparat care a fost foarte scump am scapat de incalzire(pacat ca nu mai tin minte firma ).Trebuie neaparat rulment de turatie.Si nu mai umbla la vaselina ca si prea multa incalzeste. Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Iunie 16, 2014 Partajează Postat Iunie 16, 2014 (editat) Am gasit un rulment 6001 fabricat de romanasii nostrii, l-am montat si ... surpriza !!! in 15 s frigea lagarul !!! (evident am verificat sa aiba vaselina sub capace, am mai completat si eu cu ceva) .... Acum l-am demontat din nou si voi cauta pe net ceva mai rasarit . Eu i-ti recomand sa nu exagerezi cu montatul si demontatul motorului.Din cite am vazut din poze,axul motorului este montat pe axul port penseta, prin fretare,fara pana.Montind si demontind repetat motorul,s-ar putea la un moment dat,ca stringerea sa nu mai fie la fel de puternica,ducind la rotirea axului motorului,in axul port penseta,asta in timpul procesului de aschiere.In cazul de fata e de preferat sa demontezi motorul,numai cind e absolut necesar. E un sfat de care poti sa tii cont sau nu.Si apropo de vaselina.Rulmentii vin din fabrica cu o cantitate bine stabilita de vaselina.Lipsa vaselinei sau prea multa vaselina, nu face niciodata bine.Ca veni vorba de rulmenti.Rulmentii care functioneaza la turatii mari si eforturi, sint rulmenti cu joc prestabilit.Pentru ca in timpul functionarii,rulmentii sa incalzesc si inevitabil, se dilata,jocul prestabilit va face ca bilele sa nu stringa pe cele doua inele ale rulmentului. Cind cumperi rulmenti sa spui vinzatorului la ce turatie vor functiona.Pentru asta vinzatorul trebuie sa fie profesionist,nu numai vinzator.De aceea ti-am recomandat ca rulmentii sa-i cumperi de la SKF.Preventiv uita-te la rulmentul scos de pe axul motorului si curata-l bine.Pe linga seria lui,tipul protectiei, o sa vezi si litera C urmata de o cifra.Litera C urmata de o cifra indica jocul prestabilit al rulmentului. Editat Iunie 16, 2014 de GEO 53 BN Link spre comentariu
mishu_g Postat Iunie 16, 2014 Autor Partajează Postat Iunie 16, 2014 GEO eu sunt de acord cu tine, dealtfel nu intentionez sa fac un Hobby din demontarea si remontarea motorului. Problema ar fi aceea ca vanzatorii de cele mai multe ori sunt doar vanzatori, partea de consultanta lipseste cu desavarsire. Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Iunie 16, 2014 Partajează Postat Iunie 16, 2014 .......................Problema ar fi aceea ca vanzatorii de cele mai multe ori sunt doar vanzatori, partea de consultanta lipseste cu desavarsire.De aceea ti-am si sugerat sa cumperi rulmenti de la SKF.Ei au ca obiect de activitate comercializarea rulmentilor,curelelor de transmisie,etc.In plus, produsele lor sint de calitate. Ei,cel putin,(poate nu toti) cam stiu cu ce se maninca "rulmentii". Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum