Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Whirlpool-lipsa tensiune alimentare.


Untold

Postări Recomandate

Va salut.

Acum 4 zile, am intalnit o masina de spalat Whirlpool care refuza sa functioneze.

Conectata la 220V, masurat priza:ok, masurat cablul alimentare:ok, masina e moarta.  Nu se aprinde niciun led, nimic.

Am inlocuit incuietoarea de la hublou, care era blocata si defecta cu alta noua, functionala insa masina se manifesta la fel, adica nu se manifesta deloc...  :rade:

In mod normal, chiar daca hubloul este deschis si ii aleg din programator un program de spalare, se aprind pe acolo niste leduri, dar masina nu porneste.

Ei, asta e moarta de tot. Are pe undeva vreo fuzibila, tensiunea la priza omului e 235V, cam mare dupa mine.

Am desfacut panoul frontal cu programatorul, se vede triacul si Atmega sau ce-o fi ala, insa nu se vede aparent nimic trosnit: afumat, condensatori umflati, arsuri, etc.

Si inca ceva: cand invart cu mana cuva, se aude un tacanit sacadat, ca si cum ar fi un carbune (perie) lipsa la motor si calca doar unul. De-ar fi asa, o sa verific, insa cum ar putea face carbunele uzat sau lipsa sa nu intre tensiune in programator? Ca pana la el, ajunge, am masurat.

Multumesc anticipat.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 35
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • sesebe

    10

  • ovy83

    5

  • doru3160

    4

  • Untold

    4

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Este awo/d 53135 parca si da, are un afisaj electronic pe leduri nu lcd, pe care nu afiseaza nimic, dupa cum am mai zis.

Editat de Untold
Link spre comentariu

Inlocuiti r-002(22ohmi) ; l-003(470uh) si c.i -u002(lnk304)

Multumesc mult pentru informatii , deci este vorba despre sursa de alimentare a programatorului. O sa masor acea rezistenta si acea bobinuta si daca integratul de la Power Integration nu este smd, il voi inlocui.

Mi-ar fi extrem de utila in acest sens o schema electrica a acestei masini.

Editat de Untold
Link spre comentariu

eu zic sa va uitati si la periile din motor,,,,,nu strica un control.!!

Daca-i pe-asa atunci n-ar strica si un control al colesterolului,glicemiei si trigliceridelor. Chiar daca n-au nici o legatura cu defectul din subiect ca de altfel si controlul periilor la motor dar macar dau si eu un sfat,sunt bine intentionat :85

Link spre comentariu
  • 1 an mai târziu...

Eu zic ca va complicati degeaba.

Un LNK304 este pina in 10 -12 ron (chiar si mai ieftina daca il iei de pe net TM....), o rezistenta de 1W este 2ron (sa zicem da-i mai putin) iar bobina nu-i neaparat nevoie sa fie dusa. La masina pe care am reparat-o aseara bobina nu era dusa iar eu am mai schimbat (preventiv) si condesatorul de 47µF de linga LNK304 si rezistenta (22Ω/1W). Rezistenta nu este critica ca valoare, cred ca merge orice intre 12Ω si 47Ω de 1W. Are rol de "siguranta" atunci cind se arde LNK304 plus un mic filtru de paraziti la functionarea normala.

 

A mers din prima dupa aceste schimbari, iar daca pui traf trebuie sa gasesti unde sa-l pui, stabilizatoarelor s-ar putea sa le trebuieasa si mici radiatoare, iar tot ansamblul trebuie foarte bine izolat de sasiu pt ca placa nu are separare galvanica.

Schema se gaseste aici pe forum, postata destul de recent dar nu mai gasesc exact unde. Trebuie sa cautati putin un posturile din ultimile 6 luni.

Editat de sesebe
Link spre comentariu

m-am cam lamurit cu LNK-urile. masina asta ,de la servici, a facut probleme dupa aprox 5 luni de la achizitie. poc...alte piese,alta distractie.a mers doua saptamani,la fel...poc...iar un rand de piese...lnk luat de pe diferite situri.fluctuatii de curent nu sunt.un traf cu o tensiune bine filtrata si stabilizatoarele aferente eu zic ca nu ar mai probleme.

Editat de ovy83
Link spre comentariu

Merită să te complici puțin cu o alimentare ,,clasică,, cu traf de rețea și stabilizatori, fiindcă atunci ai certitudinea că orice ar fi, dar sursa iese din discuție....

Link spre comentariu

bine,asta dupa ce fac mica modificare pe placa,salt cele doua diode de redresare de dupa  schoper si R020.conzii le dau pace si...vad diseara ce iese.dupa aceasta modificare sa vad ce mama cucilor se mai arde... :2loser:

Editat de ovy83
Link spre comentariu

Mai bine ai verifica varistorul care ar trebui sa prea socurile alea de tensiune si nu ai acuza intgratul fara rost.

 

Eu am mai multe surse facute cu integrate de la PowerINT care merg de peste 7 ani in conditii ca vai de ele, cu schema cea mai minimalista posibil si la limita maxima de putere (alimenteaza o sarcina variabila: ventilatoare bai cu reglaj de putere) si imi intra intr-una protectia termica a integratului (a stat in protectie termica si peste 8 ore) si cu toate astea nu au nici o problema, nici cea mai mica. Si apropo, tensiunea la mine la priza variaza intre 235V si 254V.

Iar daca vrei sa imbunatatesti si mai mult fiabilitatea, modifica schema de la snuberul din drena integratului. Mai adauga si un snuber ca aici: post-178603-0-35268800-1439297632_thumb.jpg

sau 3 diode zener de 180V inseriate conectate antiparalel intre D si S.

Eu pe circuitele mele am pus ambele tipuri de snuber si lucreaza simultan.

 

Dar in fine fiecare face numai ce poate....Daca pt unii este mai sinplu sa adauge o gramade de piese voluminoase si sa creasca foarte foarte mult riscul de curentare, atunci n-au decit, e pielea lor in joc.

Editat de sesebe
Link spre comentariu
Vizitator
Acest subiect este acum închis pentru alte răspunsuri.



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări