Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Problemă pornire motor АВЕ 071 4с


MaesTTro

Postări Recomandate

Am nevoie să pornesc un astfel de motor http://img14.slando.ua/images_slandocomua/113180927_2_644x461_elektrodvigatel-elektromotor-ave-071-4s-fotografii.jpgProblema e că ar trebui să iasa din acesta 4 cabluri, în cazul meu, din acesta ies doar 3 , 2 roşii şi unul negru. Am încercat să măsor rezistenţele bobinelor considerînd că capetele roşii sînt bornele bobinei de pornire şi a bobinei de lucru. Am măsurat 87 ohmi şi la cealaltă vreo 50 îmi pare că. Montez condensatorul, alimentez şi se aude doar un zgomot în motor, rotorul stă pe loc. Cred că problema este din cauza numărului de cabluri sau poate eu ceva scap.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 14
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • MaesTTro

    7

  • cristian1961

    5

  • dorofteius

    1

  • Mircea

    1

Top autori în acest subiect

Nu ati indentificat corect bobinele banuiesc . deobicei cea cu rezistenta omica mai mica e bobina principala . faceti-va o schema pe hirtie cu cele trei borne si cu cele trei masuratori intre ele . apoi analizati cum sunt conectate cele doua bobine . ele au un punct comun . condensatorul se leaga astfel incit sa treaca curent prin el, deci de la faza prin bobina de pornire spre nul. altfel nu merge.

PS .sper ca motorul nu a fost minarit de catre un istet.

Editat de cristian1961
Link spre comentariu

Cristian, eu nu inteleg cum masori acea rezistenta omica.

 

Cu aparatul de masura (multimetru in viziunea noastra). Eu am la sapa motoare trifazice. Multe. Si aparatul pus pe ohmi spune multe.

O bucata de sarma, de o lungime destul de mare tinde sa aiba o anumita rezistenta.

Nu toti suntem asa inteligenti, si nu toti avem un L-metru. Dar ne descurcam.

Scuze de poluarea topicului.

Link spre comentariu

La motorul ala de putere mica estimez o rezistenta a infasurarii principale pe la vreo 10 ohmi . infasuratea de pornire e deobicei dubla ca valoare . am mai indentificat in felul asta la destule motoare de putere mica conexiunile. la motoare mai mari trebuie un ohmetru care sa poata sesiza rezistente mici de ordinul ohmilor sau mai jos . celebrul Mavo-35 pe scara de Dohmi poate sesiza 0,1 ohmi corect.

mai te uiti si la grosimea conductoarelor bobinelor etc . sunt motoare care au infasurare de pornire din alama . se observa ochiometric .infasurarea e conectata timp scurt cu un releu. dar nu-i cazul aici. un baiat istet care stie putina teorie se descurca.

Link spre comentariu

Am găsit pe internet că bobina principală are 20 Ohmi , cea ajutătoare 50 Ohmi. Voi încerca ,mâine să-l pornesc.

Cristian, eu nu inteleg cum masori acea rezistenta omica.

Sînt oare multe modalităţi accesibile începătorilor pentru măsurarea rezistenţelor?  :)

Link spre comentariu

Invasurarea de 20 ohmi e cea principala si e conectate direct la retea, iar cea de 50 de ohmi se conecteaza prin condesator la retea. daca motorul este bun v-a pornii negresit.

Link spre comentariu

MaesTTro, ce valoare are condensatorul? Motorul tau e destul de puternic, 2-3uF/275~ pot sa nu ajunga. La masurarea bobinajelor ar trebui sa ai o suma undeva, gen 20R,70R si 90R (suma), fiind inseriate.Firul negru e la c1 din poza de mai sus, rosiile avand intre ele condu. Pune condu intre rosii si alimenteaza. Incearca cu 5-10uF si vezi daca se schimba ceva.

Link spre comentariu

MaesTTro, ce valoare are condensatorul? Motorul tau e destul de puternic, 2-3uF/275~ pot sa nu ajunga. La masurarea bobinajelor ar trebui sa ai o suma undeva, gen 20R,70R si 90R (suma), fiind inseriate.Firul negru e la c1 din poza de mai sus, rosiile avand intre ele condu. Pune condu intre rosii si alimenteaza. Incearca cu 5-10uF si vezi daca se schimba ceva.

De ce credeţi că firul negru e c1, mie mi se pare că culoarea în cazul meu nu are o importanţă, cînd între cele două roşii obţin 20 ohmi , iar între cel negru şi unul roşu 70 ohmi.

Link spre comentariu

conexiunea dintre bobine este făcută în interior şi este scos un cablu afară notat c1, iar capatul celalat al bobinei principale de 20hmi e scos la c2. capatul liber al bobinei de pornire ,cea de 70 ohmi nu e marcat in poza dar se leaga la un terminal al condensatorului . al doilea terminal se leaga la c2. deci cind masurati in DC cu toata lucrarea conectata intre c1 si c2 este 20 ohmi si intre c2 si celalalt capat al condensatorului este 90 ohmi.

Link spre comentariu

conexiunea dintre bobine este făcută în interior şi este scos un cablu afară notat c1, iar capatul celalat al bobinei principale de 20hmi e scos la c2. capatul liber al bobinei de pornire ,cea de 70 ohmi nu e marcat in poza dar se leaga la un terminal al condensatorului . al doilea terminal se leaga la c2. deci cind masurati in DC cu toata lucrarea conectata intre c1 si c2 este 20 ohmi si intre c2 si celalalt capat al condensatorului este 90 ohmi.

Motorul funcţionează perfect. Bine că nu m-am luat după culorile cablurilor ci după măsurări. Mersi de sfaturi

Link spre comentariu

Cu placere . Nu va luati dupa culori niciodata ,mai ales la lucruri primite care nu stiti cum functioneaza . pot fi facute modificari din diverse motive si se poate lasa cu fum . Netul e plin de diverse prostii. numai sunt vremurile de demult cind numai firme serioasa faceau scule.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări