MaesTTro Postat Mai 24, 2014 Partajează Postat Mai 24, 2014 Am nevoie să pornesc un astfel de motor http://img14.slando.ua/images_slandocomua/113180927_2_644x461_elektrodvigatel-elektromotor-ave-071-4s-fotografii.jpgProblema e că ar trebui să iasa din acesta 4 cabluri, în cazul meu, din acesta ies doar 3 , 2 roşii şi unul negru. Am încercat să măsor rezistenţele bobinelor considerînd că capetele roşii sînt bornele bobinei de pornire şi a bobinei de lucru. Am măsurat 87 ohmi şi la cealaltă vreo 50 îmi pare că. Montez condensatorul, alimentez şi se aude doar un zgomot în motor, rotorul stă pe loc. Cred că problema este din cauza numărului de cabluri sau poate eu ceva scap. Link spre comentariu
cristian1961 Postat Mai 24, 2014 Partajează Postat Mai 24, 2014 (editat) Nu ati indentificat corect bobinele banuiesc . deobicei cea cu rezistenta omica mai mica e bobina principala . faceti-va o schema pe hirtie cu cele trei borne si cu cele trei masuratori intre ele . apoi analizati cum sunt conectate cele doua bobine . ele au un punct comun . condensatorul se leaga astfel incit sa treaca curent prin el, deci de la faza prin bobina de pornire spre nul. altfel nu merge. PS .sper ca motorul nu a fost minarit de catre un istet. Editat Mai 24, 2014 de cristian1961 Link spre comentariu
Mircea Postat Mai 24, 2014 Partajează Postat Mai 24, 2014 Cristian, eu nu inteleg cum masori acea rezistenta omica. Link spre comentariu
dorofteius Postat Mai 24, 2014 Partajează Postat Mai 24, 2014 Cristian, eu nu inteleg cum masori acea rezistenta omica. Cu aparatul de masura (multimetru in viziunea noastra). Eu am la sapa motoare trifazice. Multe. Si aparatul pus pe ohmi spune multe. O bucata de sarma, de o lungime destul de mare tinde sa aiba o anumita rezistenta. Nu toti suntem asa inteligenti, si nu toti avem un L-metru. Dar ne descurcam. Scuze de poluarea topicului. Link spre comentariu
cristian1961 Postat Mai 24, 2014 Partajează Postat Mai 24, 2014 La motorul ala de putere mica estimez o rezistenta a infasurarii principale pe la vreo 10 ohmi . infasuratea de pornire e deobicei dubla ca valoare . am mai indentificat in felul asta la destule motoare de putere mica conexiunile. la motoare mai mari trebuie un ohmetru care sa poata sesiza rezistente mici de ordinul ohmilor sau mai jos . celebrul Mavo-35 pe scara de Dohmi poate sesiza 0,1 ohmi corect. mai te uiti si la grosimea conductoarelor bobinelor etc . sunt motoare care au infasurare de pornire din alama . se observa ochiometric .infasurarea e conectata timp scurt cu un releu. dar nu-i cazul aici. un baiat istet care stie putina teorie se descurca. Link spre comentariu
MaesTTro Postat Mai 24, 2014 Autor Partajează Postat Mai 24, 2014 Am găsit pe internet că bobina principală are 20 Ohmi , cea ajutătoare 50 Ohmi. Voi încerca ,mâine să-l pornesc. Cristian, eu nu inteleg cum masori acea rezistenta omica. Sînt oare multe modalităţi accesibile începătorilor pentru măsurarea rezistenţelor? Link spre comentariu
cristian1961 Postat Mai 25, 2014 Partajează Postat Mai 25, 2014 Invasurarea de 20 ohmi e cea principala si e conectate direct la retea, iar cea de 50 de ohmi se conecteaza prin condesator la retea. daca motorul este bun v-a pornii negresit. Link spre comentariu
MaesTTro Postat Mai 25, 2014 Autor Partajează Postat Mai 25, 2014 Am încercat să măsor rezistenţele prin toate combinaţiile posibile între cele 3 cabluri , 20 Ohmi, 70 Ohmi , 85 Ohmi. http://photo.qip.ru/photo/qik321/4161944/middle/101314423.jpgDupă cum înţeleg, conexiunea dintre bobine este făcută în interior şi este scos un cablu afară, iar celelalte capete la fel. Azi e duminică şi nu încerc nimic. Link spre comentariu
Alexutz Postat Mai 25, 2014 Partajează Postat Mai 25, 2014 MaesTTro, ce valoare are condensatorul? Motorul tau e destul de puternic, 2-3uF/275~ pot sa nu ajunga. La masurarea bobinajelor ar trebui sa ai o suma undeva, gen 20R,70R si 90R (suma), fiind inseriate.Firul negru e la c1 din poza de mai sus, rosiile avand intre ele condu. Pune condu intre rosii si alimenteaza. Incearca cu 5-10uF si vezi daca se schimba ceva. Link spre comentariu
MaesTTro Postat Mai 25, 2014 Autor Partajează Postat Mai 25, 2014 Condensatorul are o capacitate de 4uF 600V. Mâine voi incerca din nou Link spre comentariu
MaesTTro Postat Mai 25, 2014 Autor Partajează Postat Mai 25, 2014 MaesTTro, ce valoare are condensatorul? Motorul tau e destul de puternic, 2-3uF/275~ pot sa nu ajunga. La masurarea bobinajelor ar trebui sa ai o suma undeva, gen 20R,70R si 90R (suma), fiind inseriate.Firul negru e la c1 din poza de mai sus, rosiile avand intre ele condu. Pune condu intre rosii si alimenteaza. Incearca cu 5-10uF si vezi daca se schimba ceva. De ce credeţi că firul negru e c1, mie mi se pare că culoarea în cazul meu nu are o importanţă, cînd între cele două roşii obţin 20 ohmi , iar între cel negru şi unul roşu 70 ohmi. Link spre comentariu
cristian1961 Postat Mai 25, 2014 Partajează Postat Mai 25, 2014 conexiunea dintre bobine este făcută în interior şi este scos un cablu afară notat c1, iar capatul celalat al bobinei principale de 20hmi e scos la c2. capatul liber al bobinei de pornire ,cea de 70 ohmi nu e marcat in poza dar se leaga la un terminal al condensatorului . al doilea terminal se leaga la c2. deci cind masurati in DC cu toata lucrarea conectata intre c1 si c2 este 20 ohmi si intre c2 si celalalt capat al condensatorului este 90 ohmi. Link spre comentariu
MaesTTro Postat Mai 25, 2014 Autor Partajează Postat Mai 25, 2014 Voi face exact cum spuneţi Link spre comentariu
MaesTTro Postat Mai 26, 2014 Autor Partajează Postat Mai 26, 2014 conexiunea dintre bobine este făcută în interior şi este scos un cablu afară notat c1, iar capatul celalat al bobinei principale de 20hmi e scos la c2. capatul liber al bobinei de pornire ,cea de 70 ohmi nu e marcat in poza dar se leaga la un terminal al condensatorului . al doilea terminal se leaga la c2. deci cind masurati in DC cu toata lucrarea conectata intre c1 si c2 este 20 ohmi si intre c2 si celalalt capat al condensatorului este 90 ohmi. Motorul funcţionează perfect. Bine că nu m-am luat după culorile cablurilor ci după măsurări. Mersi de sfaturi Link spre comentariu
cristian1961 Postat Mai 26, 2014 Partajează Postat Mai 26, 2014 Cu placere . Nu va luati dupa culori niciodata ,mai ales la lucruri primite care nu stiti cum functioneaza . pot fi facute modificari din diverse motive si se poate lasa cu fum . Netul e plin de diverse prostii. numai sunt vremurile de demult cind numai firme serioasa faceau scule. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum