Vizitator leonard75 Postat Mai 23, 2014 Partajează Postat Mai 23, 2014 Buna ziua! Doresc sa stiu cum se poate inlocui un rulment la un motor de masina de spalat automatica marca Bosch. Mentionez ca rulmentul si-a pierdut vaselina in timp si acum a inceput sa huruie foarte tare. Este primul rulment ,cel situat inspre partea unde vine cureaua de antrenare. Motorul l-am desfacut,am scos rotorul motorului dar nu stiu cum sa extrag ''melcul'' (fuliuta aia mica cu caneluri) pe care calca cureaua. Din cauza acestei piese nici nu pot extrage rulmentul,nici nu il pot monta pe cel nou. Daca puteti sa imi dati vreo idee,vreun sfat...multumesc anticipat! PS: am auzit multe pareri,gen ca ar avea filet ''pe invers'',sau ca se baga ''la cald''....as prinde fulia in menghina si sa incerc cu un dorn sa o extrag prin bataie dar imi este sa nu distrug canelurile si sa nituiesc axul. Link spre comentariu
ipotexas Postat Mai 23, 2014 Partajează Postat Mai 23, 2014 Buna ziua. Inlocuirea rulmentilor la motorul masinii de spalat este o operatiune destul de anevoioasa. Pentru a inlocui rulmentul dinspre fulie intradevar trebuie scoasa si fulia. Acest lucru se poate face urmand urmatorii pasi: -se demonteaza rotorul motorului -se infasoara rotorul intr-o carpa umezita cu apa rece -se incalzeste cu o lampa pe gaz fulia pana aproape la inrosire -se scoate fulia cu o presa pentru rulmenti. Scoaterea fuliei prin alte metode gen lovire cu dorn sau doar presa este 99,99 la suta imposibila Link spre comentariu
Vizitator leonard75 Postat Mai 23, 2014 Partajează Postat Mai 23, 2014 Multumesc! dupa multe observatii atente asupra rotorului,si eu am constatat acelasi lucru...ca e bagata ''la cald''...momentan nu am lampa de gaz si nici curaj sa efectuez singur aceasta operatiune...poate daca era pe filet sau alta metoda de extragere mai simpla, incercam. Cred ca voi apela la un specialist,....asta e..''dai un ban ,dar stai in fata''! Link spre comentariu
adam stefan Postat Mai 24, 2014 Partajează Postat Mai 24, 2014 exista si varianta mai putin periculoasa ptr bobinaj sa tai fulia veche in cazul in care nu iasa cu presa si sa faci alta noua sau sa te obisnuesti cu zgomotul si asa la rulmentii care sunt in comert ..... zgomotul va aparea Link spre comentariu
ruscanusorin Postat Mai 24, 2014 Partajează Postat Mai 24, 2014 Sant intru totul deacord cu cele spuse de colegi, dar eu am reusit sa scot aceasta fulie fara a o deteriora , prin folosirea unei prese de scoatere a rulmentilor, de calitate .Am dat cu un cherner un punct in centrul axului , dupa care am dat o mica gaura cu masina de gaurit, pentru ca axul presei sa poata fi stabil pe ax. Eventual folositi inainte de a folosi presa, spray, sau incalziti un pic fulia. Link spre comentariu
Vizitator leonard75 Postat Mai 24, 2014 Partajează Postat Mai 24, 2014 voi mai studia problema...despre zgomot ce pot sa spun...este deranjant numai la stoarcere,huruie parca ar fi un elicopter. Am scos protectia camasii si am bagat vaselina cat am crezut ca e necesar...nu avea deloc! Ce sanse sunt ca sa se gripeze ,acum dupa ce l-am gresat bine? Link spre comentariu
ruscanusorin Postat Mai 24, 2014 Partajează Postat Mai 24, 2014 Nu este vorba ca s-a gripat dupa ce l-ati gresat, rulmentul este sigur uzat si trebuie inlocuit.Daca va strduiti, sigur o sa scoateti acel rulment. Link spre comentariu
ipotexas Postat Mai 24, 2014 Partajează Postat Mai 24, 2014 Asa cum spune si colegul "ruscanusorin",ideal ar fi sa inlocuiti rulmentul. Problema cea mai mare la un rulment de motor uzat nu este zgomotul ci mai degraba faptul ca aceasta uzura poate duce la o oscilare a axei rotorului in campul magnetic al statorului ceea ce poate cauza in timp arderea motorului Link spre comentariu
gymy Postat Mai 24, 2014 Partajează Postat Mai 24, 2014 Cauta undeva o presa hidraulica.In general sectiile de bobinaj au asa ceva.La o presa hidraulica e foarte usor de scos si nu se strica fulia.Fa un semn cu o pinza de bonfaier pina unde e bagat rulmentul vechi. Link spre comentariu
Vizitator leonard75 Postat Mai 27, 2014 Partajează Postat Mai 27, 2014 ca sa nu ma mai complic,am gasit o masina de spalat ''donatoare'',aceeasi marca,model asemanator,umplere tot verticala. Motorul meu este cu urmatorul cod: MCA30/64-148/ALA1 ...1,45A-330W. Motorul care l-am gasit are urmat cod:MCA 45/64-148/ALB1 ..1,9A cu 420 W. Credeti ca se potriveste? Pot ''arde'' electronica masinii de spalat cu ''noul'' motor? Fizic arata la fel,mufa are acelasi nr de conexiuni. Link spre comentariu
adam stefan Postat Mai 28, 2014 Partajează Postat Mai 28, 2014 nu se arde pl el deoarece se autoprotejeaza la supracurent Link spre comentariu
gymy Postat Mai 28, 2014 Partajează Postat Mai 28, 2014 Poate avea turatie diferita pe stoarcere. Link spre comentariu
Vizitator leonard75 Postat Mai 29, 2014 Partajează Postat Mai 29, 2014 pai masina mea de spalat are 800 rotatii max de stoarcere...iar ''donatoarea'' avea 1000 sau1200 parca poate afecta cu ceva buna functionare a masinii? Link spre comentariu
Untold Postat Mai 29, 2014 Partajează Postat Mai 29, 2014 (editat) ca sa nu ma mai complic,am gasit o masina de spalat ''donatoare'',aceeasi marca,model asemanator,umplere tot verticala. Motorul meu este cu urmatorul cod: MCA30/64-148/ALA1 ...1,45A-330W. Motorul care l-am gasit are urmat cod:MCA 45/64-148/ALB1 ..1,9A cu 420 W. Credeti ca se potriveste? Pot ''arde'' electronica masinii de spalat cu ''noul'' motor? Fizic arata la fel,mufa are acelasi nr de conexiuni. Daca motorul gasit pt inlocuire are puterea mai mare decat cel original, se poate arde elementul de comanda al lui, care poate fi un triac sau tranzistor IGBT. Nu trebuie sa schimbi motorul pt un rulment. Iar de regula, o imagine valoreaza cat 1000 de cuvinte. Pune o poza clara aici si vei gasi solutia optima. In niciun caz schimbarea motorului. Editat Mai 29, 2014 de Untold Link spre comentariu
amudsen Postat Mai 29, 2014 Partajează Postat Mai 29, 2014 Pentru inlocuirea rulmentului cea mai simpla metoda este extractia fuliei si rulmentului cu o presa tip "cochilie" pe care o are orice atelier de reparatii motoare. Durata demontarii si remontarii rulmentului si fuliei dureaza maxim 20 minute si nu se justifica inlocuirea motorului, incalzire (operatie destul de riscanta pentru bobinaj) taiere fulie (vezi ca trebuie sa faci o alta fulie) etc. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum