Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Ajutor! DIY project alarma cu senzor de vibratii


Vizitator alex_tiger

Postări Recomandate

Vizitator alex_tiger

Va salut! Am mare nevoie de ajutorul vostru! Lucrez la un mic proiect DIY prin care vreau sa adaptez o banala alarma compacta, pe 9v cu senzor de vibratii, sa fie ascunsa si sa functioneze intr-o bicicleta :) Deoarece investitia in bicicleta este una frumusica si nu am garaj la bloc (nici prea mult loc in casa) intentionez sa o las noaptea pe scara la etaj si m-am gandit ca daca tot vrea cineva sa incerce sa taie U-lock-ul in toiul noptii, incet incet, cu un firez macar sa-l speriu bine cand incearca sa o miste. Nu stiu daca solutia e bullet proof dar e inca un strat de siguranta la care multi nu se asteapta.

 

Sa trecem la subiect! Alarma am adaptat-o deja fizic sa incapa in gatul tubular al furcii si este practic imposibil de atins sau dezactivat in timp util, nici forta fizica nu poate fi folosita impotriva ei si cu toate acestea suna chiar foarte puternic (mai ales pe scara). Alarma este ASTA si cum vedeti este cu telecomanda. In momentul de fata am 2 probleme! Range-ul telecomenzii (sub 1 metru cand este in tub, vreo 15-20m cand e afara) si sensibilitatea senzorului (practic ce-a mai mica atingere oriunde o declanseaza. Va intreb din prima daca va puteti da seama din poze cum as putea sa pun o antena la reciever si cum as putea scadea sau intarzia senzorul de vibratii (stiu ca e componenta albastra, dar nu stiu exact cum functioneaza). Daca trebuie sa masor ceva pot sa o fac fara probleme!

 

(firul rosu incerca sa fie antena dar rezultatele sunt foarte ciudate, o data mergea alta data nu. Am incercat cu toti pinii recieverului)

 

Posted ImagePosted Image  Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image

(pt clarificare: firul rosu de sus din prima poza e + si se continua la mufa, iar cel de jos e "antena" pusa de mina care are circa 5cm si nu e conectata la nimic)

Va multumesc anticipat!

Editat de alex_tiger
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 36
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • cristian1961

    4

  • briobit

    2

  • unuldinei

    1

  • gica70

    1

Daca teava unde bagi montajul e de fier e normal sa moara semnalul de emisie (de aia scade distanta), antena trebuie sa fie in exterioru cadrului eventual prinsa pe langa furtunele alea de la frane

Editat de briobit
Link spre comentariu
Vizitator alex_tiger

Da, asta era intentia mea, doar ca unitatea nu are antena din fabrica si din toate experimentele mele nu am gasit exact unde sa o lipesc...  Oricum semnalul e mai putin important in momentul de fata, prioritatea mea fiind sensibilitatea ei caci pana nu o rezolv pe aia nu o pot folosii (well, pot, dar ma dau vecinii afara din bloc :)) )

Link spre comentariu

din pacate daca nu ai schema electronica nu prea iti putem da sugestii cum sa modifici. si eu zic sa nu mai pui fire peste tot pe la emitator ca risti sa ramii fara el. antena nu e un fir asa oarecare, trebuie sa aiba o lungime cit de cit corelata cu frecventa. mare lucru nu ai sa poti obtine , tubul de aluminiu sau fier al bicicletei ecraneaza. poate scoasa afara. macar incearca sa indentifici componentele principale ca sa vezi ce fac. poate gasesti senzorul de vibratie sa ne lamurim cum functioneaza. daca ai avea putin loc poate infasori placa intr-un buretel , ca sa atenueze socurile. poate reduce sensibilitatea astfel. mai bine ai baga bicicleta pe hol noaptea decit cu complicatiile astea. 

Editat de cristian1961
Link spre comentariu
Vizitator iRoata

Pinii aceia patru de sub receptorul radio sunt +, -, Rx, Tx; deci nici unul din ei nu e antene. De obicei aceasta se gaseste figurata pe cablajul receptorului ca o bucla sinuoasa sau o linie cu un capat in aer (neconectat); oricum, ar trebui sa cauti antena in cu totul alt loc decat acolo iar pentru asta cred ca cel mai mult ar ajuta data-sheet-ul modulului. Responsabil de sesizarea vibratiilor la alarmele low-cost este in majoritatea cazurilor un traductor piezo; il gasesti pe placa drept un disc metalic alb/galben sau un cilindru din plastic negru (nu pot vedea pozele pe photobucket ca ti-as indica); in functie de cum e incapsulat acest traductor i se poate diminua sensibilitatea sau, odata identificat inseriezi o rezistenta pe firul "cald".

Link spre comentariu
Vizitator alex_tiger

Oameni buni, nu v-am cerut sfaturile cum sa-mi protejez bicicleta mai bine si nici alternative la ceea ce vreau sa fac. Am explicat doar ca sa intelegeti si sa aveti toate informatiile. Parerile si sfaturile constructive sunt binevenite dar va rog tineti-le la subiect. Idea si proiectul le am in cap de ceva vreme si sunt gandite va asigur. Daca aveti o problema cu ea sau vi se pare de rahat simtiti-va liberi sa va orientati in alta parte.

 

Multumesc in schimb celor care au fost la subiect si incerca sa ajute!

 

ON:

 

Spatiul nu imi permite sa introduc un amortizor intre placa si tub. Partea mecanica a lucrurilor o inteleg si e specialitatea mea si va fi in final solutia daca nu reusesc altcumva, dar speram sa gasesc o metoda mai eleganta si mai precisa si anume pe cale electonica.

 

Mi-am dat desigur seama ca acele contacte nu sunt antena dar spre suprinderea mea functioneaza oarecum. Fara acel fir cand e ingropata alrma in tub, telecomanda nu mai merge deloc.

 

Am urcat alte poze altundeva, sper ca astea se pot vedea. De asemenea am insemnat tot ce e relevant.

 

Posted Image
free image uploader

Posted Image
post a picture

Editat de alex_tiger
Link spre comentariu
Vizitator iRoata

Chestia cilindrica albastra e un condensator iar cea cu semnul intrebarii e o dioda. Ceea ce numesti " bobina de frecventa" e, intr-adevar o bobina cu miez reglabil si prin zona ei ar trebui sa gasesti locul unde sa pui antena. Poti pune o poza detaliata la fel pe acelasi site, insa facutadin partea opusa a montajului ?....

Link spre comentariu

firul rosu care la-i pus la masa se comporta ca un plan de masa si ajuta antena . eu banuiesc ca antena e pe spate acolo unde noi nu vedem nimic . pozeaza si din partea ailalta cit si de sus si de dedesupt . din pozitia asta nimic nu arata a senzor de vibratii.

nu indentific ce e chestia aia notata PN61599 ,poate fi o bobina pe ferita sau altceva. chestia aia mare si verde cred ca e bateria ?. sau ce este ?. vad ca iese din ea un mic conector , unde se duce ?

Link spre comentariu
Vizitator alex_tiger

Chestia cu conectorul e intradevar o baterie de 9v fara invelitura cu un difuzor piezo in cap.

 

Componenta albastra nu e condensator ci e intradevar senzorul, aveti incredere. E un senzor aparent mecanic oarecum deoarece se aude ca si cum ar fi o biluta in el ce zdrangane cand il misti. daca e socs de pe placa alarma nu se mai declanseaza niciodata. Speram ca stiti voi cum functioneaza acel senzor deoarece nici eu nu am gasit nici o informatie, motiv pentru care ma regasesc aici :( Inca nu am apucat sa pun multimetru pe el sa vad ce face exact.

 

Antena nu e pe spate, acolo este decat un condensator disc.

 

Posted Image

Posted Image
 

Editat de alex_tiger
Link spre comentariu
Vizitator iRoata

Aaaaa..... Pai in acest caz, nu e vorba de traductor piezo, iar chestia cu rezistenta inseriata e fara efect.... Ne gandim la alta solutie pentru ca ala e un "senzor" pur mecanic; chiar are o bila in interior ce face un contact si basculeaza un monostabil.LE: ai putea inlocui acel asa-zis senzor cu un contact magnetic iar undeva in exterior, unde parchezi bicla, sa pui un magnet; astfel alarma va suna doar la o miscare mai ferma a bicicletei....Real late edit :)... Pe unul din cei doi pini ai bobinei de langa condensatorul disc pui antena; vezi care din ei nu merge spre masa montajului.

Editat de iRoata
Link spre comentariu
Vizitator alex_tiger

Am inteles... si cum stie integratul ca bila se misca? fluctueaza contactul in senzor? sau e bazat pe rezistenta? Ma gandesc ca circuitul e inchis tot timpul in senzor...

Editat de alex_tiger
Link spre comentariu
Vizitator iRoata

Bila inchide un contact pentru un timp foarte scurt, in timp ce trece peste doua paduri; suficient cat sa inverseze starea monostabilului comandat. In alta ordine de idei, o poza de sus era buna, ai incercat ceva cu a doua fotografie.... Iar cilindrul negru PN.... e o bobina.Re-edit :) : daca scoti cilindrul albasreu si pui un strap, porneste alarma ? O mai poti apoi opri cu strapul pus ? Oricum, eu as zice ca foarte simplu sa o modifici pentru ca, in esenta, integratul devine suparat indiferent de cum se modifica starea contactului, fie din 0 in 1, fie din 1 in 0.

Editat de iRoata
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări