89-CEC Postat Iunie 10, 2014 Partajează Postat Iunie 10, 2014 Că sa ajungi la rulment rep6 trebuie dat capacul jos si asta nu se poate decat dacă se desurubeaza mainshaft-ul Link spre comentariu
myshyk Postat Iunie 10, 2014 Partajează Postat Iunie 10, 2014 (editat) Dupa cum reiese din desen, in care ai tot 4 suruburi de fixare a capacului, dupa ce desurubezi de pe ax suportul de penseta,(ATENTIE, cred ca are filet stanga!), poti depresa axul rotorului din rulment, NU rulmentul din carcasa. Ideal este sa-ti confectionezi o presa simpla pentru depresat axul, daca vrei sa incerci, iti pot face o schita.Apoi, scoti siguranta din carcasa si poti depresa rulmentul si din carcasa. Nu stiu ce inseamna "mainshaft", probabil e suportul de penseta, sau ma insel? Editat Iunie 10, 2014 de myshyk Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Iunie 10, 2014 Partajează Postat Iunie 10, 2014 Reperul 9 este axul in care se monteaza penseta.Acest ax se monteaza in rulment si se fixeaza cu siguranta arbore ,reper 4,pentru a nu iesi de pe rulment.Capatul axului motorului intra in axul port penseta reper 9 antrenarea fiind facuta(banuiesc)cu pana sau caneluri. Link spre comentariu
mishu_g Postat Iunie 11, 2014 Autor Partajează Postat Iunie 11, 2014 Am ajuns cam tot de unde am plecat ... Aici este o reprezentare axonometrica explodata exact la motorul meu http://spareparts.kress-elektrik.de/en/catalogue/print_version.php?sel=460&img=1&artikelno=06080401&KRESS-SPAREPARTS=gol2qbd8ge5vm2tihgco0ih3v0 Aici sunt fotografii cu subansamblul pe care nu stiu sa il desfac http://tinypic.com/r/e657yh/8 http://tinypic.com/r/301kb50/8 http://tinypic.com/r/1z6y6hs/8 http://tinypic.com/r/11ukub6/8 Chiar nu a demontat nimeni asa ceva pana acum ??? Ce pot sa spun este ca aceste motoare sunt extrem de rezistente ! Eu desi l-am luat second de pe E-bay l-am folosit in draci pana acum ! Link spre comentariu
myshyk Postat Iunie 11, 2014 Partajează Postat Iunie 11, 2014 (editat) Se pare ca e aproape asa cum am scris mai sus: piesa de fixare a pensetei (9) se desurubeaza cu filet stanga, apoi se depreseaza piesa (9), dupa care se scoate siguranta(5) si rulmentul. Pentru a desuruba rotorul, prinzi in menghina, intre bacuri de Al. sau doua bucati de lemn de esenta tare piesa (9)cu piulita si penseta montate cu o freza sau burghiu montat si rasucesti cu mana de rotor spre dreapta.Atentie mare la bobinaj, sa nu-l zgarii sau sa-l rupi in zona lipiturilor. N-am avut Kress, dar la ceva asemanator, asta a fost ordinea de demontare/ schimbare rulment fata. Editat Iunie 11, 2014 de myshyk Link spre comentariu
mishu_g Postat Iunie 11, 2014 Autor Partajează Postat Iunie 11, 2014 HMM .... nu ar fi mai ok sa prind in menghina (evident tot intre doua bucati de lemn) rotorul si sa incerc sa rasucesc cu o cheie piesa 9 ? cred ca asta va fi solutia finala pentru ca la mana asa cum ai spus tu nu merge. In principiu nu cred ca se deterioreaza rotorul ... asta in ideea ca e filet !!! Link spre comentariu
myshyk Postat Iunie 11, 2014 Partajează Postat Iunie 11, 2014 (editat) Risti sa se torsioneze rotorul, nu recomand. Poate daca faci doua piese din lemn, in care rotorul sa stea pe o prtiune cat mai lunga, adica intr-un lemn patrat, cam de 100 de mm, dai o gaura cu diametrul rotorului, apoi il tai in doua pe generatoare si-l folosesti ca bacuri. Din desen , nu se vede daca e fixat prin filet sau prin presare cu nuturi, dar la presare, nu stiu cum e gandita schimbarea rulmentului. Cred totusi ca e filet. incearca in ambele parti, desi stanga ar fi normal. Editat Iunie 11, 2014 de myshyk Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Iunie 11, 2014 Partajează Postat Iunie 11, 2014 (editat) Eu inca nu am vazut ca un rotor de motor sa fie cuplat la un ax prin filetare.Am vazut asamblare prin stringere si cu pana si prin caneluri si stringere.Posibil sa fie si prin filetare,cu toate ca ma cam indoiesc.Un lucru e cert:trebuie sa scoti rotorul din axul port penseta ca sa poti demonta si restul. Prinde rotorul intr-o menghina prin intermediul unor bucati de lemn (pentru a proteja rotorul) si incearca sa tragi de capacul motorului lovind(usor)cu un ciocan in acelasi timp pe ambele parti ale capacului, prin intermediul unei bucati din lemn de esenta tare.Fa asta doar daca mai ai pe cineva care sa te ajute. Editat Iunie 11, 2014 de GEO 53 BN Link spre comentariu
mishu_g Postat Iunie 12, 2014 Autor Partajează Postat Iunie 12, 2014 Nici mie nu imi prea vine sa cred ca e pe filet.Asta din cauza ca mi se pare cam greu sa realizezi concentricitatea extrem de buna necesara la turatii mari. Ceea ce mi se pare ciudat este lipsa de informatii nu neaparat la modelul meu de freza dar si la altele similare de la Kress. Le-am trimis acum vreo saptamana un E-mail dar nu prea am sperante ca imi vor raspunde ceva. Stie cineva vreun model de motor similar cu prindere pe 43 mm la un pret rezonabil ? Ar fi o solutie de avarie o oberfreza insa are diametrul exterior mult prea mare si ar trebui sa fac o alta montura , plus ca nu se mai potrivesc pensetele .... @GEO 53 BN - nu ma incanta ideea de a forta capacul deoarece este din aluminiu Link spre comentariu
mihaighe Postat Iunie 12, 2014 Partajează Postat Iunie 12, 2014 (editat) plus ca nu se mai potrivesc pensetele .... Si asa nu se potrivesc pensetele,eu am un GLOBUS cu pensete de 3 si 6 si inca nu am gasit pensete pentru ea(de fapt am 2 bucati si numai cate o penseta de 3 si 6 ). Si eu am schimbat rulmenti care sant prinsi cu un zegher dar axul cu penseta este dintr-o bucata cu axul motorului si sa scos cu presa .Mare atentie la calitatea rulmentilor ca eu am pus intai de aia din targ si in 10 minute freza era calda toata,dupa asta am luat de la un distribuitor rulmenti adevarati(mult,mult mai scumpi) dar gata cu incalzirea axului si a frezei. Editat Iunie 12, 2014 de mihaighe Link spre comentariu
myshyk Postat Iunie 12, 2014 Partajează Postat Iunie 12, 2014 Nu sustin 100% ca e pe filet, desi, cum am scris, eu am intalnit la o alta freza, tot germana, solutia asta. In cazul ca nu e pe filet, va trebui sa te uiti daca locasul pentru penseta e gaura infundata, sau ai posibilitatea de a depresa pe acolo rotorul din piesa(9) Link spre comentariu
mishu_g Postat Iunie 12, 2014 Autor Partajează Postat Iunie 12, 2014 Nu sustin 100% ca e pe filet, desi, cum am scris, eu am intalnit la o alta freza, tot germana, solutia asta. In cazul ca nu e pe filet, va trebui sa te uiti daca locasul pentru penseta e gaura infundata, sau ai posibilitatea de a depresa pe acolo rotorul din piesa(9) Pare gaura infundata Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Iunie 12, 2014 Partajează Postat Iunie 12, 2014 In cazul in care alezajul pentru penseta se continua pina in capatul dinspre motor,sigur cu diametru mai mic,atunci trebuie facuta o presa care sa se poata fileta pe axul port penseta(9).Filetul presei. se va face dupa filetul de pe axul 9,pe care se infileteaza mansonul (12) care stringe penseta in ax.In capatul presei sa va da o gaura care se va fileta.O tija filetata sau mai bine un surub din grupa 8.8 sau 10.9 cu diametru putin mai mic decit diametrul pensetei te va ajuta sa scoti rotorul din axul port penseta(9).Daca alezajul in care intra penseta se continua cu un alezaj cu diametru mai mic, se va interpune intre surubul presei si capatul axului motorului, o tija cu un diametru mai mic decit diametrul alezajului respectiv.Daca te uiti in axul port penseta probabil vei vedea ca este infundata.Fundul poate fi capatul axului motorului.Eu zic ca trebuie incercat.Pentru orice eventualitate foloseste un spray folosit la deblocarea suruburilor,piulitelor.Bafta multa. Link spre comentariu
89-CEC Postat Iunie 12, 2014 Partajează Postat Iunie 12, 2014 Că sa ajungi la rulment rep6 trebuie dat capacul jos si asta nu se poate decat dacă se desurubeaza mainshaft-ul Ma autocitez si repet simultan ca vad ca nu vrei sa ma asculti deloc. Daca te utiti inca odata mai atent la prima imagine ce am postat-o prima data ai sa observi ca exact unde este linia pentru nr5 suportul de penseta (mainshaft-ul) are un filet. Mai mult nu am cum sa te ajut. http://www.damencnc.com/images/products/fullsize/KressMainShaft.JPG Bafta Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Iunie 12, 2014 Partajează Postat Iunie 12, 2014 (editat) Ma autocitez si repet simultan ca vad ca nu vrei sa ma asculti deloc. Daca te utiti inca odata mai atent la prima imagine ce am postat-o prima data ai sa observi ca exact unde este linia pentru nr5 suportul de penseta (mainshaft-ul) are un filet. Mai mult nu am cum sa te ajut. http://www.damencnc.com/images/products/fullsize/KressMainShaft.JPG Bafta Mai intii vreau sa stiu cui te adresezi?Mie sau autorului topicului? Ca sa scoata capacul,mai intii trebuie scoasa siguranta alezaj 5,asta in cazul in care diametrul axului port penseta 9 este mai mic decit alezajul din capac,cel prin care iese axul respectiv.Din experienta pe care o am, pot spune ca alezajul din capac(nu alezajul pentru rulmenti) este cu putin mai mare decit diametru axului si poate sa aiba un semering sau un alt element de protectie al rulmentilor impotriva murdariei, prafului,spanului,etc.Dar daca spatiul nu permite introducerea unui cleste de siguranta alejaj,cu ciocuri la 90*,ce te faci?Eu ramin la parerea mea,scoaterea ansamblului:capac,ax port penseta,rulmenti de pe capatul axului rotorului cu ajutorul unei prese.Din cite vad eu pe desen,spatiul nu permite folosirea clestelui de siguranta.Filetul de pe axul port penseta (mainshaft,cum i-ti place sa-i spui) este facut pentru a putea stringe penseta cu ajutorul mansonului 12.Acest filet poate fi folosit si pentru a fixa presa cu ajutorul careia sa se scoata rotorul motorului de pe ansamblul mentionat mai sus.O alta metoda pentru demontarea axului motorului de pe ansamblul respectiv,sincer,nu vad. Editat Iunie 12, 2014 de GEO 53 BN Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum